Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Varit i krig eller? haha

Har du inte gjort lumpen? Aldrig skjutit skarpt? Aldrig legat 50 pers i skyttevärn med ak4, ak5, ksp och skjutit skarpt på div. mål?
Ljudet är bra i bc2, men det är inte helt som det är i verkligheten.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
M416 Full Auto + 4x Scope + bullet damage increase
M16 Burst + 4x Scope + bullet damage increase

Är helt galet bra, med M16 kan du skjuta någon över halva banan

Håller med! Med en sådan kombo kan man få stats som 32 kills och 4 deaths om man verkligen söker skydd så ofta det går.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Har du inte gjort lumpen? Aldrig skjutit skarpt? Aldrig legat 50 pers i skyttevärn med ak4, ak5, ksp och skjutit skarpt på div. mål?
Ljudet är bra i bc2, men det är inte helt som det är i verkligheten.

Nej jag har aldrig gjort lumpen. Hoppade det jag men ångrar att jag inte gjorde den

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Hur många mail måste man skicka till EAs support för att få svar? Jag har skrivit två och dom vägrar svara.

Borde jag skicka några hundra i sekunden för att få svar eller kommer dom blocka mig då?

Mailen går till indien och besvaras med copypasta.. använd telefon istället om du vill ha ett vettigt svar. http://www.electronicarts.se/pages/14497/

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Mailen går till indien och besvaras med copypasta.. använd telefon istället om du vill ha ett vettigt svar. http://www.electronicarts.se/pages/14497/

Precis som med g2play.net

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
Var glad att du kan spela spelet istället enligt mig.

Ska jag nöja mig med spelet som det är fast det är fullt av buggar? Kolla scoreboarden tillex. Ville bara påpeka att ATI faktiskt har problem med laddningstider för pg_ice då han inte trodde att det var så.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Mailen går till indien och besvaras med copypasta.. använd telefon istället om du vill ha ett vettigt svar. http://www.electronicarts.se/pages/14497/

Tackar men nu fick jag när jag ändrade subject till "ingen support från EA?"
Då jävlar tog det dom 4 minuter att svara!
Nu gäller det bara att koden funkar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Har du inte gjort lumpen? Aldrig skjutit skarpt? Aldrig legat 50 pers i skyttevärn med ak4, ak5, ksp och skjutit skarpt på div. mål?
Ljudet är bra i bc2, men det är inte helt som det är i verkligheten.

Ljudet i BC2 är grymt jävla bra! Det är inte som i verkligheten men det är gjort så det låter som när vi ser nyheter från krigsdrabbade zoner blandat med comtacs.
Jag är imponerad över ljudet och hur bra det är. Det var en av dom första sakerna jag märkte med spelet när jag körde betan. Enbart ljudet gör så att det känns att man är i spelet och med hjälp av ljudet vet man var det exploderar osv.
För oss med surroundsound är ljudet guldvärt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Tackar men nu fick jag när jag ändrade subject till "ingen support från EA?"
Då jävlar tog det dom 4 minuter att svara!
Nu gäller det bara att koden funkar.

Ljudet i BC2 är grymt jävla bra! Det är inte som i verkligheten men det är gjort så det låter som när vi ser nyheter från krigsdrabbade zoner blandat med comtacs.
Jag är imponerad över ljudet och hur bra det är. Det var en av dom första sakerna jag märkte med spelet när jag körde betan. Enbart ljudet gör så att det känns att man är i spelet och med hjälp av ljudet vet man var det exploderar osv.
För oss med surroundsound är ljudet guldvärt.

Något som ljudet känns helt fel på är ialla fall m320.

Permalänk
Medlem

Vapnen som Assault klassen får KROSSAR Medics vapen utan någon som helst tvekan. Jag har låst upp allt på både Medic och Assault och jag kan säga att en M16A2, AN-94 eller en M416 trycker in ansiktet på Medics maskingevär. Dessutom kan du inte röra på dig när du skjuter med Medics maskingevär. Det kan man med Assault. Assault vapnena är också mycket bättre på längre avstånd.

Medics jobb är att heala och att ressa, deras vapen ÄR inte nog bra för att stå upp mot en likvärdigt skillad Assault spelare.

Recon är inte en sniper, recon står för "reconnaissance" vilket betyder spaning. Ditt jobb är att vara på en bra position i bakgrunden, gärna högt upp så du har översyn över allt och använda din "spot" funktion och pricka ut var fienden är för dina medspelare. Samt skjuta ihjäl folk från långt håll. Det är alltid jobbigt att ha en bra Recon emot sig.

Permalänk
Medlem

om detta inte tagits upp, om ni vill spara cpu, så märkte jag att det hjälpte att stänga av VOIP i spelet

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
om detta inte tagits upp, om ni vill spara cpu, så märkte jag att det hjälpte att stänga av VOIP i spelet

najs. bara bocka ur alla flikar osm har med voip att göra, eller?

Permalänk
Medlem

Är servana nere eller är det fel på min dator?

Hittar bara servar ibland.......

Visa signatur

| Intel Core i7 5820K 3,3GHz @ 4,2 GHz |PowerColor Radeon HD6950 PCS++ 2 GB | ASRock X99 Extreme4| G.Skill Ripjaws 4 Red DDR4 PC21300/2666MHz Intel X99 CL15 4x4GB | EVGA SuperNOVA G2 750W |Intel 530 Series SSD 240GB |NZXT Source S340 | Cooler Master Nepton 280L |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aksell08
Dessutom kan du inte röra på dig när du skjuter med Medics maskingevär. Det kan man med Assault.

Kan visst röra sig...

Kan någon förklara hur IGN tänker? Dom gav liksom MW2 10/10 på Ljud och BFBC2 9/10. Hur går det ihop? Har MW2 perfekt ljud medans BFBC2 inte har? I mw2 så låter ju ingenting bra..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Orkar inte kolla igenom alla sidor här då det är så många men några andra som har förlorat garanten ?
Står att den är upplåst o så som alltid men jag kan inte hitta den när jag spelar :S

Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon som vet hur man löser problemet med att fönster rutor samt vattnet flimrar hela tiden? jävligt störande. Det hjälper dock att ändra grafikkorts inställningarna men vis nästa runda så kommer problemet tillbaka igen.

Kör med 2x Radeon 5870.

Sedan undrar jag också om någon har en bra lista på IP nummer till Hardcore servrar som man kan kopiera in @ cfg filen?

Permalänk
Relik 📜

Som jag fattat det har alla med Crossfire flimmer-problem, i alla fall de med 5000-serien. Antar att antingen AMD eller DICE löser det på sikt, tyvärr är det nog inte jätteprioriterat då de flesta inte lider av det.

Testat Catalyst 10.3 beta? Ska ju fixa lite Crossfire-mög.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ezakimak
Orkar inte kolla igenom alla sidor här då det är så många men några andra som har förlorat garanten ?
Står att den är upplåst o så som alltid men jag kan inte hitta den när jag spelar :S

Min var där första gången jag spelade, sen dess har den varit borta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
Är det någon som vet hur man löser problemet med att fönster rutor samt vattnet flimrar hela tiden? jävligt störande. Det hjälper dock att ändra grafikkorts inställningarna men vis nästa runda så kommer problemet tillbaka igen.

Kör med 2x Radeon 5870.

Sedan undrar jag också om någon har en bra lista på IP nummer till Hardcore servrar som man kan kopiera in @ cfg filen?

Har samma sak med mitt 487x2. Har sett att felet bara uppstår när man kör på server utan killcam. Som du säger så försvinner de när man ändrar t.ex. AA fram o tillbaka. Sen när rundan är över och ny karta laddats är felet tillbaka.
Dom hade ju strul me x-fire / SLI under betan så det kanske inte är helt fixat.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
Min var där första gången jag spelade, sen dess har den varit borta.

Samma här, värsta är ju att man verkligen gillar det vapnet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Kan visst röra sig...

Kan någon förklara hur IGN tänker? Dom gav liksom MW2 10/10 på Ljud och BFBC2 9/10. Hur går det ihop? Har MW2 perfekt ljud medans BFBC2 inte har? I mw2 så låter ju ingenting bra..

+1
MW2, det mest tragiskt spelet som jag har spelat MP. (förstört med tanke på hur bra MW1 var).
Men detta hör inte hit.

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

Ok,

har spenderat en halvtimme med att läsa EA-forumet ang. problemet med loadtimes med ATI-kort...

Det påstås av vissa att kommande drivisar 10.3 kanske fixar detta (delvis iaf), medans vissa bara garvar åt detta.

Vad tror panelen? Är det något att hoppas på?
Eller ska jag som precis köpt en ny burk (med ett XFX 5850) enkom för att lirara BFBC2 lägga ut det på blocket och byta ner mig till ett slöare (och dyrare) GTX 275/285???

Tacksam för feedback...

Ps. det verkade som att en beta på Catalyst 10.3 fanns ute, någon som provat?

Visa signatur

Asus Maximus V Gene, i7 3770K, Corsair Vengeance Low Profile DDR3 8Gb, Noctua NH-D14, Gigabyte GeForce GTX 980Ti G1, Samsung 830 128GB, Corsair HX850 850W, Fractal Design Arc

Predator X34, Corsair Vengeance K90, Logitech G502, Astro A50

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hultbult
Ok,

har spenderat en halvtimme med att läsa EA-forumet ang. problemet med loadtimes med ATI-kort...

Det påstås av vissa att kommande drivisar 10.3 kanske fixar detta (delvis iaf), medans vissa bara garvar åt detta.

Vad tror panelen? Är det något att hoppas på?
Eller ska jag som precis köpt en ny burk (med ett XFX 5850) enkom för att lirara BFBC2 lägga ut det på blocket och byta ner mig till ett slöare (och dyrare) GTX 275/285???

Tacksam för feedback...

Ps. det verkade som att en beta på Catalyst 10.3 fanns ute, någon som provat?

Du menar att du är beredd att betala extra för att ladda lite snabbare? Jisses..

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

har köpt ett ATI 5870 idag och får dålig fps i BC2 iaf , med mitt gamla nvidia 8800 gts så flöt spelet på bra med över 60 fps i medium, nu med detta nya får man bara 45 fps i medium 40 i high

har dator i sign, fast 4gb minne ist, vad kan vara fel?

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIller-Valle
Du menar att du är beredd att betala extra för att ladda lite snabbare? Jisses..

Fan, jag köpte ju datoreländet bara för att kunna köra detta lir med mus och tangentbord... sugigt att spawna en minut senare.

Pengarna som är inblandade känns inte heller som någon stor sak i sammanhanget, däremot är jag allergisk mot onödigt arbete så helst behåller jag

mvh

Visa signatur

Asus Maximus V Gene, i7 3770K, Corsair Vengeance Low Profile DDR3 8Gb, Noctua NH-D14, Gigabyte GeForce GTX 980Ti G1, Samsung 830 128GB, Corsair HX850 850W, Fractal Design Arc

Predator X34, Corsair Vengeance K90, Logitech G502, Astro A50

Permalänk
Medlem

Har ett problem: Ibland när jag försöker logga in på en server så händer absolut inget. Connecting dyker upp, tar 10 sec, sen stängs connecting ner och jag får inga meddelanden eller något, det bara händer inget. När det här händer så funkar det inte på några servrar tills omstart.

Nån som det har hänt för eller har en lösning? Händer nu, kan inte spela.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaekae
har köpt ett ATI 5870 idag och får dålig fps i BC2 iaf , med mitt gamla nvidia 8800 gts så flöt spelet på bra med över 60 fps i medium, nu med detta nya får man bara 45 fps i medium 40 i high

har dator i sign, fast 4gb minne ist, vad kan vara fel?

8800gt/s>5850/70.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Båda gångerna jag spelat detta uppdraget så åskar det precis när en av gubbarna står framför den andre och när man då skjuter så tar man båda på en gång. Kanske blir fel om man bara tar den ena?

Jo men grejjen är ju att gubbarna aldrig rör sig.
Dom står fast på exakt samma plats från första början. Det gäller alla gubbar.
Dom 2 sista står längst upp höger om huset bredvid varandra.

Har sett videos över uppdraget och på alla så rör dom sig, men inte för mig.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Har också problem med långa laddningstider, tar nog 35 sekunder att komma in på en ny runda. Har spelet installerat på min SSD...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hultbult
Fan, jag köpte ju datoreländet bara för att kunna köra detta lir med mus och tangentbord... sugigt att spawna en minut senare.

Pengarna som är inblandade känns inte heller som någon stor sak i sammanhanget, däremot är jag allergisk mot onödigt arbete så helst behåller jag

mvh

Core i7 920 @ 4.0GHz
6GB DDR3 1530MHz 7-7-7-20-1T
2x 200GB 7200RPM 8MB SATA i Raid-0
Windows 7 Ultimate x64

1920x1200
4xAA/16xAF
Textures och Shadows på Medium, resten på High, bloom=false

Jag kommer inte in först på servern, men en av dom första 5 iaf

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nike54
Har också problem med långa laddningstider, tar nog 35 sekunder att komma in på en ny runda. Har spelet installerat på min SSD...

Går snabbt här... eller kommer iaf in samtidigt som alla andra, har ju med hur seg servern är på att ladda ny map.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200