Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bioshock Infinite-tråden

Permalänk

Ball samling Hawkeye01 !

Permalänk
Medlem

Ser fram emot Infinite så sjukt mycket! Blir nästan som att spel som annonseras nu inte är särskilt intressant. "Meh, Bioshock Infinite verkar bättre." är nog min inställning till det mesta.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

De har ju skjutit lite på lanseringen bara för att få det helt perfekt och de videos ja sett så ser det helt fantastiskt ut!

Förstår inte riktigt varför inte folk på forumet är mer taggade för realesen.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

De har ju skjutit lite på lanseringen bara för att få det helt perfekt och de videos ja sett så ser det helt fantastiskt ut!

Förstår inte riktigt varför inte folk på forumet är mer taggade för realesen.

http://www.youtube.com/watch?v=kEBwKO4RFOU

Ser riktigt jäkla bra ut asså, längtar rills det släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Tänk även på att videon är 2 år gammal plus att det är på konsol.

Kommer nog bli smått revolutionerande när det kommer!

Ja man får verkligen hoppas på det bästa

Permalänk
Avstängd

Tycker grafiken ser likadan ut genom hela serien Konsol....och det nya verkar vara klöddigt på nåt vis :S

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Tycker grafiken ser likadan ut genom hela serien Konsol....och det nya verkar vara klöddigt på nåt vis :S

Grafiken är ju charmig samt att grafiken spelar nästan inte någon roll när storyn är så bra som den troligen kommer vara, som med de andra Bioshock spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Vet någon om det kommer ett collectors edition?
Måste ju bygga på samlingen

http://i.imgur.com/dOGP7.jpg

Det var en fin samling du hade där, får man fråga vart du har skaffat alla?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk

Ser grymt ut, bokade det faktiskt en dag innan denna tråd gjordes ser jag nu xD

Har dock inte orkat spela igenom varken Bioshock 1 eller 2, väldigt intressant story, men är vidriga kontroller för PC, musen funkar ju sämre än den gjorde i början för Skyrim eller Borderlands.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Ser grymt ut, bokade det faktiskt en dag innan denna tråd gjordes ser jag nu xD

Har dock inte orkat spela igenom varken Bioshock 1 eller 2, väldigt intressant story, men är vidriga kontroller för PC, musen funkar ju sämre än den gjorde i början för Skyrim eller Borderlands.

Uthärda de dåliga kontrollena Ettan har den bästa plot twist jag kan minnas, så väl genomförd.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem

Jag körde ut 2:an nyligen och jag märkte inget fel med musen?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Jag körde ut 2:an nyligen och jag märkte inget fel med musen?

Var ett tag sen jag provade 2an, de var kanske inte lika bedrövliga som jag minns dem, 1an är dock vidig med mus, och tangentbord överhuvudtaget.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Var ett tag sen jag provade 2an, de var kanske inte lika bedrövliga som jag minns dem, 1an är dock vidig med mus, och tangentbord överhuvudtaget.

Kom på att jag bara kört ettan på konsol, ska testa det på PC i väntan på infinite.

Får hoppas på att musen funkar.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Kom på att jag bara kört ettan på konsol, ska testa det på PC i väntan på infinite.

Får hoppas på att musen funkar.

Den är väldigt jobbig i menyerna, och även inne i spelet, särskillt när man ska hacka saker, den låser sig på en ruta, tills man drar tillräckligt hårt i den för att den ska hoppa till nästa. Sen är sensitivitin på den konstig också, har jag på lägsta är den för låg, har jag ett steg över lägsta är den alldeles för hög. Sen förstod jag aldrig varför de la en meny på shift, och att man togglar run/walk på Ctrl.

Har också för mig att känsligheten var mycket högre i menyer än under själva spelandet.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av VivoVivo123:

Ball samling Hawkeye01 !

Tack så mycket.

Skrivet av wankeer:

Det var en fin samling du hade där, får man fråga vart du har skaffat alla?

På spelmässor (GAMEX), har även köpt böcker från tradera.

Permalänk
Medlem

Själva spelet verkar riktigt nice. Hoppas bara att det inte blir en omedelbar hyllvärmare pga triviala saker som kontrollerna.
Förutom att Bioshock 1 och 2 orsakade åksjuka som fick mig spyfärdig på några minuter så var kontrollerna hopplösa.
Verkade som att det var gigantiska mängder musaccelleration och annat inbyggt. Siktet bara flög över skärmen okontrollerat och man fick sätta ner musens sens till minimum för att få minsta kontroll, men även det kändes obehagligt.

Just det, när man sedan satt ner sensen tillräckligt för att kunna spela blev den alldeles fel för för de där "hacking"pusslena för apparaterna i spelet.
Kommer inte ihåg om det blev för hög eller låg, men omöjligt att styra blev det.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Jag var lite ledsen när jag läste idag att det vart flyttat till nästa år hadde sett fram imot det spelet ett bra tag nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cippen1337:

Jag var lite ledsen när jag läste idag att det vart flyttat till nästa år hadde sett fram imot det spelet ett bra tag nu.

4 månader kvar, det går fort ska du se.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Skrivet av wankeer:

4 månader kvar, det går fort ska du se.

Mm men vart en då besviken har suttit och väntat på att det bioshock sk komma ut så länge och så när det nästan är det datumet så förlängs det men bara se det på den ljusa sidan dem skulle lägga till saker som skulle göra spelet bättre sa dem så det kanske är bättre att det vart förlängt

Permalänk
Medlem

Ny trailer släppt. Beast of America.

Trots ett ganska mediokert låtval blev jag så peppad att jag begav mig till Webhallens hemsida och bokade Ultimate Songbird Edition. Ja, de olika utgåvorna har också släppts nu! Lite dåligt uppdaterad tråd. ^^

Sidan för de olika utgåvorna på Prisjakt.

Irrational Games egna sida för de olika utgåvorna.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Ny trailer släppt. Beast of America.

http://www.youtube.com/watch?v=bLHW78X1XeE

Trots ett ganska mediokert låtval blev jag så peppad att jag begav mig till Webhallens hemsida och bokade Ultimate Songbird Edition. Ja, de olika utgåvorna har också släppts nu! Lite dåligt uppdaterad tråd. ^^

Sidan för de olika utgåvorna på Prisjakt.

Irrational Games egna sida för de olika utgåvorna.

Detta måste ju bli ett av 2013 års bästa spel!

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Ganska bra pris på songbird edition tycker jag.

LÄNK

Permalänk
Permalänk

Gha! Varför Inceptionliknande musik?!

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Väldigt knapert med info om DLCn.
Playstationlifestyle har iaf samlat ihop några tweets från Ken Levine

http://www.playstationlifestyle.net/2013/02/21/ken-levine-res...

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att jag kan spela detta, så att det inte blir en hyllvärmare som Bioshock 1 och 2 (på grund av den stora åksjukan dessa gav mig). Spelet ser verkligen bra ut.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Bioshock Infinite!

Någon som ser fram emot detta underbara spel som släpps om 9 dagar?

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemmythekiller:

Någon som ser fram emot detta underbara spel som släpps om 9 dagar?

Abosolut! längtar tills jag kan preloada det

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Bioshock har alltid haft fantastisk atmosfär men noll gameplay (oavstängbar autoaim, tre magasin för att döda fiender, konstant handhållning och cutscenes... allt det vanliga konsolltramset) och videorna som postats visar bara cutscenes... så jag får nog säga "nej".

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~