kraschad dator, vill ha ut infon

Permalänk
Medlem

kraschad dator, vill ha ut infon

Hej,

Jag har datorn enligt signaturen.
Efter att inte använt den på länge så funkar den inte som den ska.
Jag vill mest komma åt infon på diskarna, alla diskarna är SATA.

Två av diskarna innehåller bara data, förmodligen formaterade med NTSC, den sista är partionerad i två där windows XP ligger på den ena.

Finns det nu något att köpa som gör att man ta ut en av diskarna och koppla SATA till USB så att den blir läsbar utan att för den skull behöva formatera den innan det viktigaste är ju att jag kommer åt infon.

Alla tips tas tacksamt emot!

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

koppla SATA till USB

Din tanke är att disken funkar, varför inte bara i annan befintlig dator?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Precis. Men om du nu vill så finns det usb till sata precis som du vill ha att köpa lite varstans. På dustin tex: http://www.dustinhome.se/pd_5010101569.aspx

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

TAck, vilken prisskillnad det var! det verkar vara samma produkt.

jag tror att disken fungerar, tror att det är fel på kontrollerkorten och eller modorkortet.

bloopy; jag har ingen annan dator att sätta den i.

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscrug
bloopy; jag har ingen annan dator att sätta den i.

Så du kan inte använda datorn du sitter vid nu eller råkar den vara en bärbar?

Båda varianterna som det har länkats till är användbara. Speciellt som det är frågan om flera hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Och om du inte kan få ut datan ändå så testa GetDataBack. Det har funkat för mig flera gånger. http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm