Permalänk
Medlem

Uppdatera bios med asus update

Är i färd med att uppdatera mitt mobo-bios med ASUS UPDATE, men har lite frågor innan jag sätter igång.

Har först och främst internet via 3Connect, vilket innebär att jag inte kan uppdatera via internet då alla windows-apps måste stängas och således måste jag ladda ner bioset till datorn innan jag sätter igång.

Problemen jag har är följande:

1: Är osäker på om jag hittat rätt mobo på ASUS hemsida. DETTA MODERKORT är det jag tror är mitt. Mig veterligen har jag ett asus p5b (inte p5b-e) eller liknande som resterande alternativ på asus hemsida heter. Är detta alltså rätt mobo, och om inte, vilket är isf mitt? (Mitt CPUz funkar inte, så nej, kan inte kolla där).

2: Hur vet jag vilket som är den senaste biosen? Hittar en otroligt massa bios (om jag nu är inne på rätt ställe) men kan inte se att dom ligger i någon speciell ordning...

Skulle även vilja veta om det är ngt mer jag bör tänka på innan jag sätter igång, t ex om jag ska nollställa bios efter uppdatering osv

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Precis uppdaterat min p5b med verren 2104
Fick ställa om inställningarna i bios

Jag gjorde som så att jag bootade från en usb sticka och körde AFU236U för att uppdatera.
såg någon varning om asus update, men kollade inte så noga vad det var, så se upp med den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lordsqueak
Precis uppdaterat min p5b med verren 2104
Fick ställa om inställningarna i bios

Jag gjorde som så att jag bootade från en usb sticka och körde AFU236U för att uppdatera.
såg någon varning om asus update, men kollade inte så noga vad det var, så se upp med den.

Hittade precis den

Lust att utveckla lite om hur man bootar från usb osv. Hittar inget när jag söker