Förbättringar i Windows 8 och 8.1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UOme:

Tack för en bra och intressant tråd Strejf, precis vad jag letade efter.

Gillat W8 från det jag har testat, ser fram emot releasen.
Det kommer nog att ta sig ett tag att vänja sig vid den nya UIn men tror det blir bra i slutändan.
Ser verkligen fram emot att kunna köra Hyper-V direkt från klienten så man slipper ha en server installerad (dock går det att boota en Hyper-v server från usb, men inte gett mig på det ännu)

Tack för inlägget, det gör mig glad att höra!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pewtah:

De skriver ju inte exakt hur de menar med att "använda" betan, du måste ju använda det för att testa..

Usage betyder användning. Det är alltså det sammanlagda antalet timmar som folk använt Win8 beta i jämförelse med Win7 beta lika många dagar efter att betorna släpptes till allmänheten.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Usage betyder användning. Det är alltså det sammanlagda antalet timmar som folk använt Win8 beta i jämförelse med Win7 beta lika många dagar efter att betorna släpptes till allmänheten.

Kan ju vara helt enkelt att fler vet om det den här gången. Iom att vid win7 var det första gången MS gjorde en beta testning.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Jag har testat Windows 8 och jag gillade det. Tog mig en stund att vänja mig vid metro men när man väl började komma
igång kände jag att det var ett bra OS. Det som imponerade mig mest var prestandan. W8 kändes mycket fortare och smidigare att använda. Jag som är en gamer kan ha nytta av prestandan. Det jag är dock lite orolig för är hur tredje parts mjukvaror kommer funka på W8 som t.ex iTunes, google chrome mm.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dahle86:

Kan ju vara helt enkelt att fler vet om det den här gången. Iom att vid win7 var det första gången MS gjorde en beta testning.

Visst kan du ha rätt i det. Dessutom används numera Twitter/Facebook m.m. för att snabbare få ut information om sånt här. Ändå imponerande tycker jag. Betan av Windows 7 var en enorm succé.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tips på vad vi ska göra med den här diskussionen?

Den här tråden ensam genererar mer rapporter och stjäl mer moderatortid än allt annat i forumet tillsammans just nu. Vad ska vi göra? Själv vill jag helst bara låsa och glömma eländet, någon som har en bättre idé? Eller går det, ve och fasa, kanske att plocka upp diskussionerna en nivå?

Låst den för allt i världen. Oavsett om TS har goda intentioner eller ej, face it. Detta är ett internetforum och då går det inte att rädda när det redan spårat ur så här långt. Vad som sägs om Win8 är irrelevant då produkten inte ens är färdig. IMO verkar TS bara dra tekniska detaljer gentemot att folk ogillar estetik och gränssnitt så det blir ju bara en självodlad pajkastning. Lås den.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Skrivet av strejf:

Det var inte min avsikt, jag ville bara inte stöta mig med någon. Det är svårt att prata om positiva nyheter här för att man blir lätt påhoppad då. Om du upplever det på annat sätt så ber jag om ursäkt.

Du behöver inte be om ursäkt Strejf. Tycker också du gjort ett bra jobb med tråden och tagit fram fakta. Jag menar mer att vissa kan se det som en krigshandling och så börjar allt med sura miner och angrepp på varandra igen.

Jag har själv kört Windows 8 på min AMD E-350. Rullade på hur fint som helst! Tycker det är lätt att sätta sig in i Metro om man bara ger det en chans. Men eftersom jag redan lagt ex antal tusenlappar på Windows 7 licenser så har jag inte råd/lust att uppgradera mina maskiner till Windows 8. Men om man köper en dator senare så kommer jag inte ha något emot Windows 8.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KTL:

Vad som sägs om Win8 är irrelevant då produkten inte ens är färdig.

Jag håller inte alls med, men om det är som du säger borde väl Sweclockers stänga hela forumdelen för Windows 8?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tips på vad vi ska göra med den här diskussionen?

Den här tråden ensam genererar mer rapporter och stjäl mer moderatortid än allt annat i forumet tillsammans just nu. Vad ska vi göra? Själv vill jag helst bara låsa och glömma eländet, någon som har en bättre idé? Eller går det, ve och fasa, kanske att plocka upp diskussionerna en nivå?

Bara lås den så slipper både ni och vi fler tråkiga kommentarer.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd

Kanske lite off-topic, men Skydrive har släppts som en desktop-app!

http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/04/23/the-next-chapte...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Jag tycker egentligen att de borde skita i att ha kvar desktop och köra helhjärtat på metro, blir lite rörigt med denna kombo... Sitter för tillfället och pillar i det och metra funkar bra med mus efter en liten invänjningstid... det som är jobbigt är att hoppa mellan desktop och metro hela tiden.

Förövrigt så är filkopiering och taskbaren två förändringar som är väldigt väl utförda. Jag tror OS:et blir bra till slut men det är ett vågat drag av MS, men ändå nödvändigt att göra någon gång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skewgen:

Jag tycker egentligen att de borde skita i att ha kvar desktop och köra helhjärtat på metro, blir lite rörigt med denna kombo... Sitter för tillfället och pillar i det och metra funkar bra med mus efter en liten invänjningstid... det som är jobbigt är att hoppa mellan desktop och metro hela tiden.

Förövrigt så är filkopiering och taskbaren två förändringar som är väldigt väl utförda. Jag tror OS:et blir bra till slut men det är ett vågat drag av MS, men ändå nödvändigt att göra någon gång.

Lite så blir det faktiskt med Windows RT! På Windows RT (Windows 8 för ARM-processorer) kan man inte installera gamla program utan bara nya från Windows Store som är utvecklade för Metro och ARM.

Semi-off-topic: Nästa Windows 8 version (Release Preview) släpps den första veckan i juni!
https://twitter.com/#!/BuildWindows8/status/19462793611510169...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tips på vad vi ska göra med den här diskussionen?

Den här tråden ensam genererar mer rapporter och stjäl mer moderatortid än allt annat i forumet tillsammans just nu. Vad ska vi göra? Själv vill jag helst bara låsa och glömma eländet, någon som har en bättre idé? Eller går det, ve och fasa, kanske att plocka upp diskussionerna en nivå?

Väldigt tråkigt att läsa detta. Tycker endå att ämnet är av intresse då det är säkert många som funderar över att uppgradera eller funderar på att snabba på en uppgradering innan win 8 kommer ut.

Det är väl endå inte tråden i sig som stjäler eran tid utan folk som skriver i tråden? Om folk trollar i tråden så hoppas jag att de inte får komma undan med det. Straffa trollen, inte tråden!

Sweclocker har endå ett utav de bättre forumen och jag hoppas det förblir så. Kudos till alla awesome swec moderatorer! antar att det är så här det känns: http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=34NfuVCrfok

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Tänker fortfarande bara på de massiva fetfläckarna och strecken över skärmen som inte hinns med att torkas av när man ska spela en runda i något spel. Fyfan va irriterande. Man får sluta ha mat bredvid sig vid datorn för att kunna klicka på skärmen och ändå behöva handsprit till hands för att minimera handsvett-streck och märken av normalt kroppsfett/utsöndring/whatever. ELLER så har man maten bredvid och torkar av skärmen löpande och blir en riktigt dålig SC3-spelare eller vad som.

Touch-skärm för PC är det sämsta någonsin.

Att en PC-skärm skulle kännas död utan touch verkar för mig osannolikt. Mus & T-bord gör genom program och spel, skärmen levande. Nu, då och i framtiden, även om en minoritet kommer sitta med touchskärm och handsprit.

Visa signatur

Strömförsörjning: Fractal Design Newton R2 1000W PSU || Minne: 4 x Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 || Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+ || Processor: AMD Phenom II X2 555 Black Edition (Upplåst 4 cores) || Ljudkort: Creative SB X-FI Titanium || Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX || OS-disk(-ar): 2 x Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tips på vad vi ska göra med den här diskussionen?

Den här tråden ensam genererar mer rapporter och stjäl mer moderatortid än allt annat i forumet tillsammans just nu. Vad ska vi göra? Själv vill jag helst bara låsa och glömma eländet, någon som har en bättre idé? Eller går det, ve och fasa, kanske att plocka upp diskussionerna en nivå?

Rubriken i sig är nog rätt provocerande: "Varför Windows 8 är överlägset Windows 7!"

Om den ändras till "Nya funktioner och förbättringar i Windows 8" så representerar den trådens syfte lite mer, samt är inte provocerande längre då ordet "överlägset" är borta.

Permalänk
Avstängd

Många har argumentet att "min dator är ingen surfplatta". Men om man kopplar in ett tangentbord och mus till en surfplatta kan man undra vad det egentligen är för skillnad på det och en laptop med touch.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Många har argumentet att "min dator är ingen surfplatta". Men om man kopplar in ett tangentbord och mus till en surfplatta kan man undra vad det egentligen är för skillnad på det och en laptop.

Om man ändå ska ha en laptop varför köpa en surfplatta+tangentbord+mus?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dahle86:

Om man ändå ska ha en laptop varför köpa en surfplatta+tangentbord+mus?

Man kanske vill kunna koppla bort det fysiska tangentbordet och musen.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Kan ju vara helt enkelt att fler vet om det den här gången. Iom att vid win7 var det första gången MS gjorde en beta testning.

Windows Vista hade både öppen beta och releasekandidater också. Man gav feedback på att det var slött som satan men inte fixades det innan release

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teddis:

Windows Vista hade både öppen beta och releasekandidater också. Man gav feedback på att det var slött som satan men inte fixades det innan release

Hade Vista verkligen en öppen beta/releasekandidat? Jag minns inte och kan inte hitta info om det på Google.

"Beta 2, released in late May, was the first build to be made available to the general public through Microsoft's Customer Preview Program. It was downloaded by over five million people. Two release candidates followed in September and October, both of which were made available to a large number of users."

Jag tror att man var tvungen att signa upp på något sätt, med Windows 7 var det mer en nerladdning vem som helst kunde tanka. Men visst, om det hämtades av fem miljoner människor kan det inte ha varit så svårt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Så nu har jag installerat W8CP på HTPCn och har haft det i två dagar.

Positivt:

Det är gratis

Negativt:

Saknar startmenyn helt hopplöst att starta program om man inte vill ha allt i aktivitetsfältet (vilket redan börjar bli fullt). Att byta fullskärm för att välja program är ju bara korkat t.ex. spela online poker och öppna en texthanterare för att skriva hur spelarna spelar riskerar ju att folda bra händer för man inte hinner tillbaka.

Onödigt många rörelse för att stänga av (på normalt sätt),
Innan 1. ner till vänster, 2. klicka, 3. klicka stäng av.
Nu 1. ner till höger, 2. vänta( menyn e slö), 3. klicka settings, 4. klicka shutdown knappen, 5. klicka ok.

Funderingar:
Borde inte "fejk" avstängningen slita mer på min SSD?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Så nu har jag installerat W8CP på HTPCn och har haft det i två dagar.

Positivt:

Det är gratis

Negativt:

Saknar startmenyn helt hopplöst att starta program om man inte vill ha allt i aktivitetsfältet (vilket redan börjar bli fullt). Att byta fullskärm för att välja program är ju bara korkat t.ex. spela online poker och öppna en texthanterare för att skriva hur spelarna spelar riskerar ju att folda bra händer för man inte hinner tillbaka.

Onödigt många rörelse för att stänga av (på normalt sätt),
Innan 1. ner till vänster, 2. klicka, 3. klicka stäng av.
Nu 1. ner till höger, 2. vänta( menyn e slö), 3. klicka settings, 4. klicka shutdown knappen, 5. klicka ok.

Funderingar:
Borde inte "fejk" avstängningen slita mer på min SSD?

Du kan ju faktiskt lägga om alla vanliga program som ikoner i metrofluxet, dock så känns det mer korkat, annars kan du ju minnas vad programmen heter och endast trycka "win" och skriva in vad du vill öppna för program!

Är inte fortfarande notepad.exe ett vanligt program?

Och Avstängningen finns ju tusen olika sätt att göra på tyvärr.. Men visst är det jobbigare att nå det "vanliga sättet", känns helt omotiverat att göra så med en touchpad/mus.

Visst sliter nog det på ssdn, fast i så fall gör väl all användning det mer eller mindre. Tror du inte behöver oroa dig allt för mycket om du använder trim och inte har planer på att ha kvar ssdn i över 5 år..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Du kan ju faktiskt lägga om alla vanliga program som ikoner i metrofluxet, dock så känns det mer korkat, annars kan du ju minnas vad programmen heter och endast trycka "win" och skriva in vad du vill öppna för program!

Är inte fortfarande notepad.exe ett vanligt program?

Och Avstängningen finns ju tusen olika sätt att göra på tyvärr.. Men visst är det jobbigare att nå det "vanliga sättet", känns helt omotiverat att göra så med en touchpad/mus.

Visst sliter nog det på ssdn, fast i så fall gör väl all användning det mer eller mindre. Tror du inte behöver oroa dig allt för mycket om du använder trim och inte har planer på att ha kvar ssdn i över 5 år..

Metrot vill jag undvika känns som det inte tillför något utom att man får ett extra skrivbord fullt med ikoner (vilka jag jagar så gått det går i vanliga fall eftersom jag vill ha ett tomt skrivbord, räcker att irl skrivbordet är täckt med skit). Sitter inte på htpcn nu men "win" knappen öppnar sök? :S Isf är det lika meningslöst eftersom man flyger in i den nya söken som är ännu värre än metro, vem hitta på att man måste välja vad det är man söker efter (apps, settings, files)? I W7 fick man fram allt som matcha.

Hade varit bättre om hela höger sidan tog fram menyn men då kan väll inte de på touchskärm bläddra eller något. Nu känns det som ett **** pill att få ha kvar menyn behöver 2-3 försök för att få ha kvar menyn när jag pillat på min touchpad. Sen varför inte ha en knapp direkt för att stänga av + godkänn istället för att komma till en mellan meny som inte ger något.

Sen fattar jag inte varför på höger sida? vänster sida är mer naturligt. Iaf för mig som är högerhänt är det lättare att flytta musen åt vänster för att sen välja åt höger (men kanske bara är jag).
Sen varför inte ha metro menyn som en "drop right" meny som växer ut över skärmen mer som i xp. Då om man inte vill ha massor i den blir det bara som en gömd meny i t.ex. auto cad. Som bara tar lite av skrivbordet när den är utfälld. Hoppas ni fattar

Det var ju bra att SSDn inte kommer dö direkt iaf

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dahle86:

Metrot vill jag undvika känns som det inte tillför något utom att man får ett extra skrivbord fullt med ikoner (vilka jag jagar så gått det går i vanliga fall eftersom jag vill ha ett tomt skrivbord, räcker att irl skrivbordet är täckt med skit). Sitter inte på htpcn nu men "win" knappen öppnar sök? :S Isf är det lika meningslöst eftersom man flyger in i den nya söken som är ännu värre än metro, vem hitta på att man måste välja vad det är man söker efter (apps, settings, files)? I W7 fick man fram allt som matcha.

Hade varit bättre om hela höger sidan tog fram menyn men då kan väll inte de på touchskärm bläddra eller något. Nu känns det som ett **** pill att få ha kvar menyn behöver 2-3 försök för att få ha kvar menyn när jag pillat på min touchpad. Sen varför inte ha en knapp direkt för att stänga av + godkänn istället för att komma till en mellan meny som inte ger något.

Sen fattar jag inte varför på höger sida? vänster sida är mer naturligt. Iaf för mig som är högerhänt är det lättare att flytta musen åt vänster för att sen välja åt höger (men kanske bara är jag).
Sen varför inte ha metro menyn som en "drop right" meny som växer ut över skärmen mer som i xp. Då om man inte vill ha massor i den blir det bara som en gömd meny i t.ex. auto cad. Som bara tar lite av skrivbordet när den är utfälld. Hoppas ni fattar

Det var ju bra att SSDn inte kommer dö direkt iaf

Vad gillar du då?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Vad gillar du då?

Än så länge är det bara att det är gratis tills i vår.

Annars ser jag ingen förbättring/förändring som ger mig något. Så fixas inte problemen till till W8RP så lutar det åt W7P eller W7U retail för strax över 1k.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Än så länge är det bara att det är gratis tills i vår.

Annars ser jag ingen förbättring/förändring som ger mig något. Så fixas inte problemen till till W8RP så lutar det åt W7P eller W7U retail för strax över 1k.

Kommer ju en ny version W8 i Juni , den kommer väl vara mer som slutversionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Kommer ju en ny version W8 i Juni , den kommer väl vara mer som slutversionen.

W8RP = Release Preview

Så jag är medveten om det, så det är den jag hoppas dom har fått tillbaka förståndet till.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Läs noga igenom länkarna till varje punkt då de ger mycket detaljerad information om varje funktion. Många verkar tyvärr kommentera utan att förstå funktionerna....

Detta är mina åsikter om din lista.

1. Märker ingen större skillnad iom att jag sitter på SSD i båda.

2. Kan man ha nytta av men inget jag behöver för stunden.

3. Frågan är här om det kommer vara billigt? Om man jämför med steam så måste något vara på rea annars kan man lika gärna beställa hem det från valfri butik.

4. Känns inte bra alls köper man från MS så brukar supporten försvinna efter x år och antagligen går det inte ladda ner längre efter det. Sen föredrar jag en fysiks skiva för OS.

5. Helt ointressant.

6. Är bra men tillför inget men köper ju ändå "rätt" språk, hur många svenskar har t.ex. råkat köpa W7 på arabiska?

7. Antivirus direkt i OS känns inte som en höjdare. Föredrar att välja själv.

8. Vad ska man med 25GB som ligger hos MS när man har flera TB hemma. Skulle aldrig lägga upp något av värde på en server som ägs av MS och ligger i USA.

9. Ingen nytta av.

10. Är ett plus men känns inte så nödvändigt är sällan jag flyttar filer som ska komma fram i en viss ordning.

11. Ger mig inget. Men tanken är god.

12. Har aldrig haft ett problem som gör att detta skulle vara till hjälp.

13. Funkar uppenbart inte på alla filer. Sen finns det andra program som tar alla filer så inget positivt här.

14. Inget jag har nytta av.

15. Inget jag har nytta av.

16. Oviktigt kommer ändå aldrig ha en så dålig dator.

17. Ger mig inget.

18. Är ett plus men hade ju varit korkat att inte ge stöd för senaste tekninken.

19. Dröjer nog till 2+TB SSD är något man kommer köpa.

20. Detta är ett plus inte för mig dock. Men kan se användings områden.

21. Trevligt men har inget problem med att boota om medans jag går och kissar som det är nu.

22. Går inte bevisa innan riktiga W8 är släppt.

23. Bullshit. Går ju fortare att klicka nere till höger sen välja på skrivbordet.

24. Är det något bra trodde det var ett krav.

25. Känns inte som woohoo grej precis.

26. Känner inte att jag har saknat detta då det funkat bra som det är.

27. Ointressant.

28. Ointressant.

29. Förstår inte varför man ens skulle vilja ha Office på något med ARM-processor.

30. Både dålig och ful.

31. Alla är omständigare eller likvärdiga med windows 7.

32. Kan vara bra har själv kört med en .bat som jag har i schemaläggaren. Den funkar precis som tänkt.

33. Ser inte att jag har nytta av detta.

34. I win 7 slipper jag metroapparna helt så vad är vinsten.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dahle86:

Detta är mina åsikter om din lista.

Tack för dina synpunkter! Vi har uppbenbarligen olika uppfattingar om många funktioner och det är helt ok. Roligt att du försöker bidra till diskussionen.

1. Jag märker stor skillnad och bevisar skillnaden med videos.
2. Verkar som att du gillar denna funktion! Roligt!
3. Allt i Windows Store är gratis under betafasen! Hur dyrt eller billigt det blir när Windows 8 släpps är svårt att veta i förväg. Jag skulle tro att Appstore, Google Play och Windows Phone Marketplace kan vara en ganska bra fingervisning om priserna.
4. "Om X antal år" Hur många år är det? Risken att du inte ska få köpa Windows 8 på webben inom 10 år anser jag som mycket osannolik. Du kommer förstås även kunna köpa det på en skiva, men det känns inte riktigt 2012 att göra på det viset.
5. Jag tycker att det är jätteintressant så länge man har använt mer än en dator i sitt liv.
6. Du missar poängen, tidigare var det beroende på vilken verison man hade om man hade möljighet att välja språk, så är det inte längre och därför är det en förbättring.
7. Jag tycker att det känns som en jättehöjdare. Du kan fortfarande välja själv.
8. För att du kan komma åt dessa 25GB från vilken dator som helst, det gör du inte automatiskt med hårddisken som sitter i din dator.
9. Denna punkt hjälper alla, även de som bara har stationära datorer iom att datorn drar mindre ström och blir därmed billigare att driva.
10. Denna verkar du ha missuppfattat, aktivitetshanteraren har inget med flytt av filer att göra.
11. Roligt att du tycker att tanken är god! Jag älskar också denna feature, exempelvis då den pausar filkopieringar automatiskt om man sätter datorn i sovläge.
12. Har man någon gång använt systemåterställning så tror jag att man har nytta av detta också.
13. För mig är denna jättenyttig då jag aldrig har stött på en fil som jag inte kan använda med den. Vill inte ha en massa extra tredjepartsprogram på min dator om det inte behövs.
14. Oj! Detta är en av de bästa funktionerna i Windows 8 tycker jag. Hyper-V är ju guld värt därför att man kan köra operativsystem isolerade för att testa m.m.
15. Ska Microsoft kunna konkurrera med iPad så är denna punkt hyperviktig!
16. Denna punkt är viktig på alla datorer! Även på snabba stora maskiner är det förstås bra om operativsystemet använder så lite resurser som möjligt, det gör att programmen kan använda sig av mer istället vilket gör att din dator blir snabbare.
17. För mig är denna punkt viktig då jag inte vill förlora dokument/bilder eller annat.
18. Roligt att du tycker att denna punkt är ett plus!
19. Punkten beskriver också att Windows 8 kommer få stöd för stora sektorer! Jag skriver in det i punkten så att det blir tydligare! Tack!
20. Roligt att du verkar gilla denna punkten! Det gör jag också.
21. Nu kanske du slipper vänta när du har kissat klart!
22. Nä det har du rätt i men det är en vägledning!
23. Det här argumentet förstår jag inte, vad menar du? Om du läser länken ser du att man behöver flytta musen kortare än i Windows 7 om man jämför nya och gamla startmenyn.
24. Det var inte många år sedan som en ny version av Windows innebar att många program/drivrutiner slutade fungera. Med Windows 8 gäller inte detta, håll med om att det är bra?
25. Jättemånga blev arga när det gick ett rykte om att Windows 8 skulle komma i 9 versioner. Nu blir det bara två, vilket måste anses som en stor förbättring.
26. Snabbare är alltid bättre tycker jag!
27. Vi har olika uppfattning då, jag tycker speciellt den nya blåskärmen är rolig
28. Givetvis är det ointressant om man inte använder dubbla skärmar, det gör jag och jag tror att många på Sweclockers gör det också.
29. Jag förstår inte varför man inte skulle vilja ha Office, det är ju jättebra och extremt populära program. Officepaketen säljer nästan mer än Windows.
30. Dålig håller jag inte med om alls! Ful kan jag däremot hålla med om, förhoppningsvis ändras detta fram till releasen.
31. Det har du faktiskt rätt i, lite omständigare är det, men det kan också ändras fram till release. Men det är lika många musklick! (två st)
32. Har du versionshantering i din bat-fil också? Skicka gärna den bat-filen till mig i så fall.
33. Fördelen är att trots att Metro finns i Windows 8 så vet du att det inte använder prestanda.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Svar i Bold

Skrivet av strejf:

Tack för dina synpunkter! Vi har uppbenbarligen olika uppfattingar om många funktioner och det är helt ok. Roligt att du försöker bidra till diskussionen.

1. Jag märker stor skillnad och bevisar skillnaden med videos.
Jag gjorde precis en jämförelse och visst W8 kommer fram till metro fortare men eftersom jag har desktop i autostart kom W7 någon sekund snabbare till mitt mål dvs. desktop
2. Verkar som att du gillar denna funktion! Roligt!
3. Allt i Windows Store är gratis under betafasen! Hur dyrt eller billigt det blir när Windows 8 släpps är svårt att veta i förväg. Jag skulle tro att Appstore, Google Play och Windows Phone Marketplace kan vara en ganska bra fingervisning om priserna.
Det är väll ointressant om det är gratis under beta fasen. Det är ju som att säga att konserter är gratis för man kan sitta i arenan när ingen spelar.
4. "Om X antal år" Hur många år är det? Risken att du inte ska få köpa Windows 8 på webben inom 10 år anser jag som mycket osannolik.
Möjligheten att uppgradera XP, XPsp1 till sp3 försvann och länken på MS sida för att ladda ner manuellt ledde till fel språk så den godkändes inte fick leta som en tog för att hitta rätt.
5. Jag tycker att det är jätteintressant så länge man har använt mer än en dator i sitt liv.
Tilltalar iaf inte mig. Men som sagt vissa kanske bryr sig.
6. Du missar poängen, tidigare var det beroende på vilken verison man hade om man hade möljighet att välja språk, så är det inte längre och därför är det en förbättring.
Eftersom det inte var ett problem innan kan det inte vara en förbättring utan mer en anpassning/förenkling, antar du inte provar nya språk varje dag?
7. Jag tycker att det känns som en jättehöjdare. Du kan fortfarande välja själv.
Visst det skadar ju inte spec. för ovana användare. Men som sagt för mig ger det inget.
8. För att du kan komma åt dessa 25GB från vilken dator som helst, det gör du inte automatiskt med hårddisken som sitter i din dator.
Det är ju bara lägga upp den som en server, men som sagt jag vill inte ha något av värde hos MS i USA.
9. Denna punkt hjälper alla, även de som bara har stationära datorer iom att datorn drar mindre ström och blir därmed billigare att driva.
Någon W hit eller dit gör ingen skillnad. Lär inte gå i KK för 10 kr/år. Så för att välja W8 för det är inte troligt
10. Denna verkar du ha missuppfattat, aktivitetshanteraren har inget med flytt av filer att göra.
Menade givetvis 10 på 11 och tvärt om.
11. Roligt att du tycker att tanken är god! Jag älskar också denna feature, exempelvis då den pausar filkopieringar automatiskt om man sätter datorn i sovläge.
Menade givetvis 10 på 11 och tvärt om.
12. Har man någon gång använt systemåterställning så tror jag att man har nytta av detta också.
Har faktiskt aldrig gjort det.
13. För mig är denna jättenyttig då jag aldrig har stött på en fil som jag inte kan använda med den. Vill inte ha en massa extra tredjepartsprogram på min dator om det inte behövs.
Eftersom jag själv märkt att den inte tar allt så säger jag åter igen emot varför ha ett program som inte funkar helt?
14. Oj! Detta är en av de bästa funktionerna i Windows 8 tycker jag. Hyper-V är ju guld värt därför att man kan köra operativsystem isolerade för att testa m.m.
Roligt för dig men jag har ingen användning av det.
15. Ska Microsoft kunna konkurrera med iPad så är denna punkt hyperviktig!
Ointressant för mig eftersom jag inte har eller kommer skaffa en padda
16. Denna punkt är viktig på alla datorer! Även på snabba stora maskiner är det förstås bra om operativsystemet använder så lite resurser som möjligt, det gör att programmen kan använda sig av mer istället vilket gör att din dator blir snabbare.
För mig gör det som sagt ingen skillnad lider inte av prestanda brist, där för blir det inte relevant för mig
17. För mig är denna punkt viktig då jag inte vill förlora dokument/bilder eller annat.
Är det inte bättre att ha sånt på en extern backup kraschar HDDn kvittar de vad du kör för fil system
18. Roligt att du tycker att denna punkt är ett plus!
19. Punkten beskriver också att Windows 8 kommer få stöd för stora sektorer! Jag skriver in det i punkten så att det blir tydligare! Tack!
20. Roligt att du verkar gilla denna punkten! Det gör jag också.
21. Nu kanske du slipper vänta när du har kissat klart!
Iom att det tar under 30s från jag startar om tills datorn är igång igen så får jag pissa snabbt, tänk på att jag även måste ta mig till toan men du kanske har den som datorstol vad vet jag
22. Nä det har du rätt i men det är en vägledning!
23. Det här argumentet förstår jag inte, vad menar du? Om du läser länken ser du att man behöver flytta musen kortare än i Windows 7 om man jämför nya och gamla startmenyn.
Säger emot, allt jag använder finns direkt över startknappen i startmenyn eller pinat till höger om startmenyn (dock var det bättre i XP när det pinnade programmet inte blev fönster ikonen) men visst letar man efter något man aldrig använder normalt (och inte vet vad det heter eftersom sök rutan ligger direkt under start) så tar det lite tid dock väger det inte upp hur fult och oanvändarvänligt jag tycker metro är.
24. Det var inte många år sedan som en ny version av Windows innebar att många program/drivrutiner slutade fungera. Med Windows 8 gäller inte detta, håll med om att det är bra?
Visst är det bra dock är det MS eget fel att de inte släppte test versioner så drivrutinerna fanns innan OS släpptes, så det är bara sunt förnuft inte en ny smart idé
25. Jättemånga blev arga när det gick ett rykte om att Windows 8 skulle komma i 9 versioner. Nu blir det bara två, vilket måste anses som en stor förbättring.
Hade som sagt inte gjort någon skillnad för mig, men visst det är helt klart smidigare med få.
26. Snabbare är alltid bättre tycker jag!
Visst, men 1s väntetid för nätet att funka stör inte hinner ju inte föra musen till webbläsaren så snabbt iaf
27. Vi har olika uppfattning då, jag tycker speciellt den nya blåskärmen är rolig
Ser man till att allt funkar behöver man ingen blåskärm
28. Givetvis är det ointressant om man inte använder dubbla skärmar, det gör jag och jag tror att många på Sweclockers gör det också.
Eftersom jag inte gör det så påverkar detta inte mig, samt vet jag inte skillnaderna och jag har inte tänkt läsa på så helt enkelt "ointressant för mig"
29. Jag förstår inte varför man inte skulle vilja ha Office, det är ju jättebra och extremt populära program. Officepaketen säljer nästan mer än Windows.
Gratis är gott (använder excel rätt mycket) men eftersom jag inte kommer köpa en ARM dator så kvittar det.
30. Dålig håller jag inte med om alls! Ful kan jag däremot hålla med om, förhoppningsvis ändras detta fram till releasen.
Eftersom jag inte gillar metro och vägrar använda det så är den dålig eftersom den är sämre än W7 variant, varför inte göra så att W7s kommer fram om man höger klickar? alla blir nöjda.
31. Det har du faktiskt rätt i, lite omständigare är det, men det kan också ändras fram till release. Men det är lika många musklick! (två st)
Woohoo jag fick med mig något
32. Har du versionshantering i din bat-fil också? Skicka gärna den bat-filen till mig i så fall.
Jag kör så den byter ut alla ändrade filer, innan gjorde jag så den skapa en mapp med dagens datum och kopiera till dock ändra jag till att skriva över om ändrad för att spara plats
33. Fördelen är att trots att Metro finns i Windows 8 så vet du att det inte använder prestanda.
Då är det ingen fördel utan oavgjort eftersom skillnaden är 0.

Du som vet allt, har du någon aning om vad w8 kommer kosta?
Är ju intressant eftersom W7U kostar 1290 (1000 kr tillbaka från MS) just nu, kostar W8 2500-4000 kr känns W7 som ett smartare köp.

Edit
Menar retail licens.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3