S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

Permalänk
Medlem

en sak som förvånar mig lite är att de inte finns en ända kvinnlig själ i spelet

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

jag håller med. borde funnits även kvinnor i stalker spelen... men men

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

det är ju bara att modda lite då

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

ganska omständigt att fixa till en mod med kvinnliga karaktärer, både texturer, röstskådespel (på ryska dessutom), nya modeller och något som inför en slumpmässig mängd kvinnor på olika ställen

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt roligt spel, även om det känns kort... Clear Sky kändes längre, men CoP känns klart mer genomtänkt och stabilt, inte råkat ut för någon bugg alls än så länge, och har bara sista uppdraget kvar. Gjort alla side-missions, älskar möjligheten att kunna uppgradera vapen på ett annat sätt än tidigare! Dessutom annorlunda prestanda, G36:an är inte helt överlägsen längre.

Till alla som har diverse problem, här finns en väldigt välskriven guide: http://guides.gamepressure.com/stalkercallofpripyat/

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Visst kräver det mycket jobb - men det skulle helt klart vara kul om alla karaktärer skulle kunna vara kvinnor också

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Klarade det precis, vad fort det gick i Pripyat, hann ju inte kolla in hälften av alla ställen

Måste fråga, händer det något speciellt efter att man sett sista klippet efter man klarat det? Det råkade, för allra första gången krasha då. Lite kul, SoC och CS krashade jämt och ständigt, men i CoP hände det en gång och det var efter jag klarat det

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk

nej, du får credits och sen tillbaka till menyn.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Okej bra, då missade jag inget.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem

Nog finns det kvinnor under några av gasmaskerna. De visar dock inte gärna att de är kvinnor eftersom de då kan bli utvalda som offer av banditer och andra stalkers. Min Teori ;).

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asaska
Nog finns det kvinnor under några av gasmaskerna. De visar dock inte gärna att de är kvinnor eftersom de då kan bli utvalda som offer av banditer och andra stalkers. Min Teori ;).

Må så vara ^^

Vore ju kul med en all-girl-faction!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asaska
Nog finns det kvinnor under några av gasmaskerna. De visar dock inte gärna att de är kvinnor eftersom de då kan bli utvalda som offer av banditer och andra stalkers. Min Teori ;).

Njaa har svårt att tänka mig det, sen så säger ju alltid en soldat nått som tex "Speak to the boss" i manlig ton

Men skulle vara coolt med några kvinnliga soldater
Hoppas de kommer in i 4e spelet om det nu blir av...

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
Njaa har svårt att tänka mig det, sen så säger ju alltid en soldat nått som tex "Speak to the boss" i manlig ton

Men skulle vara coolt med några kvinnliga soldater
Hoppas de kommer in i 4e spelet om det nu blir av...

Anledningen till att det saknas kvinnor i the Zone är av samma anledning som varför vi inte ser kvinnliga soldater u US-army. Flickor vill inte slåss, det vill bara pojkar...

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk

*host*jag har tjejkompisar både i US Army och i US Marines*host*

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Och jag hade fem tjejsoldater i min pluton under soldatutbildningen.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Och jag träffade en gång en tjej som tjänstgjort på nåt hangarfartyg under Irakkriget (såvida inte minnet sviker mig).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Hur får man tag i exoskeleton? Har klarat spelet, gjort de flesta sidequest o.s.v. Dock så har ja inte sett en enda trader eller annan gubbe ja kan köpa sådan av =/ har även sökt igenom typ hela Pripyat xD (Där man fick den i SoC).... men icke

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk

Beställ av Nimble, Skadovsk (båten).

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Tall Man
Beställ av Nimble, Skadovsk (båten).

Ja tack så mkt^^

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

någon som har lyckats uppgradera boosten på en exoskeleton så att man kan springa med den armoren, tycker annars den armorn är lite tråkig...

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
någon som har lyckats uppgradera boosten på en exoskeleton så att man kan springa med den armoren, tycker annars den armorn är lite tråkig...

Cardan kan göra det om du ger honom finkalibreringsverktyg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
någon som har lyckats uppgradera boosten på en exoskeleton så att man kan springa med den armoren, tycker annars den armorn är lite tråkig...

Japp! Det du måste göra är följande:

Ge båda mekanikerna deras calibration tools, då låser du upp en achivement som gör att du får köpa den uppgraderingen, samt vissa uppgraderingar till en del vapenmodeller som annars är låsta. Kan också vara så att det bara är Cardan som behöver calibration toolsen, är osäker då jag gav dom till Nitro först.

Dold text
Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

ska kolla upp de där, jag gav mest av toolsen till han i jupiter...

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

varför det inte finns några tjejstalkers:
utvecklarna har sagt att det behövdes för mkt arbete med nya texturer + röster..
min tanke där är att man kan låtsas att det ÄR tjejer under en del gasmasker..
jag menar.. kolla bara på hur Kulstöterskorna från Ryssland såg ut förut.. många hade mer muskler än killar... hehe.

Sen undrar jag vart Oasis-grejjen finns?
jag spelade igenom hela spelet och utforskade rubbet..jag klättrade tillomed upp till den gröna lysande saken och hittade lite grejjer ..
men ingen Oasis.
eller så har jag hittat den utan att inse det.
vart finns den?
kan skriva i PM om man vill om folk är känsliga för att få spoilers..

Trivia: i Clear sky,när man gått över bron,och håller på i lilla samhället mot Mercs..så kan man gå ner för en trappa,in i ett rum,där finns en halvstängd dörr som man inte kan komma in till..någon som vet vad det var för något?
det syns att utvecklarna hade nåt planerat där,men att dom var tvugna att gallra bland ideerna...

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
en sak som förvånar mig lite är att de inte finns en ända kvinnlig själ i spelet

Riktiga män behöver bara artifakter och vodka.

Permalänk

Är det fördel att hålla sig till Duty eller till Freedom?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk

så vitt jag vet så spelar det ingen roll...
Jag har personligen alltid ogillat Freedom, jag tycker att zonen skall bort så därför har jag, i alla spelen hållt mig till Duty

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

jag försöker så länge som möjligt hålla mig neutral - men ibland måste man ta ställning och då är det bra att kunna ladda en tidigare save och gå vidare åt andra hållet

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Jag behöver nog hjälp med Magpie alltså. Har träffat på honom på Jupitermappen och konstaterat att han drar två rövarhistorier, men sen tar det stopp. Vad sjutton ska man göra för att avsluta den questen? Läste någonstans att man skulle avslöja honom för Duty eller Freedom, men när jag försöker prata med dom får jag inte upp honom som något alternativt samtalsämne.

Hade gärna velat veta om det går att få tag i Anabolics på Jupitermappen också.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stoffe (AMDGuru)
Jag behöver nog hjälp med Magpie alltså. Har träffat på honom på Jupitermappen och konstaterat att han drar två rövarhistorier, men sen tar det stopp. Vad sjutton ska man göra för att avsluta den questen? Läste någonstans att man skulle avslöja honom för Duty eller Freedom, men när jag försöker prata med dom får jag inte upp honom som något alternativt samtalsämne.

Hade gärna velat veta om det går att få tag i Anabolics på Jupitermappen också.

http://guides.gamepressure.com/stalkercallofpripyat/

Där står allt du behöver veta om alla quests i hela spelet. Groteskt stor spoilervarning dock!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD