Permalänk
Medlem

besöksstatistiken webbläsare

Idag fick jag i händerna en månadsrapport över besöksstatistiken

Listan är som följer:

1. Microsoft Internet Explorer 8 41.5% 2. Mozilla Firefox 3.5 19.5% 3. Microsoft Internet Explorer 7.0_ 17.0% 4. Google Chrome 4.0 4.5% 5. Microsoft Internet Explorer 6.0_ 4.4% 6. Mozilla Firefox 3.6 4.3% 7. Mozilla Firefox 3.0 3.1% 8. Safari 4.0.4 2.8% 9. Opera 9.x (unknown version) 0.5% 10. Safari 4.0.3 0.5%

...osv till #50

Målgruppen på sidan är ungdomar.
Merparten av träffar sker på tider efter arbeten och skolor
(läs kvällar och helger)

Det känns inte så relevant att koda mot/för browsers i äldre verisoner - men en blänkare om att de bör uppgradera vore inte helt fel...mest för att jag vill

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad du vill få sagt och vad vi ska diskutera?

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Nä, inte jag heller. Dock lite intressant att IE8 har så stor del..

Permalänk
Medlem

Förmodligen får vi se lite ändring nu när IE-användare ska få välja webläsare.

Permalänk
Medlem

Det blev lite oklart ja...
Jag trodde det skulle vara större andel safari och firefox eller chrome...

inte så mycket ie8 eller 7
man blir alltid lite förvånad.

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Vi får också ta med i beräkning att http://www.saveie6.com/ kan slå igenom.
Vilken sida gäller statistiken för? Det är lurigt med sån här statistik för det beror så mycket på vad innehållet drar till sig för folk, w3 har tex väldigt skiljda siffror mot vad dina visar och på w3 hänger det förstås mest webbutvecklare där många gillar Firebug, Greasemonkey, Webdevtoolbar etc.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Vi får också ta med i beräkning att http://www.saveie6.com/ kan slå igenom.
Vilken sida gäller statistiken för? Det är lurigt med sån här statistik för det beror så mycket på vad innehållet drar till sig för folk, w3 har tex väldigt skiljda siffror mot vad dina visar och på w3 hänger det förstås mest webbutvecklare där många gillar Firebug, Greasemonkey, Webdevtoolbar etc.

Saveie6... haha.. det va det värsta. Dom som har gjort den där sidan har lite uppförsbacka kan man väl lugnt påstå. Fler och fler stora sidor tar ju äntligen bort stödet för den bedrövliga browsern IE6... Rolig sida dock!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalle87
Saveie6... haha.. det va det värsta. Dom som har gjort den där sidan har lite uppförsbacka kan man väl lugnt påstå. Fler och fler stora sidor tar ju äntligen bort stödet för den bedrövliga browsern IE6... Rolig sida dock!

Notera datumet kampanjen började.
(Spoiler: det är ett skämt)

Permalänk
Medlem

jag vill inte säga vilken sida det är för - och jag tycker det är ointressant med statistik från ex w3. De siffror jag har här är från den sida jag jobbar med och då är andra alternativ ointressanta.

Nu klippte jag statistiken efter 10 - men det är möjligt att någon av de alternativ du räknar upp finns med bland de som har 0 till 0.5%

Plats nr 50 är på 0% (4st) av någon firefox-beta....
~250k besökare totalt för feb...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det är relevant för tråden, men är osäker på precis vad syftet är. Så här är lite av samma statistik för en "gaming"- sida.

1 - Firefox 47,60 %
2 - Internet Explorer 34,20 %
3 - Chrome 15,32 %
4 - Safari 1,77 %
5 - Opera 1,08 %

Edit: Av IE användarna är det 2,46 % som har IE6. (några som jag faktiskt inte bryr mig om längre)

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

Slänger in lite egen statistik. Webboken:

1. Firefox 58.65% 2. Chrome 19.92% 3. Internet Explorer 12.78% 4. Opera 5.26% 5. Safari 3.01% 6. Mozilla 0.38% (2.94% från IE6)

Min blogg:

1. Firefox 61.48% 2. Chrome 17.60% 3. Internet Explorer 11.99% 4. Safari 4.34% 5. Opera 3.32% 6. Mozilla 0.77% 7. Mozilla Compatible Agent 0.51% (2.13% från IE6)

Permalänk
Medlem

bra att veta att IE6 är på väg ut

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
bra att veta att IE6 är på väg ut

Beror mycket på vad det är för sida och när folk surfar till den. Om det är en sajt för "vanligt" folk och de surfar under arbetstid så är IE6/7 mycket högre. Vi har helt klart företagen att tacka för att IE6/7 fortfarande ligger i topp 10 i statistiken.