Permalänk
Medlem

Cisco EPC2425 Problem med trådlöst?!

Har ett Cisco EPC2425 modem som slutat fungera.. Har fungerat hur bra som helst med kabel till stationära och trådlöst till min laptop. Men när jag lämnade på datorn en dag och var borta ca 1-2timmar och kom hem(japp har comhem) igen så hade trådlösa slutat fungera? Saken är den att jag testat reset på modemet men direkt när jag slår på trådlösa funktionen på modemet så slutar allt fungera.. Alla lampor lyser en stund sen slår det av och börjar om likadant igen. Kör jag reset igen och kör utan trådlöst så fungerar det hur bra som helst. Har fått ett nytt modem men samma skit ändå. Är det någon som har en aning om vad det är för fel? Har ringt Comhem men dom verkar inte fatta något

Permalänk
Medlem

Samma problem för mig!

Jag har EXAKT samma problem som du har (samma modell på modemet, har också comhem). Har du hittat någon lösning än?

Permalänk
Medlem

Har testat med varenda inställning som finns nu... Har dock äntligen fått det att fungera!!

Bytte Network type till "closed"
Bytte channel från auto till "2"

När jag sedan satte på enable och tryckte på apply så var denna dator (den trådade) fortfarande inne på nätet, medan mitt PS3 kunde hitta det trådlösa (dock utan SSID, det visades endast som en blank post i listan) sen så var det bara att skriva in SSID och WPA-nyckeln och det fungerade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raaban
Har testat med varenda inställning som finns nu... Har dock äntligen fått det att fungera!!

Bytte Network type till "closed"
Bytte channel från auto till "2"

När jag sedan satte på enable och tryckte på apply så var denna dator (den trådade) fortfarande inne på nätet, medan mitt PS3 kunde hitta det trådlösa (dock utan SSID, det visades endast som en blank post i listan) sen så var det bara att skriva in SSID och WPA-nyckeln och det fungerade

Det är en korrekt lösning på problemet, tror WPS kan störa också och orsaka samma symptom. Det kommer en ny mjukvara under denna månad som gör att man slipper detta problem/lösning. Även nämnt i en annan tråd, berör inte alla med detta modem heller.

Visa signatur

Dooh!