Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Visa era Windows 7-skrivbord!

Permalänk
Medlem

Har precis skaffat win7 och har inte hunnit pilla så mycket med skrivbordet.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Hur gör man en sån där "apple-dock", att alla ikoner sitter på rad och förstoras när man håller på dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170340:

Hur gör man en sån där "apple-dock", att alla ikoner sitter på rad och förstoras när man håller på dem?

Jag använder något som heter Rocketdock.
Funkar riktigt bra, och ser snyggt ut!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av THEBADGUY:

Jag använder något som heter Rocketdock.
Funkar riktigt bra, och ser snyggt ut!

Har laddat ner det nu, funkar bra efter 10 min jobb
Men när jag minimerar alla fönster, (längst ner till höger på skärmen i w7) då minimeras det också.... Går det att fixa? O.o

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon170340:

Har laddat ner det nu, funkar bra efter 10 min jobb
Men när jag minimerar alla fönster, (längst ner till höger på skärmen i w7) då minimeras det också.... Går det att fixa? O.o

Det är inte att du minimerar alla fönster, det är att allting blir transparent, så att du kan se skrivbordet ^^

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

http://data.fuskbugg.se/skalman02/7c1b8f2c_desktop.png

Mer praktiskt än stilrent

Permalänk
Medlem

Mitt virusprogram slår larm och blockerar denna hemsida!

"avast! blocked you from visiting an infected webpage

Infection Details
URL: http://data.fuskbugg.se/favicon.ico "

Permalänk
Medlem
Skrivet av firmabok:

Mitt virusprogram slår larm och blockerar denna hemsida!

"avast! blocked you from visiting an infected webpage

Infection Details
URL: http://data.fuskbugg.se/favicon.ico "

Avast! blockar alltid fuskbugg länkar vad jag har märkt.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av firmabok:

Mitt virusprogram slår larm och blockerar denna hemsida!

"avast! blocked you from visiting an infected webpage

Infection Details
URL: http://data.fuskbugg.se/favicon.ico "

Släng avast i sjön och använd MSE istället, blockar inte för fuskbugg och är allmänt bättre tycker JAG

Permalänk
Skrivet av Facemeat:

Släng avast i sjön och använd MSE istället, blockar inte för fuskbugg och är allmänt bättre tycker JAG

Avast har många fler realtidsskydd än MSE, så Avast är säkrare.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Avast har många fler realtidsskydd än MSE, så Avast är säkrare.

Håller med!

Jag har testat ett 20-tal olika virsuprogram. Avast märks inte, suger inte mycket kraft och slår larm fortare och mer än andra viirusprogram. Det fungerar dessutom alltid. Hade tidigare Panda, som jag betalade för. Den sög enormt med kraft (visste inte att det var Panda som sög kraften) dessutom stängdes den av då och då av någon okänd anledning. Istallerade man om Panda så krockade den med en tidgare fil från Panda som inte gick att avisntallera och skiten blev ännu osäkrare osv osv.

f'låt OT, skall inte upprepas!

Permalänk
Medlem

Fin wallpaper har du någon länk?

Permalänk
Medlem

Var tvungen att pilla lite på mitt skrivbord när man såg hur fina vissa var.
Så här är mitt bidrag,

Placebo - Cold Light theme
Clock widget till w7, ladda sedan ner en bf3 font.
Token light iconer

Permalänk
Medlem

:3

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Inaktiv

Mitt skrivbord :)

Permalänk
Medlem

Mitt atm,
Rainmeter med Androidv2.0, lite modifierade shortcuts och icons "to better suit my needs"

Visa signatur

Citera, så svarar jag också gärna :)

Permalänk
Visa signatur
Permalänk
Medlem

linux theme + classic start meny, simpelt och bra

Permalänk
Medlem

Väldigt enkelt.

Visa signatur

Chassi: Define R4, PSU: Corsair AX 850W MB: Asus Sabertooth Z77, CPU: Intel I5-3570K@4.2, RAM: Corsair Vengeance 16Gb 1600Mhz DDR3, GPU: Evga Gtx 780 Classified, SSD: Samsung 840 pro 256GB, HDD: Samsung Spinpoint F3 500GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Ljudkort: Asus Xonar Essence STX, Kylning: Corsair H80i, Skärm: Dell u2311h

Permalänk
Medlem

Om jag ska börja använda Rainmeter, hur mycket extra kraft kommer det kräva om jag skaffar det?
Kommer det göra datorn märkbart slöare eller kommer det vara som "vanligt"?

Permalänk
Skrivet av Facemeat:

Om jag ska börja använda Rainmeter, hur mycket extra kraft kommer det kräva om jag skaffar det?
Kommer det göra datorn märkbart slöare eller kommer det vara som "vanligt"?

Undrar samma sak, hur mycket påverkar t.ex. byte av tema och liknande. Är de märkvärt?
Drar de mycket på RAM - Processorn?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Här har ni min!

Jag använder den stora kontrasten till fördel för program med ljus respektive mörk UI.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Facemeat:

Om jag ska börja använda Rainmeter, hur mycket extra kraft kommer det kräva om jag skaffar det?
Kommer det göra datorn märkbart slöare eller kommer det vara som "vanligt"?

Skrivet av Jesper943:

Undrar samma sak, hur mycket påverkar t.ex. byte av tema och liknande. Är de märkvärt?
Drar de mycket på RAM - Processorn?

Jag märkte inget när jag använde det, men är ni osäkra är det ju bara att ladda ner och testa. Det är ju gratis och går alltid att ta bort.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Facemeat:

Om jag ska börja använda Rainmeter, hur mycket extra kraft kommer det kräva om jag skaffar det?
Kommer det göra datorn märkbart slöare eller kommer det vara som "vanligt"?

Skrivet av Jesper943:

Undrar samma sak, hur mycket påverkar t.ex. byte av tema och liknande. Är de märkvärt?
Drar de mycket på RAM - Processorn?

Det beror helt på hur många skinns (eller gadgets, vad ni nu vill kalla det) du använder i Rainmeter. För några år sedan (när vista var nytt) byggde jag i princip upp mitt skrivbord med Rainmeter i kombination med objectdock. Med många skinns skjuter minnesanvändningen i taket men då snackar vi 10+. Just nu kör jag 4 som håller koll på lite systemgrejer som nätverksanvändning. Tar upp 3MB ram och rör i princip inte processorn.

Så länge ni inte överdriver, vilket ändå ser fruktansvärt ut, så kommer det rulla på som vanligt.
Och vill ni ha mycke grejer så rekommenderar jag att ni lägger ihop flera skinns till ett, det är ganska simpla config filer det handlar om

Permalänk

Inte så mycket att lägga märke till, men jag gillar när det ser rent ut!

Permalänk
Medlem

Ojoj, när jag slutar jobba lär det bli till att försöka städa upp skrivbordet hemma. Ser fördjävligt ut!

Visa signatur

i7 4790k @ stock, 16gig ram @1866mhz, GTX TITAN @ stock kylare 1000ghz; Soundblaster Zx som driver AKGQ701/ATH-M50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Undrar samma sak, hur mycket påverkar t.ex. byte av tema och liknande. Är de märkvärt?
Drar de mycket på RAM - Processorn?

Jag kör skins på två skärmar och märker av det rätt mycket på minnesanvändningen.
Dock inget på CPU

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Har ändrat lite på mitt nu Riktigt skoj att sitta och pilla med sånt här

http://i52.tinypic.com/2dv91l2.png

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaPapap:

Har ändrat lite på mitt nu Riktigt skoj att sitta och pilla med sånt här

http://i52.tinypic.com/2dv91l2.png

Sant! Men jag har ett problem, finns det något skin till trådlösa nätverk? Så jobbigt att ta fram taskbaren när man ska connecta till något nytt nätverk :S

Visa signatur

"Jag har sex ärliga tjänare som lärt mig allt jag vet: Deras namn är Vad och Varför, och När och Hur och Var och Vem”
~ Rudyard Kipling

Permalänk
Medlem
Skrivet av _oZZar_:

Sant! Men jag har ett problem, finns det något skin till trådlösa nätverk? Så jobbigt att ta fram taskbaren när man ska connecta till något nytt nätverk :S

Det är sant det med. Problemet slog mig imorses när jag inte fick kontakt med det trådlösa nätet här hemma.
Har letat lite nu på morgonen och inte hittat något som skulle kunna lösa problemet.. Men hittar du något
får du gärna citera mig och skriva vad för något du hittat