Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Portabel högtalare

Mitt senaste projekt är nu färdigt, måste säga att jag är grymt nöjd med resultatet.

Nästan allt material hade jag hemma, som blivit över från tidigare projekt. Högtalarna, ett dls kitsystem plockade jag från mammas bil som skulle skrotas. Förstärkaren är en Muse T-amp som jag köpte på ebay för 300kr inkl frakt och nätadapter.

Det visade sig att volymen inte blev tillräckligt hög mot vad jag hade förväntat mig med T-ampen, så jag köpte dessutom en FiiO hörlursförstärkare för att kunna spela lite högre. För 100kr var det helt klart värt det, det blev ingen jättestor volymökning men det blev precis lagom, ca 10-20%. Har du en lite finare mobil eller mp3 spelare är det inte säkert du behöver en extra förstärkare, min ZTE Blade har lite effekt ut. T.ex. en iphone 3g eller HTC Wildfire vet jag har lite mer kräm.

Material och elektronik:
19mm mdf
12mm formplywood
~5mm mdf
DLS classis kit-system. Diskant, mellanregister och delningsfilter http://www.blekingebilradio.se/product.html/dls-c5a-kitsystem... (lite senare modell)
FiiO hörlursförstärkare http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=485015
4,5AH 12v blyacc
T-amp http://cgi.ebay.com/MUSE-T-AMP-MU-15-MK2-TA2024-Class-T-HI-FI...
2mm aluminium http://www.slojd-detaljer.se/
M5 insex + diverse skruvar
cykelslang

Tyvärr har jag inte orkat fotografera så många byggbilder.

Portabel högtalare

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut! Jag blir så avundsjuk på folk som faktiskt har kunskapen och förmågan att skapa sånt här. Själva kopplandet kan jag fixa. Men borrandet och allt annat är inte riktigt min grej </3

Fina bilder, fin produkt (så långt som det finns bilder) 5/5 är allt det bör vara.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Verkar bli riktigt bra ju

Permalänk
Medlem

Riktigt fint gjort

Permalänk
Medlem

riktigt imponerande att du fick in ett batteri i den lilla lådan
snyggt som satan blev det också, proffisionell lackering

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waloth:

Ser riktigt bra ut! Jag blir så avundsjuk på folk som faktiskt har kunskapen och förmågan att skapa sånt här. Själva kopplandet kan jag fixa. Men borrandet och allt annat är inte riktigt min grej </3

För mig är det tvärtom.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk

Det är så snyggt och välggjort att du får 5 poäng trots att jag inte gillar den vita färgen.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hm? Är det där verkligen en blade? Eller har jag bara missuppfattat texten? ^^

Snyggt blev det i alla fall, 5p

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Video när du på hur ljudet är ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

dags att klippa klorna på katten?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Vad kostar den där telefonen och hurär den?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Vad andra än säger har dom fel ^^
Det blev asnice!
5p, bara för att det var ganska nytänkande, och jag skulle kunna tänka mig att ha en själv

Permalänk
Medlem

Tack för all schysst cred.

Jag brukar använda min ZTE Blade till högtalaren, men jag fotade tillsammans med min ZTE Light. Är en viss skillnad i storlek mellan dem
Tänkte faktiskt spela in en video på när jag spelar med högtalaren, dock kom mamma hem så det får bli imorgon.

Permalänk
Medlem

Vart får högtalaren ström ifrån?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

GRYMT va nice!! 5p från mig

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem

Cleant och fint.

Permalänk
Avstängd

ZTE light är rätt naiz

Permalänk
Medlem

synd med de elementen till ett så pass snyggt bygge!

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

DLS gör rätt fina bilhögtalare, så varför skulle det vara synd? Dom är betydligt mycket bättre än MDS i mina öron..

Permalänk
Medlem

Var ingen peak riktad mot just DLS även om det framstod som det. Var menat som att han skulle få ut så mycket mer med riktiga element gjorda för användning utanför bilen. Tycker att själva bygget är otroligt snyggt och förtjänar riktigt bra ljud.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Kan hålla med om att dls gör riktigt bra saker och att han valde rätt märke, finns många som gör fina lådor och sedan sätter i gas eller annat liknande skit och DET är mycket synd. men dessa element fungerar nog mycket bra då dom ser ut att vara dörrhögtalare till bilar och dom kräver ingen stor låda för att låta bra. Solklar 5a för att du sätter i seriösa grejjer och bygger lådan så bra.
Keep up the good work.

Visa signatur

Main: Antec p182b, 16gb DDR3, Intel I5 760, XFX AMD 6950, Western digital caviar black 1tb, 256gb SSD, Corsair 750w .
Filserver: Rackchassi,AMD 965BE , 16gb DDR3,7st Western Digital RED 3tb , 1st SSD, 750W Corsair Power Supply

Permalänk
Medlem

Btw Fungerade tampen bra? har vart sugen på att beställa hem en, dom är ju löjligt billiga. Annars kanske jag kommer bygga egen förstärkare av en lm3886 krets om jag gör liknande någon gång, vart riktigt sugen på att bygga en låda man kan ha med sig

Visa signatur

Main: Antec p182b, 16gb DDR3, Intel I5 760, XFX AMD 6950, Western digital caviar black 1tb, 256gb SSD, Corsair 750w .
Filserver: Rackchassi,AMD 965BE , 16gb DDR3,7st Western Digital RED 3tb , 1st SSD, 750W Corsair Power Supply

Permalänk
Medlem

DLS är riktigt bra för att vara bilhögtalare, i alla fall mina. Tyvärr har dem foamkanter, jag skulle tro elementen är 5-7 år gamla så de börjar torka och spricka, får se om jag ska byta ut dem.

T-ampen är bra, drar mycket lite ström.

Permalänk

Ritning

Tjenare Riktigt grymt o snyggt bygge måste jag säga ! Du har inga ritningar eller mått på själva lådan du skulle vilja dela med dig av ?

Permalänk
Medlem

Schysst!

Starta eget vettja

Permalänk

Skulle passa mig perfekt

Permalänk
SpelClockers

Vad är batteritiden på den där?

Väldigt fint bygge.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

Hur kan man inte ge dig 5p!
Jag tittade nu IGEN (typ 8de gången) och jag tycker fortfarande det är lika jävla fint!

Permalänk
Medlem

tjena tänkte bara fråga vad är det för mått på batteriet? och vart är det köpt?
Sjukt najs bygge skall göra ett liknande