Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nvidia demonstrerar Geforce GTX 680M, surfplattor med Windows 8 och Tegra

Permalänk
Melding Plague

Nvidia demonstrerar Geforce GTX 680M, surfplattor med Windows 8 och Tegra

Arkitekturen Kepler är inte enbart avsedd för stationära gamingmaskiner. Nvidia visar upp bärbara värstingar med Geforce GTX 680M och passar samtidigt på att slå ett slag för kommande surfplattor med Windows 8.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite dreggel över 680m är det ju i alla fall, tills man ser den förmodade prisplappen, haha.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Lite dreggel över 680m är det ju i alla fall, tills man ser den förmodade prisplappen, haha.

Inte så lite dreggel blir det nog...men fasiken vet om man vill ha en sådan i knät?! Min lapptop med en 540M bränner ju låren efter 10 minuter...skönt på vintern kanske?!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Har funderingar på ett 680m, dock verkar 7970m vara bättre både i prestanda OCH pris.
Avvaktar tills pålitliga tester kommer ut innan jag köper.

Permalänk
Medlem

Upp till 80% snabbare.

Typiskt marknadsnissar....

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk

inget nytt om 660? nämen 680m verkar ju vara nice men priset landar väl på några extra tusen som man inte har råd med :C

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Klarar av att driva BF3 på ultra, nu har inte jag kört bf3 på mitt gtx670. Men har för mig att jag läst att det på 1080p inte är lekande lätt för kortet att köra allt på max ändå. Ska 680m vara så likt den icke mobila varianten av 670 i prestanda, eller leker dom med ordet "driva" vilket innebär ultra med 10fps? För dessa nya bärbara ska väl ändå ha som säljargument att dom har minst 1080p skärm?

Skulle nog vara kul med en sådan på resan men annars så värderar nog jag ultraportabelt mer.

ps. vad är det för jobbig reklam man får som länkar i sin skrivna text?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Inte så lite dreggel blir det nog...men fasiken vet om man vill ha en sådan i knät?! Min lapptop med en 540M bränner ju låren efter 10 minuter...skönt på vintern kanske?!

Men det kan hänga ihop med ventilationen också.

Jag har ett 650M med Kepler och det fungerar riktigt bra. Nu är det iofs inte i närheten av ett 680M, men man kan förvänta sig bättre ventilation med ett 680M.

Både Ivy Bridge och Kepler är ju krympningar och ger lägre värmeutveckling än tidigare generationer. Så jag tror faktiskt det är svalare än motsvarande för ett år sedan.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Trevligt med ett 680m repportage!

Har beställt en m17xR4 med just detta kortet, dock vet dom inte vad det kommer att kosta på Dell än, men jag kommer nog bli nöjd ändå
680M ska ha samma watt förbruking som ett 580M dvs max 100W så borde inte bli varmare än ett 580M, mitt låg på 65-70 grader.
Inte så värst varmt.

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Känns ju som att boosten i grafikkortet borde vara mycket bättre för bärbara datorer? Speciellt då frekvensen stiger ju svalare det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Klarar av att driva BF3 på ultra, nu har inte jag kört bf3 på mitt gtx670. Men har för mig att jag läst att det på 1080p inte är lekande lätt för kortet att köra allt på max ändå. Ska 680m vara så likt den icke mobila varianten av 670 i prestanda, eller leker dom med ordet "driva" vilket innebär ultra med 10fps? För dessa nya bärbara ska väl ändå ha som säljargument att dom har minst 1080p skärm?

Skulle nog vara kul med en sådan på resan men annars så värderar nog jag ultraportabelt mer.

ps. vad är det för jobbig reklam man får som länkar i sin skrivna text?

Om du hade kollat på videon så hade du sett att han verkligen spelade Bf3 på en laptop med 680m och det verkade vara väldigt smooth. Dock som han sa också så var det bara singleplayer och det är mer krävande i multiplayer men det är fortfarande mycket imponerande för en laptop

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WardonE:

Om du hade kollat på videon så hade du sett att han verkligen spelade Bf3 på en laptop med 680m och det verkade vara väldigt smooth. Dock som han sa också så var det bara singleplayer och det är mer krävande i multiplayer men det är fortfarande mycket imponerande för en laptop

testat båda och det är ingen som helst skillnade mellan singel och multiplayer...det är en myt!! ja menar det är ju samma sak som ändå ska simuleras i multi som i singel?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

testat båda och det är ingen som helst skillnade mellan singel och multiplayer...det är en myt!! ja menar det är ju samma sak som ändå ska simuleras i multi som i singel?

Nja, det är faktiskt helt korrekt att det kräver mer att spela i multiplayer, iallafall i andra spel. Vet inte hur mycket det skiljer sig i BF3 dock, men av egen erfarenhet i andra spel vet jag att jag behövt ställa ner inställningarna när jag kört i multiplayer, jämfört med singel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Inte så lite dreggel blir det nog...men fasiken vet om man vill ha en sådan i knät?! Min lapptop med en 540M bränner ju låren efter 10 minuter...skönt på vintern kanske?!

Hade kunnat passa väldigt bra i kompakta stationära datorer i still med Apples iMac, Asus All-in-One eller Hp Touchsmart. Lär väl aldrig hända, men man kan fortfarande ha hoppet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Inte så lite dreggel blir det nog...men fasiken vet om man vill ha en sådan i knät?! Min lapptop med en 540M bränner ju låren efter 10 minuter...skönt på vintern kanske?!

En kylplatta kan nog bli ett måste, annars får man sitt innanlår medium-rare.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Mums 680m får iallafall min dongel att röra på sig, min 460m har snart gjort sitt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

En kylplatta kan nog bli ett måste, annars får man sitt innanlår medium-rare.

Har dom sån kylning som på msi:s gaming dator så behövs det inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Hoppas på att MSI får ett GTX680m och kommer till Sverige!

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Bara laptopsen med 680M inte blir allt för tjocka samt att dom har 1080P skärm så är det väldigt intressant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slagt:

Mums 680m får iallafall min dongel att röra på sig, min 460m har snart gjort sitt

Mitt funkar skitbra men nog fan känner jag mig sugen på ett GTX 680M. Men om jag nån gång skaffar en ny gaming-notebook med GTX 680M är det minimum 17" som gäller, allra helst vill jag ha en 18".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Känns som man inte riktigt kan lita på dessa "m" modeller, lite ful marknadsföring är det allt.
Hoppas att 680m presterar närmare sin stationära motpart jämfört med vad föregångaren gjorde.

http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-6990m-geforce-gtx-580m-deception,3118.html

Visa signatur

Processor: i9 9900K Moderkort: Gigabyte Z390 Gaming X RAM: 16 GB Corsair DDR4 3600 MHz Grafikkort: MSI RTX 2070 Gaming HD1:(System) Samsung 970 Evo NVME 500 GB HD2: OCZ ARC SSD 240 GB HD3: Samsung 840 SSD 250GB HD4:Seagate Barracuda 2 TB HD5: HGST Travelstar 1 TB

Permalänk
Medlem

Visst man kan spela med datorn anslutet till ett eluttag men jag misstänker att batteritiden är mycket kort om man kör BF3 på den, kanske under 1 timme...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Mitt funkar skitbra men nog fan känner jag mig sugen på ett GTX 680M. Men om jag nån gång skaffar en ny gaming-notebook med GTX 680M är det minimum 17" som gäller, allra helst vill jag ha en 18".

Skickades från m.sweclockers.com

Jo mitt funkar skitbra ännu det är mest att man är sugen på mer kraft , jag har 17.3" idag och tycker det är OK, men eftersom det är 16:9 skulle jag inte vilja ha mindre, annars har man ingen höjd kvar.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Visst man kan spela med datorn anslutet till ett eluttag men jag misstänker att batteritiden är mycket kort om man kör BF3 på den, kanske under 1 timme...

Kan säga att laptops som byggs med dessa grafikkort är gjorda för att vara anslutna till elnätet alltid, sätter jag min laptop på maximum batteri saving utan att vara anslutet så dör den ganska så fort, men när jag köpte den så förväntade jag mig inget annat därför lever den upp till mina förväntningar.

Nu har jag en 460 dvs Fermi och jag har inte testat BF3 utan att vara ansluten men tror inte min hade klarat sig i 30min ens

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Jag vill ha info om 660in

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Känns ju som att boosten i grafikkortet borde vara mycket bättre för bärbara datorer? Speciellt då frekvensen stiger ju svalare det är.

Om jag inte hörde helt fel sa de att frekvensen är fast på dessa dvs ingen boost.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Om jag inte hörde helt fel sa de att frekvensen är fast på dessa dvs ingen boost.

Ja, fattar inte det. Det känns ju som att de hade gjort mer nytta i en bärbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miiw:

Känns som man inte riktigt kan lita på dessa "m" modeller, lite ful marknadsföring är det allt.
Hoppas att 680m presterar närmare sin stationära motpart jämfört med vad föregångaren gjorde.

http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-6990m-geforce-gtx-580m-deception,3118.html

Idioterna kör gtx 580m med 4x aa och klagar på 24.6 vid ultra settings full hd på Crysis. http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-6990m-geforce-g...
Har gtx 460m l5 sandybridge 8gb ram och är nöjd med prestationen. En mycket stor fördel bärbara datorer för spel har är just att dom är bärbara. Avskyr klumpiga stationära som man inte kan bära med sig.