Var ska jag köpa Diablo 3?

Permalänk
Medlem

Jag beställde också från cdon med 50kr rabatt och gratis frakt. Nån som vet hur cdon brukar hantera förhandsbokningar, får man det på releasedagen?
Nu gäller det bara att formatera den dedikerade ssdn och ladda ner spelet från battle.net eftersom jag inte har någon dvd-läsare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Jag beställde också från cdon med 50kr rabatt och gratis frakt. Nån som vet hur cdon brukar hantera förhandsbokningar, får man det på releasedagen?
Nu gäller det bara att formatera den dedikerade ssdn och ladda ner spelet från battle.net eftersom jag inte har någon dvd-läsare

Skickades från m.sweclockers.com

Sist jag förhandsbokade WoW: Cataclysm hade jag det dagen efter release.

Permalänk
Avstängd

g2play? Den sidan gav mig en MSDNAA nyckel när jag köpte windows 7 därifrån. Och win xp nyckeln jag hade därifrån slutade funka efter 1 år. Tydligen såld nyckelt så många gånger att MS blockade den helt enkelt. Skit trevlig sida att köpa från va?

Permalänk
Medlem

541:- från Bnet var helt ok. 50-70 spänn hit och dit.
Då blir det inga sura miner heller på release dagen.

Frågan är ju bara om man ska kompa den där arbetsveckan

Permalänk
Skrivet av GooGeL:

541:- från Bnet var helt ok. 50-70 spänn hit och dit.
Då blir det inga sura miner heller på release dagen.

Frågan är ju bara om man ska kompa den där arbetsveckan

541:- är helt okej för att kunna spela direkt..
Visst, man har ingen låda att ställa i bokhyllan, men det är ingen större förlust, och manualen kommer man ändå inte behöva, den kommer nog finnas på Internet sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Sist jag förhandsbokade WoW: Cataclysm hade jag det dagen efter release.

Ujuj, hur ska man klara det då?!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Jag beställde också från cdon med 50kr rabatt och gratis frakt. Nån som vet hur cdon brukar hantera förhandsbokningar, får man det på releasedagen?
Nu gäller det bara att formatera den dedikerade ssdn och ladda ner spelet från battle.net eftersom jag inte har någon dvd-läsare

Skickades från m.sweclockers.com

vissa spel kommer i brevlådan samma dag som release från cdon o vissa andra har kommit en dag innan, men aldrig försent hittils till mig iaf.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Drar upp denna tråden lite:

Funderar på att förhandsboka D3 nu snart, och priserna verkar vara de samma på de flesta större återförsäljare:

Webhallen: 449:-
Dustin: 429:-
Inet: 449:-
Komplett: 439:-
CDON: 449:-
Elgiganten: 449:-

Ska även höra med min lokala spelförsäljare (där slipper man iallafall fraktkostnad.)
Är det någon av dessa försäljare som har någon rabatt för sweclockers eller liknande för tillfället?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

maxfps.se har alltid levererat WoW expansioner så att man kan spela spelet 00:01 (alltså, skivan landar i brevlådan dagen innan det släpps). Frågade om diablo 3, de sa att de siktar på samma sak där, kommer endast ändras om blizzard själva går inte och säger nej.

Permalänk
Medlem

Personligen ser jag det som en fördel att slippa den fysiska kopian.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLoveNilsson:

maxfps.se har alltid levererat WoW expansioner så att man kan spela spelet 00:01 (alltså, skivan landar i brevlådan dagen innan det släpps). Frågade om diablo 3, de sa att de siktar på samma sak där, kommer endast ändras om blizzard själva går inte och säger nej.

Då är dom helt själva i sverige att göra så och lär tjäna en jäkla slant när dom andra inte gör det för att dom inte får göra det.

Har frågat cdon/inet/komplett/webhallen/spelbutiken/dustin/gamestop och dom alla svarat att dom inte får skicka det före och har bestämt att dom ska skicka det så man får det den 15e inte en dag för tidigt.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Haha a eller hur g2play "erkänd". En tredjedel av nycklarna slutar att fungera efter ett halvår.

aldrig haft några problem från g2play
ogillar bara att man inte får köpa via Us.battle.net där det kostar $59.99 = 405 KR
mot 59.99 € = 534 KR .. här för oss.
^^ Finns ju många andra ställen men varför inte köpa från blizzard och få spelet registrerat direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeLeap:

Borde väl gå på Battle.net?

Edit: Japp! Logga precis in på battle.net, och såg att man man förhandsboka för 60€.

Edit2: Du kan ladda ned spelet redan nu om du vill. Men det är bara installer, så du är 100% säker på att när du vaknar upp den 15 maj(?) med ett glatt leende på ditt ansikte och tänker "GIIIIIIIIIIIIIBB!"

60£ är 533.39kr btw att köpa digital kopia kan vara nice om du inte planerat att skaffa CE digital kopia ger dig friheten att spela direkt på release. ladda ner spelet nu och starta spela 15 maj 00:00

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Skrivet av Eriksson(X):

Då är dom helt själva i sverige att göra så och lär tjäna en jäkla slant när dom andra inte gör det för att dom inte får göra det.

Har frågat cdon/inet/komplett/webhallen/spelbutiken/dustin/gamestop och dom alla svarat att dom inte får skicka det före och har bestämt att dom ska skicka det så man får det den 15e inte en dag för tidigt.

Det kan vara sant att de är de enda i landet, det beror på att de inte har gjort några avtal (att skicka ut spelet den 15e) med Blizzard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antimashu:

Beställde mitt på Dustin för 399kr.

2009

Dold text

Började dustin ärligt sälja D3 2009??

Permalänk
Skrivet av carlen:

Började dustin ärligt sälja D3 2009??

Spelet låg ute som förhandsbokning en tid innan jag bokade det.

Visa signatur

ASRock 880G Extreme3 | 60GB OCZ Vertex 3 | A-Data 4GB 1600Mhz | Asus Xonar DX | AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | XFX Radeon HD6870 1024MB | Fractal Design Define R2, Titanium | FSP 650W Gold

Permalänk
Medlem

Komplett lottar ut en dator. Webhallen lottar ut D3 "gear" nån annan som har någon trevlig tävling?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk

Gillar dustinhomes specifikationer på spelet:
Plattform PC
Kategori Rollspel
Åldersgräns 18 år
Release date 2012-05-15
Co-op Ja, 2 st
Multiplayer Ja
Splitscreen Nej

Visa signatur

i5 3570k | Asus P8Z77-V PRO | Asus Radeon HD 7850 2GB | Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Antec P280 | Antec Kuhler H2O 620 CPU-Kylare | Antec EA-500 500W | CORSAIR FORCE SERIES 3 2.5" 60GB SSD

Permalänk
Medlem

coop 4 annars ser det rätt ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minigreven:

Gillar dustinhomes specifikationer på spelet:
Plattform PC
Kategori Rollspel
Åldersgräns 18 år
Release date 2012-05-15
Co-op Ja, 2 st
Multiplayer Ja
Splitscreen Nej

co-op 2st samt åldersgräns 18 är ju fel men har sett mycket värre exempel.

Tror inte de har en kategori "Hack'n'Slash" så rollspel är nog det närmaste de kommer.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

Kommer bli fint lillebrorsan förbokade 2 exemplar för en 500kr stycket för över 2 år sedan. Sen blir det fint och varva Dibbe 3 och Hockey vm vid releasen hehe

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk

Funderar fortfarande på om jag ska beställa diablo 3 eller inte, ska testa betan nu i helgen och har dessutom redan köpt tera... Men om jag ska köpa det köper jag det här http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0030DH9R6?ie=UTF8&tag=pri... med frakt och allt blev det 29.08£ vilket är ca 313 kr. Klart billigaste som iaf jag har sett.

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem

Kommer spelet att släppas natten mellan 14e till 15e? Så om man köper en digital kopia så kan man spela från midnatt medans om man inte gör det så får man snällt vänta på att posten ska komma den 15:e?

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Kommer spelet att släppas natten mellan 14e till 15e? Så om man köper en digital kopia så kan man spela från midnatt medans om man inte gör det så får man snällt vänta på att posten ska komma den 15:e?

Beror på.
Webhallen brukar leverera dagen innan så du kan spela direkt när servrarna öppnar.
Vad jag hört så brukar CDON göra det också.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Hade ju tänkt beställa det från amazon uk samtidigt som man tog hem en bunt blu-ray filmer, men såg nu att priset hade gått upp från senast jag kiollade kostade det ~290kr, nu kostar det dock ca 350kr och eftersom det kostar strax över 400kr i sverige får det nog bli från en svenska butik istället.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Funderar att beställa från spelklippet. Man får tydligen koden till battlenet på mejlen.
Vet inte så mycket om sidan, har någon annan beställt därifrån?

Permalänk

https://www.g2play.net är uppenbarligen inte en särskilt säker sida att använda för köp av spelkoder. Jag handlade där med stöd av detta tips från Allexz och har fått fishingmejl av det här Singapore företaget:

"You have received this notification from G2PLAY.NET - BE SMART, PAY LESS because you are registered in our store.

Dear Mr. (mitt namn),

Please send a scan or photo of the front and back of your ID card, passport or driving license (a valid government issued document in colour, which has not expired) with hand-written order number on paper.
We are required to ask you of this as a security measure, so we can be assured that we are dealing with legitimate client, not a scammer.
Please be assured that this is a common procedure, you would be asked for the same by Paypal and many other companies which deal with customers online.
It is a one-off procedure and once it has been completed, we will destroy any and all copies of your identification document.
This is a one time procedure.
You will not be asked to provide this information in any further transactions with G2PLAY.NET.
We apologise for the inconvenience caused by this process.
Thank you for your cooperation."

Tack vare detta måste jag förmodligen jaga på banken och VISA för att få igen pengarna, så använd inte G2play.net.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Gamerzane:

https://www.g2play.net är uppenbarligen inte en särskilt säker sida att använda för köp av spelkoder. Jag handlade där med stöd av detta tips från Allexz och har fått fishingmejl av det här Singapore företaget:

"You have received this notification from G2PLAY.NET - BE SMART, PAY LESS because you are registered in our store.

Dear Mr. (mitt namn),

Please send a scan or photo of the front and back of your ID card, passport or driving license (a valid government issued document in colour, which has not expired) with hand-written order number on paper.
We are required to ask you of this as a security measure, so we can be assured that we are dealing with legitimate client, not a scammer.
Please be assured that this is a common procedure, you would be asked for the same by Paypal and many other companies which deal with customers online.
It is a one-off procedure and once it has been completed, we will destroy any and all copies of your identification document.
This is a one time procedure.
You will not be asked to provide this information in any further transactions with G2PLAY.NET.
We apologise for the inconvenience caused by this process.
Thank you for your cooperation."

Tack vare detta måste jag förmodligen jaga på banken och VISA för att få igen pengarna, så använd inte G2play.net.

På vilket sätt är det phishing?

Det är för att skydda mot kreditkortsbedrägeri och är inget ovanligt.

Självklart så skickar man inte in bilderna omodifierade. Det är bara att sabba dem tillräckligt mycket i valfritt bildredigeringsprogram för att de ska kunna verifiera vem du är.

Detta händer endast första gången man handlar där/konstiga IPnummer och stickprover.

EDIT:
De behöver se namn, efternamn stad, födelsedatum och när utgångsdatum, går bra att Svarta över fotot också vidare.

Permalänk
Medlem

Tänkt lite på beställa Collectors ifrån dustin, 929:- med gratis frakt.

Tror ni kartongerna har plast runt sig? Är det någon som kommer ihåg/vet om andra CE blizzard har haft det ex alla WOW expansioner CE?

För dustin sätter sina jädra klistermärken direkt på kartonger vilket man inte vill ha direkt på CE kartongen direkt!
Går knappt o ta bort skiten heller utan sabba allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tänkt lite på beställa Collectors ifrån dustin, 929:- med gratis frakt.

Tror ni kartongerna har plast runt sig? Är det någon som kommer ihåg/vet om andra CE blizzard har haft det ex alla WOW expansioner CE?

För dustin sätter sina jädra klistermärken direkt på kartonger vilket man inte vill ha direkt på CE kartongen direkt!
Går knappt o ta bort skiten heller utan sabba allt.

Wow CE har varit inplastade iaf