acceptera endast hsdpa med mobilt bredband?

Permalänk
Medlem

acceptera endast hsdpa med mobilt bredband?

Hej! Jag har ett väldigt irriterande problem med mitt mobila bredband från telenor. Det är så att när jag första gången kopplade in modemet så blev jag kopplad via hsdpa och fick ut ca 4.5 mbit vilket jag kände mig väldigt nöjd med. men på senare dagar så kopplar den bara via umts och jag får bara 0.4 mbit

Jag har köpt en usb förlängning på 5 meter och försökt att flytta runt modemet lite men den vill fortfarande inte ansluta via hsdpa, jag har även testat olika apn:er som services.telenor.se, internet.telenor.se och public.telenor.se men alla utan resultat.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra härnäst, för det går verkligen inte att surfa i 0.4 mbit :C

Jag har funderingar på om det på något sätt går att konfa modemet till att bara ansluta via hsdpa? Jag antar att den vill ansluta via umts för att jag har bättre täckning då och kanske för att telenor medvetet gör såhär =/

Om någon har något förslag vore jag väldigt tacksam

Visa signatur

| Core i7-6800K | Hydro H110i GTX | ASUS ROG Strix X99 | HyperX Fury 2666MHz 32GB | Asus GeForce GTX 1080 Strix - SLI | SuperNOVA 1000W G2 | Samsung 950 Pro Series 512GB | Phanteks Enthoo EVOLV | Windows 10 Pro | Philips BDM4065UC | HTC Vive | LG OLED77CX |

Permalänk

Var bor du? själv bor jag precis på en vit fläck men får in hsdpa de första sekunderna men blir sedan skickad på umts. Kör HUAWEI E1750 och snittar .41/.09/234ms, på iPhonen blir det .98/.11/128ms utan riktad reflektor, med reflektorn så blir det 1.34/.65/78ms, har kontaktat telenor klåparna ett antal gånger och senast så fick jag svaret att de jobbar på en lösning. På farsans jobb däremot (inne i Lund) så blir det 6.2/2.1/21ms... Så felet verkar tyvärr inte ligga i telenor utan mer hos de sabla masterna.

Så testa en reflektor eller induktionsplatta, kan funka =/

Visa signatur

Jag är trött på att alla vuxna säger att man kan få mardrömmar av spel, Själv så har jag dock varit med om det. När jag var liten så spelade jag ett spel som gick ut på att stänga in små studsande bollar så snabbt och effektivt som möjligt. Men så en natt drömde jag att jag var bollen, det var då jag upptäckte att jag hade Klaustrofobi...

Permalänk

Jag har precis samma problem som trådskaparen. Jag bor i Skärkind, mellan Söderköping och Linköping typ.

Vad är reflektor/induktionsplatta?

Permalänk
Medlem

Det är inte så att ni har passerat någon magisk gräns på typ 5Gb och automatiskt blivit begränsade i bandbredd tills nästa månad då ni får nya fräscha Gig att tanka..?

Visa signatur

Cogito ergo sum

Permalänk
Medlem

Haha hade glömt att jag postat om detta här

Men nu har jag pratat med telenor och dom sa att jag skulle testa att sätta simkortet i en olåst telefon för att se om jag fick hsdpa i den, vilket jag fick. Sen satte jag tillbaka simkortet i modemet och vips så fungerar det hur bra som helst! Fråga mig inte hur bara

E kopplad med hsdpa hela tiden nu å får ut ca. 5-5.5 mbit/s

Visa signatur

| Core i7-6800K | Hydro H110i GTX | ASUS ROG Strix X99 | HyperX Fury 2666MHz 32GB | Asus GeForce GTX 1080 Strix - SLI | SuperNOVA 1000W G2 | Samsung 950 Pro Series 512GB | Phanteks Enthoo EVOLV | Windows 10 Pro | Philips BDM4065UC | HTC Vive | LG OLED77CX |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fenrus
Det är inte så att ni har passerat någon magisk gräns på typ 5Gb och automatiskt blivit begränsade i bandbredd tills nästa månad då ni får nya fräscha Gig att tanka..?

Nej telenor erbjuder helt fri datamängd.

Visa signatur

| Core i7-6800K | Hydro H110i GTX | ASUS ROG Strix X99 | HyperX Fury 2666MHz 32GB | Asus GeForce GTX 1080 Strix - SLI | SuperNOVA 1000W G2 | Samsung 950 Pro Series 512GB | Phanteks Enthoo EVOLV | Windows 10 Pro | Philips BDM4065UC | HTC Vive | LG OLED77CX |