Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

"Vilket grafikkort för X kronor"

Permalänk

*CPU= AMD athlon II x4 630 2,8Ghz
*PSU= 550w gaming..
*CF/SLi= nej
*Gränssnitt= PCI-E
*Battlefield Bad Company 2
*1600x1200, allt högsta helst
* 0-3000 typ
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? nej

nu har jag ett 5750 512mb och kör bc2 på 1400x1050 med allt högsta med ca 30-40fps (får ibland fps drops när saker sprängs nära än) skulle vilja ha 60 stabila fps!

Visa signatur

dRft

Permalänk
Skrivet av IceY!:

*CPU= AMD Phenom x4 555 B.E
*PSU= 550w
*Moderkort= MSI 790GX-G65
*Gränssnitt= PCI-E
BFBC2, MW2, CoD4, CoD2, Guild Wars
Öh, har alltid spelat i typ 800x600
Cirka 200€, kan sätta lite mera om det krävs
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall:
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Ja.
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Tror det.

Räcker 550w till ett GTX 460?

Ja det gör det!

Denna modellen rekommenderar jag, prisvärd, tyst och med bra kylning.
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se

Gigabyte GeForce GTX 460 OC Mini HDMI Dual-DVI 1GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI Express)

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Okej, nu e de slut sökt. Jag tar ett sånt, tack!

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem

Skulle ett ca 3-4år gammalt 500W 80+ nätagg räcka?

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

*CPU= Intel i7 920@3,5
*PSU= Corsair 1000W
*Moderkort= Asus P6T Deluxe V2
*CF/SLi= Båda
*Gränssnitt= PCI-E 2x 16x
*Vilka spel du ska spela = -De flesta MMO spelen är byggda runt 1 kärna, folk med single gpu får ofast samma som folk med dual gpu
*Vilken upplösning du spelar i = 1920x1600
*Din ungerfärliga budget = 5000
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: Ja
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Ja
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Nej

Hade tänkt införskaffa ett nytt grafikkort, mitt nuvarande kort blir så jäkla varmt och överhettas nu när jag spelar SC2, men jag kan inte skicka in det innan det börjar visa artifakter etc så nu skall jag köpa ett nytt grafikkort.

Vill att det kyler bra men vill inte ha vattenkylning, så har kollat på Zotac GTX 480 AMP och Sapphire 5870 2GB Vapor-X, kan få båda för ungefär samma pris men vet inte riktigt vilket jag skall välja. GF brukar ha bättre drivrutiner och känns mer "välgjort", har haft 4870x2 men bytte det mot ett gtx295, men samtidigt har jag hört mycket bra om 5870. Jag vill inte ha ett Dual GPU kort igen.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

*CPU= C2D @3.16ghz ( kommer inte ihåg modell )
*PSU= 650W Chieftec
*Moderkort= P5Q-E
*CF/SLi= CF
*Gränssnitt= PCI-E X16
*Vilka spel du ska spel: Everquest 2, Starcraft 2, Final Fantasy 14 m.m
*Vilken upplösning du spelar i: 1920x1080
*Din ungerfärliga budget: 5000kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: NEJ
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Absolut Inte.
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Nope

Har idag ett HD4890. Värt att upgradera?

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

*CPU= i7 920@default
*PSU= Antec CPX-850W
*Moderkort= Asus P6T6 WS Revolution
*CF/SLi= Båda
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela: Spel som inte kräver allt för mycket såsom EVE Online, Dragon Age m.fl. Spelar dock en del Bad Company 2.
*Vilken upplösning du spelar i: 1920x1200
*Din ungerfärliga budget: 10k
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: Ja och nej, jag har inget emot att det låter. Men jag vill inte ha ett högljutt heller.
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Visst, förutsatt det blir tyst.
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Nä. Sånt har jag varken tid, ork eller lust till.

Har för nuvarande ett 260-216 896MB GTX.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

*CPU= AMD64 X2 5600+, 2.8 ghz
*PSU= AX 500F, står på den att det är 500 watts output power. Har för mig att det var något lurt med siffrorna, men det ska väl inte vara någon begränsning.
*Moderkort= MSI K9AG NEO2-Digital
*CF/SLi= tror inte det, titta på länken ovan D:
*Gränssnitt= PCI E
De lite mer krävande spel jag kör just nu är WoW och GTA 4 / expansions EFLC. Det hackar och jävlas en del i båda spelen så fort det blir lite mer action om jag inte har på absolut lägsta inställningarna. Vill ha lite bättre flytt och är trött på att det ser ut som skit.
*Vilken upplösning du spelar i. 1280x1024.
*Din ungerfärliga budget: Runt 1000-1500 kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: NEJ!
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst?
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst?

Nuvarande grafikkort: Radeon X1950 Pro

Skulle det hjälpa mycket att uppdatera grafikkort eller är CPU och minne för dåligt? Tittade bara snabbt på komplett och såg Radeon HD 5750, dessa verkar vara i min prisklass, men skulle det ge någon stor skillnad? Andra förslag eller lösningar är välkomna, har en tight budget, är fattig.

tack, rehnis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

*CPU= C2D @3.16ghz ( kommer inte ihåg modell )
*PSU= 650W Chieftec
*Moderkort= P5Q-E
*CF/SLi= CF
*Gränssnitt= PCI-E X16
*Vilka spel du ska spel: Everquest 2, Starcraft 2, Final Fantasy 14 m.m
*Vilken upplösning du spelar i: 1920x1080
*Din ungerfärliga budget: 5000kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: NEJ
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Absolut Inte.
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Nope

Har idag ett HD4890. Värt att upgradera?

Det värsta är att din processor kommer bli en flaskhals för ett kort i 5k klassen.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk

*CPU= X2 4850 2.5ghz, kan nog vara en flaskhals och har inte tänkt uppgradera på en stund så vill inte ha ett värstingkort så inte processorn hinner med.
*PSU= Corsair 400w
*Moderkort= Gigabyte GA-MA78GM-S2H
*CF/SLi= Endast en pci-e slot
*Gränssnitt= Pci-e
*Vilka spel du ska spela: Starcraft 2 endast!
*Vilken upplösning du spelar i: 1920x1080
*Din ungerfärliga budget: 1000-1500 helst så billigt som möjligt
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: Ja
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Kanske
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Kanske

Det är i ett antec fusion chassi som den ska hamna i som till stor del används mest för film så den ska kunna skicka hd-ljud och det är väl bara 5-serien av ati som kan det?
Iom att jag ser film på den så vill jag inte ha ett alltför högljutt kort.

Permalänk
Medlem

*CPU= Intel Core2 Duo CPU E8400 3GHz
*PSU= Corsair VX 450W PSU
*Moderkort= Gigabyte GA-EP35-DS3L
*CF/SLi=
*Gränssnitt= PCI-E
*RAM= 4 GB
*Vilka spel du ska spela? För det mesta Starcraft 2 och WoW: Cataclysm men även mer krävande spel.
*Vilken upplösning du spelar i? 1920x1080
*Din ungerfärliga budget? Runt 2000 kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Inte direkt.

Funderar på GTX 460 1GB eller något liknande. Kommer det att fungera med min dator? Det jag är mest orolig för är att kortet fungerar bra med resten av min burk, PSU, värme osv. Sitter just nu på ett ATI X1900 så behöver verkligen ett nytt graffe, förväntar mig inte att min burk ska klara alla spel på ultra high men SC2, WoW ska väl gå bra och lite mer krävande spel på lägre settings.

Tack!

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Tja, var ett tag sen jag byggde min dator, men nu har grafikkortet dött, mer eller mindre iaf så jag klurar på hur jag ska ersätta det, eller kanske skaffa en helt ny dator.

*CPU= Amd X2 6000
*PSU= Zalman 600watt
*Moderkort= Asus M2N Sli Deluxe
*CF/SLi= Sli och Crossfire
*Gränssnitt= PCI-E x2
*Vilka spel Wow, Red Alert 3, inga FPS.
*Vilken upplösning 1920x1200, men kan tänka mig att sänka upplösning.
*Din ungerfärliga budget 500-1200kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Inte övervägande faktor, men varna gärna för väldigt högljuda kort.

Som sagt är det en nödvändighets utbytning, hade ett Sapphire 2900pro kort innan, och iom att det är en äldre dator vill jag inte lägga ut jättemycket pengar, och jag tror att resterande komponenter skulle snabbt bli flaskhalsar.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av during:

Tja, var ett tag sen jag byggde min dator, men nu har grafikkortet dött, mer eller mindre iaf så jag klurar på hur jag ska ersätta det, eller kanske skaffa en helt ny dator.

*CPU= Amd X2 6000
*PSU= Zalman 600watt
*Moderkort= Asus M2N Sli Deluxe
*CF/SLi= Sli och Crossfire
*Gränssnitt= PCI-E x2
*Vilka spel Wow, Red Alert 3, inga FPS.
*Vilken upplösning 1920x1200, men kan tänka mig att sänka upplösning.
*Din ungerfärliga budget 500-1200kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Inte övervägande faktor, men varna gärna för väldigt högljuda kort.

Som sagt är det en nödvändighets utbytning, hade ett Sapphire 2900pro kort innan, och iom att det är en äldre dator vill jag inte lägga ut jättemycket pengar, och jag tror att resterande komponenter skulle snabbt bli flaskhalsar.

Gigabyte Radeon HD5670 OC HDMI 1GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI Express) 1gb kan va nödvändigt i din upplösning men tror du klarar dig på 512mb på de spelen du skrev i alla fall Dock är de bättre o lägga de extra 200 och känna sig tryggare med köpet
Sapphire Radeon HD5670 HDMI DisplayPort 512MB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI Express) skulle nog jag köpa faktiskt. 4770 och en 6000+ hade jag innan och det fungerade fint och bra prestanda.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

*CPU= AMD Phenom X4 9850 2.5 ghz BE
*PSU= Blue Storm 500W (Köper nytt om det behövs)
*Moderkort= ASUS M3N WS
*CF/SLi= – NVIDIA Hybrid SLI™ and DX10 Support
*Gränssnitt= 1 x PCIe 2.0 x16 slot at full x16 speed
Starcraft 2 mest
1650x1050
Budget: Spelar ingen roll
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall:
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Ja/Nej
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Ja/Nej

Visa signatur
Permalänk
Medlem

*CPU= AMD Phenom X4 9950 BE 2,6Ghz
*PSU= Corsair TX 750W
*Moderkort=Gigabyte MA 790GP-DS4H
*CF/SLi= CF
*Gränssnitt= PCI-E
* Starcraft 2, Battlefield Bad Company 2, WoW, HoN
*1920x1080
*Budget: 3500-3900Ca
*Grafikkortet behöver inte vara supertyst, men ja, inte gärna ett som låter som ett Jet-plan.

Jag har funderat på Att skaffa Amd Phenom II x4 965 3,4Ghz och en Gtx 460 men jag är inte säker på ifall min CPU jag har just nu faktiskt kan köra på ett Gtx 460/470 utan att vara en flaskhals.. Hjälp uppskattas

Permalänk

Så vilket grafikkort kan passa mig?

*CPU= AMD Athlon 64 X2 4200+
*PSU= (nätagg)
*Moderkort= ASUS M2N-E SLI
*CF/SLi= SLI
*Gränssnitt= PCIe
*Vilka spel = GTA IV, Maffia II, kommande NHL/Fifa
*Vilken upplösning= Helst 1440*900.
*Din ungerfärliga budget = 700-1000
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? = Svar ja. Ett fläktlöst kort är ett krav och jag vill inte montera kylare själv.

Visa signatur

Det finns mycket jag inte kan, men jag lär mig.
Tänk om alla kunde lägga in lösningen på de problem man frågat om.
Att hänvisa till Google är bara oförskämt, låt hellre bli att svara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronowski:

Så vilket grafikkort kan passa mig?

*CPU= AMD Athlon 64 X2 4200+
*PSU= (nätagg)
*Moderkort= ASUS M2N-E SLI
*CF/SLi= SLI
*Gränssnitt= PCIe
*Vilka spel = GTA IV, Maffia II, kommande NHL/Fifa
*Vilken upplösning= Helst 1440*900.
*Din ungerfärliga budget = 700-1000
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? = Svar ja. Ett fläktlöst kort är ett krav och jag vill inte montera kylare själv.

Asus GeForce ENGT240 Silent/DI/1GD3 1GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI Express) det är inget jättebra kort men med tanke på dina krav så var det det ända vettiga jag fann på prisjakt. Och det saknar SLI stöd.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronowski:

Så vilket grafikkort kan passa mig?

*CPU= AMD Athlon 64 X2 4200+
*PSU= (nätagg)
*Moderkort= ASUS M2N-E SLI
*CF/SLi= SLI
*Gränssnitt= PCIe
*Vilka spel = GTA IV, Maffia II, kommande NHL/Fifa
*Vilken upplösning= Helst 1440*900.
*Din ungerfärliga budget = 700-1000
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? = Svar ja. Ett fläktlöst kort är ett krav och jag vill inte montera kylare själv.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Asus GeForce ENGT240 Silent/DI/1GD3 1GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI Express) det är inget jättebra kort men med tanke på dina krav så var det det ända vettiga jag fann på prisjakt. Och det saknar SLI stöd.

GT 240 är ren skit, som jOnÄtÄn mycket riktigt säger. Visst dina krav är små, men vänta och se var Gts 450 landar i pris, inte så långt borta från butikshyllorna. Misstänker att det blir dyrare än din budget dock Kronowski.

Alternativt Gts 445 eller Gts 440.
Tråd om nyheten här:
http://www.sweclockers.com/nyhet/12474-bilder-pa-gf106-kretse...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amm92:

*CPU= AMD Phenom X4 9950 BE 2,6Ghz
*PSU= Corsair TX 750W
*Moderkort=Gigabyte MA 790GP-DS4H
*CF/SLi= CF
*Gränssnitt= PCI-E
* Starcraft 2, Battlefield Bad Company 2, WoW, HoN
*1920x1080
*Budget: 3500-3900Ca
*Grafikkortet behöver inte vara supertyst, men ja, inte gärna ett som låter som ett Jet-plan.

Jag har funderat på Att skaffa Amd Phenom II x4 965 3,4Ghz och en Gtx 460 men jag är inte säker på ifall min CPU jag har just nu faktiskt kan köra på ett Gtx 460/470 utan att vara en flaskhals.. Hjälp uppskattas

Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Mitt grafikkort gick i graven för några månader sedan, har använt min laptop till dess. Men det vore gött att få igång den gamla trostjänaren igen. edt som sitter i den är:

Amd athlon X2 3800+
1024mb ram (kanske får uppgradera det med...)
nForce 4 moderkort Pci-express (vet tyvärr inte mer specifikt)
Hade ett XFX GeForce 7800 innan

Vill kunna köra SC2 på medium eller high, vilket kort eller uppgraderigspaket tillochmed? Vill hålla det billigt, absolut inte över 2000.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxor:

Mitt grafikkort gick i graven för några månader sedan, har använt min laptop till dess. Men det vore gött att få igång den gamla trostjänaren igen. edt som sitter i den är:

Amd athlon X2 3800+
1024mb ram (kanske får uppgradera det med...)
nForce 4 moderkort Pci-express (vet tyvärr inte mer specifikt)
Hade ett XFX GeForce 7800 innan

Vill kunna köra SC2 på medium eller high, vilket kort eller uppgraderigspaket tillochmed? Vill hålla det billigt, absolut inte över 2000.

Tack på förhand

XFX Radeon HD5670 HDMI DisplayPort 512MB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI Express)
Du borde inte gå över 1000kr med tanke på övriga prylar i din dator tycker jag. Och jag tittade på System kraven för sc2 och du verkar inte komma upp i recomended för processor eller ram. Så high tror jag inte är möjligt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nån som kan kika på min post lite högre upp här på sidan? skulle vara fint

Visa signatur
Permalänk

Efter några år av trogen tjänst orkar inte mitt HD4870x2 med längre. Grafikfel, omöjligt att starta spel utan att det flimrar och datorn startas om, helt dött. Så ett eller flera kort för ungefär 4-6k som ska placeras i ett ASUS P6T önskas. ATI/Nvidia spelar ingen roll. Ge gärna råd och tips om andra komponenter som skulle funka bättre med det nya grafikortet/korten.

*CPU= Intel i7 920 @ 3.2Ghz
*PSU= Corsair 650W
*Moderkort= ASUS P6T Deluxe V2
*CF/SLi= Moderkortet har kompabilitet för båda.
*Gränssnitt= PCI-E
Spel jag ska spela: Spelar allt möjligt krävande och framåt. Det är prestanda som gäller.
Upplösning: 1680 x 1050
Budget: 4-6k
Kortet behöver inte vara tyst.

Tack på förhand!

//Donut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Donut:

Efter några år av trogen tjänst orkar inte mitt HD4870x2 med längre. Grafikfel, omöjligt att starta spel utan att det flimrar och datorn startas om, helt dött. Så ett eller flera kort för ungefär 4-6k som ska placeras i ett ASUS P6T önskas. ATI/Nvidia spelar ingen roll. Ge gärna råd och tips om andra komponenter som skulle funka bättre med det nya grafikortet/korten.

*CPU= Intel i7 920 @ 3.2Ghz
*PSU= Corsair 650W
*Moderkort= ASUS P6T Deluxe V2
*CF/SLi= Moderkortet har kompabilitet för båda.
*Gränssnitt= PCI-E
Spel jag ska spela: Spelar allt möjligt krävande och framåt. Det är prestanda som gäller.
Upplösning: 1680 x 1050
Budget: 4-6k
Kortet behöver inte vara tyst.

Tack på förhand!

//Donut

Komplett.se - Sapphire Radeon HD 5970 2GB GDDR5 4870x2 s efterträdare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Hm, det skulle la kunna funka. Men köper nog inget mer x2 kort eftersom mitt gamla kort blev så sjukt varmt jämt och crash-risk i spel och jag har inte världens bästa kylning till ett så tungt kort egentligen (luftkyld dator). Blir det mindre hetta på varje kort om man köra Sli/crossfire med två 1Gb:are?

Permalänk
Medlem

Crossfire på 2st 5850 kanske vore intressant?
5850 - sökning på Prisjakt
eller 2st gtx460 1gb
Grafikkort (PCI Express) med GeForce GTX 460 - Hitta de bästa priserna, information och omdömen
Du kommer inte ha problem med nätaggregatet vilket du än väljer av dessa. Men korten har olika fördelar.
Nvidia har physx AMD har eyefinity.

Och en sak till. När du väljer kort så ta ett med en sån kylare som blåser ut ur chassit direkt eftersom du inte hade så bra kylning

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Crossfire på 2st 5850 kanske vore intressant?
5850 - sökning på Prisjakt
eller 2st gtx460 1gb
Grafikkort (PCI Express) med GeForce GTX 460 - Hitta de bästa priserna, information och omdömen
Du kommer inte ha problem med nätaggregatet vilket du än väljer av dessa. Men korten har olika fördelar.
Nvidia har physx AMD har eyefinity.

Och en sak till. När du väljer kort så ta ett med en sån kylare som blåser ut ur chassit direkt eftersom du inte hade så bra kylning

Jo, crossfire/sli skulle vara coolt att prova på. Hur vet jag om kylaren blåser ur direkt, eller måste man köpa till någon speciell corssfire/sli fläkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Donut:

Jo, crossfire/sli skulle vara coolt att prova på. Hur vet jag om kylaren blåser ur direkt, eller måste man köpa till någon speciell corssfire/sli fläkt?

2 st 460? Kör det själv. Skalar ju grymt bra!

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk

2st GTX460 maxar de flesta senare spelen och presterar generellt bättre än HD4870x2 skulle jag gissa på och crossfire/sli låter sköj. Det är något av en smaksak när man väljer mellan 2st GTX460 eller 2st 5850, de kommer prestera lika bra?

Permalänk

*CPU= C2D E6550
*PSU= 500W (eller lite högre)
*Moderkort= ASUS P5B-E
*CF/SLi= Vet ej
*Gränssnitt= pci-e
*Vilka spel du ska spela. SC2/Diablo 3
*Vilken upplösning du spelar i. 1680x1050
*Din ungerfärliga budget 1000-1500
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: Rätt så, CPU fläkten låter redan rätt mycket men kommer troligtvis byta ut den mot en H50
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Ja
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Ja

Vill alltså ha ett grafikkort som jag kommer kunna lira SC2/D3 på så höga inställningar som möjligt och helst under 1500 om det går.
Hur är det, skulle min rigg dra ner GTX460 väldigt mycket?