Årtiondets 10 största besvikelser

Permalänk
Medlem

Årtiondets 10 största besvikelser

har samanställts hos Gametrailers

Ganska bra urval faktiskt, även om jag kan tänka mig någr till som förmodligen skulle ha platsat i listan

Permalänk

Intressant att se men jag tycker nog också att det fanns andra som skulle passa mer på listan. Pokémon colosseum var en av dem, efter stadium 1 och 2 så kom colosseum till gamecube, åkte tillbaka till butiken ganska snabbt och bytte tillbaka det, tyvärr för 1/3 av köppriset

Permalänk
Medlem

Lite off topic men.. Synd att Microsoft skulle köpa upp Rare Ltd. Om de fortfarande hade gjort spel för Nintendo hade vi haft Perfect Dark, Donkey Kong och Banjo Kazooie på Wii. Saknar verkligen dom titlarna från N64 tiden.

Perfect Dark på Xbox 360 ser verkligen dåligt ut. Det var säkert Microsoft som pressade dom att släppa en ofärdig produkt så att de själv (M$) kunde casha in.

Permalänk
Medlem

doom 3? ehh

konstig lista

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
doom 3? ehh

konstig lista

Håller faktiskt med om det. Var inte var inte alls roligt att spela, tacka vet jag Doom 1&2 :D. Telefrag ftw.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurfn
Lite off topic men.. Synd att Microsoft skulle köpa upp Rare Ltd. Om de fortfarande hade gjort spel för Nintendo hade vi haft Perfect Dark, Donkey Kong och Banjo Kazooie på Wii. Saknar verkligen dom titlarna från N64 tiden.

Perfect Dark på Xbox 360 ser verkligen dåligt ut. Det var säkert Microsoft som pressade dom att släppa en ofärdig produkt så att de själv (M$) kunde casha in.

Kan bara hålla med om att RARE gjorde några av de bästa titlarna till N64 även om man tycker det ser jäkligt rektangullärt ut så är det roliga spel bara ett par nya joysticks och man har roligt med kompisarna ett par timmar i multiplayer eller att köra varannan barna
Vi får inte glömma Goldeneye som ett av de bästa spelen dessutom. Bondspelet som EAsports gjorde sög ju bra mycket hårt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
doom 3? ehh

konstig lista

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
Håller faktiskt med om det. Var inte var inte alls roligt att spela, tacka vet jag Doom 1&2 :D. Telefrag ftw.

Doom3 är bra hypat motorn suger rätt bra. Till och med Doom2 (med smärre modification och med nya ports så är det bra mkt mer spel än vad Doom3 någonsin är och kommer vara.)

Det enda som inte Doom 2 klarar 100%ut är rum över rum dvs 3D just. Det är 'bara' 2,5D om man ska vara noga men inte säger det att det går ha rum över rum eller monster i 3D dock finns det problem med det tex har man rum över rum så kan man skjuta genom golvet/taket och 'äkta' 3D monster och saker ser lustigt ut.
Annars är det ett bra mycket bättre spel.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Anser inte att MGS2 har någon plats på listan men...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Jag anser def. inte att DooM 3 hör hemma på den listan.
Är gammal DooM veteran sedan releasen av ettan och man kan ju knappast jämföra dom klassiska DooM liren med det nya....

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Jag anser def. inte att DooM 3 hör hemma på den listan.
Är gammal DooM veteran sedan releasen av ettan och man kan ju knappast jämföra dom klassiska DooM liren med det nya....

Håller helt med, fick nästan anfall när jag såg att DooM 3 var med.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

MW2, OF : DR, Halo 3 och kanske 2, GTA IV, Quake 4, är väll ett par jag kan tänka mig kommer högt på min egen lista. Dock har jag inte spelat spel dela decenniet och det är mest nyligen jag provat på andra genrer än FPS. Dom flesta spelen där har jag inte hört talas om, mest troligen på grund att jag är för ung.

Jag trodde SWG var helt fantastiskt grymt på sin storhets tid. Innan det kom någon slags expansion som gjorde combat klasserna overpowered? Eller är jag ute och cyklar? Detta är vad jag har hört i alla fall. Men igen, för ung för att ha fått någon egen erfarenhet.

Permalänk

såg den där och håller med delvis.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

SWG var riktigt bra i början, men med tanke på att det är ett MMO-spel och ska hålla i flera år så håller jag med att det var en riktigt stor besvikelse. Från istort sett första patchen och frammåt fanns det inte en enda förbättring, bara försämringar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
...och man kan ju knappast jämföra dom klassiska DooM liren med det nya....

Precis... kan inte riktigt jämföra dem... Doom 3 var en besvikelse eftersom man hade förväntat sig ett "Doom 3" och inte någon mörk tråkig korridorsshooter.

Doom 1 och 2 har ju så mycket mer gemensamt än vad 3:an har med de första två.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Listan är inte för spel som är dåliga, dem säger att dem kan vara mycket bra men ändå inte levde upp till förväntningarna som folk hade.

Glöm inte det.

Permalänk

Visst svårt att gämnföra Doom 1 2 (och andra megawads) men Doom 3 måste ändå varit en rätt stor flopp.

Många köpte det (laddade ner) lirade 20min sen var det inte så spännande då det var upprepande. alltid mörka ställen vilket är lite jobbigt om det aldrig är lite variation. sätter man till ljuset så märker man hur dålig motorn verkligen är. så att Doom 3 hamnar där tycker jag att den förtjänar sen har jag visse ligen inte sett mycket av de andra spelen men GTA IV borde hamna på den listan elelr typ top 25 av de sämsta spelen då det görs nåågra spel om året.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Doom 3? nej nej, tycker de kan ha duke nukem forever där

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Star Wars: The Force Unleashed Ultimate Sith Edition borde varit med på listan. Blev ju nästan ledsen i ögat av en sådan kass konsollportning.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
men GTA IV borde hamna på den listan elelr typ top 25 av de sämsta spelen då det görs nåågra spel om året.

Ursäkta, är du galen? GTA IV är ett sjukt bra spel.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem

Listan handlade mest om spel som var fantastiska, men som fick en dålig uppföljare. Metal Gear Solid och Devil May Cry som är mina personliga favoriter var så bra, men så gjorde uppföljarna en besviken pga att de inte höll måtten med föregångarna. Speciellt Devil May Cry.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Warhammer online anser jag är det största misslyckandet på länge.

Från 1 miljon kunder och massor med servrar så är antalet servrar i europa nu 2 st och antalet spelare extremt få. Det beror givetvis på mythic som inkompetent företag, alla buggar, balans problem, server lag, helt öppet för att fuska, 5+ sekunder långe stuns då du inte kan spela spelet (dvs föråldrad cc).

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag absolut Doom 3 ska vara med på listan. Det är i stort sett bara Doom 1 igen fast ännu mörkare och med uppdaterad grafik. I övrigt samma enformiga knatande i mörka korridorer hela spelet genom och det håller inte år 2004. Faktum är att det inte hållt sedan 1998 då Valve satte ribban.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spongie
Ursäkta, är du galen? GTA IV är ett sjukt bra spel.

GTA har knapp ändrats sen 3an, VC och SA var inte mycket nyheter. enda 'stora' nyheten i IV var att bilar kunde gå sönder lite. sjukt buggit spel som de paniksläppte för att få ut det till julhandeln.
IV har ju inte ens allt man 'kunde' göra i de föregående spelen.

Is kan du ju förklara för mig varför vi har en tråd på ca 2000 inlägg med nästan uteslutande problem som rör spelet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaxWarp
Personligen tycker jag absolut Doom 3 ska vara med på listan. Det är i stort sett bara Doom 1 igen fast ännu mörkare och med uppdaterad grafik. I övrigt samma enformiga knatande i mörka korridorer hela spelet genom och det håller inte år 2004. Faktum är att det inte hållt sedan 1998 då Valve satte ribban.

Håller med om att det ska vara med på listan men att Doom 1 2 är dåliga spel kan jag inte hålla med om. även om det är en del tjafs om att många mer okända spel då o Wolfenstein, hexen mm bygger på samma stil/motor och att det fortfarande är tjafs om att de 'lånat' musikstycken från en del kända band. Dock är det väldigt starka titlar om om de spelen inte kommit när de kommit så tror jag inte vi skulle varit var vi är idag i spelutvecklingen.

Doom 3 är Inte ett Doom 1 2 med uppdaterad grafik. Jämför spelen så liknar det mer en nutida klon än en uppdatering.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Håller med Fullmoon ang. GTA IV.

Så jävla tradig franchise..........

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Håller med om att det ska vara med på listan men att Doom 1 2 är dåliga spel kan jag inte hålla med om.

Det menar jag inte heller. De var bra för sin tid. Dock anser jag att de ter sig väldigt enformiga med dagen mått mätt. Nostalgi är nog huvudskälet till att folk talar så väl om dem idag. Jag gjorde nyligen ett krampaktigt försök att spela genom Duke Nukem 3D eftersom jag av någon anledning inte gjorde det när det kom trots att jag tyckte mycket om Doom och Wolfenstein 3D. Tröttnade efter ett par minuter. Gav upp strax därefter. Det var helt enkelt inte kul alls.

Citat:

Doom 3 är Inte ett Doom 1 2 med uppdaterad grafik. Jämför spelen så liknar det mer en nutida klon än en uppdatering.

Ursäkta. Det kanske var illa formulerat av mig för det var ungefär så jag menade. Inte att D3 skulle vara exakt samma spel som D1 fast med 2004 års grafik.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

Nej givetvis går det inte redigt jämnföra så gamla spel med nya.

Förstod nästan det när jag läste sen igen att du syftade på att det var en klon eller nått liknande.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker Stalker ska vara med på den listan:S Det var riktigt mycket saker dom skulle ha med. Som att du behövde lägga om dina sår. äta och sova för att överleva. Kunna köra fordon etc. Vad blev det? Inget. Det var ett riktigt över hypad spel.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

warhammer online

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Warhammer Online, GTA 4(Ja, jag tyckte det var tråkigt. Tycker dock om de andra spelen)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av propan
Doom 3? nej nej, tycker de kan ha duke nukem forever där

Hur kan du vilja ha det. Spelet är ju inte ens släppt. Då kan du ju inte säga att det var sämre än förväntat

Offtopic:
Finns det nåt liknande fuhquake till Doom 1 och 2? så att det funkar bättre till Windows och ser snyggare ut också?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)

Finns det nåt liknande fuhquake till Doom 1 och 2? så att det funkar bättre till Windows och ser snyggare ut också?

Du menar Doom 1 2 o andra Megawads? GZDoom, Doomsday Engine är väl bland de mest populära som ger det lite mer snyggare grafik i spelen.

Dvs man laddar hem 'motorn/port'en ' och sen lirar Doom eller hexen bla banor.

Visa signatur

I am Extrazz.