Allods Online (läs!)

Permalänk
Medlem

Ingen förbättring sen closed betan. Samma skit istort sett.

Ingen auto attack gör d bara frustrerande och fortfarande samma problem med att kamerans känslighet är helt för låg, går ju inte spela.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blodet
Detta spel verkade otroligt intressant innan man börja. Men när man väl kom in var det en besvikelse. Otroligt tråkigt fightning pga av ingen auto attack som Melee, samt cooldowns är helt fuckade... Rage / combat advantage systemet är bara skit. Sen skadan man gör som en warrior är lika med 0 järmfört med casters .... Att döda en mob i samma level tar säkert över 1 minut för en warrior.. medans en caster gör det på ett par sekunder... Riktigt besvikelse

Mage har tydligen en sorts passiv skill som antingen ger posivitv eller negativ bonus. Det korkade är.. de negativa händer rätt så ofta, iaf hos mig.
Spelet i sig är okej, men det är jävla många småsaker man stör sig på så som auto attack.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Svenska gillet Focus är nu skapat i spelet och vi rekryterar för fullt. Vi har medlemmar allt från 15-40+ år. Vi har egen Ventriloserver och egen hemsida, mer information finns på http://mmofocus.se/index.php/guild/ och på vårt forum.

Kravet är simpelt, hjälpsam och mogen attityd och ålder på 15+.

Ha det så trevligt i Allods Online

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade och stängde ner flera gånger idag pga lagg och omöjligt att göra quests när alla är som hökar och springer över varandra.

Permalänk
Medlem

den som frågade vilken level jag var. Och jag är level 6 warrior ( jaja jag är låg level) men om du jämför mot vilken annan caster samma level så förstår du. Jag lirar med en kompis som är mage och hans magier tar mellan 30-60 i skada... medans mina attacker tar mellan 1-10. Riktigt obalanserat samt utan auto attack kan man lika gärna ge upp.

Permalänk
Medlem

Om dom fixar Auto Attack till resleasen då kommer jag ge det 1 chans till, men just nu så är det de sämsta spelet jag spelat atm.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Det kommer antagligen ingen auto attack, vissa gillar det, andra inte.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett roligt koncept det här, måste prövas. Laddar just nu ner klienten

Permalänk

Någon som lyckats få Logitechs setpoint att fungera i spelet? Tänkte binda de extra musknapparna till alt och shift..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av topfuel
Om dom fixar Auto Attack till resleasen då kommer jag ge det 1 chans till, men just nu så är det de sämsta spelet jag spelat atm.

Så, du kan tänka dig att spela det sämsta spelet som finns så länge det har autoattack? Låter vettigt och logiskt.

Själv gillar jag det, eftersom det är f2p så kan man slappna av på ett helt annat sätt. Jag kommer definitivt spela det när det blir full verre. Jag förstår inte riktigt orsaken till att folk vill ha autoattack så mycket. Sätter folk på autoattack och går sen iväg eller?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Sjukaste kötiden, väntat i 4 timmar nu. Hoppas dom får uppen till server så man kan spela lite.

Permalänk
Medlem

Hackar det för er också när det springer runt mycket folk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyL79
Hackar det för er också när det springer runt mycket folk?

Tydligen ska det vara AA:n som spökar. Stäng av den, det hjälpte mig jättemycket.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyL79
Hackar det för er också när det springer runt mycket folk?

som sakt stäng av AA-det är mycket folk på servarna hoppas dom slänger upp mer EU servrar.

Permalänk
Medlem

Är spelet fortfarande i beta?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

I öppen beta, alla karaktärer kommer dock att finnas kvar vid release.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Vet inte, är det bara jag som känner mig relativt nöjd med hur spelet är i sig? Visserligen inte kommit så långt, är lvl 7. Men jag har hela tiden i bakhuvudet att det är gratis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XiruN
Men jag har hela tiden i bakhuvudet att det är gratis

Lite förvånad att ingen nämnt det som fått en hel del av de som sett fram emot att spela Allods att se rött? Har som jag förstått det vart rätt mycket snack om deras FoD och helt uppåt väggarna satta item-shop priser, folk räknade väll fram att månadskostnaden skulle gå mot en $50-70 för folk på maxlevel som spelade på lvl 40. Även om gpotatoe tar sitt förnuft till fånga så är det väll vid det här laget glasklart att det inte kommer vara så gratis att spela?

(skaplig sammanfattning)

Inte för att det är något fel med att de vill tjäna pengar, men det som retade upp folk var väll mycket just att priserna var så sjukt höga, folk hade väll räknat med att spendera en $10-15 per månad (alltså ungefär så mycket månadskostnaden för p2p MMOs brukar gå på).

Testade annars spelet förra veckan och jag gillar koncepten, kul med ryska kommunister och designen de kör med, min arisen priest såg ju väldigt grym ut med plate armor i char creation :). Kändes också rätt välproducerat och betydligt bättre än de flesta andra f2p MMOs som mest går ut på att grinda mobs och köpa +10% xp saker ur item-shop.
Tyvärr tyckte jag det gick lite väl segt, kutade bara runt och körde min attack med 3.5s CD och jag hade inte ens en riktig heal, blev snabbt rätt tråkigt, kom till lvl 9 och tyckte aldrig spelet riktigt lyfte och blev roligt till den grad att man ville logga in och köra mera. Förmodligen roligare med en annan klass som gör lite mer skada, avinstallerade dock när jag såg hela grejen med item-shoppen och det. Kanske testar igen senare när man vet lite bättre vad de tänker göra med spelet, känner dock inte för att sitta och köra en massa timmar innan man vet riktigt i vilken riktning de tänkt ta spelet.

Permalänk
Medlem

Intressant länk du gav där, måste säga att min första inställning till en Cash shop var bra för att det ger möjlighet till den person som jobbar och har råd att hänga med på samma nivå som de som sitter dag in och dag ut och spelar.

Men sådana chockerande priser trodde jag aldrig det skulle uppnå, förhoppningsvis får gPotato lite vett i skallen och gör detta bra för det är utan tvekan ett bra spel.

Permalänk
Medlem

Fick en plötslig bluescreen efter att ha spelat i ungefär 1 timme

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem

Redan tagit bort spelet xD, det var rätt kul men fanns för många små buggar eller saker man störde sig på. Kommer dock förmodligen ta upp det igen när man blir uttråkad.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfish
Lite förvånad att ingen nämnt det som fått en hel del av de som sett fram emot att spela Allods att se rött? Har som jag förstått det vart rätt mycket snack om deras FoD och helt uppåt väggarna satta item-shop priser, folk räknade väll fram att månadskostnaden skulle gå mot en $50-70 för folk på maxlevel som spelade på lvl 40. Även om gpotatoe tar sitt förnuft till fånga så är det väll vid det här laget glasklart att det inte kommer vara så gratis att spela?

(skaplig sammanfattning)

Inte för att det är något fel med att de vill tjäna pengar, men det som retade upp folk var väll mycket just att priserna var så sjukt höga, folk hade väll räknat med att spendera en $10-15 per månad (alltså ungefär så mycket månadskostnaden för p2p MMOs brukar gå på).

Testade annars spelet förra veckan och jag gillar koncepten, kul med ryska kommunister och designen de kör med, min arisen priest såg ju väldigt grym ut med plate armor i char creation :). Kändes också rätt välproducerat och betydligt bättre än de flesta andra f2p MMOs som mest går ut på att grinda mobs och köpa +10% xp saker ur item-shop.
Tyvärr tyckte jag det gick lite väl segt, kutade bara runt och körde min attack med 3.5s CD och jag hade inte ens en riktig heal, blev snabbt rätt tråkigt, kom till lvl 9 och tyckte aldrig spelet riktigt lyfte och blev roligt till den grad att man ville logga in och köra mera. Förmodligen roligare med en annan klass som gör lite mer skada, avinstallerade dock när jag såg hela grejen med item-shoppen och det. Kanske testar igen senare när man vet lite bättre vad de tänker göra med spelet, känner dock inte för att sitta och köra en massa timmar innan man vet riktigt i vilken riktning de tänkt ta spelet.

Två dagar efter posten på Keen and Greavs blogg, gjorde gPotato och Astrum Nival ett gemensamt uttalande där de utlovar en sänkning av item-shop priserna till en nivå som spelarna skall bli nöjda med. Vilket även Keen and Greavs berättar i sin blogg i artikeln - A ray of hope for Allods

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Inaktiv

ser ut som wow i grafik och raser. men ser bra ut för att vara ett gratis lir sen att dom ska ha så man kan köpa saker eller lägga ner tid på att farma det är bra. kanske blir att testa om man får tid ifrån Aion och Star Trek

Permalänk
Medlem

nu finns allods.se för er svenska allods spelare. har tyvärr inte kommit igång riktigt men det lär det göra snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snake_MMOfocus
Två dagar efter posten på Keen and Greavs blogg, gjorde gPotato och Astrum Nival ett gemensamt uttalande där de utlovar en sänkning av item-shop priserna till en nivå som spelarna skall bli nöjda med. Vilket även Keen and Greavs berättar i sin blogg i artikeln - A ray of hope for Allods

Innan de dock faktiskt visat att de menar allvar ska man dock ta allting som sägs med ett par lastbilsflak med salt. Lätt att slänga ur sig en press-release där man lovar att man ska fixa saker för att stoppa den värsta kritikstormen och sen efter några veckor sänka priserna med 5-10%. Skulle inte direkt vara första gången man såg ett företag göra något liknande, klagar någon kan man ju ändå påpeka att man har sänkt priset med hela 10% vilket ju är JÄTTE mycket (att priserna från början dock var 200% högre än vad de borde vara går lätt att snacka bort).

De gjorde väll i princip något liknande PR-stunt för att förhindra för mycket negativ publicitet när de fick en kritikstorm om hela FoD grejen, där de öppnade en feedback-tråd på forumet där i princip alla hatade systemet, vilket följdes av "FoD kommer inte att ändras inom nära framtid".

Permalänk
Medlem

Försökte skapa en Gibberling Psionicist men det gick inte, varför?
Är rasen disablad av nån anledning eller?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Försökte skapa en Gibberling Psionicist men det gick inte, varför?
Är rasen disablad av nån anledning eller?

Jag lyckades göra en nu. Vad var det som inte gick? Att trycka på Create knappen eller kom det upp nån ruta?
Har du döpt alla 3 Gibberlings?

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem

Hade missat den lilla detaljen att man måste namnge alla 3!

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfish
Även om gpotatoe tar sitt förnuft till fånga så är det väll vid det här laget glasklart att det inte kommer vara så gratis att spela?

Men det borde väl folk ha förstått så fort dom upptäckte att det var bra? Jag förstår inte vilka människor det är som tror att ett företag gör ett bra spel som många vill spela och sen betalar pengar ur egen ficka för att folk ska kunna njuta av det gratis?

Är spelet värt att ta betalt för, så tar folk betalt för det. På samma sätt, om ett spel inte tas betalt för, så är det för att det inte är bra nog att betala för.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfish
Innan de dock faktiskt visat att de menar allvar ska man dock ta allting som sägs med ett par lastbilsflak med salt. Lätt att slänga ur sig en press-release där man lovar att man ska fixa saker för att stoppa den värsta kritikstormen och sen efter några veckor sänka priserna med 5-10%. Skulle inte direkt vara första gången man såg ett företag göra något liknande, klagar någon kan man ju ändå påpeka att man har sänkt priset med hela 10% vilket ju är JÄTTE mycket (att priserna från början dock var 200% högre än vad de borde vara går lätt att snacka bort).

De gjorde väll i princip något liknande PR-stunt för att förhindra för mycket negativ publicitet när de fick en kritikstorm om hela FoD grejen, där de öppnade en feedback-tråd på forumet där i princip alla hatade systemet, vilket följdes av "FoD kommer inte att ändras inom nära framtid".

Facit visar dock att de inte sänkte priserna med endast 5-10%. Utan med 50-60% på majoriteten av grejerna i item-shoppen. Jag har kontakt med Gala-Net varje vecka via e-post och kan försäkra dig att de är uppriktigt intresserade av spelarnas väl.

MMOfocus har precis publicerat en intervju med Vincent Douvier - producent för Allods Online - ni är alla välkomna att läsa den.

Länk: http://mmofocus.se/index.php/2010/03/05/allods-online-intervj...

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)