Arctic Cooling ATi ACCELERO X2

Permalänk
Medlem

Arctic Cooling ATi ACCELERO X2

Jag undrar om nån känner till nåt ställe ute i Europa (EU) där dom har denna i lager. Det ska tydligen dröja ända till slutet av mars innan den dyker upp i Sverige

Permalänk

tycker inte om att de gett upp den fina designen de haft på föregående kylare där varmluften fått en väg ut ur chassiet.

verkar inte vara nån toppresterare heller, den är väl tystare förstås...

jag väntar på VF900 istället. på bilderna såg den fin ut iaf!

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att det räcker om den är tystare
När ska VF900 komma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joppepoppe
tycker inte om att de gett upp den fina designen de haft på föregående kylare där varmluften fått en väg ut ur chassiet.

är väl kanske för att dom vill kunna sälja kylaren till folk med SLi-system.. en chansning bara, tror att det e samma anledning till att den finfina VF-900an är såpass slimmad.

Visa signatur

RIP! [2500+@3200+]-[Abit AN7]-[Club3D Radeon 9800XT 256mb]-[2xMaxtor 160GB S-ATA@RAID 0]

Permalänk
Medlem

Här kan ni läsa ett väldigt bra test om acceleron

http://www.techpowerup.com/reviews/ArcticCooling/AcceleroX2/1

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

Shg har iaf fått in den i lager nu:
http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=321190
Mvh

*edit* Var till Nvidia ,inte Ati

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L

Permalänk
Medlem

Jag skickade efter Arctic Cooling X2 till ATI från shg och fick den idag!
Det ska bli intressant att se hur den kyler gentemot orginalkylningen.
Men tyvärr så får jag nog vänta ett tag innnan jag kan prova den, pga
att X1900XT kortet bara höll drygt en vecka innan jag fick skicka tillbaka det på garantin.
Det blev en massa svarta flimmrande prickar och linjer som stack ut från gubbar och övrig omgivning
Jag hoppas Komplett har snabb behandling på grantiärenden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joppepoppe
tycker inte om att de gett upp den fina designen de haft på föregående kylare där varmluften fått en väg ut ur chassiet.

verkar inte vara nån toppresterare heller, den är väl tystare förstås...

jag väntar på VF900 istället. på bilderna såg den fin ut iaf!

Fattar inte resonemanget när man klagar på Accelero pga att den inte blåser ut varmluften och säger att man skulle välja VF900 istället, som inte heller och som aldrig (om man ser till förgångaren VF700) blåst varmluften ur lådan
Om den presterar bättre är en sak men att klaga på en produkt och sedan rekommendera en annan som är lika "dålig" utan någon direkt motivation är ju idiotiskt...
Och jag har läst andra som resonerar likadant joppepoppe så det är inte bara dig jag går på

Permalänk

acceleron blåser ju luften rätt på moderkortet istället... vilket knappast är att föredra. på många moderkort blir det att den blåser rätt på chipset.

men den verkar bättre än vf900 ändå. väntar fortfarande på tester på vf900an och x1900xt. acceleron verkar inte riktigt palla med x1900 iaf. 80C load verkar en del ha fått på sina... lite väl mkt i mitt tycke. kul när det blir sommar och svettigt.

Permalänk

tror dom flästa här menar på att anledningen dem inte vill ha ACCELERO X2 är för att den blåser ner varmljuften å moderkortet vilket inte AC's tidigare kylare gjorde, sen spelar det inte så stor roll enligt mig om kylaren presterar bäst av alla kylare när den blåser ner varmluft på moderkortet.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Discokungen

PCBn kan ju smälta

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
PCBn kan ju smälta

eller hur.. är det nån som testat denna nu efter så lång paus i denna tråd??

har en men inte installerat. tänker om ja då ska ha en 80mm under graffekort på 5v. som blåser bak allt. å ha många "luckor " öppna bak. har ju bara en pci ja anv. hmmmmm

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scorpio
eller hur.. är det nån som testat denna nu efter så lång paus i denna tråd??

har en men inte installerat. tänker om ja då ska ha en 80mm under graffekort på 5v. som blåser bak allt. å ha många "luckor " öppna bak. har ju bara en pci ja anv. hmmmmm

den är inte poppis så nope.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

På 7800 GT med Accelero X1 full load:56 grader
På 7800 GT med med Zalman vf 700 full load:63 grader.
Dette testet jeg med 30 min. rthdribl.
Zalman hørtes ut som en F16 jagerfly,Accelero X1 var lydløs:)

Har et kabinett med god luft gjennomstrømning og mange vifter(CM Stacker)

Chipsett temperatur økte ikke en grad med AC.

Permalänk
Medlem

låter som att ja borde byta fläkt ändå. har ju redan en Hemma

fast ja ska spela mkt först å kolla hur varmt det blir i lådan & jämföra med orginalet ...

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--