Planetary Annihilation på Kickstarter - Nytt, riktigt RTS på väg!

Permalänk

Planetary Annihilation på Kickstarter - Nytt, riktigt RTS på väg!

Ärade RTS-fans och inbitna gamers,

Minns ni de glada och galna dagarna då Total Annihilation och Supreme Commander lirades? När krigen och konfliketerna mellan lagen var lika långa som de var episka. När slagen höll på timme efter timme och det enda som fanns kvar när röken från laser-masern hade lättat var metalskrot i form av havererade plåtniklas. I sorg har vi nu gått år efter år i längtan och hopp om att dessa riktiga och genuina real-time-strategy spel ska återkomma på hyllorna. Nu har våra böner äntligen besvarats.

Med Jon Mavor (skapare av Total Annihilation och Supreme Commander) i spetsen för Uber Entertainment förklarar de nu Planetary Annihilation, spelet som kommer vara allt och mer därtilll. Allt som han och framför allt vi älskade kommer finnas med: enorma skalor, enorma slagfält, enorma tidsperspektiv.

Klicka in er på Kickstarter för att se mer info och framförallt för att stödja projektet!

Värt att nämna är att eftersom detta kommer vara crowdfundat helt och hållet (upp till oss självklart) , alltså ingen spelutgivare med i leken, kommer slutresultatet och upplevelsen bli betydligt bättre och roligare för oss som spelar. Inga omständiga DRM, krav på utvecklarna, onödiga tilläggstjänster, o.s.v.

Länkar:
Planetary Annihilation Kickstarterkampanj
Planetary Annihilations Hemsida
PC Gamer:s intervju med Jon Mavor om Planetary Annihilation.

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Permalänk

Backade det innan idag, ser sjukt mycket fram emot det. Älska(r)de TA när jag var yngre
För 100 kr (om ett tag 130 kr) så är det ju en no-brainer dessutom, nästa sommar kan inte komma för tidigt.

Kommer till OS X och Windows dessutom så vi kan alla avnjuta det och spö skiten ur de olika "anhängare"-lägren

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

spelet ser minst sagt lovande, älskar stora RTS-spel!

ska, stödja detta projekt med 250$. Command & Conquer och Supreme Commander har varit en av mina favoritspel genom tiderna, speciellt Command & Conquer har spelat det i flera år. Varför 250$ ? jo för att spelet (fodralet) är också signerad av utvecklarna, samt att man får lite annat smått o gott också om det går igenom

Förresten, vilka betalningsmetoder finns det på kickstarter?

EDIT:
kollade upp betalningsalternativen, finns det inga andra alternativ förutom kreditkort?

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Skrivet av To33e:

kollade upp betalningsalternativen, finns det inga andra alternativ förutom kreditkort?

Tror bara det finns vad Amazon erbjuder (det är i vart fall dit jag blir dirigerad för att betala). Hur hade du velat betala? Banköverföring, inte riktigt säker på att jag kan se något annat sätt än kreditkort?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rastersize:

Tror bara det finns vad Amazon erbjuder (det är i vart fall dit jag blir dirigerad för att betala). Hur hade du velat betala? Banköverföring, inte riktigt säker på att jag kan se något annat sätt än kreditkort?

såg nu, att jag kan stödja projektet via deras hemsida med PayPal istället! vilket är den betalningsmetod jag tänkt använda.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk

Aldrig gillat "APM"-RTS, men Total Annihilation spelade man som ung. Detta kanske kan vara något! : )

Permalänk
Medlem

Jag fick dejavu av warcraft 2 men bara för röstens skull ;> lät ju precis som cutscene rösten som var så epic.
Det som var sjukt fett i wc1 också ;>

Permalänk
Skrivet av LessIsMoore:

Minns ni de glada och galna dagarna då Total Annihilation och Supreme Commander lirades?

Nej, jag minns dom nymodiga dagarna alldeles nyss när reaktionen på Supreme Commander var "Meh", i jämförelse med förväntningarna efter TA
Det jag egentligen hade velat ha då var en remake på TA i Sup:com-motorn.

Men men, PA har all möjlighet i världen att bli fantastiskt. Första projektet på Kickstarter jag ger mig in på.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Nej, jag minns dom nymodiga dagarna alldeles nyss när reaktionen på Supreme Commander var "Meh", i jämförelse med förväntningarna efter TA
Det jag egentligen hade velat ha då var en remake på TA i Sup:com-motorn.

Men men, PA har all möjlighet i världen att bli fantastiskt. Första projektet på Kickstarter jag ger mig in på.

Så sant. Total Annihilation var på många sätt bättre än SupCom, det står i egen klass det spelet.

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

RTS utsträckt över hela planeter? Gött!

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Skrivet av To33e:

såg nu, att jag kan stödja projektet via deras hemsida med PayPal istället! vilket är den betalningsmetod jag tänkt använda.

Citat:

Are PayPal donations applied to the Kickstarter funding goal?
No, PayPal donations do not count toward the Kickstarter funding goal. However, PayPal donations will receive the appropriate rewards based on the amount. Kickstarter should be seen as the primary way to fund this project and PayPal is a backup method for those unable to fund via Kickstarter for whatever reason.

Det är ju dock en nackdel.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk

Ytterligare något på kickstarter som är värt att ge pengar till. Har gett pengar till kanske 15 projekt än så länge och med det här kom jag nog upp i totalt $400 i kickstarterprojekt.

Permalänk
Skrivet av formerself:

Ytterligare något på kickstarter som är värt att ge pengar till. Har gett pengar till kanske 15 projekt än så länge och med det här kom jag nog upp i totalt $400 i kickstarterprojekt.

Det är rätt! Crowdfunding är framtiden!

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Skrivet av Thompaam:

RTS utsträckt över hela planeter? Gött!

Utsträckt över flera planeter.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Utsträckt över flera planeter.

Som du kan krascha in i varandra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De har tydligen sagt att det kommer en native Linux-klient till det
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTE2MjQ

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av usilusken:

De har tydligen sagt att det kommer en native Linux-klient till det
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTE2MjQ

Ja, mycket trevligt i dessa tider :D!

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk

Detta spel ser ju ut att vara kul. Måste dock testa TA först för att se om jag tycker om spelsättet. Gillade Red Alert 2 riktigt mycket.
Edit: Blir nog att testa Supreme Commander 2 iställer, TA vart lite äldre än jag trodde.

Tack Th3_0slar för att du skapade tråden också. Vore surt att missa detta spelet, fast nu får man ju vänta tills nästa sommar på att spela det.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av johan_1991:

Detta spel ser ju ut att vara kul. Måste dock testa TA först för att se om jag tycker om spelsättet. Gillade Red Alert 2 riktigt mycket.
Edit: Blir nog att testa Supreme Commander 2 iställer, TA vart lite äldre än jag trodde.

Tack Th3_0slar för att du skapade tråden också. Vore surt att missa detta spelet, fast nu får man ju vänta tills nästa sommar på att spela det.

Att testa Supreme Commander 2 istället för TA är lite som att se på Lejonkungen 2 istället för Djungelboken, för att Djungelboken är gammal

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Att testa Supreme Commander 2 istället för TA är lite som att se på Lejonkungen 2 istället för Djungelboken, för att Djungelboken är gammal

Jo misstänkte nästan att det skulle bli en sån kommentar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jävlar vad det klia till i ryggraden av trailern. Heh, det är verkligen en del av barndomen alla timmar med Total Annihilation. Detta kommer man övervaka och säkerligen slanga in en slant på när lönen infinner sig på fredag. Vet inte vad det är men TA är fortfarande så mycket bättre än supreme commander trotts alla år på nacken. Det håller ännu!

http://www.gog.com/gamecard/total_anihilation_commander_pack
Tips till alla som vill ha ALLT som släpptes för TA i ett pack

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Synd att det bara verkar bli ett multiplayer spel, ingen single player kampanj. Hadde stött projektet annars.
Ev. kan en sp. kampanj komma att bli ett av "stretch goal" - en. Om så sker så kanske jag stöder det ...

Permalänk

Stretch goals är publicerade: http://www.kickstarter.com/projects/659943965/planetary-annih...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JMicke:

Ev. kan en sp. kampanj komma att bli ett av "stretch goal" - en. Om så sker så kanske jag stöder det ...

Känns det inte som ett ganska sannolikt tillägg (och i värsta fall finns ju skirmish-läget)? Öppna plånboken nu alla barn, detta verkar ju vara det häftigaste som har hänt genren på rätt länge.

Permalänk
Medlem

Fan va fett, ska skicka in en slant så fort jag kommer hem!
Älskade TA.

Permalänk
Skrivet av JMicke:

Synd att det bara verkar bli ett multiplayer spel, ingen single player kampanj. Hadde stött projektet annars.
Ev. kan en sp. kampanj komma att bli ett av "stretch goal" - en. Om så sker så kanske jag stöder det ...

Kampanj känns inte jättelockande för min del, den var ju ändå rätt sådär på TA. Och fanns det ens nån på Supreme Commander?

En vettig AI och Skirmish däremot, så slipper man bry sig om folk på internet sen.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Jag struntar i kampanj jag också, spelar bara skirmish ändå. Tror aldrig jag spelat klart nån kampanj i ett strategispel faktiskt.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Nostalgitripp, jajamensam.

Minns när man va ensådär sju-åtta år gammal och lirade TA timme efter timme.
Goda tider det.