SweClockers testar nätaggregat

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ser fram emot tester på de klenare aggen runt 400W!

Permalänk
Medlem

Kalas fint detta!

För min del kvittar det vilka nätagg som körs, hoppas verkligen dom kör så många som möjligt så man försöker fiska in allt som finns på marknaden =P

Sen som nämts ljudnivån då endel agg börjar låta väldigt under belastning.

Tummen upp!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Så jävla skönt med en sida där alla tester är seriösa och ni testar alla möjliga sätt. Som Mythbuster där ni inte låter något undkomma er. Keep up the good work!

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Kul, kommer bli perfekt när man letar efter nätagg senare

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Gött att äntligen kunna se allt på en sida.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fin_sliparn
Se till att mäta ljudnivån på nätaggen medan ni håller på. Det är av yttersta intresse i kombination med effektivitetstestet. Tack på förhand!

Håller helt med, för vissa är t.o.m. ljudnivån viktigare än att nätdelen är extra stabil. Jag tänker främst på htpc som inte kräver några större nätaggregat, men där ljudnivån är viktig.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Underbart! Ser fram emot testerna:)

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Vi kommer bygga upp en databas med nätdelar och börjar med klassen runt 700 W.

Bra, hoppas ni kör på upp till 1000w sedan. för video

Permalänk
Medlem

Det där var ett bättre tillskott än nya servrar och swec 5.0.
Väntar med spänning på och se om det man har rekomenderat innan verkligen håller måttet.

Permalänk
Medlem

Ja, glöm inte att göra ett bra test av ljudnivån, både vid låg och hög belastning.
Med det skulle jag vilja påstå att Sweclockers är världsledande på nätaggstester.

Permalänk
Medlem

Hoppas att ni visar tester med de billiga märkena, vill se vilka märken man skall hålla sig ifrån!

Permalänk
Medlem

Riktigt bra, Väntar med spänning

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajli
Riktigt bra, Väntar med spänning

Haha

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk

Underbart Sweclockers!

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt Var det dock bara jag som tyckte att ljudnivån på videon var lite låg?

Permalänk
Avstängd

Det vore kul om ni kunde testa: AXP 500W Version 2.20 Power Supply

Mvh r3mpuh

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant, hoppas ni testar många olika märken och Watt, allt från lägsta till högsta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larssa87
Som Mythbuster där ni inte låter något undkomma er. Keep up the good work!

Ehm..hoppas på ironi eller något liknande där. Men jag hoppas på riktigt bra tester!

Permalänk
Proffsmoddare

Som många sagt tidigare. Ljudnivån är väldigt viktig i mina ögon. Så om ljudnivån under belastning också kunde testas så vore det super.

Om man tex tar ljudnivån vid idle, 50%, 75% och 100% belastning för att få en bra uppfattning om kvaliten på fläktar och kylningsförmågan.

Frågan är dock om ni har utrustning för att mäta ljudnivå bra. Annars tycker jag att det är något som ni bör införskaffas. Speciellt om ni ska skaffa en databas med massa nätaggregat. Det blir betydligt jobbigare att börja införa ljudmätningar när man redan har en halv databas.

Ser verkligen fram till detta!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Bästa nyheten på länge och grymt att ni har fixat ordentlig utrustning för att göra tester.

Hur kommer ni att göra med ev ljudnivå mätningar? Ljudet verkar vara mer eller mindre lika viktigt som stabiliteten och kvalitén för dom flesta.
Kommer ni att skruva upp och gå in lite mer i detalj för skriva lite om innehållet i nätaggen eller tar det upp för mycket tid?
Kommer ni att försöka köra över specifikationen på någon nätdel? Finns ju iaf en sida jag vet där dom gör så att aggen svettas lite extra, något ni kommer syssla med?

Mvh en glad Fesen

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se test av Enermax nätaggregat, gärna de kring 525 W. Modulära eller ej spelar knappast någon större roll på aggregatets prestanda. Viktigt om ni testar Enermax är ljudnivån, eftersom de sägs vara bland de tystate på marknaden.

Permalänk
Medlem

Han ser väldigt stolt ut när han pratar om den!

Visa signatur

Corsair 8GB / 80 GB Intel SSD + 2TB WD Lagring
AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz / ATI Radeon 5850 XFX

Permalänk
Medlem

Ser fram emot testerna. Ser mycket lovande ut.
Som nämnts tidigare, se till att mäta ljud nivån också.

Och en sak till, mät hur mycket värme den alstrar.
Något som ingen tänker på, men på sommaren kan det bli avgörande för en OC burk om den höjer tempen i rummet med 10ºC eller 15ºC. då rumsluften sugs in i burken igen efter ett varv i rummet.

Permalänk

Kanon!
Ser fram emot testerna!

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

Jag vill se tester på ACE Rawdeal etc döda myten eller döda nätagget !

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Detta var en trevlig nyhet

Glöm inte att testa ljudnivå & temp vid olika belastningar som även andra här har påpekat.

Kan ni skruva isär dem och titta på komponentkvalitet och montage så vore det också toppen.

Här är ett nätaggregat som jag själv skulle bli glad om ni testade, ett "SWECLOCKERS Superior Independent Test" väger tungt!
>>> (Enermax Revolution 85+ 1250W)

Permalänk
Medlem

Bra initiativ! Sweclockers <3

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

trevligt

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk

Bra grejer!

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

älskar dessa nya videotesterna!! Känner mig en aning dyslektisk när jag säger det men det går fram på ett tydligare sätt när man får rörlig bild tillsammans med ljud, än bilder och text.

Visa signatur

ASUS Rampage II Gene | i7 920 @ 3.8Ghz | 6Gb DDR3 1600Mhz | GF260GTX |