Permalänk
Medlem

Kan man böja skärmen?

Alltså så den kan vara sne

Tiltbar, När man kan vicka den bakåt och framåt

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2| AMD Phenom 2 X4 9252,8Ghz | Asus M4785TD-V EVO | Corsair 2x2GB 1600MHz | XFX Hd 5770 O.C. | Corsair VX 550w 80+ |

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min skärm idag och den är SKITSKÖN! Dock så lyser den kanske lite starkt kanske ska sänka för det gör lite ont att sitta på sidor som har mycket vitt på sig :P.

Men <33333

Permalänk
Medlem

någon som kan klargöra över skillnaderna mellan dom här på benq skärmarna? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=457017 och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=499247

Vad gör LED:en för skillnad? Är det värt att lägga dom extra kronorna?

Vilken av alla dom benq g24 skärmarna ska man välja tro? xD

Eller ska man rent ut sagt köpa 22-tummaren istället?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakang
Hämtade ut min skärm idag och den är SKITSKÖN! Dock så lyser den kanske lite starkt kanske ska sänka för det gör lite ont att sitta på sidor som har mycket vitt på sig :P.

Men <33333

¨

Vill du ha en till?

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobyy
någon som kan klargöra över skillnaderna mellan dom här på benq skärmarna? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=457017 och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=499247

Vad gör LED:en för skillnad? Är det värt att lägga dom extra kronorna?

Vilken av alla dom benq g24 skärmarna ska man välja tro? xD

Eller ska man rent ut sagt köpa 22-tummaren istället?

Mkt bra fråga.
Jag undrar själv precis samma sak!

Har själv en 19" DELL som jag haft länge.
Ska byta upp mig till en widescreen och är intresserad av en Benq.
Oavsett vad jag köper så blir det ju en trevlig förbättring.
Frågan är ju vad som är mest prisvärt.

Jag har verkligen ingen aning vad jag ska välja.

Såg även att inet har en Benq 21,5" LED för endast 1490:-!!

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem

Har använt min G2420HD i några timmar nu, det enda jag kan klaga på är att färgerna känns livlösa, och då jämför jag med en Samsung 710T som jag köpte för 5-6 år sedan. Däremot är svärtan bättre än 710T.

Men jag är trots allt väldigt nöjd, kanske beror det på att jag gick från 17" till 24". Jag kommer nog behålla den med tanke på att den var så billig. Helt klart prisvärd, men man kan nog få bättre bild om man går upp några prisklasser. Har också spelat en hel del Modern Warfare 2 och märker inte av några eftersläpningar, fast den kan bero på att jag är inte så kräsen och inte heller någon "hardcore-gamer".

Min minirecension.

edit: efter lite kalibrering har jag fått till färgerna till min belåtenhet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tombee
Har använt min G2420HD i några timmar nu, det enda jag kan klaga på är att färgerna känns livlösa, och då jämför jag med en Samsung 710T som jag köpte för 5-6 år sedan. Däremot är svärtan bättre än 710T.

Men jag är trots allt väldigt nöjd, kanske beror det på att jag gick från 17" till 24". Jag kommer nog behålla den med tanke på att den var så billig. Helt klart prisvärd, men man kan nog få bättre bild om man går upp några prisklasser. Har också spelat en hel del Modern Warfare 2 och märker inte av några eftersläpningar, fast den kan bero på att jag är inte så kräsen och inte heller någon "hardcore-gamer".

Min minirecension.

edit: efter lite kalibrering har jag fått till färgerna till min belåtenhet

är det den med HDMI uttag du har?

Edit:
Hur är benq skärmen jämfört med den här? http://www.dustinhome.se/pd_5010329577.aspx?csref=Prisjamfore... fick mail från dustin om erbjudandet på den skärmen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobyy
är det den med HDMI uttag du har?

Edit:
Hur är benq skärmen jämfört med den här? http://www.dustinhome.se/pd_5010329577.aspx?csref=Prisjamfore... fick mail från dustin om erbjudandet på den skärmen

Nej, den har inte HDMI.

edit: En liten uppdatering, jag är än så länge mycket nöjd med skärmen, man får mycket skärm för lite pengar, dock är jag ingen som sysslar med grafik-arbete eller spelar jättemycket. Jag skulle definitivt rekommendera den.

Permalänk
Medlem

Får fel upplösning på min BenQ 24" med 1920x1080 upplösning. Grafikkort XFX 4770. Det är som inte grafikkortet hittar skärmen ibland och jag får starta om datorn massvis med gånger och dra ut alla kablar på skärmen. Ibland hjälper inte ens det och man får fortsätta att starta om datorn. Men ibland så får jag min vanliga upplösning. Detta händer bara vid uppstart av datorn. Det händer aldrig annars. Det står Allmän icke PnP eller nått när det blir fel upplösning och maxet blir 1600x1200 och när det fungerar så står det BenQ G2420HD och maxet är 1920x1080 (Rekommenderat) Har laddat ner de senaste drivrutinerna till grafikkortet. Btw, när jag testar att stänga av och sätta på skärmen så kommer det ju fram BenQ först och då är det 1920x1080 upplösning. Men sen så blir det 1600x1200. Det är precis som att datorn inte hittar skärmen men ändå att jag får bild. Fattar inte vad det är för fel! Någon som kan hjälpa mig? Detta händer rättså ofta. Men inte alltid.

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem

Har fått hem min skärm idag kör via hdmi och lyckas inte få bilden att gå ut i kanterna med högsta upplösning (1920x1080), sen är text och sånt ganska suddigt, någon?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire-Ham
¨

Vill du ha en till?

Jag skulle gärna ha en till :<

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tombee
Nej, den har inte HDMI.

edit: En liten uppdatering, jag är än så länge mycket nöjd med skärmen, man får mycket skärm för lite pengar, dock är jag ingen som sysslar med grafik-arbete eller spelar jättemycket. Jag skulle definitivt rekommendera den.

Kan du dela med dig av inställningarna?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Var sitter utagen för ljud? :S

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2| AMD Phenom 2 X4 9252,8Ghz | Asus M4785TD-V EVO | Corsair 2x2GB 1600MHz | XFX Hd 5770 O.C. | Corsair VX 550w 80+ |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErsdaHL06
Kan du dela med dig av inställningarna?

Brightness: 75
Contrast: 50
Sharpness: 3

Red: 97
Green: 98
Blue: 100

Jag kör dessa inställningar och upplever bilden som mycket behaglig. Man kan möjligen sänka Brightness något.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en igår och då fanns den i lager, idag finns den inte det och leveransen till deras lager är dessutom försenad. derp

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Jag har haft skärmen i några månader nu och måste säga att den var helt klart värd! Jag spelar mest dataspel (1920x1080) på den men det blir också ibland 360 (vga) och ps3 (hdmi) på den. Så om det är någon som har planer på att köpa den så gör det!

Permalänk

den där gh2420BE är väl samma skärm utan HDMI om jag fattat rätt

Jag har förstått att input lag ligger kring 0-8 ms o är inget problem alls men hur är det med ghosting i snabba bilspel med dessa skärmar?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dekoon
Har fått hem min skärm idag kör via hdmi och lyckas inte få bilden att gå ut i kanterna med högsta upplösning (1920x1080), sen är text och sånt ganska suddigt, någon?

Ändra inställningen för overscan i grafikdrivrutinerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke
Mkt bra fråga.
Jag undrar själv precis samma sak!

Har själv en 19" DELL som jag haft länge.
Ska byta upp mig till en widescreen och är intresserad av en Benq.
Oavsett vad jag köper så blir det ju en trevlig förbättring.
Frågan är ju vad som är mest prisvärt.

Jag har verkligen ingen aning vad jag ska välja.

Såg även att inet har en Benq 21,5" LED för endast 1490:-!!

Led:en har jämnare bakgrundsbelysning, dvs mindre backlight bleed. Den drar mindre el också. Annars är det ingen skillnad. Värt att notera att HDBL inte har HDMI också.

Permalänk
Medlem

G2420HDB och G2420HDBE?

Tänkte köpa en G2420HDBE. Dock länkade prisjakt till G2420HDB på Inets sida, så jag fick en sådan istället. Är det någon som helst skillnad på dessa två skärmar? Eller är G2420HDBE bara en ommärkning av G2420HDB där dom mäter så att de får två 2ms istället för 5ms? Inet har speccat den exakt som G2420HDBE.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke
Mkt bra fråga.
Jag undrar själv precis samma sak!

Har själv en 19" DELL som jag haft länge.
Ska byta upp mig till en widescreen och är intresserad av en Benq.
Oavsett vad jag köper så blir det ju en trevlig förbättring.
Frågan är ju vad som är mest prisvärt.

Jag har verkligen ingen aning vad jag ska välja.

Såg även att inet har en Benq 21,5" LED för endast 1490:-!!

Jag har skärmen (21,5") från Inet. Fungerar perfekt för vad jag använder den till (dvs allt möjligt).

Den enda fördelen jag ser med denna LED-tekniken är att det drar mindre ström, någon som vill upplysa om fler fördelar? Jämnare ljus kan jag inte uttala mig om då jag inte har något att jämföra med.

Permalänk

Någon som vet om BenQn funkar ihop med TripleHead2Go? Är grymt sugen att köpa 3st skärmar

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på att skaffa mig en wide att ha tillsammans med min gamla 19" TFT. Är inte så jättesugen på att lägga ner mycket pengar, så BenQ verkar vara ett bra val. Frågan är, G2420HDBE eller G2420HDBL?

Vad är egentligen skillnaden mellan de två? Har läst runt lite och sett att G2420HDBL drar mindre ström, och har bättre backlight? Är det den enda skillnaden? Båda har 5ms responstid, 75hz? Hur är det med ghosting? Det är något som jag stör mig med skärmen jag har just nu, skulle vara skönt att slippa det.

Behöver lite hänvisning till vilken jag ska skaffa, 400kr extra är inte hela världen om det är en märkbar skillnad. Jag tänker använda skärmen primärt för poker, spel och bildredigering i b.la. photoshop, samt även en del filmtittande.

Hjälp uppskattas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VA77E
...

G2420HDBL har LED belysning, se exempelvis: http://www.dustinhome.se/pd_5010364418.aspx

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
G2420HDBL har LED belysning, se exempelvis: http://www.dustinhome.se/pd_5010364418.aspx

Det är enda skillnaden alltså? Är det värt de extra 400? Har nämligen bara erfarenhet av en 3 år gammal TFT

Är mest ghosting jag är lite orolig över, vill gärna att skärmen ska hänga med vid höga hastigheter i t.ex. spel och film.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid handlat Samsung för deras pixelgaranti men är sugen på Benq. Vågar jag? Jag vill inte ha dödapixlar. Är det någon som köpt en Benq med döda pixlar och isf kunde ni få den utbytt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freeZell
Jag har alltid handlat Samsung för deras pixelgaranti men är sugen på Benq. Vågar jag? Jag vill inte ha dödapixlar. Är det någon som köpt en Benq med döda pixlar och isf kunde ni få den utbytt?

Om du köper online är det bara att skicka tillbaka om du inte är nöjd.

Har Samsung bättre pixelgaranti än BenQ?

Döda pixlar blir ett allt mindre problem på skärmar förövrigt. De måste ha förbättrat tillverkningsmetoderna. Sällan man hör folk som får döda pixlar nu för tiden.

Permalänk
Medlem

hade en död pixel högst upp i ett hörn så den knappt syntes på benq 24" ledmodellen... så det var ok, däremode hade den rejält med backlight bleeding men det lär väl variera från exemplar till exemplar (däremot är det inget som försvunnit i och med LED, tvärtom, det var värre backlight bleeding än icke led modeller...)

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar mellan G2420HDBE och G2420HDBL då det bara skiljer ~150:- mellan de med studentrabatt hos Dustin. LED är ju bara fördelar osv, men det jag undrar är om man inte stör sig på skärmarnas (jag antar att de båda är likvärdiga?) blanka yta stör? Sitter på en 22" Samsung 225BW atm med matt yta och gillar det, laptopen min har blank yta och det är ju lite störande ibland... Men jag ser inte många som klagar på detta? För det är inte så att icke LED-HDBE har matt yta va? Isåfall blir det nog den trots LEDs fördelar...

Eller, har HDBL värre backlightbleeding alltså? Då är ju enda fördelen att den är mer strömsnål och bättre svärta egentligen...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sennagp
hade en död pixel högst upp i ett hörn så den knappt syntes på benq 24" ledmodellen... så det var ok, däremode hade den rejält med backlight bleeding men det lär väl variera från exemplar till exemplar (däremot är det inget som försvunnit i och med LED, tvärtom, det var värre backlight bleeding än icke led modeller...)

LED gör inte skärmen bättre. Bara strömsnålare, många tror tyvärr att nyare teknik = bäst, därför säljer LED skärmar bättre och tillverkare gör dem därför.

För alla idioter som inte fattar: Det finns ingen datorskärm med bakmonterade LED's.

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din