Permalänk
Hedersmedlem

Vad spelar ni på era netbooks?

Själv har jag kört lite Team Fortress Classic på min Aspire One med hyfsat resultat. Finns tyvärr inte 1024*600 att välja så 640*480 har jag för mig att jag körde.
TF2 startade men jag kom aldrig in på en bana trots en del tweakande.

Vad kör ni för nåt kul på era?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Warcraft III, CS 1.6, GTA Vice City, StarWars Republic Commando.

Republic Commando är det snyggaste spelet jag känner till som flyter på Eee PC 701 1GHz.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Warcraft III, CS 1.6, GTA Vice City, StarWars Republic Commando.

Republic Commando är det snyggaste spelet jag känner till som flyter på Eee PC 701 1GHz.

Om man kan köra GTA VC på netbooks så är det biff för mig, favoritspelet

Permalänk
Medlem

Testade Unreal Tournament 2004 en stund igår.. riktigt kul

Permalänk
Medlem

GTA VC flyter som smör i solsken:)

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Hur flyter WC3? Viktigt med hög FPS här ju!

Permalänk
Hedersmedlem

La in quakelive idag, funkar riktigt bra

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Fire_ice då behöver jag ditt hjälp. Har installerat Wc3 nu, men problemet är att när jag går in i spelet så håller den på att fixa upplösningen och sen crashar spelet. Jag kmr inte ens till meny'n. Vet du vad jag ska göra för att kunna fixa problemet. Sorry för off topic.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Spelar Quake 3 och Quake live på min aspire one.

Eve fungerade i classic för några månader sedan i 25 fps ungefär, ganska så imponerande imo.

Vet inte ifall det fungerar med premium lite grafiken nu efter att dom har slutat med eve classic.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

warcraft 3
age of empires 2
starcraft
counter strike 1.6
need for speed ungerground 2
gta vice city

tror ni att den kan klara san andreas eller?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Diablo 2 LOD
Starcraft
Wc3

Visa signatur

Här är internet.

Permalänk
Medlem

infexis kan inte du hjälpa mig då med wc3???vill verkligen få igång spelet på min aspire one:(

EDIT: Har fixat spelet nu:) la in wc3 mappen från stationära till min acer aspire one genom usb sticka. nu funkar allt:D

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

skumt att ingen av er spelar COD2 den e ju ganska kul fortfarande ifall man inte kan klara ngn av de nyare....

lönt att tillägga jag kör windows 7 och den fungerar utmärkt på notebooks bra spelprestanda..

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk

Spelar OpenTTD, lätt att fastna i så jag har ännu inte provat tyngre spel än så.

Permalänk

har någon provat att lira dota på en netbook och givetvis på internet och kan berätta hur det gick, om det flyter bra m.m

Permalänk
Medlem

Jag testade Quake Live på en MSI Wind. Spelbart men det är ju så liten skärm så det är inte direkt enkelt att äga.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Starcraft och lite Diablo 2, spelar inte något annat öht.
EDIT: Lite tråkigt att den inte är tillräckligt kraftfull för att palla det via wine dock =/

Permalänk
Medlem

Polaren lånade min 701 med allt standard (ingen klockning alls dvs, men 2 gb ram) och körde Starcraft. Vi körde 4 laptops i ad-hoc-lan på en skidresa när vi hade tråkigt en kväll :). Han lirade för övrigt på touchpaden då ingen hade en extra mus till honom, gick väl sådär...

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Inaktiv

Mest Gnome's standardspel i Ubuntu samt lite emulation på min 701'a. Försökt mig på Baldurs Gate och Planescape Torment medans jag körde windows på den med varierande resultat.

Min netbooks batteri är så pass klent idag att den mest står inkopplad framför tvn på soffbordet. Inväntar att Nvidiabaserad netbook (Ion?) ska lanseras i sverige med iaf vettig batteritid så uppgraderas då min iallafall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infexis
skumt att ingen av er spelar COD2 den e ju ganska kul fortfarande ifall man inte kan klara ngn av de nyare....

lönt att tillägga jag kör windows 7 och den fungerar utmärkt på notebooks bra spelprestanda..

Hur fick du tag i Windows 7?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeovinceZX
Hur fick du tag i Windows 7?

Antingen vid betasläppet i början av året eller så fick han sin via P2P.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Antingen vid betasläppet i början av året eller så fick han sin via P2P.

Okej. Är det försent att fixa nu? Kommer det vara dyrt att skaffa när det släpps?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeovinceZX
Okej. Är det försent att fixa nu? Kommer det vara dyrt att skaffa när det släpps?

Har för mig man stängde registreringen i början av februari. Om jag inte är helt ute och cyklar så ska det bli öppen betatestning när RC'n släpps. Bör vara inom kort.

Förmodligen samma priser som för Vista, om inte dyrare för att täcka in alla utgifter efter Vista-floppen. Windows 7 Home Basic och Premium bör nog gå på under 2000kr iallafall.

Permalänk

vilket netbook är det mest kräm i just nu.. för spel osv?

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheikh Plisken
vilket netbook är det mest kräm i just nu.. för spel osv?

Alla netbooks har mer eller mindre samma hårdvara. Vanligast är N270 med 1 GB minne, och detta är också det snabbaste förutom minnet då som man kan utöka själv.
Denna är den kraftfullaste netbooken jag känner till: http://www.netbooks.com.my/?p=779 Sitter ett 9300 som bör räcka till lite enklare spel.

I sommar kommer nvidia ion med et 9400 M (tror jag det var), bör ge lite extra boost.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Alla netbooks har mer eller mindre samma hårdvara. Vanligast är N270 med 1 GB minne, och detta är också det snabbaste förutom minnet då som man kan utöka själv.
Denna är den kraftfullaste netbooken jag känner till: http://www.netbooks.com.my/?p=779 Sitter ett 9300 som bör räcka till lite enklare spel.

I sommar kommer nvidia ion med et 9400 M (tror jag det var), bör ge lite extra boost.

Precis, alla netbooks är ju i prinicip kloner av Asus första Eee's samt de uppdaterade med Atom. Ganska komiskt när de marknadsförs och utropas i recensioner om revolutioner och liknande när inget egentligen händer med utvecklingen. Det enda som om något kan revolutionera är just Nvidias Ion med 9400m GS.

Permalänk
Medlem

Quake live, Cod 4
Half life 2
Starwars battlefront 2
Crysis
Red alert 3, Sacred 2
Pray
F.E.A.R 1&2
CS original
Juiced
Bloodrayne 2
need for speed pro street
Knights of the old republic 1&2
Hellgate london
Stalker
The battle for middle earth
World of warcraft
Sin episodes
Unreal tournament 3
Freelancer

fan nu läste jag .. NETbooks .. men nu orkar jag inte radera skiten men dom liras på en Acer aspire 8930g

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

vad får ni för fps på wc3??? eftersom ni säger att den rullar på fint så vill jag verkligen veta fps'en. själv får jag 15-17 fps med vista home premium och 4GB Sandisk Extreme SD III som readyboost. inte spelbart just nu tyvärr för mig.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Canson
vad får ni för fps på wc3??? eftersom ni säger att den rullar på fint så vill jag verkligen veta fps'en. själv får jag 15-17 fps med vista home premium och 4GB Sandisk Extreme SD III som readyboost. inte spelbart just nu tyvärr för mig.

Byt till ett OS som är bättre optimerat och se om det inte blir bättre. Leta efter instruktioner om hur du optimerar vista för spelprestanda på en netbook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Canson
vad får ni för fps på wc3??? eftersom ni säger att den rullar på fint så vill jag verkligen veta fps'en. själv får jag 15-17 fps med vista home premium och 4GB Sandisk Extreme SD III som readyboost. inte spelbart just nu tyvärr för mig.

En fråga som ställs av mig ockå (igen).
Vad får man för fps? Exakt alltså. Nämn även oprativsystem och cpu/minne.
Man skriver om jag inte minns helt fel endast /fps i chatten för att se.