Permalänk

Köpråd mobiltelefon

Ska köpa ny mobil snart då min gamla w800i spelar på sista refrängen...

De viktigaste sakerna jag prioriterar är:

Mediaspelaren, då jag tänkte använda mobilen som mp3-spelare.
Kameran.

Har kikat på SonyEricsson's Satio och den verkar riktigt bra. Är den det?

Touchscreen har jag aldrig haft på en telefon...bökigt, eller är det något man vänjer sig vid fort och sedan inte vill vara utan?

Jag har alltid föredragit SonyEricsson, men finns det andra alternativ så är jag inte omöjlig.

Priset spelar ingen stor roll.

What say you?

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem

Iphone

Visa signatur

Dator: Lian Li Lancool PC-K62|Fractal Design Tesla 550W|Asus M4A77TD PRO|Phenom2 X4 955|Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2|Corsair 4GB 1600MHz|PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB|500GB Samsung F3|DVD-brännare|Windows 7|
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5"|Ace Keyboard KL300|Logitech MX518|Plantronics Gamecom 367|SteelSeries QcK Heavy|

Permalänk

Jo, kollade på den också...men kameran håller inte riktigt måttet..

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem

Kanske en SE X10 om du då gillar SE så mycket

Android
Snabb (1ghz cpu)
Verkar ha en bra(OK, enligt bilder jag har sett) kamera.
Roligare än satio (massvis med appar)

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_xperia_x10-2964.php

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk

Satio har ju tydligen fått rätt kass kritik då mjukvaran inte håller måttet, därför du kan få tag på en för 2500:- på Blocket... Kikar själv på X10 eller ev. en HTC HD2. Apropå touchscreen så e det grymt skönt när du väl vant dig vid det! Har en gammal K320i nu när jag tappat min iPhone och jag saknar verkligen touchscreen!

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

HTC legend eller desire är väll ett hett tips.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Kanske en SE X10 om du då gillar SE så mycket

Android
Snabb (1ghz cpu)
Verkar ha en bra(OK, enligt bilder jag har sett) kamera.
Roligare än satio (massvis med appar)

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_xperia_x10-2964.php

x10:an har 8.1 megapixel mot Satio's 12.1 megapixel, 65k färger mot Satio's ~16miljoner samt ingen radio..

Skillnaden på kamerorna är nog knappt märkbar (?),
men jag inbillar mig att det kommer kännas mycket trevligare med 16 miljoner färger.

Iofs så har x10:an en 4" skärm mot Satio's 3,5"...men jag funderar på om inte 4" blir "för stort".
Jag vill ju inte att telefonen ska bli kännas klumpig..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Satio har ju tydligen fått rätt kass kritik då mjukvaran inte håller måttet, därför du kan få tag på en för 2500:- på Blocket... Kikar själv på X10 eller ev. en HTC HD2. Apropå touchscreen så e det grymt skönt när du väl vant dig vid det! Har en gammal K320i nu när jag tappat min iPhone och jag saknar verkligen touchscreen!

Hmm, det låter ju inte bra..
Är inte mjukvaruproblemen åtgärdade då?

HTC HD2 går nog tyvärr bort pga kameran då jag inte tycker att bilderna såg så bra ut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
HTC legend eller desire är väll ett hett tips.

Att kameran är bra är viktigt för mig, och jag tror inte att varken Legend eller Desire kommer i närheten av Satio's kamera..

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem

Ifall du är intresserad av Satio så ska du kolla in SE Vivaz istället, en bättre telefon till lägre pris.

Permalänk
Medlem

Är det inte satio du skall ha om det är kamera du är ute efter i mobilen?
Annars så tycker jag HD2 levererar riktigt bra bilder (förutsatt att du stänger av wide).

Vill få för mig att satio som sagt har den bästa kameran på marknaden just nu.

Mer än så kan jag inte säga då jag i övrigt inte vet något om den.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinCC
Ifall du är intresserad av Satio så ska du kolla in SE Vivaz istället, en bättre telefon till lägre pris.

Vivaz såg riktigt intressant ut!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Är det inte satio du skall ha om det är kamera du är ute efter i mobilen?
Annars så tycker jag HD2 levererar riktigt bra bilder (förutsatt att du stänger av wide).

Vill få för mig att satio som sagt har den bästa kameran på marknaden just nu.

Mer än så kan jag inte säga då jag i övrigt inte vet något om den.

Det är Satio jag är mest intresserad av, även fast Vivaz också är intressant.
Det stämmer att det är Satio som har den bästa kameran just nu.

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Inaktiv

Jag vet inte om jag är en väldigt konstig person men sedan jag prövade touchen på Iphone så kan jag inte tänka mig att ha någon annan mobil. Alla andra är LJUSÅR sämmre än den. Vill det sig illa så kan Apples patent göra att jag inte kommer kunna nöjja mig med något än deras dyra telefoner. Det värsta är att jailbreak inte funkar på ny fw (än) så vad säger man till någon som undrar vilken telefon denne ska köpa?

Jaa du.. köp en "insert-random-android-phone-here" för man kan göra mycket med den och den har stor skärm och trots att den har en skit till touch.

eller

Jaa du.. köp en iphone för dens touch krossar allt på marknaden trots att du kommer få en mycket sämmre mobil än mig för att du fick en med ny fw.

Permalänk

Apropå att X10 inte har radio, den kommer levereras med MW600 som är ett BT-headset med inbyggd radio... Men kikar du enbart kamera är ju Satio's bättre, den har ju även Xenon-blixt bl.a. Men operativsystem så har du Symbian (Satio) vs. Android (X10). Resistiv skärm (Satio) vs. Kapacitiv (X10). Så det är ju lite andra skillnador oxå du bör tänka på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Jag vet inte om jag är en väldigt konstig person men sedan jag prövade touchen på Iphone så kan jag inte tänka mig att ha någon annan mobil. Alla andra är LJUSÅR sämmre än den...

Vad är det som du menar är så mycket bättre än andra mobiler?

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Har du någon gång använt en andriod telefon med en bra processor? ex. snapdragon

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Har du någon gång använt en andriod telefon med en bra processor? ex. snapdragon

Jupp, Acer Liquid

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Vad är det som du menar är så mycket bättre än andra mobiler?

touch-känsligheten
touch-responsen
grafiska uppdateringsfrekvensen

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Jag bestämde mig för en Satio.
Har beställt, så nu väntar jag bara på att den ska komma.

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem

hatar fan satio asså