Permalänk
Medlem

TV lcd lr plasma?

Tja!

Sitter o kollar rundor lite på olika tv apparater men blir inte klok på vilken som är lämplig att köpa..

Är lite skeptisk till plasma men har även fått höra att de ska vara bra idag*?

Visa signatur

Moderkort:Asus Rampage III ExtremeCPUIntel Core i7 930 @4,2GHzCPU CoolerCorsair H100RAMG.Skill 6x4gigGPUPower Color radeon HD6970NätdelCorsair HX1000WChassieCorsair Graphite 600TSSDCrucial m4 SSD 2.5" 256GB

Permalänk
Medlem

Det hjälper om du säger vad du ska ha TV'n till

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Det hjälper om du säger vad du ska ha TV'n till

Hehe jadu jag ska kolla på tv (:
Spela lite ps3 o kolla blue ray.

Har även hört att bilden kan bränna fast när det är plasma om man t,ex spelar lr ser på vanlig analog tv (tv3 ikonen i högra hörnet)

Visa signatur

Moderkort:Asus Rampage III ExtremeCPUIntel Core i7 930 @4,2GHzCPU CoolerCorsair H100RAMG.Skill 6x4gigGPUPower Color radeon HD6970NätdelCorsair HX1000WChassieCorsair Graphite 600TSSDCrucial m4 SSD 2.5" 256GB

Permalänk
Medlem

Nej! Inte vanligt med inbränningar i dagens plasma. Jag tycker att plasma är bättre än lcd så länge man inte ska använda den som datorskärm, inte för nå inbränningar utan för att lcd har lite skarpare bild vid stillbilder.

och ska du köra analog tv är det defenitivt plasma man ska köra, iaf vad jag har läst och hört. har även en panasonic plasma i hemmet. Den är klockren, dock inte superbra som datorskärm.

Permalänk
Medlem

Plasma är absolut bäst bild och störst bild för pengarna när det gäller film.
Dock ska man undvika att se vanlig SD signal på plasma, med loggor som visas en längre tid.

När det kommer till spel så är även plasman överlägsen, dock ska man väll undvika sportspel då tid/resultat rutan kan brännas fast.

Ska du koppla in i datorn så rekommenderas LCD mer framför plasma.

Har varit inne på samma sak länge.

Ett tips, kolla in hembio.se. Där vet dom bäst iallafall.

Jag väntar på min 50PK550N. 50 tummare med grym bild för 10500 kr är lätt värt pengarna i mina ögon!

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nysaan
Plasma är absolut bäst bild och störst bild för pengarna när det gäller film.
Dock ska man undvika att se vanlig SD signal på plasma, med loggor som visas en längre tid.

När det kommer till spel så är även plasman överlägsen, dock ska man väll undvika sportspel då tid/resultat rutan kan brännas fast.

Ska du koppla in i datorn så rekommenderas LCD mer framför plasma.

Har varit inne på samma sak länge.

Ett tips, kolla in hembio.se. Där vet dom bäst iallafall.

Jag väntar på min 50PK550N. 50 tummare med grym bild för 10500 kr är lätt värt pengarna i mina ögon!

nja, jag har sommnat med tv'n på dvd menyer många gånger, inge större risk för inbränningar, har inte sätt nå spår av inbränningar alls från undertexter eller logor osv. bara köra på

Permalänk
Medlem

Vad jag förstått så är det den äldre generationen av plasma apparater som hade problem med inbränningar. Har själv en vad jag tror är 5 år gammal plasma som stått o kört samma bild i timmar utan problem. Att kolla på samma kanal i 5-6h har den också klarat fint.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Finns ganska många trådar om detta redan, bara att söka
Bla http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

PLASMA

Visa signatur

Asus Maximus Gene V | Intel® Core™ i7-3770K | Corsair Vengeance 16Gb
Asus GTX 980 Ti Strix | Asus ROG Xonar Phoebus
ASUS PCE-AC88 | 2 x OCZ ARC 100 240Gb - RAID0
Be-quiet! Dark Power Pro 10 550W | Be-quiet! Dark Rock 3

Permalänk

tänkte bara tillägga att dom flesta (om inte alla) plasma tv´s har en funktion för att få bort mindre inbränningar.
Annars så ska det funka att låta myrornas krig fightas ett tag så ska lätta inbränningar försvinna

Jag är inte helt 100 på det, men jag tror att jag har läst det på minhemmabio.

Lycka till med tv köpet

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla svar!
Fick mig att tänka ännu mer och ska forska lite mer i det är sugen på en LG 50"PS2000. Någon som vet om det är något o ha?

Visa signatur

Moderkort:Asus Rampage III ExtremeCPUIntel Core i7 930 @4,2GHzCPU CoolerCorsair H100RAMG.Skill 6x4gigGPUPower Color radeon HD6970NätdelCorsair HX1000WChassieCorsair Graphite 600TSSDCrucial m4 SSD 2.5" 256GB

Permalänk
Medlem

Jag har en ps3000 som jag är riktigt nöjd med. Jag tror inte det finns någon bättre tv i den prisklassen. Visst var det lite pillande med inställningar innan jag blev nöjd men så är det med alla tv apparater.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rustas79
Jag har en ps3000 som jag är riktigt nöjd med. Jag tror inte det finns någon bättre tv i den prisklassen. Visst var det lite pillande med inställningar innan jag blev nöjd men så är det med alla tv apparater.

Ah okey.
Ja jag har läst mycket bra om den faktiskt.

Då vet du kanske skillnaden på ps2000 och ps3000? Det enda jag kommer fram till som skillnad är mjukvaran.. Att på ps3000 är den lite nyare och fräschare.

Har också sett att det är en spegelblank bild. Hur blir det med reflexer i bilden från lampor, sol osv, något som man kommer att reta sig på?

Visa signatur

Moderkort:Asus Rampage III ExtremeCPUIntel Core i7 930 @4,2GHzCPU CoolerCorsair H100RAMG.Skill 6x4gigGPUPower Color radeon HD6970NätdelCorsair HX1000WChassieCorsair Graphite 600TSSDCrucial m4 SSD 2.5" 256GB

Permalänk

jag våldtar denna tråd och frågar vilken plasma jag ska köpa, 50tum, runt 10000kr. ska spela på den och kolla film genom datorn

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Inaktiv

Plasma så klart.
Mycket bättre bild för mycket bättre pris.
Köp en Panasonic Viera.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte skillnaden på PS2000 och 3000.
På dagarna är det en stark rekommendation att ha persienner eller dyl pga reflektioner. Visst blir det ljuspunkter av belysning i bilden men inte mer än på någon annan tv jag har tittat på, alltså inget jag eller någon av mina vänner som också äger PS3000 stör sig på. Men alla är vi olika när det gäller sådana här saker så det bästa är ju att kunna titta på tv:n i butik och bilda sin egen uppfattning.