Permalänk
Medlem

Vilken gaming mus?

Har att välja mellan 3 möss: Saitek Cyborg Mouse, Ace Edge 3200 eller Razer Deathadder Re-Spawn! Skulle kunna välja ngn annan mus på inet för under 500 :- men det lutar åt dessa. Mest lutar det åt Saitek då man kan se till så den passar handen perfekt, vad är era erfarenheter med denna mus? Ace musen skulle jag skaffat men den tog slut ur lagret och då jag beställer datorn imorrn eller i övermorgon så hinner den inte komma in, inte sugan att vänta en dag extra, bara om den är mycket bättre! Erfarenheter med den oxå tack! Sen Razer sist, polare som har den gamla Deathadder versionen och tycker den är kung, för mig lutar det dock åt ngn av de två andra. erfarenheter här oxå!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det är bara inet som gäller? bara rakt av skulle jag ta deathaddern..

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

Ace Edge 3200 har jag:D
om du har stora händer så ska du ha den..
det tar ett tag att vänja sej vid den.

Permalänk
Medlem

Inte allt för stora händer har jag... Tycker Saiteken ser intressant ut

Permalänk
Medlem

du kan höja dpi till hella 5040 ! det är sjukt jävla snabbt!

Permalänk
Medlem

Är det laser så är det Xai, 5K eller Naos 5000 som gäller. Ända lasern som klarar av FPS.
Annars är ju optisk en möjlighet om du kan leva med den lite sämre precisionen.

Permalänk
Medlem

Vill ha en spelmus för spel såsom kanske CoD MW2, HoN, WC3, Dragon Age, ME2 etc

Permalänk

RESPAWN!! best ever

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk
Medlem

Mx518 för de blir som ett andra äktenskap

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Qpad 5k är riktigt bra tycker jag, skitskön och inet har erbjudande för 749kr där man får en qpad musmatta med.

Jag slog till och jag är nöjd i alla fall, det enda dåliga är att det bara är 2st DPI lägen.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

jag skulle gått med en ikari, mx518 eller en g500. mycket sköna möss för under 500 kr

Visa signatur

antec mini p180 mATX asus p5kpl-am, shappire 5770, e7650 @ 3.2 ghz, corsair 450w, 4gb 6400 corsair, Windows 7 64 bit

Permalänk

Finns ingen mus som är skönare än deathaddern

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Deathadder.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Okeej, detta blev svårt Men somsagt har 500 kr så Qpad går tyvärr inte =/ Det står Mellan Saitek, Re-Spawn eller kanske MX518 då jag inte har lust att vänta en dag extra på att beställa dator. Tycker fortfarande Saitek är coolast och är bra då man kan ändra passformen men om någon har den musen skulle jag gärna vilja höra om den. Ni som säger "RESPAWN!! best ever" etc. kom gärna med en liten motivering, sådana där meddelanden hjälper inte direkt...

E: Ace 3200 har fått så fina recensioner så den är med i matchen igen! Dock så står de andra före då jag måste vänta en dag extra om jag ska köpa den...

//MVH Jacob

Permalänk
Medlem

g500 lätt bästa musen jag haft, kostar lika mycket som ace sjukt fula mus och e bättre

Edit: Min polare kör saitek musen, den är brutalt ful, dock så gillar itne jag
robot cop möss så kan bero på det. Hans gick sönder precis har haft den i
1 å ett halft år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dudelies
g500 lätt bästa musen jag haft, kostar lika mycket som ace sjukt fula mus och e bättre

Edit: Min polare kör saitek musen, den är brutalt ful, dock så gillar itne jag
robot cop möss så kan bero på det. Hans gick sönder precis har haft den i
1 å ett halft år.

Hmm g500 såg fin ut, uppgradering på mx518. Tycker saiteks mus är snygg xD Men är jue samtidigt Star Wars freak så kanske har att göra med det... 1,5 år är väl endå ganska länge. Mena rmusar jag ahr haft har inte hållit så länge tidigare....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jacob14
Hmm g500 såg fin ut, uppgradering på mx518. Tycker saiteks mus är snygg xD Men är jue samtidigt Star Wars freak så kanske har att göra med det... 1,5 år är väl endå ganska länge. Mena rmusar jag ahr haft har inte hållit så länge tidigare....

Min mx518 är inne på 6:e eller 7:e året nu.

Visa signatur

Phenom II 955 3,2ghz, M4N98TD EVO, 4gb Corsair 1600mhz, Corsair TX 550w, Sparkle GTX470, Fractal Design R2, Win7 Ultimate 64-bit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Germania
Min mx518 är inne på 6:e eller 7:e året nu.

Wow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Germania
Min mx518 är inne på 6:e eller 7:e året nu.

Likadant med min mx500, tror den är inne på 7e året. Fungerar fortfarande

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Germania
Min mx518 är inne på 6:e eller 7:e året nu.

Samma här. Fast för min MX510 ^^ Bästa musen jag provat!
Blir troligen en likadan när den går sönder. Kanske ska köpa en på dustin nu när de har låga priser på logitech, och ha den i reserv.

Ett alternativ är ju denna; http://www.inet.se/artikel/6900847/steelseries-ikari-laser-mu... Dock ligger den något över din budget. Sjukt skön mus!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jacob14
Hmm g500 såg fin ut, uppgradering på mx518. Tycker saiteks mus är snygg xD Men är jue samtidigt Star Wars freak så kanske har att göra med det... 1,5 år är väl endå ganska länge. Mena rmusar jag ahr haft har inte hållit så länge tidigare....

Tror han har vart ganska oförsiktig med den kan vara därför, så borde hålla längre
men det viktigaste e ju att du gillar musen du köper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dudelies
Tror han har vart ganska oförsiktig med den kan vara därför, så borde hålla längre
men det viktigaste e ju att du gillar musen du köper

Jo de e sant, ska kanske gå till polaren och testa hans Deathaddar icke respwan och en annas polares mx18 elr vad den hette xD

Permalänk
Medlem

jag ska prova en microsoft inteli 3.0 mus..

De måste finnas någon anledning till att nästan ALLA cs proffs använder den..

vet att den inte kommer göra mig till cs profffs men man kan ju försöka vara så lite sämst som möjligt xD

Permalänk
Medlem

säger som vissa andra..mx518..sitter på en sån själv..iaf inne på tredje året nu.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit något fan av Logitech... Så jag håller mig nog till ngn av de tre jag såg. En polare var och köpte Razer Naga igår och han testade bl.a Saitek musen och Razer Deathadder Re-Spawn. Saiteken va jätte oskön enligt hnm men Re-Spawn va najs, tycker dock den har begränsat med knappar så jag väntar nog en dag extra på att beställa Ace musen...

Permalänk
Medlem

I den prisklassen är det väl den gamla Deathaddern som är bäst. Den nya är tydligen långt ifrån lika bra.

MX518 är väl andravalet, men den har tydligen prediction inbyggt som inte går att slå av, vilket sabbar precisionen en hel del.
Ikari Optical är också likvärdig och mer ergonomisk än MX 518 i mitt tycke, men har även den prediction.

Microsoft intellimouse 3.0 är mycket bra för sitt pris på hundralappen som man kan få den för. Dock är den rent tekniskt långt efter dagens bättre möss.
Anledningen till att massa proffs fortfarande använder den är väl helt enkelt gammal vana. Har man kört med en mus i åratal så är man nog orolig att en ny skulle sabba känslan man vant sig vid.
För ett antal år sedan var denna mus också en av de bättre, vilket gjorde att många då valde den.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Själv så har jag dessa hemma och dom är de bästa mössen jag någonsin har haft.

https://www.inet.se/artikel/6101538/razer-orochi-bluetooth-la...

https://www.inet.se/artikel/6900847/steelseries-ikari-laser-m...

Använder Orochi'n när jag sitter och spelar på tv'n och Ikari laser'n ligger på databordet.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Kommer nog köra på en Lachesis Verkar fett najs

Permalänk
Medlem

Jag skulle betydligt hellre köra på en Deathadder än en Lachesis.

Har hört många klaga på problem med avläsningen med Lachesis, pekare som hoppar, pekare som drar snett nedåt, problem med skipping osv.
Dessutom är formen ohyggligt okomfortabel att hålla i (om man nu inte råkar ha en tämligen avvikande smak här).
Låt dig inte luras av att den har högre DPI. I stort sett alla tillgängliga spelmöss idag har fullt tillräcklig DPI.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Jag skulle betydligt hellre köra på en Deathadder än en Lachesis.

Har hört många klaga på problem med avläsningen med Lachesis, pekare som hoppar, pekare som drar snett nedåt, problem med skipping osv.
Dessutom är formen ohyggligt okomfortabel att hålla i (om man nu inte råkar ha en tämligen avvikande smak här).
Låt dig inte luras av att den har högre DPI. I stort sett alla tillgängliga spelmöss idag har fullt tillräcklig DPI.

Mjoo men den har mer knappar en DeathAddern...