Sidewinder X4 klarar av 26 knappar samtidigt

Permalänk
Medlem

Fan...klarar den inte mer än 26 knappar nedtryckta samtidigt. Jag som skulle behöva nästan det dubbla när jag spelar msröj..

Permalänk
Avstängd

Släppas i Mars? Är det inte detta tangentbordet då?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=580139

EDIT: Det kanske stämde ändå. Nu finns det inte i lager alls.

Permalänk
Inaktiv

Nu behöver de bara göra en Type M med bakgrunds belysta tangenter (rött ska det vara) så blir det prima. Har inte märkt problem med ghosting på min.

Permalänk
Medlem

Här har vi ett givet köp då jag vill byta ut mitt G11

Snyggt var det också ^^;

Nu blir det att vänta på/hitta reviews för att se om det blir en värdig ersättare.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Släppas i Mars? Är det inte detta tangentbordet då?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=580139

=0/

Egenskaper: Bakgrundsbelyst, förhindran av tangentstörning

Jo, verkar ju som det

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Synd att man inte har 26 fingrar bara.

Inte ens skulle tårna hjälpa då är man 6 fingrar eller tår kort

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

"SteelSeries 7G redefines “anti-ghosting" by supporting as many simultaneous key presses as there are keys on the keyboard. "

Nu snackar vi anti-ghost

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har i alla fall fastnat för ett helt annat tangentbord och kommer knappast att byta på länge: Das Keyboard. Det har väl samma idé som SteelSeries, men är väl å andra sidan inte riktat till gamers. Det är väl inte fel om det går att trycka ner lite fler tangenter samtidigt, men ifall inte allt handlar om spel så har jag inte funnit något som går är i klass med de mekaniska kvalitetstangentborden.

Permalänk

Verkar vara ett trevligt tangentbord till ett bra pris, skulle vara intressant att veta om knapparna slamrar eller ej bara.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Gillar tangentbordet starkt ! men tyvärr så ser det ut att vara väldigt låga tangenter som razers tangentbord har ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

funderar på att köpa detta elller racer arctosa, vilket tycker ni är mest prisvärt (sidewinder x4 ca 600 kr eller racer arctosa ca 500 kr)??

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
"Ghosting" (pga signalreflexer) i tv-apparater har funnits sen de började säljas, på 50-talet om jag minns rätt, så där håller jag inte riktigt med.

Det är helt enkelt ett generellt uttryck som har flera olika betydelser.

Nog om det. Framför allt är jag intresserad av byggkvalitén på X4. Jag har ett G15 II nu men tangenterna är väl inte världens skönaste och det slamrar så förbaskat när jag skriver...

Visst, det finns ju en hel bunt tangentbord med lägre/låg profil, men oftast har de ju "fel" tangentlayout, dvs en stor fet DEL istället för INSERT och DEL. Än värre är det Logitech Illuminated jag har på jobbet, som saknar kontextmenyknapp och högra Windowsknappen (de har ersatts med en bred FN-tangent som jag har nytta av exakt aldrig).

Nu är jag kanske ute och vevar kranvatten, men jag tycker det ser ut som att X4 har lägre profil än G15 II?

Är tvärt emot vad du tycker ovan, jag tycker Illuminate har "rätt" tangentlayout, men det är ju vad jag tycker. Smaken är som baken

Ångrar faktiskt lite att jag köpte Illuminate p.g.a. detta tangentbord, det verkar ju riktigt nice.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd

Keybord for freaks... vem fan har 26 fingrar?

Jag klarar av max 10, kanske 11 om jag trummar med pitten på mellanslaget, men det kommer aldrig att hända

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Jag har i alla fall fastnat för ett helt annat tangentbord och kommer knappast att byta på länge: Das Keyboard. Det har väl samma idé som SteelSeries, men är väl å andra sidan inte riktat till gamers. Det är väl inte fel om det går att trycka ner lite fler tangenter samtidigt, men ifall inte allt handlar om spel så har jag inte funnit något som går är i klass med de mekaniska kvalitetstangentborden.

Måste hålla med om att de tangentborden är grymt sköna, men det är lite synd att de inte finns med media knappar (skulle vara bra för oss som lyssnar mycket på musik vid datorn).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klAAs
Samma här.

För mig betyder de att "spöka" för någon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Synd att man inte har 26 fingrar bara.

Inte ens skulle tårna hjälpa då är man 6 fingrar eller tår kort

Jag snoka runt lite, för jag tänkte det finns säkert galningar som spelar t.e.x CS med både fingrarna och tårna....Men fick bara massa bilder på fula apor.... Eller blir man sådan om man spelat förlänge utan ens veta om det.
För jag har märkt att folk tittar på mig lite konstigt när jag ute o shoppar.. Har också känt av en o annan bedövning pil i rumpan också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Retorisk fråga: Hur många fingrar har genomsnittsgamern?

GLÄDJEDÖDARE

Permalänk
Medlem

Hade man kunnat plocka lös numpaden och sätta till vänster som på gamla Sidewinder-tangentbordet hade det varit givet köp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lidodido
Hade man kunnat plocka lös numpaden och sätta till vänster som på gamla Sidewinder-tangentbordet hade det varit givet köp

Ja vilka nötter som tar bort det konceptet. Suck.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

26 samtidigt! Som gjort för facerollers!
Äntligen kan paladins i WoW bli rikigt bra

Visa signatur

If it works, tweak it!

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
kan va nåt å lägga på minnet när man ska checka nytt T-bord

säger detsamma jag vill ha

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk

"Microsoft SideWinder X4 går att hitta i utvalda svenska Internetbutiker redan idag med ett pris på drygt 500 svenska kronor."

Källa; http://www.nordichardware.se/nyhet,17324.html

Visa signatur

Ryzen 5 5600X @stock | ASUS ROG STRIX B550-F | MSI RTX 3070 VENTUS 2X OC | 32 GB DDR4 @3600 MHz

Permalänk

http://www.nordichardware.se/image3.php?id=10993 <-- en större bild för den som vill ha.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X @stock | ASUS ROG STRIX B550-F | MSI RTX 3070 VENTUS 2X OC | 32 GB DDR4 @3600 MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greve_Peter
Men den kostar väl över 1000 spänn va?

5-600kr på prisjakt ungefär som deras tidigare x6 som man sitter vid nu.

Tycker det är lyte synd dock att dom tagit bort funktionen att flytta num-pad på denna modell. Har nämligen varit riktigt smidigt att ha halvt onödiga macron där, eller om man vill ha mer plats på skrivbordet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tossebear
26 samtidigt! Som gjort för facerollers!
Äntligen kan paladins i WoW bli rikigt bra

Ser ju inte riktigt paladin som faceroll karaktär

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fint tangentbord!

Skulle gärna vilja se ett test av detta tangentbord från de som beställt från komplett

Permalänk
Medlem

ser snyggt ut men kan man få det med en annan färg tack? inte rött.

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve hundred Moderkort: Asus P8P67 Deluxe CPU: Intel i7 2600K 4,4Ghz CPU-Kylare: Corsair H100 GPU: Gigabyte GTX680 PSU: Corsair HX850 RAM: G-Skill 4x4GB 1600Mhz Sys-disk/prog-disk: 2x120GB Corsair Force GT SSD Lagring: 500GB Segate, 2x1TB Samsung Spinpoint F1 & 2x2TB Samsung Spinpoint F3 Skärm: LG Flatron e2441 24"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
26 knappar är troligtvis det maximala antalet. Precis som vanliga tangnetbord så är det inte X antal valfria knappar, utan hur många du kan trycka ned beror på vilka du trycker på.

Sedan så kan detta vara väldigt användbart för de som sitter och spelar mer än en vid samma dator, t ex split screen eller platformsspel med flera karaktärer. Själv har jag haft ett tillfälle då vi varit 4 som försökt spela ett spel. Visserligen krävde det spelet bara 4 knappar, men då skulle tangentbordet gärna klara 16 knappar samtidigt vilket inte är alltför långt ifrån 26.

Låt mig gissa - Achtung die Kurve?

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Ghosting är ett dumt marknadsföringsnamn. Det kallas för n-key rollover.

Du kan testa ditt eget tangentbord här: http://random.xem.us/rollover.html

Coolt, tack !

Visa signatur

Ryzen 5 5600X @stock | ASUS ROG STRIX B550-F | MSI RTX 3070 VENTUS 2X OC | 32 GB DDR4 @3600 MHz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av burk404
Måste hålla med om att de tangentborden är grymt sköna, men det är lite synd att de inte finns med media knappar (skulle vara bra för oss som lyssnar mycket på musik vid datorn).

De nya Model S har s k media funktioner: http://www.daskeyboard.com/daskeyboard_model_s_professional.p...

I och för sig är jag själv inte helt nöjd med beslutet att byta ut Super_L mot Fn, eftersom jag använder just Super_L för de flesta tangentbindningar för fönsterhanteringen. Så därför valde jag att koppla CapsLock till Super_L, precis som jag gör på vissa ThinkPad modeller. Jag tycker bättre om den blanka layouten, men i länken ovan ser du bättre hur det är designat.