Permalänk
Medlem

Ja det inte en tråkig lön. Känns som ja valde fel väg och pluggade, mer norgelöner tack

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

8200:- från CSN varje månad. Extrajobbar en del utöver studierna. Förra året landade jag nog på runt 80 000:- före skatt i inkomst på extrajobbandet.

Permalänk
Medlem

~8tkr CSN + extrajobb runt 7-10tkr

Permalänk
Medlem

~2700:- från CSN

Det är allt, bor inte hemma eller något sådant heller, så CSN går direkt till hyran som det precis täcker. Sedan jobbar jag på sommaren för att klara resten.
Har fungerat fint nu i snart 2 år i alla fall, skönt att inte ha några lån efter sig.

Det konstigaste är att det känns inte som om jag har det fattigt direkt, mycket plannering till sina inköp osv. Jag vill nog hävda att jag har ett av de lyxigaste korridorsrummen här i alla fall.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR Axis
Japp.. jobbar i norge som Busschafför.. tro det eller ej, men det är sjukt bra betalt!

Min systers ex jobbar som busschafför i uppsala på heltid.... och får ut ca 15-15.500 i månaden... jag betalar mer i skatt än så varje månad..

Förstår inte varför det skall vara sån skillnad i lön på att jobba i norge och sverige..... men jag tackar ju bara och tar emot

Det är akut brist i norge på busschafförer, så det ser nog till att höja lönen.
sen är det skilland pgr av att norge är dyrare att leva i samt att norge är rikare, samt att du höjer lönen med 20% när du bor i sverige pgr av valutan.

Jobbar även jag i norra norge och här tror jag inte det är så mycke bättre lön än sverige i mitt yrke. men lite billigare att leva här uppe med.
är det nån mer som jobbar som målare som kan bekräfta lönenivån i sverige?

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Efter skatt osv får jag väll ut runt 11.000 kr. Studiemedel+lön, dock får man ju lite extra i form av semesterersättning i Maj och skatteåterbäring sen till somaren som kommer utöver de där 11000.

Kan ju tillägga att på sommaren får man ju ut mer

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Tjänar ungefär 320 000kr per år. Jobbar som IT konsult.

Just datordelar köper jag extremt sällan. Har inget större behov av snabba prylar. Går att finna glädje och lycka i datorvärlden utan att spela datorspel

Permalänk
Keeper of the Bamse

347 förra året, nöjd

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneeX
Varför är det så känsligt?

Kan du ge någon som helst rimlig anledning till varför andra ska ha reda på en annan person tjänar? Knappast. Det finns inget som ger upphov till mer avundsjuka än att man tjänar så mkt mer än vissa andra.

För egen del omsätter jag 8-siffrigt om året då jag är egen företagare, Mer behöver ingen veta. Men att ange min exakta inkomst finns inget behov eller värde för någon annat att veta.

Permalänk
Medlem

Varierar mycket. Mellan 340 000-400 000kr / år drar jag in som eltekniker, före skatt.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Kan du ge någon som helst rimlig anledning till varför andra ska ha reda på en annan person tjänar? Knappast. Det finns inget som ger upphov till mer avundsjuka än att man tjänar så mkt mer än vissa andra.

För egen del omsätter jag 8-siffrigt om året då jag är egen företagare, Mer behöver ingen veta. Men att ange min exakta inkomst finns inget behov eller värde för någon annat att veta.

För att det är intressant att se statistik över sådana här saker?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
För att det är intressant att se statistik över sådana här saker?

Finns bättre ställen att vända sig till om man är intresserad av lönestatistik.

Permalänk
Medlem

Ålder: 22 år

Yrke: Installations-elektriker på entreprenad

Grundlön/Månad före skatt: 25300 SEK (är ej fullbetald men blir i Juni )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Finns bättre ställen att vända sig till om man är intresserad av lönestatistik.

Inte om man är intresserad av lönestatistik för Sweclockers. Då är det sådana här trådar man får vända sig till.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Slår man ut inkomsten på årsbasis så är det väl 240-270k före skatt. Eftersom att man inte har köpt en egen lägenhet än så bor man ju rätt billigt här hemma för tillfället, det gör att man kan slänga rätt mycket pengar på skräp. Det har jag gjort på sistone också, men ska börja skärpa mig så jag kan köpa möbler etc. till en lägenhet

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

cirkus 23k före skatt. Är anställd av academic work just nu som betalar under ingångslön samt har det värsta lönevillkoren man kan tänka sig. Men vad gör man inte för att skaffa sig sin första arbetslivserfarenhet.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

25 år och jobbar som Trafikingenjör => ~295k/år (Precis tagit examen)

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

Host.

Hanterar alla LG's reservdelar i hela norden.
Jag tjänar ca 150-300k åt företaget (efter företagets alla utgifter) varje månad

Lön på 12.500 efter skatt.

Har precis köpt en 1'a för 815k

Skall dock få en grov lönehöjning samt retroaktiv lön för (12månader x summan min lön ökar med.) under kommande månaden då de har varit strul som fan.

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Kan du ge någon som helst rimlig anledning till varför andra ska ha reda på en annan person tjänar? Knappast. Det finns inget som ger upphov till mer avundsjuka än att man tjänar så mkt mer än vissa andra.

För egen del omsätter jag 8-siffrigt om året då jag är egen företagare, Mer behöver ingen veta. Men att ange min exakta inkomst finns inget behov eller värde för någon annat att veta.

Jag blir då inte avundsjuk. Jag har inga problem att säga grattis och hoppas du gillar det som egen företagare

Men jag vet heller inte vad du haft för erfarenheter.

Just nu får jag bara CSN bidrag och lån varje månad.

Permalänk
Medlem

220~270 om året, beroende på hur mycket jobb som finns, och hur valutan är.
Jobbar i Norge med att installera fiber.

Visa signatur

/Danne

Permalänk
Medlem

9500-10500/månad, a-kassa

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

fick ut 24000 efter skatt lantarbetare i Västerbotten"!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Kan du ge någon som helst rimlig anledning till varför andra ska ha reda på en annan person tjänar? Knappast. Det finns inget som ger upphov till mer avundsjuka än att man tjänar så mkt mer än vissa andra.

För egen del omsätter jag 8-siffrigt om året då jag är egen företagare, Mer behöver ingen veta. Men att ange min exakta inkomst finns inget behov eller värde för någon annat att veta.

Varför ens skriva i en tråd du inte tillför något från första början? Han frågar efter folk som vill berätta.
Du & andra som tycker precis som du kan ge blanka fan i att svara. Dessutom, du är ju bra fräck när du
skriver omsätter. Inte ett dugg intressant så din cliffhanger är bara skit.

Detta året blir runt 300-320k.

Permalänk
Medlem

2700 i månaden från CSN.
Räcker gott att betala bilen, studieböcker och tågkortet på 600kr

Bor hemma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Varför ens skriva i en tråd du inte tillför något från första början? Han frågar efter folk som vill berätta.
Du & andra som tycker precis som du kan ge blanka fan i att svara. Dessutom, du är ju bra fräck när du
skriver omsätter. Inte ett dugg intressant så din cliffhanger är bara skit.

Detta året blir runt 300-320k.

Avundsjuk eller bara på allmänt dåligt humör? Lägg ner va.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Avundsjuk eller bara på allmänt dåligt humör? Lägg ner va.

Hahaha, först predikar du om att det är omoget att avslöja hur mycket pengar man tjänar, och sedan när du trots detta hintat att du själv tjänar mycket pengar så drar du till med anklagelser om avundsjuka när folk kritiserar dig, det håller hög klass måste jag säga, din jävla kusk.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Slevar in runt 6000 i månaden, förstår att ni är otroligt avundsjuka på mitt enorma kapital.

Folk som håller fast vid den där jävla svenssonmentaliteten om att "man frågar inte om vad någon tjänar" borde för övrigt inte tillåtas på internet överhuvudtaget.
Hemska tanke om nån skulle få reda på vad ni heter, vilken stad ni bor i och ungefär hur gamla ni är för då kan man ju - håll i er här - gå in på Ratsit och se vad ni tjänar ändå.
Antar att ni inte vågar handla över internet eller gå utanför dörren efter 22 heller.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

bästa är att man skriver att man inte vill säga för att få igång en diskussion om det, istället för att inte skriva alls

Zaint: Mamma låter mig inte gå utanför dörren efter 22 ändå

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Konstigt att snittlönen inte är 750k+ i tråden, internet måste vara trasigt.

Permalänk
Medlem

Ett tips till er som retar sig på hur mycket andra tjänar: Klicka inte på trådar som heter "Vad har du för inkomst?" eller liknande.

Själv kör jag långtradare fyra nätter i veckan (Sö-Ons) och brukar få ut runt 21000kr efter skatt. Jag har aldrig gillat att låna pengar utan köper bara saker som jag har råd att betala på en gång.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100