Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Epic Games publicerar video från Unreal Engine 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontooz:

Håller med.. så att GTX 680 är inte en del av ett monstersystem? Senaste generationen grafikkort... nej men det finns bättre. Ironin flödar!

Innan vi får se spel med UE4 så lär det ha kommit ännu en genereation grafikkort. Och pratar vi senaste spelen med en ny spelmotor så brukar det ju krävas relativt nya saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Pff verkar som att vi sänker krav av någon konstig anledning....

Jo men ett sådant uttalande hör ju hemma på konsolmarknaden, som de lär sikta med den motorn, där är de ju vana vid att ligga c:a 7-10 år efter grafikmässigt

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontooz:

Håller med.. så att GTX 680 är inte en del av ett monstersystem? Senaste generationen grafikkort... nej men det finns bättre. Ironin flödar!

Singel GTX 680 är knappas "monstersystem", det är ju ett högst "normalt" highend kort.
Förra demot krävde ju SLI GTX 580 för att dra runt, och det börjar bli "monstruöst"

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Permalänk

Sweet, jag hade inte trott det skulle börja finnas spel som drar nytta av den nya konsollhårdvaran förrän cirka ett år efter att konsollerna släppts, och att PC spelen skulle börja få upphottad grafik cirka ett år efter det.
Om den här motorn redan är klar så kanske redan release-spelen till de nya konsollerna har modern grafik, och då sparar vi PC spelare in ett år i alla fall.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Skrivet av Celeritax:

Men, ehm, du kanske känner till att de flesta handkontroller fungerar på PC också?

Varför skulle man vilja använda ett uselt kontrollsystem på en plattform som redan har ett mycket bättre kontrollsystem?

Handkontroller funkar på konsoll för att spelen innehåller en massa kryckor för att hjälpa spelaren med den långsamma och oprecisa handkontrollen. Konsollspelaren tycker han regerar på konsoll och blir frustrerad när han spelar på PC och spelet inte använder aimbot åt honom.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

"The awakening of Sauron". Typ. Tycker jag det ser ut som.

Riktigt grymt bra faktiskt, grov prestanda och hållbar utveckling,
UE4 kommer dominera spel de närmaste åren.

Dock så är det tveksamt om UE4 kommer kunna köras på nästa gen. konsoler, de klarar ju knappt UE3, så nästa generations konsoler kommer inte vara mer än upphottade versioner av dagens konsoler.

Permalänk

Riktigt snyggt grafikdemo! Skulle bli väldigt glad om Unreal Engine 4 stöddes av nästa generations spelkonsoler.

Permalänk
Skrivet av icelaw:

"The awakening of Sauron". Typ. Tycker jag det ser ut som.

Riktigt grymt bra faktiskt, grov prestanda och hållbar utveckling,
UE4 kommer dominera spel de närmaste åren.

Dock så är det tveksamt om UE4 kommer kunna köras på nästa gen. konsoler, de klarar ju knappt UE3, så nästa generations konsoler kommer inte vara mer än upphottade versioner av dagens konsoler.

Om än jag föredrar PC så hade jag hoppats på att konsol-tillverkarna kom ut med olika varianter med olika prissättning. Det kräver förstås att spel anpassas för olika prestanda i hårdvara, men det gör man iofs redan genom att många avancerade spel utvecklas för alla plattformar (utom Wii gissar jag).

Därmed hade en ny spelkonsol runt 4000-5000 kunnat hantera UE4 till fullo, medan en på normal nivå hade haft nedskalad grafik. Säkerligen blir också UE4 skalbar till en massa olika prestandanivåer på CPU och GPU.

Permalänk
Medlem

Vill se ett "Killing floor 2" i denna spelmotorn!