Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk

nej det finns inte, gorilla glas och unibody hölje borde tala för att den är rätt hållbar, men ingen pekskärmstelefon är lika hållbara som knapptelefoner

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleidol:

nej det finns inte, gorilla glas och unibody hölje borde tala för att den är rätt hållbar, men ingen pekskärmstelefon är lika hållbara som knapptelefoner

Pfftt... It's a Nokia.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleidol:

nej det finns inte, gorilla glas och unibody hölje borde tala för att den är rätt hållbar, men ingen pekskärmstelefon är lika hållbara som knapptelefoner

Min N8 med pekskärm har hållit mycket mer än mina 3510i, K700i och SE W950i med knappar. Färre rörliga delar, färre ställen där fukt kan komma in, färre brytare som kan glappa. Bra på många sätt.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

4 år med iphone! Ska bli riktigt kul med något nytt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

4 år med iphone! Ska bli riktigt kul med något nytt...

Samma för mig med:)

Permalänk
Medlem

Night mode verkar vara riktigt najs, om man kan tro på dessa bilder då ...
http://i.imgur.com/XxNtg.jpg

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Permalänk

Nokia it is then

Permalänk

Nokia Lumia 920 - 649 euros ($836)

Nokia Lumia 820 - 499 euros ($643)

Enligt Engadget.

http://www.engadget.com/2012/09/27/nokia-lumia-920-820-get-of...

Bara jag som tycker det är lite väl dyrt?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Först väntade jag på SGS3 sedan på Iphone 5 nu på Lumnia 920.

Börjar bli en aning galen. Men den som väntar på något gott...

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Nokia Lumia 920 - 649 euros ($836)

Nokia Lumia 820 - 499 euros ($643)

Enligt Engadget.

http://www.engadget.com/2012/09/27/nokia-lumia-920-820-get-of...

Bara jag som tycker det är lite väl dyrt?

hamnar väl ungefär som Iphone?

Frågan är om man orkar vänta tills den kommer eller om man ska köpa sig en GS3?
Har hört att Windows phone inte är någon stabil OS, stämmer det?

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Skrivet av matte47:

hamnar väl ungefär som Iphone?

Frågan är om man orkar vänta tills den kommer eller om man ska köpa sig en GS3?
Har hört att Windows phone inte är någon stabil OS, stämmer det?

Ja det som gör att jag tycker det känns för dyrt. Jag hade hoppats på lite aggressiv prissättning. Jag skulle inte kalla Windows Phone ostabilt har dock inte ägt någon. Men min syster har en och den fungerar bra enligt henne.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte47:

hamnar väl ungefär som Iphone?

Frågan är om man orkar vänta tills den kommer eller om man ska köpa sig en GS3?
Har hört att Windows phone inte är någon stabil OS, stämmer det?

1300 kr billigare, det är väl ändå endel pengar? Och då saknar ip5 trådlös laddning och den har i jämförelse med 920 kass skärm och kamera.

Windows phone är ett stabilt OS jämfört med android. min 800 kraschade endel i början men sen när den fick uppdatering så har den aldrig kraschat mer och flyter på perfekt.

Permalänk
Medlem

Windows Phone är enligt min erfarenhet det mest stabila operativsystemet för mobiler, det blir aldrig långsamt och har inte kraschat/hängt sig för mig iaf.
Vilket jag inte kan säga om varken Android eller Symbian.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av maple:

1300 kr billigare, det är väl ändå endel pengar? Och då saknar ip5 trådlös laddning och den har i jämförelse med 920 kass skärm och kamera.

Windows phone är ett stabilt OS jämfört med android. min 800 kraschade endel i början men sen när den fick uppdatering så har den aldrig kraschat mer och flyter på perfekt.

får vänta och se hur den blir när den kommer ut Har man överleft utan smartphone i ett antal år klarar man sig några veckor till

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Nokia på väg att stämma HTC? (Designpatent gällande HTC 8X likheter med Lumia 820)

http://www.pc-tablet.com/6648-nokia-sue-htc-8x-windows-phone-...

Var det där seriöst ? o.O HTC borde brinna i .... nej skämt o sido, Den var mer än väldigt lik. Det kan inte vara acceptabelt att sälja den mobilen.

Skrivet av Nordblom:

En riktigt rejäl pjäs med andra ord. Får nog titta på den i butik innan jag köper, vill inte se ut som ett fån då jag pratar i den...

Var snäll och säg mig när man inte ser ut som ett fån när man pratar i telefon

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

Vecka 46 enligt Telia.. Vi får väl se om det blir köp, troligen men jag vill se mer tester osv, skulle vara en fin julklapp till mig själv :)...

Sedan får vi se vad tillbehör och sådant går lös på med, samt hoppas att appar snabbt uppdateras till nya upplösningen.

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk

Denna bild säger allt!

Permalänk
Skrivet av kalleidol:

Vecka 46 enligt Telia.. Vi får väl se om det blir köp, troligen men jag vill se mer tester osv, skulle vara en fin julklapp till mig själv :)...

Sedan får vi se vad tillbehör och sådant går lös på med, samt hoppas att appar snabbt uppdateras till nya upplösningen.

Vad är grejen med att använda veckonummer i Sverige är det någon som direkt vet vilket datum alla veckor har? Varför inte bara använda datum 12/11-18/11 istället?
Men tack för infon iallafall.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Absolut! Och ifall man inte skulle vara nöjd med bilden som man tar på natten så är det bara att aktivera "night mode"

Permalänk
Skrivet av Kardizz:

Var snäll och säg mig när man inte ser ut som ett fån när man pratar i telefon

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Fast samtidigt skulle jag aldrig någonsin använda en bild direkt från kameran utan att bearbeta dem.
Nu är bilderna extremt komprimerade, samt att jag inte precis är bra på att fixa till bilder, men genom några få klick blir bilderna såhär istället.

Nå jag är ändå mycket imponerad på Lumia 920 och min vill ha känsla är stor. Jag är dock väldigt nyfiken på andra bilder och se hur dessa blir, nightmode är nog en finess som jag skulle använda väldigt lite. (fotograferar jag på natten så vill jag att det ska se ut som det är tagen på just natten) Men självklart finns det tillfällen då man kvällstid vill kunna se folks ansikte.

Angående priset som pratades ovanför att det var dyrt, så tycker jag priset är förväntat. Lumia 920 är en mobil som är bäst i sin klass (windows phone 8, kameran etc) och man får betala där efter. Och nokia har inte precis pengar att skänka bort telefonerna.

Däremot måste det komma mycket fler billiga windows phone 8 mobiler för operativsystemet ska få fotfäste, men det lär det göra.

Skrivet av snuffe82:

Absolut! Och ifall man inte skulle vara nöjd med bilden som man tar på natten så är det bara att aktivera "night mode"
http://i.imgur.com/XxNtg.jpg

Otroligt grynig och pixlad bild från iphonen, känns nästan som det är tagen med Gameboy camera från 1998. Nå här visar sig Lumian vara bättre, även om jag anser att night mode är lite för extrem. Men night modet är ju till för att framhäva detaljer och det gör det väldigt bra!

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Jag tycker också det är lite missvisande eftersom bilderna är så små. Man ser ju inte riktigt hur brusiga de är, bara hur ljusa/mörka. Det kan ju vara så att de skrämt upp ison på L920 jämfört med hur det är på Iphone 5 tex.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag tycker också det är lite missvisande eftersom bilderna är så små. Man ser ju inte riktigt hur brusiga de är, bara hur ljusa/mörka. Det kan ju vara så att de skrämt upp ison på L920 jämfört med hur det är på Iphone 5 tex.

Bara att gå in på källan och kolla.
http://www.engadget.com/2012/09/26/lumia-920-low-light-shooto...

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte47:

hamnar väl ungefär som Iphone?

Frågan är om man orkar vänta tills den kommer eller om man ska köpa sig en GS3?
Har hört att Windows phone inte är någon stabil OS, stämmer det?

Har själv en 800 och är mycket nöjd Har hängt sig 2 ggr totalt, med det är en känd bug med mediaspelaren (så den borde snart fixas). Tycker att det är ett mycket snabbt och smidigt OS. Dock så är vissa saker lite konstiga och vissa funktioner saknas, men då måste man tänka att det är ett relativt nytt OS så man får räkna med vissa barnsjukdomar

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

Hmm, hittills har väll Tre, Tele2 samt Telia sagt att de skall sälja den? Vad hände med Telenor? Jag hade ju planerat att nästa operatör för mig skulle bli just Telenor!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Du är inte den enda som undrar det, såg igår att någon skribent på feber.se undrat det samma

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Satan vad tung den är
Lånade en iphone 4s av en kompis för ett tag sen, blev förvånad över vilken tegelsten det var.

Blir nog att stanna med min 5800xm några år till

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

Fast samtidigt skulle jag aldrig någonsin använda en bild direkt från kameran utan att bearbeta dem.
Nu är bilderna extremt komprimerade, samt att jag inte precis är bra på att fixa till bilder, men genom några få klick blir bilderna såhär istället.
http://i48.tinypic.com/16h0dx.jpg

Nå jag är ändå mycket imponerad på Lumia 920 och min vill ha känsla är stor. Jag är dock väldigt nyfiken på andra bilder och se hur dessa blir, nightmode är nog en finess som jag skulle använda väldigt lite. (fotograferar jag på natten så vill jag att det ska se ut som det är tagen på just natten) Men självklart finns det tillfällen då man kvällstid vill kunna se folks ansikte.

Angående priset som pratades ovanför att det var dyrt, så tycker jag priset är förväntat. Lumia 920 är en mobil som är bäst i sin klass (windows phone 8, kameran etc) och man får betala där efter. Och nokia har inte precis pengar att skänka bort telefonerna.

Däremot måste det komma mycket fler billiga windows phone 8 mobiler för operativsystemet ska få fotfäste, men det lär det göra.

Otroligt grynig och pixlad bild från iphonen, känns nästan som det är tagen med Gameboy camera från 1998. Nå här visar sig Lumian vara bättre, även om jag anser att night mode är lite för extrem. Men night modet är ju till för att framhäva detaljer och det gör det väldigt bra!

Om möjligheten finns så undviker jag helst att redigera mina bilder. Sen så är det häftigare att svara: "den är oredigerad" när någon tycker att ens bild är fin