Slog just sönder musen...

Permalänk
Avstängd

Slog just sönder musen...

Jag är känd för att ha ett jävla temperament. Iaf inför mig själv.

Satt och lirade Unreal Tournament 2004 med en Logitech MX Revolution. Jag är inte världens bästa spelare, men jag kör på "skilled". Och det blir motstånd med botar i godlike-läge då.

Hursomhelst, min mus gjorde mig "ännu sämre" för att den laggade så förbannat mycket. Trådlöst liksom, hur bra kan det bli.

Så jag dängde först lite med musen i golvet, till jag till slut smashade den helt. I vart fall så det inte går att fixa den.

Vet inte med er andra. Jag har haft sönder minst två möss förut när jag spelat, samt knogat på min monitor ibland. Hehe.

Kanske ska man citera en replik ur Lost World: "violence and technology - NOT good bed fellows".

Hur arga blir ni?

Hade inte använt min mus mer än två veckor. Hehe... Känner mig lite dum nu.
Fast jag vill ändå ha en vettig mus att lira med. Ingen som laggar och hackar.

Nu sitter jag och relaxar med lite Smashing Pumpkins. Hahaha. Borde kanske ta lite deathmetal istället, om det inte vore så sent.

För övrigt suger det att om man ska öppna en mus måste man ta bort "fötterna" på den, som inte går att sätta tillbaka efteråt, så glidet blir kasst.

Anger management, nån?

EDIT:
Jag totalsmashade den andra musen jag hade, efter bara nån dag. Det var också en Logitech. Men den laggade så att det inte gick att spela alls.
Så nu har jag provisoriskt fixat min MX igen. Höger- och vänsterklick är ur funktion. Bytte dem till sidoknapparna... Fast det går inte så bra att spela så.
Nåja. Väntar på att köpa Mionix nu.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk

Har varit väldigt lugn ända tills jag för något år sedan kom på att man kunde slå i bordet varje gång man dog på bf2, det kändes jättebra men sen blev jag utkastad från ett it-café för att jag slog i bordet två gånger (ja de är överkänsliga idioter) så då slutade jag med det och är numera lugn igen

Permalänk
Medlem

Jag har slagit sönder en av mina möss när jag lirade CS på ett lan, men mer än så har det inte blivit. Blir inte så arg av mig, bara ibland

Permalänk
Avstängd

Unreal Tournament verkar inte vara bra för folks psykiska hälsa:

http://www.youtube.com/watch?v=11ucbrzxkls

Permalänk
Medlem

har slagit sönder ett logitech tangentbord. den var ändå i dåligt skick så det var ingen stor förlust direkt.

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Avstängd

brukar slå i stolen.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Förstår mig inte på folk som måste avreagera sig när dom spelar... jag menar, det är ju för bövelen bara ett spel, och uppenbarligen blev du slagen; dra lärdom av det och gå vidare.

Har ALDRIG haft sönder någonting teknikmässigt (ok, man har väl tappat saker eller råkat välta ner saker, men aldrig förstört med flit).

Skaffa stressbollar för bövelen

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Wow... Känns som om någon skulle behöva dra ut på ett sånt där meditation retreat och sitta där i en månad eller så i en harmonisk miljö utan en enda dator så långt ögat kan nå..

För övrigt så har jag aldrig haft problem med temperamentet när det kommer till datorspel.. Tills jag slutade röka för någon månad sedan.. Har på senare tid börjat svära åt min datorskärm och ibland hyttat med näven åt den litegrann varje gång jag blir backstabbad av en spy i Team Fortress 2. Fysiskt våld kommer nog med tiden om jag inte börjar röka igen eller kanske tugga lite nikotintuggummin

Permalänk
Medlem

Är ganska lugn, oftast.
Har väl hänt att man drämt näven i tangenbordet så att tangenterna flugit all världens väg.

Mitt förra TGB, ett Saitek Eclipse I, det slutade tangenterna funka på.
Jag slog på det så tangenterna gick sönder, och sen vart jag arg för att tangenterna inte fungerade, så då vart det några slag till.

Nu har jag nåt asgammalt skitbra tangentbord som det värsta som har hänt hittills är att några knappar lossnat.

Permalänk
Medlem

arg o arg de har väll hänt tror de senaste hände förra vecka när jag spela mw2 (ja ni vet hur de är när host hacka livet av sig ) men i allafall de börja hacka tack vare den där fula server ^^ som vanligt blev man arg o drog till i bordet "hårt" som vanligt o min 1,5L flaska tippa åt höger och min hem telefon som jag "råkar" ha på bordet hoppa upp och såklart landa den på golvet där katten låg o sov så han blev tja sur ^^^ska nog hitta något annat spel än mw2 hehe

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

"CS-dampare", vår tids största losers, sök hjälp!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
"CS-dampare", vår tids största losers, sök hjälp!

Måste bara säga att jag gillar din avatar; sjukt bra serie

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Sötast

Re: Slog just sönder musen...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hajdeff

Hursomhelst, min mus gjorde mig "ännu sämre" för att den laggade så förbannat mycket. Trådlöst liksom, hur bra kan det bli.

Så jag dängde först lite med musen i golvet, till jag till slut smashade den helt. I vart fall så det inte går att fixa den.

Vet inte med er andra. Jag har haft sönder minst två möss förut när jag spelat, samt knogat på min monitor ibland. Hehe.

Nä men så fjantigt

Ta sönder en elektronisk liten plastlåda för att man är arg på att man är kass!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Måste bara säga att jag gillar din avatar; sjukt bra serie

True, true

Black Lagoon pwns!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Slet av kabeln på min 50kr Jula-mus då jag blev arg på CS. Den ville inte alls fungera som jag ville Skulle dock aldrig göra det med min mx518

Blir normalt aldrig arg, bara om man är trött eller grinig sedan innan.

Kan dra en historia om en kompis också. Vi satt på ett LAN och lirade DotA. Då han dog så slog han så hårt i tangenbtbordet så dom hära små "upphöjarna" som sitter under knäcktes och en av dom sköt omkull min colaflaska xD

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk

Till alla er som pajar era datorprylar: Ställ fram ett gammalt tangentbord vid sidan om på erat skrivbord som ni kan slå på när ni blir förbannade så skonar ni era nyare prylar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela
Till alla er som pajar era datorprylar: Ställ fram ett gammalt tangentbord vid sidan om på erat skrivbord som ni kan slå på när ni blir förbannade så skonar ni era nyare prylar

Jag ger detta alternativ en röst

Har själv aldrig sabbat något på det sättet. Min mus är 2 ½ år gammal och är som ny Plus minus lite smuts under knapparna som inte syns, men ^^

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Slängde min 3.0:a i väggen så just vänsterklick gick sönder, brukar slå näven i mitt Razer Tarantula rätt ofta. Pajjade enter och delete knapparna för någon dag sen men det va bara nån grej under tangenterna som hade lossnat, så det var lätt att fixa. Jävligt tåligt tgb

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Jag brukar dänga näven tangentbordet eller musen i bordet när det går dåligt eller något inte fungerar som jag vill. Hejdar mig dock oftast när jag tänker på konsekvenserna (dyrt och att vara utan dator m.m.).

Permalänk
Medlem

Tror jag priset faktiskt...
Long story short:
Hade precis byggt klart min HTPC i sign och skulle dra på lan och testlira lite.
Klockan var närmare fem på natten när jag drog igång Crimsonland med modet Type 'o shooter. För er som inte vet så handlar modet om att man ska skriva vissa ord så snabbt som möjligt. Har nött det där spelet så sjukt mycket, och denna gång så höll jag på att ta rekord. Jag hade en poäng kvar till rekordet, så råkade jag skriva fel på en bokstav, och jag dog.
Blev så förbannat arg att jag slog näven i bordet...
Helt plötsligt blev skärmen svart. Jaha, det var väl strömkabeln eller något som åkte ur, tänkte jag. Tänkte inte mera på det, gick och la mig.
Vaknade upp någon timma senare, helt sjukt trött och kunde inte sova så tänkte sätta mig vid datorn igen.
Drog på datorn och möttes av "BOOT FAILURE, PLEASE INSERT SYSTEM DISK."
Då kom jag på att datorn slocknat dagen innan.
Det visade sig att disken hade totaldött (den snurra inte alls).
Disken i fråga var en Barracuda 1TB full med semesterfilmer, som tur var det ingen viktig data.
Efter den incidenten är jag väldigt lugn, jag lärde mig en läxa skulle man kunna säga.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Hedersmedlem

Det var onekligen en rolig rubrik.

Kan inte påminna mig att jag har tagit sönder något när det gått mindre bra i spel, dock så drog jag näven i tangentbordet efter en hårddiskkrasch (fast jag märkte senare att det bara var sladdrelaterat, som tur var) så en av tangentbordets "fötter" gick av.

Permalänk
Avstängd

Jag har än så länge bara blivit sur

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

haha jag brukade slå på allt xD musen hade jag trådlös så den flög åt helvete ut ur rummet tangentbord slagit på, gamal ctr skärm xD gamla datorn å så i skrivbordet. Dock mycket mindre sådan nu, bara när man blir sur man stänger av skiten å sätter på musik å blir glad xD

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Har man så svagt psyke att man måste avreagera sig på saker när man förlorar i ett spel bör man genast söka professionell hjälp.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
"CS-dampare", vår tids största losers, sök hjälp!

Hoppas du är ironisk. För övrigt förstår jag mig inte på CS. Hehe. Jag är mer för action och slakt.

Sluta hijacka min tråd med animé-flams! Hahaha.

Japan är för mig allt utom animé...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Nä men så fjantigt

Ta sönder en elektronisk liten plastlåda för att man är arg på att man är kass!

Ha-ha-ha. Japp.
Jag är fjantig. Jag vet. Skulle man videofilmat mig när jag gick lös på musen så skulle man nog skämmas när man såg det.

Fast det var snarare så att musen var sämre än jag. Eller i vart fall så blev allting bara hopplöst svårt. Botar som hoppar runt som bumbibjörnar på speed, liksom. Och en mus som inte hänger med...

Men seriöst. Även om jag liksom ser hela grejen utifrån som rätt löjlig, så är det ändå märkligt hur förbannad en del (som jag) kan bli i spel.
Jag menar, de som gillar fotboll, t ex. Hur sura kan inte de bli när domaren missar en avblåsning, eller vad som?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Unreal Tournament verkar inte vara bra för folks psykiska hälsa:

http://www.youtube.com/watch?v=11ucbrzxkls

Det var ett roligt klipp. ^^ Fick mig både att flina och känna mig ännu mer dum.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Avstängd

Blev förbannad i wow en gång..

Gick ut i köket och högg en kniv i ett kålhuve typ 100gr LOL

Frugan undrade sen va fan som hade hänt med kålhuvudet hahaha

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela
Till alla er som pajar era datorprylar: Ställ fram ett gammalt tangentbord vid sidan om på erat skrivbord som ni kan slå på när ni blir förbannade så skonar ni era nyare prylar

Nee. För mig duger det bara att slå på det jag faktiskt är arg på. Därigenom har jag under min livstid både haft sönder CD-delen på en stereo, en mobiltelefon, en dyr mp3-spelare och säkert nåt mer skit.
Jag verkar aldrig lära mig... Det är som jag är en tickande bomb. LoL... O_o

Bara jag inte går lös på min nya TV, min filmsamling eller min nya dator. Haha. Eller...

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
"CS-dampare", vår tids största losers, sök hjälp!

/Agree

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Blev förbannad i wow en gång..

Gick ut i köket och högg en kniv i ett kålhuve typ 100gr LOL

Frugan undrade sen va fan som hade hänt med kålhuvudet hahaha

Ja, ibland känns det bra att liksom få avreagera sig fysiskt.
Så egentligen ska man ta nåt så man får ta i. Typ en bordskniv på det där kålhuvet.
Eller en slickepott på en kålrot. (Duh)

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Blev förbannad i wow en gång..

Gick ut i köket och högg en kniv i ett kålhuve typ 100gr LOL

Frugan undrade sen va fan som hade hänt med kålhuvudet hahaha

Sluta lek rogue!

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix