BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem

"Problem: Ibland när jag ansluter till en server så laddar först banan men sedan, innan grafiken "slås på", så startar aldrig spelet utan istället blinkar skärmen till, blir utslängd i windows och skärmen startar om. Spelet går fortfarande i ett fönster, men utan grafik, endast helvit/helsvart bild i fönstret. Får slå av spelet via aktivitetshanteraren. Oftast (men inte alltid) så kommer ett felmeddelande där det står att "grafikdrivrutinen svarar inte och har återställts", någon enstaka gång kommer ett annat felmeddelande (där det skylls på minnesbrist på grafikkortet).

Ibland fungerar spelet på en gång, utan problem. Problemen uppstod för ett par veckor sedan, efter att Origin uppdaterat sig. Och det är bara Bf3 som strular, inga andra spel har några problem.

Har provat: Ominstallation, reparerat filer, uppdaterat punkbuster, uppgradera/nedgradera grafikkortsdrivrutiner, tagit bort överklockning, höjt volttal.

Dator:
Moderkort: Asus Crosshair V Formula
Processor: AMD FX8120
Grafik: Gainward GTX 570 (av referensmodell)
Minne: 8gb Corsair
SSD: Intel 320 120gb (där BF3 är installerat) "

Jag har exakt samma problem. ALLTID första gången jag ska ansluta till en server så laddas det etc.. sen händer inget, minimerar, ser vit ruta bara. Sen stängs skiten ner, och battlelog säger "nått fel hände bla bla".
Sen connecta igen! Typ samma sak fast det blir "disconnected från EA online precis när man ska komma in o välja klass etc"

Sen tredje gången så går det alltid utan problem. Kan spela flera timmar etc. Sen när vi ska köra ny server så är det samma skit igen. Så ska jag in på nån server med kö så ansluter jag 2 ggr till nån tom server, sen sätter mig i kö på den servern jag vill köra på. Annars blir det köa 3 gånger!! Och blir lagom förbannad

Permalänk
Medlem

loggade in på Origin och det stod att någon redan var inloggad på kontot - bugg?

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av vadå cpu?:

nope, har ett gtx570 som funkar fint..

Dock blir man ju kickad konstant, vilket iofs nästan alla verkar ha problem med.. Är ju ett ganska litet problem eftersom det oftast bara är att joina igen, men alla poäng flyger bort jämt och ständigt

Ok, tror de har att göra med min CPU Q6600, höjde fläkten och det blev lite bättre. Tror nog att jag måste klocka den lite med men tycker den borde klara det ändå finns spel som är 10 gånger snyggare än BF3 på low som man sitter 60+ konstant.

Ni som stör er på BF3s delay har ni vant er, eller är det någon som märkt av förbättringar sen patchen?

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem

nån som har problem med att siktet försvinner hela tiden? å nån lösning kanske?

Permalänk

Installerade en i5 2500K och 8Gb ram igår, installerade om Windows såklart, och skulle testa spela BF3 men det laggar riktigt mycket, runt 20FPS säkert, på lägre inställningar än förut. Har installerat drivers för grafikkortet.

Vart kan problemet ligga?

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Medlem

Varför är denna tråden inte Klistrad ?

Skulle vara så mycket lättare för alla att se den, då den kan trilla bak på datum ibland!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

[QUOTE="aleexus;11705781"]Beskrivning av problem:
BF3 får hela datorn att frysa med ett loopande ljud, som med en musikcd-skiva som hakar sig i en skivspelare fast mycket fortare.
Sen senaste patchen började det hända vid banbyte. men nu helt random. (datorn måste varje gång stängas av med att hålla in på/av knappen.) Vid vissa fall har det hakande ljudet ändrats en aning i samband med att man börjar hålla inne knappen på lådan. sen vid ett tillfälle hakade sig dator precis som i spelet, exakt på sekunden när jag loggade in i windows igen. Har inge strul med datorn i andra spel eller över huvud taget. bara i bf3!

Windows 7 x64

Försök till lösning:
fick random "connection lost" när spelet var nytt. men fixade det med att innaktivera UPnP i routern och Datorn. har prövat Avaktivera "origin i spelet" i settings. checkat senaste drivrutiner för grafikkort, moderkort m.m. Testat minnen Har till och med prövat att ändra volten på grafikkortet samt klocka upp och ner grafikkortet och prövat att köra allt på lägsta inställningar i spelet. alla temperaturer verkar vara normala också. Ingenting hjälper! Vad ska jag göra?

kanske lösning: Har inte haft några konstiga temperaturer men jag ville pröva allt. så jag plockade isär datorn och dammsög den och sen plockade jag ihop den. startade den och installerade om webbläsaren chrome. Efter ominstallationen av chrome så funkade bf3 inte överhuvudtaget och inte i någon annan webbläsare heller. Kommer in i origin men när man ska trycka play bf3 så händer ingenting. Så installerade om hela bf3. och då har allt funkat fint sen dess. dock på lägsta grafik, vågar inget annat.:-)

Visa signatur

Asrock 970 Extreme4, FX-8350 4,0Ghz, Noctua NH-U9B, Gigabyte GeForce GTX 970 Windforce 3X, Corsair XMS3 4Gb, ,Intel SSD 330 120GB, 1TB HDD. Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som har problem med hitregen efter senaste patchen? Mina första skott registreras i princip aldrig, trots att jag träffar fienden.

Har testat att mixtra med "network slidern", men det känns inte som att det gör någon skillnad.

Kan tillägga att jag även har testat att starta om modem + router utan resultat.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Igår började jag få "Disconnected from EA Online" i tammefan nästan varje game jag lirar. Fick det aldrig i spelet före igår och jag har inte ändrat något alls. Så jävla irriterande alltså.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Skrivet av TriNitro:

Igår började jag få "Disconnected from EA Online" i tammefan nästan varje game jag lirar. Fick det aldrig i spelet före igår och jag har inte ändrat något alls. Så jävla irriterande alltså.

Jag har inte spelat på 2-3 veckor, fungerade helt perfet för mig då. Idag installerade jag den nya updateringen för jag såg att Back to karkand har kommit, började spela och vart sparkad efter ~1 minut. Updaterade Punkbuster manuellt som folk säger att man ska göra och det fungerar endå inte. Verkar inte finnas någon fix än, har suttit och letat som en tok.

Detta står när jag blir sparkad.

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'SpiXLOL' (for 2 minutes) ... Violation (IGNORING QUERIES) #9006

Dold text
Permalänk
Medlem

Jag kan inte joina någon server för ja får detta:

Game server requires PunkBuster

Download or update Punkbuster now
Click continue when you are done to join this server.

Ja har avinstallerat samt installerat punkbuster igen samt sökt efter uppdateringar då den säger att det inte finns några uppdateringar kan fortfarande inte joina servrar efter allt det nån som har detta problem eller vet hur det löses?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Skrivet av TriNitro:

Igår började jag få "Disconnected from EA Online" i tammefan nästan varje game jag lirar. Fick det aldrig i spelet före igår och jag har inte ändrat något alls. Så jävla irriterande alltså.

Jag har samma problem, tar flertalet försök innan man kommer in på någon server! Ytterst irrererande

Permalänk
Medlem

Jag stängde av UPNP i routern och ominstallerade PB och kunde spela en timme idag utan något problem iaf. Men alldeles för kort tid för att veta om det är fixat nu eller ej.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Jag kan inte joina någon server för ja får detta:

Game server requires PunkBuster

Download or update Punkbuster now
Click continue when you are done to join this server.

Ja har avinstallerat samt installerat punkbuster igen samt sökt efter uppdateringar då den säger att det inte finns några uppdateringar kan fortfarande inte joina servrar efter allt det nån som har detta problem eller vet hur det löses?

Kanske en dum fråga men när du uppdaterade punkbuster använde du dig utav http://evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk

Beskrivning av problem: spelet slutar svara efter varje match.

Speciell hårdvara: ej överklockat 6870 med en intelcore i5

Mjukvara: senaste grafikkortsdrivrutinerna och windows 7

Försökt utan framgång: har ej testat nått

Lösning: Har ej funnit nån lösning

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

Kanske en dum fråga men när du uppdaterade punkbuster använde du dig utav http://evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php

Japp, Men har löst problemet det va världens enklaste! Jag glömde att lägga till BF3 i punkbuster före man söker uppdatering om du förstår vad jag menar man lär add game först alltså Battlefield 3 sen söka efter updates då jäklar

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd klistrad*

Klistrar denna, på begäran av några användare. Håll nu tråden ren och snygg, och gå inte off-topic!

Permalänk
Medlem

Löst

Beskrivning av problem: Krashar, blir skickat till desktop och måste ctrl+alt+del.

Speciell hårdvara: nvidia GeForce GTX 560 ti

Mjukvara: Senaste drivrutiner, w7 64-bit

Försökt utan framgång: Stängt av HD ljud i BIOS, fixat minnesläcka, ominstallerat PB, togglat upnp, reparerat BF

Lösning: Använde MSI afterburner och sänkte min core clock till 800 MHz.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag får följande problem:

Jag har inte spelat på några dagar nu och sen nu när jag skulle sparka igång spelet så fick jag detta felmeddelande!?

Jag har provat att avinstallera och bootat om och installerat på nytt utan resultat.

Tacksam för svar!

Visa signatur

[Cooler Master HAF X] [Corsair AX850W] [ASUS P8Z68-V PRO] [Intel i5 2500K, 3.3GHz, 6MB] [Corsair XMS3 DDR3 1600 CL9 x 16GB] [Gigabyte GTX460 1GB OC] [Noctua NH-D14] [OCZ Vertex 2 60GB] [2 x WD Caviar Black 1TB]

Permalänk
Skrivet av roxor1337:

Beskrivning av problem: spelet slutar svara efter varje match.

Speciell hårdvara: ej överklockat 6870 med en intelcore i5

Mjukvara: senaste grafikkortsdrivrutinerna och windows 7

Försökt utan framgång: har ej testat nått

Lösning: Har ej funnit nån lösning

testa tabba ur till ej fullskärm medans den räknar ner och ha den så tills det laddat klart. löste för mig att man aldrig kom ifrån svart skärm med loading

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

hårdvara : core i7 930, 5970

problem : random disoconnected from EA online och CTD "somthing went wrong"

Lösning : nada. inget fel på nätverket, testat slå på upnp och av ingen framgång , sladd direkt till modem no diffrence. "somthing went wrong" har ja väl fått 2 gånger så har inte brytt mig om den men disconnected från EA online kommer oftast när ja joinar servers men de är bara connecta igen eller när man har bra score på en runda, och så kollar man origin men den är online och battlelog också. kör med windows firewall och microsoft security essentials kör samma setup i 2 år nu ända skillanden är en fresh windows install för 1 månad sen, funkade bättre innan b2k med färre disconnected from ea online och betan funkade felfritt, as weird as it sounds.

som de ser ut just nu har ja slutat leta efter lösningar och hoppas på de bästa att inte bli disconnected då dom är helt random.
spelet flyter finfint övrigt
kan tillägga att world of tanks funkar klockrent och bf3 o wot är de ända installerade spelen

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: 1* Fasnar på Loading Level. 2* Spelet fryser/crashar.

Speciell hårdvara: AsRock P67 Extreme 4, X-25 80GB G2, i7 2600K, H70,16GB 1600MHz,HD 6950 2GB

Mjukvara: Win 7 x64. Senaste uppdateringar till allt nu (hade gamla grafikdrivrutiner innan)

Lösning: 1* Öppnade portar i routern (googla "öppna portar för BF3" ) och stängde av UPnP. stängde av Afterburner (öppna det igen när "go to game" kommer)

*2 Uppdaterade graffekortets drivrutiner till dom senaste (ej beta) , uppdaterade "Viktiga Uppdateringar" i Windows update! (Här tror jag många missar, att uppdatera Windows update)

Har kunnat spela nu utan problem i i 2 dagar!! (Knock on Wood)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remain:

Hej!

Jag får följande problem:

http://i966.photobucket.com/albums/ae143/Remain666/BF3-1.jpg

Jag har inte spelat på några dagar nu och sen nu när jag skulle sparka igång spelet så fick jag detta felmeddelande!?

Jag har provat att avinstallera och bootat om och installerat på nytt utan resultat.

Tacksam för svar!

Lösning på mitt eget problem, avinstallera och installera om Battlelog!

Visa signatur

[Cooler Master HAF X] [Corsair AX850W] [ASUS P8Z68-V PRO] [Intel i5 2500K, 3.3GHz, 6MB] [Corsair XMS3 DDR3 1600 CL9 x 16GB] [Gigabyte GTX460 1GB OC] [Noctua NH-D14] [OCZ Vertex 2 60GB] [2 x WD Caviar Black 1TB]

Permalänk
Avstängd

Någon som tycker som jag att ibland tar det hur länge som helst att komma in på en server???
ibland inte, va kan felet va?

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en W2363D 120hz skärm och varje gång jag går in i bf3 är min fps låst på 60 även om jag kör 1920x1080@120hz ingame, byter jag då till 100hz och tillbaka till 120 igen så får ja ut mina 120hz. Någon som har en lösning på detta så jag slipper göra det varje gång jag startat om spelet? samma sak händer på jag tabbar ur.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Beskrivning av problem: 1* Fasnar på Loading Level. 2* Spelet fryser/crashar.

Speciell hårdvara: AsRock P67 Extreme 4, X-25 80GB G2, i7 2600K, H70,16GB 1600MHz,HD 6950 2GB

Mjukvara: Win 7 x64. Senaste uppdateringar till allt nu (hade gamla grafikdrivrutiner innan)

Lösning: 1* Öppnade portar i routern (googla "öppna portar för BF3" ) och stängde av UPnP. stängde av Afterburner (öppna det igen när "go to game" kommer)

*2 Uppdaterade graffekortets drivrutiner till dom senaste (ej beta) , uppdaterade "Viktiga Uppdateringar" i Windows update! (Här tror jag många missar, att uppdatera Windows update)

Har kunnat spela nu utan problem i i 2 dagar!! (Knock on Wood)

se mitt svar 2 inlägg över ditt för loading

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det står att spelet slutar fungera efter varje match. Jag gick in på AMD's hemsida men det verkar som om jag har de senaste driversarna till mitt grafikkort. ( Radeon HD 6950 2GB )

Permalänk
Medlem

Problem: Flicker över skärmen, objekt försvinner. Mega drops i ULTA inställning
Hårdvara: 2st 5970 Quadfire, oklockad. intel core i7 980X @4Ghz
Försök: Ominstallera drivrutiner, kopplat bort crossfire.
Lösnig: Nupp

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Battlefield 3 har slutat fungera efter ca 10 min

Speciell hårdvara: ASUS GeForce GTX 560 ti TOP , 900MHz clock från fabrik

Mjukvara: Senaste drivrutiner , Windows 7 32-bit

Försökt utan framgång: Sänkt clock med 50 MHz , installerat om BF3
Lösning: Ingen hittills.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk

Rapporterar in!

Har blivit lite frälst av medlemmen henkezd.

Efter ha varit mycket skeptiskt till Vsync så visade han mig ett program som tidigare varit del av rivatuner (D3DOverrider) som tvingar Vsync.

Testade detta tillsammans med de nyaste drivarna och fan va bra det flyter nu! Innan var det rena bergochdalbanan för fps-räknaren allt mellan 110 och 30 fps och det gav ett väldigt hackigt och microstuttrande intryck. Nu när jag låst fps:en till max vad skärmen kan visa (60fps) så flyter det plötsligt helt formidabelt. Dessutom så slipper grafikkorten svettas onödigt när lasten inte blir lika tung.

Rekommenderar speciellt de som sitter på CF och SLI att testa detta, för mig var det som natt och dag. Har inte märkt av något inputlag heller.. men kan ju vara så att den speluplevelse jag fick innan Vsync var värre än att ha lite inputlag.

Så äntligen kan jag njuta fullt ut av BF3, eller iallafall med grafikinställningarna "High utan AA i 1080" med respektabel fps

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/