Permalänk

Program för filmer

Beta 6,12:

http://www.box.net/shared/gkx8c5h7dy

Skrev ihop ett litet program för att organisera filmer
Antar att jag inte är den enda som föredrar att ha filmer på datorn eller extern disk istället för på skivor. Problemet blir ju att man förlorar lite saker som man har på fodralet. T.ex. hur lång den är, texten på baksidan etc. Så det är här som mitt program kommer in!

Det hämtar information om dina filmer från IMDB och sparar ner dem. Den sparar betyg, kort beskrivning, bild, regissör etc. Så slipper man när man ska visa film för någon som säger "jag vill se komedi" sitta och leta igen sina filmer. Man klickar helt enkelt på "Comedy" och sen "filter".

Vad krävs då av dig? Du väljer under "Settings" vilka mappar den ska titta igen, du lägger även till filändelser om det behövs där. Du måste även ha filmerna döpa till exakt vad de heter, tänk IMDB.

Ibland blir det problem, hade Yrrol på disken, men om man söker på yrrol kommer en annan film upp först. Så jag döpte om den till "Yrrol - en kolossalt genomtänkt film" och vips så var den först.

En annan sak som kan hända är t.ex. en film jag har "The Girl Next Door", så finns det kanske 10 filmer som heter. Då kan man gå in på IMDB, ta numret som står längst till höger i adressfältet när man har gått in på filmen man vill ha. Det står typ "tt1234567". Ta det, öppna filmen som är fel, klistra in i fältet. Update och sen save...

Säg till ifall nån film som borde hittas (den kommer först om du söker på filnamnet på imdb) eller om nån bugg dyker upp!

Edit:
Finns nu alternativ för subfolders

Edit2:
Kan nu ändra storlek på det och ändra färg eller helt enkelt ta bort färgen. Glömde även skriva innan att om man döper en film till "Filmnamn Disc1" och "Filmnamn Disc2" hamnar de under samma så kan man välja del där. Det fungerar även med "d1", "cd1", och "dvd1"

Edit3:
Fixat så att man markerar en rad genom att klicka var som helst på den, inte bara på filmnamnet. Även fixat buggen Big0 upptäckte med andra mindre buggar

Edit4:
Nu kan man ställa in vilka filmer och vilka mappar som inte ska läggas till. Även fixat buggen som gjorde att filmer som låg i subfolders laddades om varje gång. Även liten bugg att alla trådar inte dog när man stängde ner. Tack Neonxz och miFFhoe

Edit5:
Mycket förbättrad felhantering med en egen rapportering av tillståndet. Samt en copyknapp som man kan använda för att skicka vidare felmeddelandet.

Edit6:
Fixade liten bugg som gjorde att filmer med åäö inte hittades

Edit6: (08/14 02:47)
Väldigt sent nu... Dags att sova, precis fixat lite bättre och mer heltäckade felhantering...

Edit7: (08/14 16:16)
Nu sorterar man genom att klicka på kolumnen, man kan även välja en egen bakgrund. Och man kan högerklicka på en film för att få upp lite olika alternativ

Edit8: (08/16 20:24)
Tagit bort filterknappen, gjort om layouten på inställningarna och lagt till egna ord för smartfilter samt ord man vill utesluta helt, som "sample"

Inför version 2

  • Importering och igenkänning av serier med hemladdning av info om avsnitten
    Hemladdning av vilka skådespelare som är med samt sortering på det
    Skinnis design

Printscreens:

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Prövade det lite snabbt och det verkar funka bra.

Dock gillar jag inte den gröna bakgrunden, vad har den gröna punkten för funktion?

Det skulle vara bra om programet även sökte i undermappar. Så om man har alla filmer i enskilda mappar i "F:\Movies\" behöver man bara välja "F:\Movies\" för att hitta alla filmer man har.

Sparas infon om alla filmer på hårddisken?

Permalänk

Jag är ingen designer:p tyckte det blev roligare med lite färg.. om nån designer vill hjälpa till får de gärna det:) Den gröna punkten uppe i hörnet är för inernetanslutning.. Den blir röd om man inte har internet då man inte kan ladda hem filminfo!

Japp, om du har programmet på t.ex en extern och hämtar info kan du koppla in den var som helst och de är kvar! Dock kan sökvägen ändras så man får byta ut den i settings.. Och sen starta om programmet.. Ska nog fixa så den söker igenom subfolders också:)

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Måste säga att det verkar som ett bra program! Designen är ju inte den snyggaste kanske men annars verkar allt bra

Visa signatur

Corsair 650W || MSI Z68A-GD65 (G3) || Asus R9 290 OCII || Intel i7 2600K, 3.4GHz || 4x4GB 1600MHz Corsair || Arch Linux || Fractal Design R4 || 120hz BenQ 24" 2ms + Benq 24" 2 ms || Cyborg Rat 7 || Corsair K90 || Logitech Z5500 5.1 Ljudsystem

Permalänk
Medlem

Vilket bra jävla initiativ
Starkt jobbat där !

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk

Säkert ett bra program, inget jag har användning för dock. Men jag tänkte som ett tips eller förslag till förbättring: Pluggen Moving Pictures till Mediaportal gör ungefär samma sak som ditt program, men letar förutom på filnamnet (som kan filtreras med förinställda ord) även efter .nfo fil i samma mapp. Finns sådan letas även den igenom, efter en imdb-länk. Finns det så accepteras den som titel automatiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av el Tomsterino
Säkert ett bra program, inget jag har användning för dock. Men jag tänkte som ett tips eller förslag till förbättring: Pluggen Moving Pictures till Mediaportal gör ungefär samma sak som ditt program, men letar förutom på filnamnet (som kan filtreras med förinställda ord) även efter .nfo fil i samma mapp. Finns sådan letas även den igenom, efter en imdb-länk. Finns det så accepteras den som titel automatiskt.

Skulle gå rätt så lätt att lägga till.. Kanske gör det i framtiden.

Förstod att det skulle finnas ett program redan som gjorde samma sak men ändå kul att göra ett eget:)

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

ska funka med w7 eller?
får nu detta fel:
System.IO.PathTooLongException: The specified path, file name, or both are too long. The fully qualified file name must be less than 260 characters, and the directory name must be less than 248 characters.

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk

Ska fungera i w7, sitter på w7 64bit och utvecklar det...
När uppstår problemet? I vilken mapp har du dina filmer? Ser ju ut som att sökvägen blir för lång :S

Känns som du har har kryssar i "Check Subfolders" och satt en mapp som det ligger många andra mappar i? Kan tänka mig att det här problemet kan uppstå om du sätter den på c:/ med check subfolders

Edit: hittade ett fel, testa med den nya verisionen

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big0
ska funka med w7 eller?
får nu detta fel:
System.IO.PathTooLongException: The specified path, file name, or both are too long. The fully qualified file name must be less than 260 characters, and the directory name must be less than 248 characters.

filmen ligger i för många undermappar ;D

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk

Nä, faktiskt så var det så att jag råkade göra så att oavsett om man klickade i kolla alla undermappar eller inte så gjorde den det. Vilket antagligen ledde till att detta hände. Har dock fixat det nu

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Det krachar i mitten av Check for unimported films.

I Loggboken får jag upp det här:

- System

- Provider

[ Name] Windows Error Reporting

- EventID 1001

[ Qualifiers] 0

Level 4

Task 0

Keywords 0x80000000000000

- TimeCreated

[ SystemTime] 2009-08-13T11:47:24.000Z

EventRecordID 2553

Channel Application

Computer Neon-PC

Security

- EventData

685082123
5
CLR20r3
Ingen
0
moviedatabase.exe
1.0.0.0
4a835e1e
mscorlib
2.0.0.0
48ead9ba
15c
24
System.ArgumentOutOfRange

C:\Users\Neon\AppData\Local\Temp\WERAC08.tmp.version.txt
C:\Users\Neon\AppData\Local\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\Report0e54cf8e

Om det är till någon hjälp.

EDIT: Nämndes inte att jag använder Windows Vista SP1

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Riktigt fin ide, ska provas direkt

Permalänk

Tack för alla bugrapporter:) Kollar igenom dem.. Störigt att det ska bli såhär nu:O Tyckte jag har testat och misshandlat det en hel del innan jag la upp det

Neonxz vad har du för settings? Kör du check subfolders? Blir det samma utan? När laddade du hem programmet, kan ju vara löst i en senare?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Tack för alla bugrapporter:) Kollar igenom dem.. Störigt att det ska bli såhär nu:O Tyckte jag har testat och misshandlat det en hel del innan jag la upp det

Neonxz vad har du för settings? Kör du check subfolders? Blir det samma utan? När laddade du hem programmet, kan ju vara löst i en senare?

Laddade ner programmet för nån timme sedan. Kör med Check sub-floders eftersom de flesta filmerna ligger i en egen mapp (dvs 90%+) och den laddar ner för ca 80/170 innan krasch.

Utan sub-folders hittar den 5 resterande filmer (ett par finns redan laddade från första försöken) så alla filmer som inte ligger i egen mapp hittas.

Kan det bero på konstiga tecken eller liknande? Alla filmer har inte ett "rent" namn än, inte orkat döpa om alla...än.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Tusen tack, ska göra mitt bästa för att återskapa problemet här hemma

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Tusen tack, ska göra mitt bästa för att återskapa problemet här hemma

Krachar utan sub-folder aktivera också märker jag nu när jag testar lite mer.

Jag ska testa ladda ner det igen och ta bort ThumbNails mappen och VideosXML.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Hmm, vad har du då gjort? Har du lagt till mapparna som ligger under för hand? Det borde ge ungefär samma fel som om du har kryssat i subfolders..
Problemet är att det exceptionet du får kan komma av 1000 olika saker Så utan att lyckas återskapa det hos mig kommer det bli svårt att lösa

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Alltså, det ligger bara en undermapp för varje film, typ så här D:\Videos\Mapp med film i .

Det konstiga är ju att den kraschar i mitten runt mitten hela tiden, samma film varje gång som orsakar kraschen? Konstigt är det också att den varierat mellan 124 och 154 objekt att ladda ner. Men finns nu 124 filmer och mappar i D:\Videos och sedan finns det i vissa undermappar trilogier alltså 2-3 filmer i vissa mappar.

Så 154 är mycket mer troligt än 124. Och nu verkan den dock vara stabilt på 154 filer som ska laddas ner, och jag har namngett alla film-filer korrekt (inte mappens namn dock) efter filmens namn på imdb.com.

EDIT: Krachat på 74/154 två gånger nu. Laddar den ner i samma ordning som filmerna ligger i mappens eller hoppar den mellan olika filmer när den hämtar information?

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Vänta lite, skriver om koden. Detta kommer troligen göra att du får veta exakt vilket filnamn som bråkar:)

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Vänta lite, skriver om koden. Detta kommer troligen göra att du får veta exakt vilket filnamn som bråkar:)

Härligt, hoppas det funkar då. Skriv när den finns att tanka så testar jag direkt

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Så, nu om det blir fel kommer den att säga "Error" och sen felmeddelander och sen filen som blev fel... Testa det och säg sen filen så ska det gå att lösa:)

Ledsen att det krånglar så för dig, hoppas vi kan lösa det!

Shit vad box bråkar. Först blir jag utslängd när jag laddat upp filen, ska logga in och då funkar inte mitt lösenord. Resetar, det funkar inte heller. Försöker 10 gånger sen funkar det men blir fortfarande utslängd varje gång en uppladdning av en fil är halvfärdig. Kör via rapidshare så länge:

Edit: Box funkar nu igen

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Citat:

Krachat på 74/154 två gånger nu. Laddar den ner i samma ordning som filmerna ligger i mappens eller hoppar den mellan olika filmer när den hämtar information? [/B]

Från msdn "The order of the returned file names is not guaranteed; use the Sort() method if a specific sort order is required."

Verkar inte som den går efter nån speciell ordning. jag vet dock att den tar först den första mappen du skrev i "path"-listan kollar igenom den i den ordning som extensionen ligger

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Så, nu om det blir fel kommer den att säga "Error" och sen felmeddelander och sen filen som blev fel... Testa det och säg sen filen så ska det gå att lösa:)

Ledsen att det krånglar så för dig, hoppas vi kan lösa det!

Shit vad box bråkar. Först blir jag utslängd när jag laddat upp filen, ska logga in och då funkar inte mitt lösenord. Resetar, det funkar inte heller. Försöker 10 gånger sen funkar det men blir fortfarande utslängd varje gång en uppladdning av en fil är halvfärdig. Kör via rapidshare så länge:

Edit: Box funkar nu igen

Tankat och testar nu igen. Och inga problem att det inte funkar, kan ju lugnt säga att supporten från dig är bättre än vilket mjukvaru-företag jag haft kontakt med de senaste åren ^^ Plus att om det inte skulle funka så har jag överlevt utan i många år och klarar mig utan ett bra tag till om vi inte får igång det

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Där har vi tjuven i dramat. Dock så fortsätter allt och avslutar korrekt efterman tryckt på OK. Men National treasure dyker inte upp i listan då.

Men nu när allting nästan funkar kan jag ge lite kritik ^^

Finns en del kort-filmer, och även privata filmer i den här mappen också som programmet länkar ihop med närmast möjliga namn på imdb, fast informationen inte stämmer. Det bästa i det här fallet skulle helt enkelt bara vara kunna ta bort vissa filmer från listan i programmet, eventuellt kunna blocka att samma fil läggs till igen också.
Skulle visserligen själv också kunna flytta vissa filer till en annan mapp men känns som jag vill ha dom i samma mapp, liksom film som film, vill inte ha två film mappar.

Annars grymt bra, uppskattar starkt hjälpen för att få det att funka!

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Supertack för den hittade en liten bug! När den ska leta upp hur lång filmen är letar den efter siffror och sen "min". Problemet var att den nu hittade "2012 Miniseries". Då när den sen skulle matcha "min" var det case sensitive vilket gjorde att den inte hittade... Har fixat nu så att ordet måste sluta efter "min", funkar då!

Lägger snart upp en nyare verision, ska fixa med det som du sa om att kunna ta bort filmer

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Supertack för den hittade en liten bug! När den ska leta upp hur lång filmen är letar den efter siffror och sen "min". Problemet var att den nu hittade "2012 Miniseries". Då när den sen skulle matcha "min" var det case sensitive vilket gjorde att den inte hittade... Har fixat nu så att ordet måste sluta efter "min", funkar då!

Lägger snart upp en nyare verision, ska fixa med det som du sa om att kunna ta bort filmer

Toppen

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Helt suveränt program, har tänkt göra exakt samma sak:P Men skulle du kunna lägga till så att man på något sätt kan se om det är en film i HD, XVID, DVD kvalité osv. ?

EDIT: Kan man inte ta bort filmer från listan?

EDIT2: Läste just svaret på EDIT1

EDIT3: Ska man verkligen behöva göra om hela sökningen varje gång man startar om programmet? För att för mig försvinner listan varje gång :/

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk

Va? Det ska du verkligen inte behöva.. När du har gjort en sökning, kolla i mappen VideosXML, ligger det filer där? Stäng av programmet, ligger det fortfarande filer där? Kolla även samma sak precis när du startat det

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

verkar som ett super program ju! läst hela tråden och det verkar som du har bästa supporten jag någonsin sett. kommer att tanka det på min HTPC direkt när det är dax för film vid 9-10 tiden ikväll
kommer mer info om hur det funkade då! //D

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa