Permalänk
Medlem

Wordpress hjälp

Hej, jag försöker bygga en hemsida i Wordpress, har allt installerat, även lagt dit något plugin, men det är verkligen struligt att få designen som jag vill med hjälp av css.

Css filen är väldigt lång så det kan vara ett bekymmer att posta det. Vet inte om jag får posta länkar här, men jag kan pma hemsidan och sedan förklara vad det är jag försöker åstadkomma.

Främst så är det, byta bakgrund, Förstora headern, Skapa ram för inläggen, som ser lite halvtaskigt just nu, och även förändra forumets tema då forumet är vitt medans resten av sidan är silvrig/svart.

Något förslag? : )

Permalänk
Medlem

Värt att nämna så har jag också ett rätt coolt flash script också som man kanske kan slänga in, Jag har dock ingen kunskap om flash, men det är komplett, alla filer finns där, och det är en typ av portfolio som jag inte tror är så svår att editera sålänge man har kunskapen. hehe

Permalänk
Medlem

Här har du en startpunkt:
http://codex.wordpress.org

Jag ägnade några dagar med att läsa, studera och exprimentera.
Till slut var man igång och skapade theman till wordpress.

Det är bara början. När man väl inser hur kraftfullt och mångsidigt wordpress plattformen är.

lycka Till.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.