We Loved, We Played, now it's gone.......

Permalänk
Medlem

My God! Trådskaparen skriver att han spelat i 20 år eller vad det nu var o sett o hört allt. Detta till trots så för mig tankarna direkt till en arg femteklassare som e arg på sin mamma när man läser texterna. "Knulla sönder", crapboxar o alla är i allmänt idioter som gillar konsoller. Men visst, mår du bättre av att spy galla här på ett forum så e det väl bra. Tycker dock allmänt att det tas lite väl allvarligt det här" Det handlar om spel, och inte liv o död. Låter som din karriär eller liv fallit i spillror eller nåt när man läser detta. Gillar också spel o då främst till pc, men relax. Det finns många bra spel idag och de är som sagt bara spel.

Permalänk

Jag tror också detta är ett problem, pc-spelare är ofta mer dedikerade till ett visst spel som dom spelar länge, på multiplayer. tex world of warcraft, counter strike, battlefield, warcraft 3, starcraft, mm. Medans det är vanligare i konsolspelen att man spelar igenom singleplayer kör ett par timmar multiplayer, stoppar det i hyllan, går och köper nästa nya spel...

Då är marknaden större för konsoll.

Det är iaf min tanke kring det hela.

tillägg:
Och då finns det ganska många pc gamers som spelar sitt gamla spel som inte har köpt nytt på kanske 4-5månader och xbox-gamern kanske byter varje månad...
Sen finns det nog flera som kör på "konsol" sättet på pc men jag `tror att många av dem laddar ner spelen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Samma sak som du som spelar t.ex. strategispel för en fördel genom att kunna sakerna bra får alla tids nog allting upplåst i, låt säga, Battlefield Bad Company 2 som tidvis kan ge dig ett symboliskt övertag eller fördel. I allmänhet spelar du också per automatik med folk i ungefär samma nivå som du själv baserat på en del olika faktorer som individuella program har vid matchmaking eller identifiering av proper server.

Den som spelar mer har alltid en fördel. I lag- och grupporienterade spel som nämnda Bad Company 2 är så gör ett vapen, en upplåsning eller dylikt nästan ingenting då det finns utrymme för att tänka och agera snabbare vem du än spelar mot.

Det är först med Xbox 360 man började i stor skala koppla upp sina spelkonsoler. Xbox Live och PlayStation Network fanns innan dess till PlayStation 2 och Xbox, men var mer av ett stöd som användes odugligt sällan och kom till skott sent under tjänsteperioden. Alltså går det naturligtvis inte att jämföra PC mot konsolspel i detta syftet - även om jag absolut inte förstår vad det spelar för roll.

finns inget spel som hållt i närheten lika läng och det är pga ingen mod support finns massa custom maps till cs tex

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

För att fler piratkopierar PC spel än att köpa dom, klart företagen måste ha vinst annars kommer dom inte kunna fortsätta producera. PC folket borde vara glada att de ens görs så pass mkt spel till PC dock håller jag med om att det är väldigt tråkigt :/

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Jag tycker det känns fel att skylla bristen av bra spel på piratkopiering. Till Amiga kopierades det disketter/spel, ändå släpptes det riktigt många guldspel. Play Station1 Chippades ändå kom det en oändlig strid ström av bra spel. Xbox följde samma väg. Xbox är inne på generation 2 och Play Station är inne på generation 3 och nya konsoler är under utveckling. Det kopieras kopiösa mängder konsolspel, men ändå släpps det stor titlar utan något gnäll om kopiering. Det är nog så att speltillverkarna har insett att konsolspelandet är framtiden.

Permalänk
Avstängd

Det jag hatar mest är att tack vare konsollerna så blir styrningen till vissa spel som kommer till pc helt cp. Sen så rekylen i vapnerna blir bara sämre. om ni förstår vad jag menar. Ungefär nu kan du stå och skjuta med en ak47 rakt fram och alla skott hamnar nästan på samma ställe. Det kändes mycket bättre med vapnerna i dom äldre spelen enligt mig. Ursäkta för den dåliga skrivningen men jag vaknade nyss >.<

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Har aldrig ens ägt en konsol, men jag märker förändringarna tydligt i FPS spel. Både MW2 och BFBC2 känns inte alls anpassade för PC.

Om bra spel slutar tillverkas till PC kommer jag helt enkelt att fortsätta spela gamla spel och samtidigt gnälla om att det var bättre förr.

Permalänk
Medlem

Jävla massa gnäll i den här tråden!

Det är ju så enkelt att det säljs mycket mer spel till konsol än till PC och då är det väll självklart att spel utvecklarna satsar lite extra på konsol! eller...

Var själv en die hard pc gamer ännu för ett år sedan och hatade konsol över allt annat i världen men sen köpte min sambo en PS3 så hon skulle kunna sjunga Singstar (har väll hänt en gång) och nu är jag fast!
Det blev ännu bättre för ca. 2mån sedan när jag för första gången gav FPS en ärlig chans på konsol och insåg att det gick visst att spela med pad oxå!!!

Enkelheten är det fina i konsolerna och det går inte att hacka ner på grafiken egentligen eftersom det inte är dålig! Den är inte lika som den kan vara på PC men den är inte dålig!

Spel skall spelas på konsol!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Spel skall spelas på konsol!

Allt är som sagt en smaksak. Personligen spelar jag nästan uteslutande FPS och det är i min mening helt förfärligt på konsol. FPS skall spelas med tangentbord och mus.

Sedan så förstår jag att andra spel kanske är lättare eller roligare att spela på konsol då man har sin handkontroll. Exempel på detta är plattformsspel och fotboll- eller ishokeyspel.

Det som är det stora problemet är att PCn som plattform försummas. Vad vill tillverkarna? Sälja ett spel i månaden till konsol eller sälja ett multiplayerspel om året till PC? Klart de väljer konsolen. Det är just detta som många PC-spelare stör sig på, alla skitiga portningar.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atrOx
Vet att folk klart som fan vill ha spel till sin xbox, väll för fan därför jag skrivigt tråden!? Sen citat: spela FPS med mus och tangentbord, jo det fungerar ju bra det, har gjort det sen tidernas begynnelse!
Handkontroll är cp:s rullstol (ursäkta mitt uttal) i FPS världen.

I'm awaken man.

När jag stoppade in New Super Mario Bros: Wii i min lilla vita skitenhet så höll jag på att gråta av glädje. Äntligen ett spel med ren spelglädje, igen.

Den som påstår att ett FPS går lika bra på konsoll är helt dum i huvudet enligt min åsikt för att spela FPS på konsoll är och förblir trögt och segt så länge man ska hålla ett monster som Xbox360-kontrollen i handen.

Mus och tangentbord är oslagbart, and that's it.

Sen kan jag avsluta med att det finns utrymme för både PC och konsoll i den världen jag lever i, olika bra lämpade till olika typer av spel.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

jag stör mig mest på alla konsoll portar som kommer till pc, viss spel som Mass effect 2 har inte ens någon AA,vafan är det för trams ?

Permalänk

Nerd rage.

Spelutvecklarna gillar ju övergången till konsol pga att det blir lättare för dem att utveckla optimerade spel. Om man utvecklar till en viss hårdvara så blir det effektivare och ingen har en fördel över den andra. Standardisering, det var det som gjorde att industrialiseringen kunde gå bra.

I övrigt så finns det ju fortfarande bra spel till PC, men du ska fan inte vara grinig för att det kommer färre nu än förr. Det finns fler plattformar nu än förr, och om utvecklarna föredrar att utveckla till en annan plattform än PC så är det tough luck om du ska ta så illa upp.

Och det där om att FPS ska spelas på tangentbord och mus och att om man inte gjort det så "vet man inte vad FPS är" är bara bs. Skärp dig. Om du spelat i över 20 år måste du vara gammal nog att ta saker som en man.

Permalänk

Varför i hela världen har du någonsin köpt en xbox då du verkar hata den så mycket? :S

Visa signatur

[GA-EP35-DS4] [Q6600 2.4GHz] [4096MB] [GeForce GTX 260 896MB] [WD740ADFD 74GB] [Xilence 600W ] [SB 500GB]

Permalänk
Medlem

spelat spel i över 20 år, då är du uppåt 25.

Men ditt språk skriker 15 åring som inte fick en xbox360 i julklapp, och därför måste du försöka argumentera till att den är otroligt dålig.

Skärpning, och städa ditt rum så ska du se att du får ett plus poäng av föräldrarna(Nu så här på en lördag kanske de köper lite extra godis)

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
spelat spel i över 20 år, då är du uppåt 25.

Men ditt språk skriker 15 åring som inte fick en xbox360 i julklapp, och därför måste du försöka argumentera till att den är otroligt dålig.

Skärpning, och städa ditt rum så ska du se att du får ett plus poäng av föräldrarna(Nu så här på en lördag kanske de köper lite extra godis)

Hahahah... 1-0!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Orkar inte läsa hela tråden så läste endast ditt inlägg. Jag Har inte alls varit med lika länge som dig men absolut innan Xbox360 tiden och håller med dig fullt ut.

Dagen då Blizzard börjar prioritera spel till konsoll är PC gaming död ^^

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
du kan ju knappast påstå att counter-strike hade låga krav när det kom knappast gigantiska men bara för att dom är låga idag betyder inte att dom va låga när dom kom

När jag började spela Counter Strike 1999 hade jag en P3a på 650 mhz och Riva TNT2 Ultra. Men de som hade nån trött gammal p2a hade inga problem heller så nog tycker jag att det var ganska låga systemkrav redan från början.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BJORLING
För att fler piratkopierar PC spel än att köpa dom, klart företagen måste ha vinst annars kommer dom inte kunna fortsätta producera. PC folket borde vara glada att de ens görs så pass mkt spel till PC dock håller jag med om att det är väldigt tråkigt :/

Ja men gissa varför då?

För att dom gör dåliga spel eller inte lyssnar på oss pc gamers överhuvud taget.

Kolla bara på MW2 dedikerade servers var en rätt stor omröstning om det att folk ville ha det men dom brydde sig inte alls.

Sedan om ett spel är bra som köper folk det hellre än piratar det.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Orkar inte läsa hela tråden så läste endast ditt inlägg. Jag Har inte alls varit med lika länge som dig men absolut innan Xbox360 tiden och håller med dig fullt ut.

Dagen då Blizzard börjar prioritera spel till konsoll är PC gaming död ^^

Håller med den dagen Blizzard gör spel till konsol så slutar jag spela helt då dom enligt mig är dom gör dom bästa pc spelen ingen har chans i mot i upplevelse och nöje.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Nej men så bra, skyll allt på konsollerna om det gör er gladare, inte för att det har något med dom att göra.
Har man sedan varit inbiten "gamer" i 20 år så borde man väll ändå veta att det faktiskt inte har ett skit att göra med konsollerna så kom inte här och säg att spelen är sämre på grund av 360 eller vilken konsoll ni nu vill klaga på.

Portar brukar vara dåliga ja men PC älskare ska vara glada att dom får spelet (tex Mass Effekt) över huvudtaget till sin älskade PC.

På tal om Blizzard, jag gillar inte Blizzard men spel till konsoll har dom allt gjort och dom om några tror jag inte kommer att börja prioritera konsoll så ni behöver nog inte vara oroliga. (:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TwiceFire
Håller med den dagen Blizzard gör spel till konsol så slutar jag spela helt då dom enligt mig är dom gör dom bästa pc spelen ingen har chans i mot i upplevelse och nöje.

Dags att sluta nu då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TwiceFire
Sedan om ett spel är bra som köper folk det hellre än piratar det.

Är inte detta vad i stort sett alla pirater säger? Slutar med att dom spelar igenom spelet men köper dom det? Nej.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TwiceFire
Ja men gissa varför då?

För att dom gör dåliga spel eller inte lyssnar på oss pc gamers överhuvud taget.

Kolla bara på MW2 dedikerade servers var en rätt stor omröstning om det att folk ville ha det men dom brydde sig inte alls.

Sedan om ett spel är bra som köper folk det hellre än piratar det.

Tror inte riktigt på detta! Pirater laddar hem sina spel vare sig de är bra eller inte sedan när dom finns till nice price kanske de köper om!
Enda orsaken att pirater köper spel är om dom vill lira online på ocrackade servrar!

Okej, detta gäller ju inte alla som tankar hem spel!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

fattar inte problemet......

Om alla spel gör som typ Starcraft 2, alltså att man måste koppla upp sig mot en server för att ens kunna spela så borde piratkopiering dö ut. Thats it..

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
fattar inte problemet......

Om alla spel gör som typ Starcraft 2, alltså att man måste koppla upp sig mot en server för att ens kunna spela så borde piratkopiering dö ut. Thats it..

Problemet är att det fortfarande finns folk i världen som har dåligt nät eller inte alls möjlighet till internet...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Problemet är att det fortfarande finns folk i världen som har dåligt nät eller inte alls möjlighet till internet...

Då blir dom uteslutna. Dom lär väl inte köpa så mkt spel ändå

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

ni som heller lirar på konsoll än dator , vad är det som ni tycker är bättre där?

kontrollerna?
att man får sitta framför tv'n?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

FPS och MMORPG skulle jag aldrig spela på konsol. Men bilspel och arkad spel är ju helt ok.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Enklare spel såsom bilspel osv tycker jag är roligare att spela på konsoll.
Men när det kommer till FPS så är konsollspel värdelösa i jämförelse.
Spelen blir så fördummade och begränsningarna som finns i och med kontrollen förstör oerhört mycket.
En stressig situation i ett PC-spel är när det händer mycket och man har lite tid på sig, en stressig situation i ett konsollspel är när det händer några få saker men de tar en evighet att göra för att kontrollen är så usel.
Det enda som är bra med konsoller egentligen är som sagt innan det enkla med dem, man kan sitta hemma hos en kompis och få för sig att spela något spel i nån timme, då är det bara att starta skiten och köra.
Men ett konsollspel, framför allt FPS etc, kommer aldrig att bli lika bra som ett PC-spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
ni som heller lirar på konsoll än dator , vad är det som ni tycker är bättre där?

kontrollerna?
att man får sitta framför tv'n?

En av orsakerna är definitivt det nu nämnde att sitta i soffan och lira, ja jag vet att det går på PC oxå...
Och så har vi enkelheten, inge drivrutins problemer, patchande och ställa in så man har bästa möjliga grafik/spelbarhet, allt detta görs automatiskt på konsol!

Personligen tillhör jag de som vill kunna spela mina spel på "högsta" grafik inställningar och detta innebär ett evigt uppgraderande av hårdvara, detta betyder inte att jag inte spelar på PC överhuvudtaget men jag spelar absolut mest på konsol, det känns bara liksom...skönare!?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Förstår inte att folk klagar på att PC-gamers laddar hem piratkopier till höger och vänster, när det lika lätt (nästan) går att köra piratkopior till t.ex. xbox 360... Visst, de kostar lite mer första gången när man väl chippar/flashar de, men å andra sidan så kan man sen även spela de PIRATKOPIERADE spelen ONLINE! Så där får man exakt samma vara som om man köpt det, vilket definitivt inte är fallet för PC-spel. Att utvecklare skyller på piratkopiering hos PC är därför extremt löjligt, då bra spel säljer hur man än vänder och vrider på det. Om utvecklarna dessutom satsat mer på att alltid släppa en demo-version i samband med release, eller helst innan, ja då hade vi haft en helt annorlunda situation. Sen att de alltid finns idioter går inte att undkomma.. Feel free att titta på diverse statistiker som visar hur obefintligt detta är för en utvecklares överlevnad... Och nej, jag tänker inte leta upp något för nu är det dags för frulle (:

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Ack ack ack...så mycket flaming!

Ärligt talat anser jag att trådskaparen har manat till en vettig och relevant diskussion om än med lite väl grova ord och aningen aggresiv ton. Ni behöver inte flama hans åsikter för det! Argumentera och diskutera kring ämnet istället och flama hans språk isåfall om ni måste. Jag håller faktiskt med Atrox på de flesta punkterna.

Jag tycker att den relevanta frågan att ställa är varför vi PC-spelare ska behöva dras med att spela spel som är utvecklade för konsoller när det tidigare fanns så otroligt mycket bra PC-spel!?

De allra roligaste pc-spelen jag någonsin spelat är de som ALDRIG hade fungerat på konsoll

WC3, SC, BF2, Crysis, WoW etc.

Dessa fem titlar anser jag aldrig hade fungerat vettigt på en konsoll. Ni som säger att de går finfint att spela FPS på Xbox etc. orkar jag inte ens diskutera med. FPS på konsoll är mer jämnförbart med dessa arcade-konsoller som finns på vissa sketna pubar där man kan spela "house of the dead III" och hålla i en plastpistol som man riktar mot skärmen. Det är ungefär samma känsla.

FPS på konsoll kommer aldrig kunna mäta sig med känslan som mus+tangentbord ger.

Svaret på detta verkar enligt många här vara

"Jo därför att vi som spelar på konsoll vill ha spel att spela."

Ja men utveckla då KONSOLLspel isåfall. Nintendo Wii har fattat galoppen och byggt en konsoll med tillbehör och spel som LÄMPAR sig för konsollspelade framför Tv'n.

Spel som jag tycker gör sig bra på konsoll är följande:

Fighting spel (Typ Tekken serierna m.m.)
Äventyrsspel utan pussel och gåtor som kräver mycket textbehandling (Typ Final Fantasy, Zelda)
Sport/bilspel

Dessa typer av spel är enligt mig vad som lämpar sig att spela i soffan framför Tv'n och det är väl historiskt sett dessa spel som har varit de populäraste på konsoll?

Atrox har helt rätt i att det hände något i och med Xboxen. Halo kom och gjorde stor succé. Därefter började det komma hur mycket FPS-spel som helst till konsollerna. Battlefield, Bad company, Gears of War (inte riktigt fps okej, men likväl en "shooter" iaf) o.s.v. Tidigare fanns det typ spel i stil med Perfect Dark och Golden Eye till N64, inte heller riktiga FPS spel i min mening.

Detta har nu resulterat i att alla de nya stor fpstitlarna även de kommer och numera är anpassade för konsoll.

Ex. Bad company 2, Crysis 2, Modern Warfare 2, Far cry 2

Jag tycker också att det här är mycket dåligt och anser att man borde satsa på att utveckla PC-spel för pcn (Ex. FPS, MMMORPG, RTS) och konsollspel för konsollerna (Fighting, Adventure, Simulation, Sport).

Varför då göra det? Jo därför att jag tror att de som verkligen gillar FPSspel spelar FPSspel som de ska spelas (alltså på PC) och att de som verkligen gillar konsollspel spelar konsollspell så som de ska spelas (framför Tv'n).

Således satsar man på rätt sak för de olika lägrena och båda får det de verkligen vill ha till sina plattformar.

Nu har jag inga fakta på det här men jag har väldigt svårt att tro att majoriteten som spelar FPS-spel spelar på konsoll och det är inte därför som spelutvecklarna har valt att anpassa spelen för konsoll.

Det är för att de MÅSTE vara anpassade till konsoll för att göra sig något sånär bra på den plattformen. Det är det som är sjävla poängen med konsoller, att det alltid är optimerat och därför funkar bra.

Detta öppnar upp en alternativ markand som ger lite välbehövande extra klirr i kassan men det är fortf majoriteten som spelar dessa spel på PC(tror jag iallafall), däremot är det vi som verkligen gillar FPS-spel som får ta smällen och få våra spel sämre optimerade för att man ska kunna utnyttja denna alternativa marknad.