Permalänk

Ny låt uppe! Varning Hardstyle!

Tja min grupp Revolutionerz har precis kommit igång med proddandet på allvar igen.

Vår nya låt Side 2 Side (www.myspace.com/revolutionerz) är den senaste låt vi lagt upp på myspace.

Hoppas ni gillar och vi skulle uppskatta om ni lämnade någon kommentar om vad ni tyckte/inte tyckte var bra.

Tack

A Revolutioner

Permalänk

Hej sorry om jag går lite rakt in på.. men.. melodin/bakgrundsljuden för tankarna till hårdare techno.. medans kickar + bas får en att tänka på newstyle hardstyle. Visst, det funkar. Tänk bara på att melodidelen även börjar utan någon som helst "crash" eller hur vi ska säga det... hade funkat görbra med en stor bang eller en reverse crash + en vanlig crash efteråt + att allt sätter igång med den crashen.

Då tänker jag främst på det som händer efter breaket.. vid 03.21 och 03.22 .. där kan man lägga in så det blir en fördröjning på någon sekund extra för förtydligandet att "nu drar vi igång igen med hårda grejjorna"

Hoppas ni förstår

MVH Aura

Permalänk

Utan att vara genrekunnig på något sätt säger jag att ni borde prova att jobba mer med kompressorer för att limma ihop grejerna och ge lite gung. Sidechain, gruppkomprimering, buskomprimering, hela smeten.

Permalänk
Medlem

Utan att veta så mycket om denna genre, så vet jag vad som är behagligt att lyssna på. Detta var lite jobbigt och känns ganska simpelt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Lite Moonlight Sonata där

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem

rätt skön :), men lite långt innan den drar igång

Visa signatur

Main dator: i5 750 4Ghz, GTX 770 4GB, Intel SSD 80GB, 8GB Ram
Servern: Core 2 Duo, 4GB Ram, 4x2TB Lagring, Ubuntu Server 12.04

Permalänk

(@Aurastream) Vi fattar precis! Det e värt att ha i bakhuvudet tills nästa gång.
Tack.

(@Zimonk) Helt rätt

(@Devil May Cry) Detta kanske bror på att det inte är din stil direkt? Men jag kan lova att det ligger mycket jobb i allt detta eftersom alla ljud du hör är gjorda från grunden. Det vill säga inga sampels! Kan låta lite enformigt men alla dessa låtar inom hardstyle är ju också till för att mixas ute av DJ's (oss) och då måste man ha lite spelrum.

(@erCarN) Vi gillar när det dunkar på länge och väl

Tack för all feedback och allt tyckande ni givit. Vi kommer komma ut med mer inom kort, så jag hoppas ni tar er tid för att lyssna även nästa gång.

A Revolutioner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlexGstudios
(@Aurastream) Vi fattar precis! Det e värt att ha i bakhuvudet tills nästa gång.
Tack.

(@Zimonk) Helt rätt

(@Devil May Cry) Detta kanske bror på att det inte är din stil direkt? Men jag kan lova att det ligger mycket jobb i allt detta eftersom alla ljud du hör är gjorda från grunden. Det vill säga inga sampels! Kan låta lite enformigt men alla dessa låtar inom hardstyle är ju också till för att mixas ute av DJ's (oss) och då måste man ha lite spelrum.

(@erCarN) Vi gillar när det dunkar på länge och väl

Tack för all feedback och allt tyckande ni givit. Vi kommer komma ut med mer inom kort, så jag hoppas ni tar er tid för att lyssna även nästa gång.

A Revolutioner

Tungt! Riktigt bra! Jag la eran MySpace-sida i favoriter.
Hardstyle är det enda som gäller.

Vad använder ni för program?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Helt okej låt, kan tycka att den är aningen uttjatade i slutet av låten, går samma i loop i nästan 2 minuter. Förutom det så dunkar den på bra! Keep up the good work

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Tungt! Riktigt bra! Jag la eran MySpace-sida i favoriter.
Hardstyle är det enda som gäller.

Vad använder ni för program?

*Edit* Fyfan, "A Classic" fick ni till direkt. PRECIS min sorts kaka.
En riktigt ryggradskittlare.

Föressten, det hör inte till diskussionen, men jag måste bara få tipsa om en sak. Konserten "Qlimax 2009" finns på DVD, det är nog bland det mäktigaste jag sett i mitt liv, ingen överdrift.

Till sist; Kika gärna in en liten mix jag klippte ihop när FearFM gick i graven.

Jag gör själv musik, enbart hardstyle då, fast på amatörnivå så att säga.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

hardstyle är nice, låten är med nice. thumbs up (y)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
*Edit* Fyfan, "A Classic" fick ni till direkt. PRECIS min sorts kaka.
En riktigt ryggradskittlare.

Föressten, det hör inte till diskussionen, men jag måste bara få tipsa om en sak. Konserten "Qlimax 2009" finns på DVD, det är nog bland det mäktigaste jag sett i mitt liv, ingen överdrift.

Till sist; Kika gärna in en liten mix jag klippte ihop när FearFM gick i graven.

rUgRvcKyfQU

Jag gör själv musik, enbart hardstyle då, fast på amatörnivå så att säga.

bra låt där

QLimax 2009 är riktigt mäktigt håller jag med om.

Och Fear.fm är saknat.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

@ pull: Tungt! Riktigt bra! Jag la eran MySpace-sida i favoriter.
Hardstyle är det enda som gäller.

Vad använder ni för program?

A: Vi anvender oss av Ableton Live 8 om du menar vilket DAW program vi gör musiken i, annars är det lite olika software pluggar vi har. Omnisphere är tex en mycket bra plugg.

@ ImTrying: hardstyle är nice, låten är med nice. thumbs up (y)

A: tack det betyder mycket för oss att ni gillar det vi gör. det kommer troligtvis komma en ny låt som e grymm enligt oss

Vi har också en härlig mörk melodi på gång vilket blir vårt nästa projekt.

Tack alla för alla fina kommentarer, nu undrar vi bara om ni vill att jag ska säga till när laddat upp den nya låten?

Edit: Adda oss gärna på vår Facebook! samt i vår Revolutionerz grupp för uppdateringar.

MVH

Revolutionerz - Alexander

Permalänk

Edit: skrev in den nya info'n i första posten.