Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Har också den versionen av chrome men den scrollar inte dit för mig, skumt!

Själv har jag 4.0.249.43 och kör just nu från Linux, men det är samma sak där. Testade nyss att gå in på aftonbladet. Scrolla ner till mitten av sidan och klicka på en nyhet. Lät den ladda färdigt och klickade sedan på "back". Chrome tar mig då tillbaka till toppen av aftonbladets sida. Suger som fan och gör mig irriterad.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Vill du bara surfa, utan några problem, samt blixtsnabbt: Google Chrome

Vill du kunna göra alla möjliga (och omöjliga) inställninget och bryr dig egentligen mer om hur läget är med webbläsaren och inte den faktiska websidan du besöker : Mozilla Firefox

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Själv har jag 4.0.249.43 och kör just nu från Linux, men det är samma sak där. Testade nyss att gå in på aftonbladet. Scrolla ner till mitten av sidan och klicka på en nyhet. Lät den ladda färdigt och klickade sedan på "back". Chrome tar mig då tillbaka till toppen av aftonbladets sida. Suger som fan och gör mig irriterad.

Så det finns ingen lösning på detta?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Själv har jag 4.0.249.43 och kör just nu från Linux, men det är samma sak där. Testade nyss att gå in på aftonbladet. Scrolla ner till mitten av sidan och klicka på en nyhet. Lät den ladda färdigt och klickade sedan på "back". Chrome tar mig då tillbaka till toppen av aftonbladets sida. Suger som fan och gör mig irriterad.

Citerar mig själv här för att ta upp ett liknande problem. När man följer en tråd som den här är eller vilken tråd som helst på Sweclockers så får man ju ett mail så fort någon har skrivit nåt i tråden. När man då klickar på länken i mailet så är meningen att man ska komma till rätt sida i tråden och till rätt inlägg på sidan, men det fungerar inte heller för mig i Chrome, gör det för er?

Låt oss säga att det är 9 sidor i tråden och jag klickar på länken i mailet. Med chrome kan jag då hamna på sidan 1 eller sidan 3 eller vad som helst, verkar helt random. Ytterst sällan hamnar jag dock på rätt sida och vid rätt inlägg, men det är väldigt sällan.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Citerar mig själv här för att ta upp ett liknande problem. När man följer en tråd som den här är eller vilken tråd som helst på Sweclockers så får man ju ett mail så fort någon har skrivit nåt i tråden. När man då klickar på länken i mailet så är meningen att man ska komma till rätt sida i tråden och till rätt inlägg på sidan, men det fungerar inte heller för mig i Chrome, gör det för er?

Låt oss säga att det är 9 sidor i tråden och jag klickar på länken i mailet. Med chrome kan jag då hamna på sidan 1 eller sidan 3 eller vad som helst, verkar helt random. Ytterst sällan hamnar jag dock på rätt sida och vid rätt inlägg, men det är väldigt sällan.

Än en gång är det någonting som funkar utmärkt för mig. Väntar du på att sidan ska laddas klart?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x300
Än en gång är det någonting som funkar utmärkt för mig. Väntar du på att sidan ska laddas klart?

Ja det gör jag. Dessutom hamnar jag ju ofta på fel sida i en tråd och det har absolut ingenting med om den har laddat färdigt att göra.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Ja det gör jag. Dessutom hamnar jag ju ofta på fel sida i en tråd och det har absolut ingenting med om den har laddat färdigt att göra.

Fungerar det i andra webbläsare? Det borde inte ha någon betydelse vilken webbläsare du har eftersom det är parametrar i urlen som bestämmer till vilken sida och vilken post du ska. Hoppas att du har hittat en bugg, Google betalar mellan 500 och 1337 dollar beroende på hur allvarlig bugg man anmäler

Permalänk

jag har kört:

Opera
Safari
IE
Firefox
Crazybrowser

Och tycker faktiskt att IE är den som varit snabbast och ALLTID fungerat som den ska

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x300
Fungerar det i andra webbläsare? Det borde inte ha någon betydelse vilken webbläsare du har eftersom det är parametrar i urlen som bestämmer till vilken sida och vilken post du ska. Hoppas att du har hittat en bugg, Google betalar mellan 500 och 1337 dollar beroende på hur allvarlig bugg man anmäler

Ohh, jävlar, då ska jag rapportera det direkt om jag hittar var. Är precis samma problem hemma som på jobbet.

Hemma under Linux kör jag version 4.0.249.43 och på jobbet under windows 4.0.249.78. Båda versionerna återgår itne till rätt position efter man klickar back och båda har problem med att gå till rätt sida i ett forum när man klickar på en länk i ett mail.

Edit: Har nu rapporterat båda buggarna. Man kan ju alltid hoppas att det ger någon utdelning, men det är knappast troligt eftersom jag har haft de här problemen länge och med olika versioner, så det är troligen redan rapporterat.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580