Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Hej, Jag ett problem. Jag skulle kolla vad en kontroller kostade med frakt. Så jag registrerade mig på Dustin sedan tryckte jag på ''Beställ/Betala'' för att se vilka alternativ man hade. Jag betalade aldrig, utan bara loggade ut igen.
Problemet är att jag fick ett mail från er där det stod '' Tack för din beställning'' osv osv '' att betala, 300kr''. Vad i helvete? Jag har inte betalat, pengar har inte dragits från mitt kort. Vad i tusan ska detta betyda? Skickas varan eller inte? Varan finns även under orderhistorik. Jag är helt förvirrad och pga detta så ska jag aldrig använda mig av Dustins hemsida igen, håller mig till komplett där jag vet att saker och ting funkar.

Som standard är ju betalning via faktura markerat. Du kanske råkade trycka på "slutför beställning"? Om du då skrivit i namn och adress så kommer varorna att skickas och du får en faktura att betala.
Om du inte vill ha ordern så gör du nog bäst i att skicka iväg ett mail till dustin illa kvickt!

EDIT: Jag såg nu att du tryckt på slutför beställning. För mig känns det ganska så självklart att man då skickar iväg sin beställning. Men som sagt, de är nog inte omöjliga om du bara tar kontakt med dem. Snabbare svar får du nog via mail än här på forumet.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Som standard är ju betalning via faktura markerat. Du kanske råkade trycka på "slutför beställning"? Om du då skrivit i namn och adress så kommer varorna att skickas och du får en faktura att betala.
Om du inte vill ha ordern så gör du nog bäst i att skicka iväg ett mail till dustin illa kvickt!

EDIT: Jag såg nu att du tryckt på slutför beställning. För mig känns det ganska så självklart att man då skickar iväg sin beställning. Men som sagt, de är nog inte omöjliga om du bara tar kontakt med dem. Snabbare svar får du nog via mail än här på forumet.

Jag hade ''betala med kort'', eller vad det nu står, markerad för att se leveranskostnaden. Nästa sida var att jag skulle skriva in mina kontouppgifter, vilket jag inte gjorde.
Dustins kundservice är lika värdelös som deras internetsida.

fattar fortfarande inte hur i helvete dom bara kan skicka ut varor utan att man betalat då man använder sig av sitt kort, inte någon fraktura. inkompitenta idioter hela högen

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag hade ''betala med kort'', eller vad det nu står, markerad för att se leveranskostnaden. Nästa sida var att jag skulle skriva in mina kontouppgifter, vilket jag inte gjorde.
Dustins kundservice är lika värdelös som deras internetsida.

fattar fortfarande inte hur i helvete dom bara kan skicka ut varor utan att man betalat då man använder sig av sitt kort, inte någon fraktura. inkompitenta idioter hela högen

Det är nog mer så att det är en inkompetent kund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag hade ''betala med kort'', eller vad det nu står, markerad för att se leveranskostnaden. Nästa sida var att jag skulle skriva in mina kontouppgifter, vilket jag inte gjorde.
Dustins kundservice är lika värdelös som deras internetsida.

fattar fortfarande inte hur i helvete dom bara kan skicka ut varor utan att man betalat då man använder sig av sitt kort, inte någon fraktura. inkompitenta idioter hela högen

Valde du kortbetalning kommer de att avvakta med din betalning 7 dagar tror jag det är och därefter makulera beställningen.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Hej Dustin,

Jag är sugen på en Sennheiser RS220. Ni hade produkten under en period (dock inte i lager). Nu är den borta! Planerar ni att ha produkten i ert sortimentet igen? Tacksam om svar

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni har lite dålig kundservice. Det skulle vara bra om ni hade en liten frågelåda på varje produkt då man kan fråga om produkten man funderar på att köpa. Flera nätbutiker har denna funktion och Dustin är ju en av de bättre. Varför har ni inte detta?

Dessutom undrar jag om ACER GD245HQABID. Det är två bilder, den ena har en svart "Hals" (det mellan foten och själva skärmen) och den andra har en silvrig hals. Hur ser den ut egentligen?

Permalänk
Skrivet av vacant:

Hej Dustin!

Jag tänkte att eftersom ni redan har ett superbra sortiment så kanske ni kan tänka er att ni in några Norco RPC-4020 eller Norco RPC-4220. Jag vet att det finns ett gäng på Sweclockers som är intresserade av detta chassi.

Vi har tidigare haft dessa Norco chassin i sortimentet, dessvärre hade vi enorma problem att faktiskt få in dessa till oss, varför vi tyvärr valt att ta bort de ur sortimentet.

Skrivet av KlyfftPotatis:

Hej, Jag ett problem. Jag skulle kolla vad en kontroller kostade med frakt. Så jag registrerade mig på Dustin sedan tryckte jag på ''Beställ/Betala'' för att se vilka alternativ man hade. Jag betalade aldrig, utan bara loggade ut igen.
Problemet är att jag fick ett mail från er där det stod '' Tack för din beställning'' osv osv '' att betala, 300kr''. Vad i helvete? Jag har inte betalat, pengar har inte dragits från mitt kort. Vad i tusan ska detta betyda? Skickas varan eller inte? Varan finns även under orderhistorik. Jag är helt förvirrad och pga detta så ska jag aldrig använda mig av Dustins hemsida igen, håller mig till komplett där jag vet att saker och ting funkar.

Om du bockar i att du läst och godkänt våra försäljningsvillkor och sedan trycker på slutför beställning så ser jag faktiskt inte vad det är som är så förvirrande?
Men om du skickar ditt ordernr som PM så ser jag till att trolla bort din order.

Skrivet av Fantoon:

Hej Dustin,

Jag är sugen på en Sennheiser RS220. Ni hade produkten under en period (dock inte i lager). Nu är den borta! Planerar ni att ha produkten i ert sortimentet igen? Tacksam om svar

Sennheiser RS 220 kommer komma tillbaka till sortimentet när vi är säkra på att vi faktiskt kommer kunna få tag på hörlurarna, som det ser ut just nu är det tyvärr lite osäkert.

Skrivet av Sacrum:

Jag tycker ni har lite dålig kundservice. Det skulle vara bra om ni hade en liten frågelåda på varje produkt då man kan fråga om produkten man funderar på att köpa. Flera nätbutiker har denna funktion och Dustin är ju en av de bättre. Varför har ni inte detta?

Dessutom undrar jag om ACER GD245HQABID. Det är två bilder, den ena har en svart "Hals" (det mellan foten och själva skärmen) och den andra har en silvrig hals. Hur ser den ut egentligen?

Jag tror tyvärr att det blir en ganska svår lösning att fnula ihopp för vår del, med tanke på antalet artiklar i vårat sortiment. Jag skall dock framföra din åsikt, men under tiden går det att maila in produktfrågor via vårat contact-center.
Beträffande skärmen kan jag tyvärr inte svara just nu, jag återkommer så fort vår produktansvarige är på plats så att jag med säkerhet kan svara på vilken det är vi tar in.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag hade ''betala med kort'', eller vad det nu står, markerad för att se leveranskostnaden. Nästa sida var att jag skulle skriva in mina kontouppgifter, vilket jag inte gjorde.
Dustins kundservice är lika värdelös som deras internetsida.

fattar fortfarande inte hur i helvete dom bara kan skicka ut varor utan att man betalat då man använder sig av sitt kort, inte någon fraktura. inkompitenta idioter hela högen

Om du inte har skrivit in nån kortinformation så kommer du få ett par mail den kommande veckan där det står att din order är redo att betalas. Ska du inte ha grejerna så låter du helt enkelt bli att betala, så annulleras ordern automatiskt. Håller för övrigt helt med Sumitomo.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Hej, Jag ett problem. Jag skulle kolla vad en kontroller kostade med frakt. Så jag registrerade mig på Dustin sedan tryckte jag på ''Beställ/Betala'' för att se vilka alternativ man hade. Jag betalade aldrig, utan bara loggade ut igen.
Problemet är att jag fick ett mail från er där det stod '' Tack för din beställning'' osv osv '' att betala, 300kr''. Vad i helvete? Jag har inte betalat, pengar har inte dragits från mitt kort. Vad i tusan ska detta betyda? Skickas varan eller inte? Varan finns även under orderhistorik. Jag är helt förvirrad och pga detta så ska jag aldrig använda mig av Dustins hemsida igen, håller mig till komplett där jag vet att saker och ting funkar.

Det här kallas SBS.
Att sedan gå och vräka ut sig massa spydigheter kan ju knappast hjälpa...

Tänkte ställa en egenf råga här.
Jag valde att reklamera en NAS som jag köpte genom er, den var "bundlad" med 2st 2TB diskar som jag meddelade den trevliga tjejen på kundtjänst att dom var med men stod separat på beställningen och även på fakturan. Hon bad mig posta me3d även diskarna men på lappen jag fick hem så rör det sig om enbart NAS:en, dvs. som (no disk). Jag vill ju även returnera diskarna då jag löste min lagring på annat sätt. Bör jag kontakta reklamationsavdelningen direkt eller kan kundtjänst lägga till diskarna så att det står med på "pappret" alt. reklamera dom separat med?

/Alex

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Skrivet av Sacrum:

Jag tycker ni har lite dålig kundservice. Det skulle vara bra om ni hade en liten frågelåda på varje produkt då man kan fråga om produkten man funderar på att köpa. Flera nätbutiker har denna funktion och Dustin är ju en av de bättre. Varför har ni inte detta?

Dessutom undrar jag om ACER GD245HQABID. Det är två bilder, den ena har en svart "Hals" (det mellan foten och själva skärmen) och den andra har en silvrig hals. Hur ser den ut egentligen?

Nu har jag fått svar, skärmfoten(halsen) är helsvart. Vi misstänker att det är en lite dålig reflektion som fått den andra bilden att se silvrig ut, vi letar för närvarande efter en bild som bättre återger den faktiska färgen på foten.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Nu har jag fått svar, skärmfoten(halsen) är helsvart. Vi misstänker att det är en lite dålig reflektion som fått den andra bilden att se silvrig ut, vi letar för närvarande efter en bild som bättre återger den faktiska färgen på foten.

Tackar! Jag har redan beställt den nu!

Permalänk
Medlem

Hej! Kommer det en fredags rea nu den den 23e mars?

Permalänk
Skrivet av iZno:

Hej! Kommer det en fredags rea nu den den 23e mars?

Inte kan jag väl spoila en sådan överraskning? Du får hålla pejl på sidan på fredag helt enkelt

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Inte kan jag väl spoila en sådan överraskning? Du får hålla pejl på sidan på fredag helt enkelt

Vilken tid skall man kolla?

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Vilken tid skall man kolla?

Mellan 13-16 kör vi normalt, men för att vara säker är det nog lika bra att du bänkar dig hela dagen

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Det står på eran hemsida att det börjar 13:00 men fortfarande har inget dykt upp?

Permalänk
Medlem

Hamnar erbjudande på första sidan eller måste man leta runt på sajten efter dem?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Hittar ingenting och fattar ingenting heller!????????????? Ja, det var ju en bra "rea"...

Edit: Jag ser rean nu. Tog visst bara lite tid att få igång det hela....

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk

Vi har dessvärre lite tekniska problem för tillfället, men Rush hour kommer så fort vi löst dom

EDIT: Nu är det uppe och rullar på förstasidan!

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte se rean när man är inloggad som student?
Och skulle ni kunna erbjuda Klarnas "betala efter midsommar"-kampanj?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Varför kan man inte se rean när man är inloggad som student?
Och skulle ni kunna erbjuda Klarnas "betala efter midsommar"-kampanj?

Det skall nu vara åtgärdat, så det är bara att uppdatera förstasidan.
EDIT: Liten fördröjning ut på sidan verkar det som, men strax ska det vara fixat. Så spamma F5 under tiden

Beträffande klarnas kampanj ska jag kolla med ansvarig, jag vågar dock inte lova att vi hinner ordna det innan Rush Hour rean är slut.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Det skall nu vara åtgärdat, så det är bara att uppdatera förstasidan.
EDIT: Liten fördröjning ut på sidan verkar det som, men strax ska det vara fixat. Så spamma F5 under tiden

Beträffande klarnas kampanj ska jag kolla med ansvarig, jag vågar dock inte lova att vi hinner ordna det innan Rush Hour rean är slut.

Ingen fara på spammandet, det sköter Firefox åt mig med pluginet Reload Every
Något som vore trevligt att se är SSD, skulle beställa en Intel 520 senast de fanns på rea men så fort jag lade den i korgen så gick priset över till 1599:-.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Har ni inte fri frakt? eller finns det nån swev kod för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Har ni inte fri frakt? eller finns det nån swev kod för det?

Är väl bara studenter som har fri frakt över 500kr vad jag vet.

Permalänk
Permalänk

Rackarns! Såg corsair force 3 SSD'n loggade in för att trycka på köp, men då är den borta. Jaja, bättre lycka nästa gång får jag tänka!

För övrigt riktigt smaskiga rabatter ni har dessa trevliga fredagstimmar!

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Rackarns! Såg corsair force 3 SSD'n loggade in för att trycka på köp, men då är den borta. Jaja, bättre lycka nästa gång får jag tänka!

För övrigt riktigt smaskiga rabatter ni har dessa trevliga fredagstimmar!

Samma här :/
Vi får hoppas att det bjuds på någon mer SSD.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Hmm om man gör multipla köp under rush hours, går det att få ordrarna merge:ade sen så man bara behöver betala 1x frakt?
Känns lite omotiverat att köpa saker för 99:- när frakten går på 59....

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Hmm om man gör multipla köp under rush hours, går det att få ordrarna merge:ade sen så man bara behöver betala 1x frakt?
Känns lite omotiverat att köpa saker för 99:- när frakten går på 59....

Så länge du inte redan betalat dina beställningar kan vi slå ihop dom, slå oss en pling ( 08 553 44 900 ) med dina ordernr så fixar våra säljare det

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Så länge du inte redan betalat dina beställningar kan vi slå ihop dom, slå oss en pling ( 08 553 44 900 ) med dina ordernr så fixar våra säljare det

Det där kallar jag service!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2