min envetna kompis ska köpa nytt..

Permalänk
Medlem

Mitt packet, utan tveckan.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

kniven, nog snackat om wow och fps , han spelar CS för det mesta och wow någon gång ibland, sen fps får han så det räcker för att spela på även i wow, han är mest internet surfare, film kollare så därför anser jag att SSD passa honom bättre än vanlig HDD, och om du kollar på paketet han lagt, så blir det juh inte bättre än mitt endå för han har bara lagt till onödiga saker. Han vill juh ha en tyst dator, så dual GPU kommer nog inte lösa detta problem. SSD vs HDD = SSD för hans del !

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk

"Mitt paket" fast med svart samsung dvd istället och XFX istället för Powercolor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYYankee
kniven, nog snackat om wow och fps , han spelar CS för det mesta och wow någon gång ibland, sen fps får han så det räcker för att spela på även i wow, han är mest internet surfare, film kollare så därför anser jag att SSD passa honom bättre än vanlig HDD, och om du kollar på paketet han lagt, så blir det juh inte bättre än mitt endå för han har bara lagt till onödiga saker. Han vill juh ha en tyst dator, så dual GPU kommer nog inte lösa detta problem. SSD vs HDD = SSD för hans del !

Den enda som verkar vilja ha SSD är du. Jag har svårt att se någon poäng med att tvinga på din kompis något han inte vill ha. Självklart bör han uppdatera sitt paket och ta bort Windows Ultimate till förmån för något billigare alternativ. Då får han inte bara en dator som presterar lika bra i spel som ditt val utan han får även pengar över till glass.

Win/win med andra ord!

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

han har pengar pengar till "glass" , men han vill bara lägga det priset på dator, han känner att det räcker till alla hans behov -.-

han kanske inte är lika kräsen som dig med fps osv därför han lagt ett visst pris på datan och har pengar över till annat som glass...

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk

som jag skerv förut dagens spel så allt över +60 FPS är totalt spelbart utan några större problem maxxat

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

kanske ska be om en låsning på tråden då någon kom in och börja tjabba ist för hålla sig till topic ?

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem

Hela tråden handlar väl om han ska välja SSD eller HDD och fetakniven argumenterar för att han inte ska köpa en SSD. Så jag ser inget fel i de hela.

För att säga vad jag själv tycker så håller jag i alla fall nästan med fetakniven. Eftersom han bara spelar cs och wow och tittar på film så verkar SSD onödigt och till de som sagt att "man kommer försent till raiden" och att "man inte kommer in först på bf2 servrarna" tycker jag är de sämsta förklaringarna för att välja SSD man kan komma med.

Så jag tycker att han helt klart borde välja sitt paket. Men win7 ultimate är onödigt så den får han byta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dracu
Hela tråden handlar väl om han ska välja SSD eller HDD och fetakniven argumenterar för att han inte ska köpa en SSD. Så jag ser inget fel i de hela.

För att säga vad jag själv tycker så håller jag i alla fall nästan med fetakniven. Eftersom han bara spelar cs och wow och tittar på film så verkar SSD onödigt och till de som sagt att "man kommer försent till raiden" och att "man inte kommer in först på bf2 servrarna" tycker jag är de sämsta förklaringarna för att välja SSD man kan komma med.

Så jag tycker att han helt klart borde välja sitt paket. Men win7 ultimate är onödigt så den får han byta.

Haha det vore förvisso underhållande om tråden stängdes för att någon faktiskt för en gångs skull höll sig till topic. (-:

...och vi är inne på samma spår vilket är trevligt att se! En SSD vore kul att ha men först när andra viktigare komponenter håller högsta klass.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.