Microsoft Word 2007 - Sidnummer etc

Permalänk
Medlem

Microsoft Word 2007 - Sidnummer etc

Hejsan!

Jag sitter här och skriver en uppsats i Word 2007 för första gången, innan dess har jag alltid använt OpenOffice vilket har fungerat bra!

Men nu är det en funktion jag inte hittar, kalla mig dum eller inte,)

I Open office fanns det en funktion som gjorde att man kunde "formater" sidorna, tex "förstasida" , "innehållsförteckning" etc. Dessa funktioner hittar jag inte i Word 2007?

Men nu till mitt problem, när jag ska lägga till sidnummer på mitt dokument så vill jag inte att den ska börja numrera första sidan osv, hur ska jag göra för att välja viken sida den ska börja nummrera?

Jag kanske är dum som inte hittar funktionen:P

Svara gärna hyffsat snabbt, uppsatsen ska vara inne i morgon!

MVH Pita

Visa signatur

Folding@Home: 1x8800GTS | 1xQ6600 | 10xE2210 | 1xXeon E5120 |
SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk
Medlem

Om du kollar i ovankant på ditt worddokument hittar du text såsom "start", "infoga" etc

Klickar man på dom så byter raden under utseende.

Så, för att infoga (!) sidnummer... gör en vild gissning och klicka på "infoga" och sedan "sidnummer".

För att skapa en innehållsförteckning, klicka på "referenser" och sedan "innehållsförteckning".

Det senare kräver dock att du använder dig av dom rubriker som finns på "start". (borta till höger).

Annars... trycker du F1 får du upp hjälpen, fyller i texten "innehållsförteckning" och får en guide som beskriver hur du gör.
Samma gäller sidnummreringen.

Du är inte dum som inte hittar funktionerna för det är isf en layoutfråga och office-gänget som inte har gjort det tydligt nog, du är däremot lat och dum som inte orkar kolla hjälpen...
/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jo jag har hittat hur jag infogar sidummer etc, men jag vill inte ha det på första sidan osv, det är det som är problemet!

Visa signatur

Folding@Home: 1x8800GTS | 1xQ6600 | 10xE2210 | 1xXeon E5120 |
SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk

Gör 2 dokument av det hela, en förstasida utan sidnumrering och resten i det andra dokumentet med sidnumrering. Lätt o snabbt!

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ