Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

"Bästa Datorpaketen 5-10k! Uppdateras 1-2 gånger i månaden!"

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag skulle gjort det iaf

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Jag skulle gjort det iaf

Ok, tack :). Det kanske är värt de extra 600:-.

Permalänk
Medlem

Dator för 10k

Ska köpa en dator för runt 10.000 och vill ha lite hjälp. Bör man köpa I7 eller ska man lägga mer pengar på andra komponenter? SSD-disk eller inte? Hur mycket ram bör man ha?

Plocka ihop en dator på inet.se: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/dator1.png

Ändamålet är gaming.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av vexing:

Ska köpa en dator för runt 10.000 och vill ha lite hjälp. Bör man köpa I7 eller ska man lägga mer pengar på andra komponenter? SSD-disk eller inte? Hur mycket ram bör man ha?

Plocka ihop en dator på inet.se: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/dator1.png

Ändamålet är gaming.

För gaming blir det där säkert helt utmärkt, där är i5 väl lämpad, satsa på komponenterna du.
4 GB räcker bra än så länge, SSD är helt upp till dig

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Det är dags för mig att skaffa mig en ny dator! En SPELDATOR! som man kan även ha till lite allmänt och göra!

Jag har plockat ihop en dator som jag behöver lite tips och råd om eventuella förbättringar på!

http://data.fuskbugg.se/skogst urken/min_nya_dator_kanske.bmp

( För att se bilden ta bort mellanrummen, mellan skogst och urken, "skogsturken" ska det se ut! )

Vad sägs om den? Vilka förbättringar går och göra?

Max pris är runt 12 000 kr!

( Ni får givetsvis plocka ihop en annan från grund och botten som är bättre osv, _ALLT_ är välkommet! )

Min SSD-hårddisk ska då Operativsystemet Windows 7 Ultimate ligga på, hur stort är Operativsystemet? Behövs det större? Ska jag ta en mindre? Osv..

Även om det där med Ram-minnet, vad jag hört så jobbar dem i par, dvs 2 och 2, 3 och 3?.. det blir ju inte bra med 3 ram-stickor då? Eller? För då jobbar ju 2 stycken med varandra, och 1 själv? Eller? Blir ostabilt? Eller?

Räcker det med ett sådant där grafikkort? För att kunna maxa alla spel ute just nu!? Eller hur funkar det?!

Hjälp mig! Skulle vara magiskt bra, tusen tack osv osv!!!;D

Tack på förhand!

Mvh

( _VÄLDIGT_ NY PÅ WWW.SWECLOCKERS.SE OCH JAG HOPPAS JAG POSTADE RÄTT NU! )

Vad är bäst till gaming? i5 eller i7!?

Permalänk
Inaktiv

När kommer butikerna sänka sina priser för att dollar är så låg just nu!! Spel-Datorn jag ska köpa ska helst ha vattenkylning, en liten SDD hårddiskt och helst leva länge samt kunna uppgraderas billigt!! Vilken butik ska man beställa delarna eller ska jag vänta lite på ett annat tillfälle? är det bäst att bygga den själv och får man garanti för paketet? Eller ska man slösa ca 800 kr för att dem ska göra det och få 3 års garanti?

Bugdeten får ligga mellan 10-13 k det vore super schysst och snällt om man fick hjälp av experter! Är evig tacksam, den underbara personen som fixar ihop ett paket med grymt prestanda och bra pris!! Tack snälla för alla förslag!!

Mvh Darre

Permalänk

Hej, hej! Ny här på forumet.

Nu verkar det som att min laptop sen runt tre år tillbaka, en Dell XPS M1530, har valt att säga adjö och ger mig bara en massa dead boot hela tiden. Jag känner att det är dags att köpa nytt i form av en stationär som klarar nya spel! Jag har haft ögonen på denna Komplett.se med ett lite uppgraderat grafikkort och undrar om det kan vara ett bra köp. Jag har inte särskilt bra koll på vad som är bra och dåligt längre och det skulle vara jättebra om man fick tips från folk som har koll. Tar gärna emot länkar till andra, bättre paket som är bra köp.

Är tacksam för svar!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sprucegrove:

Hej, hej! Ny här på forumet.

Nu verkar det som att min laptop sen runt tre år tillbaka, en Dell XPS M1530, har valt att säga adjö och ger mig bara en massa dead boot hela tiden. Jag känner att det är dags att köpa nytt i form av en stationär som klarar nya spel! Jag har haft ögonen på denna Komplett.se med ett lite uppgraderat grafikkort och undrar om det kan vara ett bra köp. Jag har inte särskilt bra koll på vad som är bra och dåligt längre och det skulle vara jättebra om man fick tips från folk som har koll. Tar gärna emot länkar till andra, bättre paket som är bra köp.

Är tacksam för svar!

Helt ok paket om du vill ha det färdigbyggt imo, vad hade du tänkt för annat grafikkort?
Står det någonstans om när erbjudandet går ut? Tänkte det kanske är sista dagen xD

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Intel 8k paketet är lite fel, tripple channel minnen ska det inte vara till en i5 760..

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Helt ok paket om du vill ha det färdigbyggt imo, vad hade du tänkt för annat grafikkort?
Står det någonstans om när erbjudandet går ut? Tänkte det kanske är sista dagen xD

Jag hade tänkt att ta 1 GB-versionen av kortet som sitter i. Ser ut att bli runt 500 spänn extra. Frågan är bara hur länge det dröjer innan jag desperat behöver uppgradera burken och hur möjligheterna till det blir när man köper den färdigbyggd. Brukar det vara någon skillnad bara för att man köper den färdigbyggd hos Komplett?

Hehe, hur länge erbjudandet gäller vet jag inte men det verkar inte vara någon brådis. Hoppas jag inte i alla fall.

Permalänk

Jag fick tips om detta bygge på ett annat forum. http://people.su.se/~tosv9149/loading/dator.jpg

Är det något att hänga i granen tro? Användaren som tipsade skrev att Intel i5 760 är bättre än alla Phenom II-processorer och att grafikkortet är bättre än det som erbjöds i Komplett-paketet.

En kompis har snickrat ihop den här också
men vi är både osäkra på om det är det mest prisvärda och bästa. Har ni förslag på förbättringar, brännare och hårddisk man kan tänkas ha? Budgeten är ungefär 8000 kronor.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sprucegrove:

Jag fick tips om detta bygge på ett annat forum. http://people.su.se/~tosv9149/loading/dator.jpg

Är det något att hänga i granen tro? Användaren som tipsade skrev att Intel i5 760 är bättre än alla Phenom II-processorer och att grafikkortet är bättre än det som erbjöds i Komplett-paketet.

En kompis har snickrat ihop den här också
men vi är både osäkra på om det är det mest prisvärda och bästa. Har ni förslag på förbättringar, brännare och hårddisk man kan tänkas ha? Budgeten är ungefär 8000 kronor.

Smaken är som baken och de presterar lite olika från fall till fall.
Bench - CPU - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

I paketet från komplett så kan du ju byta grafikkortet mot ett 460 1 GB om du lägger på lite.
Skillnader på detta paket från de lösa hop-plocken du visat är generellt, förutom komponenterna:
Färdigbyggt, detta går att välja till hos inet för ungefär 800 SEK, men ja detta beror ju helt på om du vill eller inte vill bygga själv
"Komplett", till skillnad från listan på prisjakt (och även listan på inet i vissa fall) så har den bland annat dvdläsare, tangentbord, mus, hårddisk, windows 7.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Komplett.seHänger på den här tråden lite, även jag har sneglat en hel del på detta paket men spelar nästan aldrig längre utan skall bara ha en vanlig "hemma-pc", för surf, lite bildbehandling allmänt officejobb och koppla till tv för filmvisning etc, är den inte ett bra alternativ för det också?
Tycker att den ligger i en ganska bra prisklass för mig, hade tänkt mig mellan 5-7000kr, fördelen med detta paketet är att för det första är allting färdigt och sen är där dessutom 3 års garanti.
Är jag helt ute och cyklar eller fungerar den som en vanlig svensson pc ;)?

Opps glömde skriva vad det gäller, Komplett Gamer 10th anniversary edition

Permalänk
Medlem

tja igen e det här ett bra köp Picasa Web Albums - jesper h - Mina bilder ???

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

3x2 GB RAM till 8k AMD paketet... Tänk på att folk kanske lyder era råd innan ni gör något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CatchMe:

Av: [I][U]CatchMe & xJom![/I][/U]

http://pici.se/pictures/ZSkmGeKSU.jpg

[I][U]Rekommenderade Datorpaket[/I][/U]

Rekommenderade butiker är: Komplett.se Datorbutiken.com* Webhallen.com Inet.se och Dustinhome.se !

Till alla som skapar trådar som "Bästa speldatorn för 5-10k" osv. Börja titta här i stället så slipper alla skapa trådar om samma sak
Eftersom det blir så många datorer nu så kommer vi uppdatera dem mellan 1-2 gånger i månaden.
Om det är någon annan som är duktig på att sätta ihop så PM:a!

(Alla paket finns på och är länkade genom xJom.se)

Uppdaterad 2010-09-27

För de som inte byggt förut så kan ni spana in:
Datorbyggarskola!

För er som vill ha Operativsystem -Titta Här

http://pici.se/pictures/tdXqRJRtR.jpg

* Gick i konkurs, men har återigen öppnat med ny ägare.

// [I][U]CatchMe & xJom[/I][/U]

Det dyraste AMD paketet, där rekommenderar ni sexkärniga prollen 1055T, enligt någon test på sweclockers så var ju 1090T att föredra?

Varför är det inte så i detta fallet?

Finns det inget paket ni kan ta fram med intel och nvidia SLI eller amd och nvidia sli?
Allla paketen här är med stöd för crossfire.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt vad priserna gått ner de senaste månaderna. Det man i sommar fick för 16000kr kostar idag endast 10000kr... Är lite sur eftersom jag köpte min dator innan prisraset

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Pepper:

Intel 8k paketet är lite fel, tripple channel minnen ska det inte vara till en i5 760..

Oo vad ska det vara då?
Jag köpte blint efter rekommendationerna i intel 8k med endast ett lite större nätagg och en processorkylare som ändring. Har jag gjort bort mig? (Eller på sätt och vis paketmakaren?)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av wheazel:

Oo vad ska det vara då?
Jag köpte blint efter rekommendationerna i intel 8k med endast ett lite större nätagg och en processorkylare som ändring. Har jag gjort bort mig? (Eller på sätt och vis paketmakaren?)

Dualchannel, så gärna 2 eller 4 minnen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Dualchannel, så gärna 2 eller 4 minnen.

Så det betyder att jag inte kan använda mer än 2 av de minnen som jag beställt, såvida jag inte köper ett fjärde likadant?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av wheazel:

Så det betyder att jag inte kan använda mer än 2 av de minnen som jag beställt, såvida jag inte köper ett fjärde likadant?

Fungerar gör det, men optimalt är det inte

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Maxad speldator runt 8k

Tjenare!
Jag hade nu tänkt att köpa mig en ny burk.
Jag har satt ihop lite grann och detta blev resultatet: Kundvagn - Inet.se | Awesome Screenshot

Någon som har några synpunkter? Jag är som alla andra ute efter det absolut bästa man kan få för pengarna, som speldator. Helst runt 8k

Tack på förhud!

Edit: Såg nu att grafikkortet inte finns i lager på Inet, blev lite besviken då jag vill ha datorn snarast. Någon som har något tips på ett radeon alternativ?

Permalänk
Inaktiv

Ska också köpa ny dator snart, undrade bara om någon här kunde slänga en snabb kik på de delar jag lagt ihop? Den kommer kosta, så som det ser ut nu, lite över 12 000 men det gör kanske inte så mycket om jag postar i denna tråden ändå?

Komponenter

Passar dessa komponenter tillsammans?
Bör jag ändra på något?
Något annat att tänka på?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av antunc:

Tjenare!
Jag hade nu tänkt att köpa mig en ny burk.
Jag har satt ihop lite grann och detta blev resultatet: Kundvagn - Inet.se | Awesome Screenshot

Någon som har några synpunkter? Jag är som alla andra ute efter det absolut bästa man kan få för pengarna, som speldator. Helst runt 8k

Tack på förhud!

Edit: Såg nu att grafikkortet inte finns i lager på Inet, blev lite besviken då jag vill ha datorn snarast. Någon som har något tips på ett radeon alternativ?

Inet har 5 st olika GTX 470 så ge inte upp än
Håll din förhud borta dock :<

Skrivet av pärkka:

Ska också köpa ny dator snart, undrade bara om någon här kunde slänga en snabb kik på de delar jag lagt ihop? Den kommer kosta, så som det ser ut nu, lite över 12 000 men det gör kanske inte så mycket om jag postar i denna tråden ändå?

Komponenter

Passar dessa komponenter tillsammans?
Bör jag ändra på något?
Något annat att tänka på?

Tripple-channel så 3x2 på minnen.
Skulle rekommendera byte på mekaniska disken till en Spinpoint F3 (1 TB 499 SEK / 500 GB 380 SEK).

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Fungerar gör det, men optimalt är det inte

Ok, vad bra att det fungerar. Hur dåligt är inte optimalt? Marginella skillnader?

Permalänk

Tänkte köpa ungefär intel 8k paketet men eftersom vissa klagat på 3*2 GB ram undrar jag om detta då är ett bättre köp Corsair XMS3 minne - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pin - DDR3 ? eller kan man lika gärna köpa 2*2?

Permalänk
Skrivet av mackan_93:

Tänkte köpa ungefär intel 8k paketet men eftersom vissa klagat på 3*2 GB ram undrar jag om detta då är ett bättre köp Corsair XMS3 minne - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pin - DDR3 ? eller kan man lika gärna köpa 2*2?

köp 2*2 mer är bara onödigt till det paketet

Permalänk
Medlem
Skrivet av R_awd:

Du sätter helt enkelt på den andra processorfläkten istället för originalet. Sök på hur du får det fraktfritt, du följer en länk till en vara. Varan lägger du i din korg, och din order blir fraktfri.

Sådär, ska strax beställa från inet.se nu, funderar bara på att ta Asus M4A785TD-V EVO DDR3 - Inet.se istället för Asus M4A79XTD EVO DDR3 - Inet.se då detta moderkort är slut för tillfället. Det enda som gör mig lite osäker är att det moderkortet har AMD 785G, SB710 istället för AMD 790X, SB750 (vad detta nu kan vara), i övrigt verkar Asus M4A785TD-V EVO DDR3 - Inet.se vara bättre och kostar faktiskt 100 kr mindre. Detta är det sista jag behöver veta, sen ska jag lägga ordern.

MVH

Permalänk

Tjabba! Tänkte beställa Datorpaketet för 8k fast med andra minnen och utan grafikkort.(Har köpt ett alldeles nytt för inte så länge sedan).

Ramminnena jag tänkte ta är dessa: https://www.inet.se/artikel/5315043/corsair-4gb-2x2048mb-domi...

Och så här ser paketet ut: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/Kompletta%20datorpaketet.....

Vad har ni för synpunkter på minnena? Funkar dom bra tillsammans med det andra.
Och hur tycker ni det övriga i paketet ser ut.
har ingen koll på det här med datorer så skulle behöva lite kommentarer på mitt köp.

Permalänk
Medlem

Hur stor skillnad, i prestanda, blir det om man har ett moderkort som klarar av CF i 16x istället för ett som bara klarar av 8x?