Permalänk
Medlem

uppgradering: Asus A8N-E eller A8N5X

Hejsan alla hemma byggare!

Jag känner mig lite bortkommen då det var ett tag sen jag jobbade profesionellt med attt bygga.. :s

Jag har en burk som jag tänkte byta MK i för att använda främst till bildbehandling med Photoshop CS2.. Då jag känner mig så hemma & bekväm i Windows 2000 så får det bli så i den med för att få en snabb dator.. Börja med Linux har länge vart i tankarna men det går nog inte i detta fallet.

Jag har funderat på moderkorten:

A8N-E .. A8N-SLI .. A8N5X .. men är inte säker på vilken jag vill ha, vad som är bra pris & inte.. processor känns som läge för någon AMD dualcore .. ( Kan jag använda kylfläkt + fläns från en slaktad P4 1800Mhz ? ) .. Grafikortet Ati Radeon 9600 256Mb DDR som satt i borde kunna duga!?

diskarna mm om sitter i får vara kvar..

Vad tror ni som pillat med de nyare grejerna som nu inte är det längre

Datorn som ska göras om är från början en Styrsystems server Från Landis&Staefa i rosfritt stål, ser ganska cool ut.. Nätagget är bytt så den ska klara ge tillräckligt kräm.. Har en extra disk på 250Gig som jag tänkte ha data på.

Visa signatur

Har jobbat som Serviceingenjör Digital Systems Services som blev uppköpt av Compaq, skruvar nu mest för egna behov.. Ägnar mig fotografi istället..
..Använder ibland när jag skriver lite ovanliga beskrivningar, jag är ordblind så då blire som det blir i texten ibland! :p