Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Såna här har jag, två stycken.

http://www.netimes.com/shop/silicone-skin-case-for-htc-hd2-t8...

Men jag köpte mina från www.themobilestore.se

Det är typ samma saker där fast 5-10x dyrare (dock fri frakt )

Blev ett sådant för min del (svart):
Case samt skydd

Ville dock ha ett vitt skal men de finns inte i lager längre Kan ju alltid köpa senare, inte stora summor det handlar om.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Förresten, om detta undgått er. Tweaks för att få opera att flyta på bättre i mobilen, helt underbar surfkänsla nu

Citat:

Increase Scrolling FPS
I changed the following key to:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Opera\Info]
PanFps=50

Increase Zooming FPS
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Opera\Info]
ZoomFps=50

These two above make a world of difference in smoothness of both scrolling and zooming on my device. Do not enter a value higher than 50 or it will not take effect (at least it did not on my HD2)

Also,

Lower Default Zoom (Really takes advantage of the HD2 beautiful screen)
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Opera\Prefs\Adaptative Zoom]
Default Zoom=100

Källa: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=626157&highl...

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Någon som har ett bra rom som låser upp mer ram fast på Svenska?

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

Miri's ROM:ar med rätt radio låser upp 576 MB RAM:en .. .sen har väl Dutty oxå det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Br3nt
Miri's ROM:ar med rätt radio låser upp 576 MB RAM:en .. .sen har väl Dutty oxå det

Dutty's gör, men endast WWE, eftersom det var krångel med språk för extra ramen :S

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Vad innehåller senaste romupdaten på htc's sida?

någon som vet om den innehåller smsfixen och kamerafixen mfl.

Behöver veta då jag skall köra in det senaste då jag får hem min om någon timme nu

tacksam för snabba svar.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Man kan köra Aktivitetshanteraren direkt på start-skärmen, det är numera ett ljud vid uppstart, sms-funktionen låser sig inte i några sekunder längre om man har många sms som ska ladda.

Det är väl detta jag har märkt. Dock tycker jag sms-funktionen överlag har blivit segare, bortsett från det jag nämnde ovan.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umiss
Dutty's gör, men endast WWE, eftersom det var krångel med språk för extra ramen :S

Kan nån av er länka tråden? hittar f*n inte på svenska:(

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zrra
Kan nån av er länka tråden? hittar f*n inte på svenska:(

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=617611

Btw, är det någon som har upplevt sms-buggen då smsen fastnar i utkorgen?

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Man kan köra Aktivitetshanteraren direkt på start-skärmen, det är numera ett ljud vid uppstart, sms-funktionen låser sig inte i några sekunder längre om man har många sms som ska ladda.

Det är väl detta jag har märkt. Dock tycker jag sms-funktionen överlag har blivit segare, bortsett från det jag nämnde ovan.

tackar

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umiss
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=617611

Btw, är det någon som har upplevt sms-buggen då smsen fastnar i utkorgen?

Tack. Nu måste jag bara installera HSPL och den behöver spl 1.42.0000 som jag inte hittar nånstans

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

Läs i första inlägget så hittar du tom länk till korrekt HSPL

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk

någon som vet vilket/vart men kan köpa billigt minneskort på mellan 8-32gb ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umiss
Läs i första inlägget så hittar du tom länk till korrekt HSPL

Aa men först måste jag hitta ett original rom som innehåller 1.42.0000 SPL för att jag har version 1.66 spl nu då kan inte inte bytta till HSPL

Från XDA

Citat:

[i]IMPORTANT: To install this HSPL there must be SPL 1.42.0000 on your device otherwise the installation will fail!
*To check your SPL version, enter Bootloader (see bottom of post) and read the SPL line*
It is possible to downgrade to this SPL, by just flashing to an Official ROM with this SPL version.[/B]

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zrra
Aa men först måste jag hitta ett original rom som innehåller 1.42.0000 SPL för att jag har version 1.66 spl nu då kan inte inte bytta till HSPL

Kolla längst ner i första inlägget:
http://rapidshare.com/users/258XUJ

Dessa borde ha en SPL som passar dig.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Tack ska prova snart

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

Skall själv forska efter en ordentlig ROM ikväll. Vill ha en med baserom 2.07 samt 576 MB ram, men vet inte vilken jag ska ta. Dutty's är ju riktigt bra, vilket jag har testat och insett. Innehåller inte mycket skräp och är väldigt snabba. Kanske blir en engelsk variant av Dutty's Holy Grail då. Blir att forska lite ikväll, börjar sent imon

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umiss
Skall själv forska efter en ordentlig ROM ikväll. Vill ha en med baserom 2.07 samt 576 MB ram, men vet inte vilken jag ska ta. Dutty's är ju riktigt bra, vilket jag har testat och insett. Innehåller inte mycket skräp och är väldigt snabba. Kanske blir en engelsk variant av Dutty's Holy Grail då. Blir att forska lite ikväll, börjar sent imon

säg till vad du kommer fram till

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

ett bra program http://mymobiler.com/

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig för att testa Dutty's HG först:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=610634
Vissa upplever en bugg när man pratar i tel, om jag också upplever den ska jag testa Miri's:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=607437

Denna verkar också intressant men någon jag inte kommer testa eftersom jag vill ha så nära "stock" som möjligt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=631049

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Vilken version av resco explorer med registry editor passar till hd2?
Tappat bort den jag hade till min tytn2 :\ får bli att köpa ny >.<

Edit:
Och hittade. Resco explorer 2010 ^^;
Grym Dator... mobil detta är glad jag inte tog n900 som jag vart inne på först.

Edit2:
Finns det något bra program man kan hålla koll på hur mycket data som går via 3g.
som man kan sätta upp dagsgränser i som varnar när man använt för mycket under dagen.

Edit3:
Hittade den som följde med tytn2
http://spb.com/products/wirelessmonitor/
Någon som vet om denna kommer fungera i HD2?
skall i alla fall fungera med wm6.5

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

hur får du registry editor att funka med resco 2010? får bara error hela tiden

wireless monitor funkar klockrent i hd2:an, jag använder den varje dag nästan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Br3nt
hur får du registry editor att funka med resco 2010? får bara error hela tiden

wireless monitor funkar klockrent i hd2:an, jag använder den varje dag nästan

Tror du måste intallera från datorn och sen var det något konstigt du var tvungen att installera i mobilen (om det funkar som tidigare version jag hade.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
...Edit3:
Hittade den som följde med tytn2
http://spb.com/products/wirelessmonitor/
Någon som vet om denna kommer fungera i HD2?
skall i alla fall fungera med wm6.5 [/B]

Yep, den ska nog fungera. Jag använder den i min, finns även som gratis ned-laddning under "Marketplace" i mobilen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FraGGenstein
Yep, den ska nog fungera. Jag använder den i min, finns även som gratis ned-laddning under "Marketplace" i mobilen.

kanon tack. fjärstyr just nu. hur får jag det i land skape och med mobilens tbord?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zrra
säg till vad du kommer fram till

Testat en del ROMs nu.

Dutty's HG v0.8 (576 MB ram):
inget att ha, lite buggig + att jag inte gillar att bakgrunden är borta vid alla tabs, det är helt svart nu.

Miri's senaste 6.5 version (576 MB ram):
Funkar lite bättre än dutty's men även här svart bakgrund överallt.

Touch X (576 MB ram):
Ganska nice, mycket tweaks förinstallerat som jag gillar (som den nya genvägstweaken jag länkade till ovan, samt samma bakgrund för alla tabbar). Dock mycket annat som är installerat.

Alla dessa kräver radio 2.07.50.27 för att få 576 MB ram, vilket ger mig oerhört kass kvalite vid samtal, samt att det tar ca 2-3 h innan jag får en 3G-anslutning.

Radio 2.06.51.07 som kommer med den nya officiella ROMen ger mig ok kvalite vid samtal, men samma problem här med 3G. Tar oerhört lång tid att få någon snabb anslutning.

Radio 2.07.50.27 funkar dock bra för mig. Bra ljud samt att jag får 3G-anslutning ganska fort, ~5min kanske.

-------------------------------------------------------------------

Därav har jag bestämt mig för att köra med Dutty's Duttys Leo V1.8 | SVE tillsvidare, med radion som funkar för mig.

Jag vill gärna veta om ni har samma problem som jag när det gäller 3G-anslutningen vid de 2 senaste radiona!

Jag kör på Tele2 dessutom.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk

tjena ! skulle behöva lite hjälp, ska skaffa htc hd2 med abonemang. vill ha fria sms,fri surf (500mb) ringer för runt 150kr/månad, vilket abonemang är bäst då ?

Permalänk
Medlem

Vilken trevlig telefon - fick en på jobbet i fredags...

måste läsa på lite vad som "behöver" justeras

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

576 hacket känns ju rätt värdelöst förövrigt, telefonen verkar ju döda processerna innan man ens når upp till ett skapligt antal för att inte tala om den totala onödigheten med det hela.
Jag kör med Miris 6.5 rom som man sedan ändrar det lilla man behöver.

6.5.x rommarna känns bara allmänt buggiga i dagsläget och någon extra funktionalitet snackar vi inte om direkt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum