Permalänk
Medlem

BIOS uppdatering för i7 930

Hur få stöd för Intel Core i7 930 processor på GA-X58A-UD7?
Enligt tillverkaren krävs F5 BIOS för understöd, men detta är knappast något som kommer från fabriken. Finns det möjlighet att flasha moderkortet när man inte får igång datorn?

Permalänk

Re: BIOS uppdatering för i7 930

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cerd Moyen
Hur få stöd för Intel Core i7 930 processor på GA-X58A-UD7?
Enligt tillverkaren krävs F5 BIOS för understöd, men detta är knappast något som kommer från fabriken. Finns det möjlighet att flasha moderkortet när man inte får igång datorn?

Jag tittade på hemsidan för UD7 kortet, där finns bara ett F2 BIOS.

Du kan flasha bios från ett USB minne på minst 2GB eller en CD skiva. Se till att ändra BOOT Device, till Removable Disk om du tar USB minnet, eller om du ska ladda från CD'n =CD-Disk.

Instruktioner finns på vänster sida på UD7 BIOS-hemsida.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Lite svårt för han att ändra BIOS-inställningar, om han endast har en 930-processor

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

BIOS flashad till F5 nu. Datorn bootade även med F2 som kom från fabriken. Det var PSU:n som var boven i dramat. Lånade över HX750 från LGA 1156 systemet och då fungerade allt som det skulle. Tack för att ni tog er tid.

PS. Fin rigg du har där Ali3nPredator. Gulftown på inköpslistan?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cerd Moyen
BIOS flashad till F5 nu. Datorn bootade även med F2 som kom från fabriken. Det var PSU:n som var boven i dramat. Lånade över HX750 från LGA 1156 systemet och då fungerade allt som det skulle. Tack för att ni tog er tid.

PS. Fin rigg du har där Ali3nPredator. Gulftown på inköpslistan?

Va bra att det löste sig för dig.

Tack, jag är nöjd än så länge

Jag funderar på Gulftown, har inte bestämt mig ännu. Det beror på vad den presterar.

Sen kommer ju GTX 480 ut.

//AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel