Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Diablo 3 item värdering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

yes det har funnits i en vecka . ganska surt att det blev så nu när man har ca halva stashen med unid 63 prylar bla helion xbows och vapen ganska förvånad att blizz inte tagit hand om detta och gjort en ninja patch för oss drabbade spelare :/. tycker dem varit slarviga senaste veckan med sådana saker.

Detta drabbar ju inga 'ärliga' spelare så har nog inte så hög prio his Blizzard.

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;12499133']Ännu en amulett med diverse godis har sökt men hittar inget alls med liknande stats

Om bara jag också hade rollat Strength!
Spelar inte Wizard, men skulle dom vara glada av en sådan amulett?

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet

Permalänk
Medlem

Va tror ni man kan få för dessa grejer ?

Permalänk
Skrivet av ultimatte:

...men om jag däreimot byter väck dex mot 140INT som oxå dina boots har så låg de billigaste på runt 2mille...

Yay... Nej men då vet jag, får kolla lite mer noga nästa gång, en wizard hade så klart gillat dem nu när jag tänker efter

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosenquist:

Om bara jag också hade rollat Strength!
Spelar inte Wizard, men skulle dom vara glada av en sådan amulett?

http://i.minus.com/ibv91J6VOIDXXa.jpg

Hmm, möjligt, dock så är critical hit chance betydligt bättre på en amulett för wizard....

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om den här, lootade igår när jag körde public på Act I inferno.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lento:

http://www.lentoman.net/temp/screencaps/d3/wewt.png

Vad tror ni om den här, lootade igår när jag körde public på Act I inferno.

närmaste vendor 2818 guld, om du inte orkar kan du ge den till mig så vendor jag den diiiirrekt.

Antagligen ett av de bästa vapnen du kan få nice roll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lento:

http://www.lentoman.net/temp/screencaps/d3/wewt.png

Vad tror ni om den här, lootade igår när jag körde public på Act I inferno.

Nice roll....socketa den med en gem med >70% crit damage så landar priset på över 10 mille...synd på inte högre roll på vitality eller intelligence/dexterity istället för strength

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Nice roll....socketa den med en gem med >70% crit damage så landar priset på över 10 mille...synd på inte högre roll på vitality eller intelligence/dexterity istället för strength

Den är värd flera hundra miljoner : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Den är värd flera hundra miljoner : )

Nej det är den inte. Det finns ett flertal bättre vapen på AH listade över 100m varav inget har några bud, dessa är vad folk alltför ofta kollar på men de är irrelevanta för att avgöra ett värde eftersom de faktiskt inte säljer eller har några bud.
Det finns även några aningen sämre med startbud mellan 50-65m som inte heller de har fått några bud.
Alltså kan man sluta sig till att värdet inte ligger över 100m och att man kanske inte skall förvänta sig att få mer än 50m som marknaden ser ut nu, om ens det.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Nej det är den inte. Det finns ett flertal bättre vapen på AH listade över 100m varav inget har några bud, dessa är vad folk alltför ofta kollar på men de är irrelevanta för att avgöra ett värde eftersom de faktiskt inte säljer eller har några bud.
Det finns även några aningen sämre med startbud mellan 50-65m som inte heller de har fått några bud.
Alltså kan man sluta sig till att värdet inte ligger över 100m och att man kanske inte skall förvänta sig att få mer än 50m som marknaden ser ut nu, om ens det.

Givetvis är det så. Men skulle ändå tippa på över 100m i alla fall.. Ligger tex ett spear med 100 dps mindre ute för 46m bid atm, och en dagger är mycket mera eftertraktad, samt den mycket högre dpsen gör att det skenar iväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Givetvis är det så. Men skulle ändå tippa på över 100m i alla fall.. Ligger tex ett spear med 100 dps mindre ute för 46m bid atm, och en dagger är mycket mera eftertraktad, samt den mycket högre dpsen gör att det skenar iväg.

Seriöst? Asså marknaden e så sjukt överprisat... Löjligt. Hade vapnet haft >1200 dps hade ja kunnat tänka mig värde på >100M... Seriöst jävla cp marknad folk har skapat!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Seriöst? Asså marknaden e så sjukt överprisat... Löjligt. Hade vapnet haft >1200 dps hade ja kunnat tänka mig värde på >100M... Seriöst jävla cp marknad folk har skapat!!

Skickades från m.sweclockers.com

Är ju inte DPS:en, utan Crit damagen som driver upp priset. Jag betalade 3.1m för min 730dps 180% Crit damage Knife, och de där sista 200 dpsen blir snuskigt dyra. Men håller med dig, marknaden är sjukt överprisad..

Permalänk
Medlem

Överprisat och överprisat...såna där drops ser inte dom flesta efter ens 300+ speltid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Seriöst? Asså marknaden e så sjukt överprisat... Löjligt. Hade vapnet haft >1200 dps hade ja kunnat tänka mig värde på >100M... Seriöst jävla cp marknad folk har skapat!!

Skickades från m.sweclockers.com

fatta hur rare det är med 99% crit dmg + socket.
Det är det som driver upp priset rejält.

Över 100m är den dock inte värd imo, sett bättre stats mässigt för 100m.

Permalänk
Medlem

Sitter med några Star Emeralds jag vill sälja men fattar absolut ingenting av prissättningen i AH.

Ska jag lägga ut dom för det priset jag ser i AH som buy out, ca 700k? Kollar man på senast priset per enhet är det över 2 miljoner vilket känns som ett brutalt överpris...

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

droppade igår i Akt 2

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

http://i50.tinypic.com/2ijjgqs.jpg%5B/IMG%5D

Denna kom ja över för ganska så exakt 1,5M

Söker ja på CHC = 6 + CHD = 30 + Dex >70 och försöker hitta en likvärdig så hittar ja ngn ungefär lika i priset 6-10M

Söker ja på INT istället för dex, så ligger priset ungefär d samma

Har svårt att välja mellan att behålla den eller sälja den, får man runt 6-10M för den så lär ja no sälja den. Dock var amuletten grym till både min munk och wizard

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Proffsmoddare

Kan detta vara något som folk vill betala för?

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@:

Wolverine;12507972]Kan detta vara något som folk vill betala för?

http://img84.imageshack.us/img84/2010/sword1p.jpg

Absolut. Och de betalar säkert mer än 15 miljoner för den. Hade den haft en socket eller >600 LoH hade det varit ännu bättre, men den är fortfarande svinbra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

En mace med 739 dps, 110 dex ,150 vit, 90 crit damage, socket, 6% mer damage mot elites vad är denna pärla värd ?? :/

Visa signatur

MSI GT683DX-648NE - i5-2430M / 8GB / 500GB / GTX 570M / 15.6" / BT / Win 7 HP

Permalänk

http://img14.imageshack.us/img14/127/namnlstf.png

Jag hittade den här i Act 2 igår. Vill någon hjälpa mig att värdera den här?

Edit: Om det är svårt att se statsen(jag vet ej varför den blev så liten.. förlåt):
152 str
61 vit
34 res
5% life
3 sockets

Permalänk
Medlem
Skrivet av henning123:

http://img14.imageshack.us/img14/127/namnlstf.png

Jag hittade den här i Act 2 igår. Vill någon hjälpa mig att värdera den här?

Edit: Om det är svårt att se statsen(jag vet ej varför den blev så liten.. förlåt):
152 str
61 vit
34 res
5% life
3 sockets

Lite låg AR och VIT (kompenseras med life%, men det är inte alla som ser det) på den tyvärr, men i övrigt är den väldigt fin. Släng it tre stycken STR (typ +42) gems och du borde få minst 10M för den, förmodligen mer. Kolla på liknande torsos med 60VIT, 30AR och så mkt STR som det blir med gemsen.

Permalänk

Varför är jag så #%! dum... Jag lade upp den med tre 42 vit gems för 3 mille. Sedan postar jag här (efter att ha lagt upp den....) och ser att den är vär cirka 3 gånger mer, nu såldes den!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av henning123:

Varför är jag så #%! dum... Jag lade upp den med tre 42 vit gems för 3 mille. Sedan postar jag här (efter att ha lagt upp den....) och ser att den är vär cirka 3 gånger mer, nu såldes den!

Jag skulle köpt den för3m utan att blinka. Ibland missar man!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Hittade en nice ring på HC precis. Precis kommit till inferno och hittar en ring med 80 dex 60 res all 250 life on hit. Bästa på AH iaf.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Lite låg DPS men hyffsade stats i övrigt och socket, strength motsvarar iaf för min barb ett vapen med nästan 120 eller mer högre dps. Vad skulle ni lägga ut den för? Svårt att söka på str/vit/log/socket tyvärr. Frågan är om man snackar 0,5 eller 5 miljoner.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

http://i1049.photobucket.com/albums/s389/devpho/vapennosock.p...

Lite låg DPS men hyffsade stats i övrigt och socket, strength motsvarar iaf för min barb ett vapen med nästan 120 eller mer högre dps. Vad skulle ni lägga ut den för? Svårt att söka på str/vit/log/socket tyvärr. Frågan är om man snackar 0,5 eller 5 miljoner.

Jag skulle säga snarare 5M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

http://i1049.photobucket.com/albums/s389/devpho/vapennosock.p...

Lite låg DPS men hyffsade stats i övrigt och socket, strength motsvarar iaf för min barb ett vapen med nästan 120 eller mer högre dps. Vad skulle ni lägga ut den för? Svårt att söka på str/vit/log/socket tyvärr. Frågan är om man snackar 0,5 eller 5 miljoner.

Då det är så pass låg LoH på det kommer nog ingen köra med bara det utan tvingas komplettera med en LoH-gem. Därmed kan du söka på str/vit/loh.

Det finns ett spjut ute med i princip samma dps och stats som har bud på ca 420k. Det har ingen socket men LoH på +811 så det blir väldigt dyrt att få upp ditt vapen till samma nivå. Juvelen kostar 2M för att komma lite bakom 811 och 6M+ för att gå förbi. Med så billiga vapen blir folk kanske inte lika villiga att lägga många miljoner på juveler, så det kan också påverka värdet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Jag skulle säga snarare 5M.

Skrivet av Evil Peter:

Då det är så pass låg LoH på det kommer nog ingen köra med bara det utan tvingas komplettera med en LoH-gem. Därmed kan du söka på str/vit/loh.

Det finns ett spjut ute med i princip samma dps och stats som har bud på ca 420k. Det har ingen socket men LoH på +811 så det blir väldigt dyrt att få upp ditt vapen till samma nivå. Juvelen kostar 2M för att komma lite bakom 811 och 6M+ för att gå förbi. Med så billiga vapen blir folk kanske inte lika villiga att lägga många miljoner på juveler, så det kan också påverka värdet.

Är väl det man är lite rädd för, får nog sikta in mig på 0,5-1 eller kanske där i krokarna. Mace är poppis hos barbs pga weapon mastery dock.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.