Permalänk
Medlem

desk by hozforuw, on Flickr

Permalänk

större
Har ändrat en hel del, tänkte att om Apple tvingar mig köra brushed kan jag lika gärna göra det fullt ut. Ikonerna är Token
Jag har även gjort menu-baren show-on-mouse-over för att ytterligare minimalism, vilket ses här.

Större
Med alla fönster stängda.

Jag borde dock byta hemsidans bakgrund, dock tittar man inte så ofta på den längre stunder.
Åsikter/kommentarer välkomnas

Permalänk
Skrivet av Kronärtskocka:

http://i.imgur.com/v922u.jpg

större
Har ändrat en hel del, tänkte att om Apple tvingar mig köra brushed kan jag lika gärna göra det fullt ut. Ikonerna är Token
Jag har även gjort menu-baren show-on-mouse-over för att ytterligare minimalism, vilket ses här.
http://i.imgur.com/25IIr.jpg
Större
Med alla fönster stängda.

Jag borde dock byta hemsidans bakgrund, dock tittar man inte så ofta på den längre stunder.
Åsikter/kommentarer välkomnas

Hur gömmer du menu baren?

Har uppdaterat lite utan att posta.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Skrivet av 4everapple1:

Hur gömmer du menu baren?

Kombo av svart bakgrund, Obsidian Bar och Menu Eclipse 2

Permalänk
Medlem

Fan vad snygg Mac är. OS:et ser grymt ut. Synd att man inte har råd

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Skrivet av Suedede:

Ganska simpelt, men kan lika gärna posta.

http://i.imgur.com/IoubO.jpg

Riktigt snygg skrivbordsbild tycker jag.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Visa signatur

(Asus Z87-A && i7-4770K && ASUS Strix GTX 970 && Fractal Design Define R4 && Corsair CX500M && Samsung 840 Evo 500GB && Noctua NH-U9B SE2 && (Arch Linux 4.2.3-1 || Windows 10 Pro))

Permalänk
Medlem

Skärmbild

Här kommer en skärmbild på en cykel jag själv gjort i Blender. Renderad i Lux

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för att återgå till att använda XPlanet för bakgrunden på huvudskärmen:

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk

Möjligen länk till var man kan hitta bakgrundsbilden?
Edit: Dvs. den var snygg, ge mig!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av rastersize:

Möjligen länk till var man kan hitta bakgrundsbilden?
Edit: Dvs. den var snygg, ge mig!

där http://wallpaperswide.com/coffee_splash-wallpapers.html ??

Permalänk

Tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Snacka om minimalistiskt

2880x1800

Såhär ser det inte ut speciellt ofta...
OBS! kass bildkvalité gentemot verkligeheten

Ska se till att ta en bild av windows 8 med!

Länk fix
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den nya dockan fick göra comeback efter uppgraderingen till Mountain Lion. Inte alls lika glansig och iögonfallande som dess föregångare.

Nytt är också den ypperliga appen Fantastical, som sitter i det övre fältet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gobias:

Den nya dockan fick göra comeback efter uppgraderingen till Mountain Lion. Inte alls lika glansig och iögonfallande som dess föregångare.

Nytt är också den ypperliga appen Fantastical, som sitter i det övre fältet.

http://i.imgur.com/ajDdK.jpg

Gillade den bakgrunden. Går det att få tag på den?

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohrstrom:

Gillade den bakgrunden. Går det att få tag på den?

Du hittar den här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gobias:

Du hittar den här.

Tack.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk

Så här har jag det, ifall någon känner igen den har jag rippat rakt av från en guide på internet vilken använder den klockan och samma bakgrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bingoberra:

Så här har jag det, ifall någon känner igen den har jag rippat rakt av från en guide på internet vilken använder den klockan och samma bakgrund.

http://img96.imageshack.us/img96/8408/skrmavbild20120803kl184...

Ett tips är att i Dropbox inställningarna så kan man göra loggan i baren svart.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Fick hem min första Mac någonsin, en Macbook Pro Mid 2012, i tisdags. Bästa datorköp jag någonsin gjort. Nu har jag dessutom pillat en del, så det ser ut som jag vill ha det.

Större bild

edit: Gjorde om det lite till. Fixade till mina egna textikoner och installerade Obsidian.

Större bild

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Inte gjort mycket, håller det bara rent.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man kan få så att den nuvarande låten i Spotify syns på skrivbordet?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Någon som vet hur man kan få så att den nuvarande låten i Spotify syns på skrivbordet?

Programmet heter Bowtie, finns att hämta här.

Funkar för både iTunes och Spotify, samt av någon anledning, iallafall på min Mac, VLC.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

Programmet heter Bowtie, finns att hämta här.

Funkar för både iTunes och Spotify, samt av någon anledning, iallafall på min Mac, VLC.

Tackar!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Större

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."