Permalänk

Jag ser verkligen fram emot det här, fick beta natten till igår men har precis som många andra fått det kända G25 felet, så blir att införskaffa ett nytt grafikkort imorgon.

Visa signatur

"Ost är svaret på det mesta här i livet."
- Sigmund Kristus Nietzche, eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedarem:

Jag läste någonstans att det skulle släppas innan året är slut. Vet inte om detta stämmer.

Tror det står på hemsidan att det släpps 31e December eller tidigare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Tror det står på hemsidan att det släpps 31e December eller tidigare.

Personligen så tror jag att dom har satt det datumet för att de ska ha utrymme för att kunna skjuta upp releasen.

Visa signatur

"Ost är svaret på det mesta här i livet."
- Sigmund Kristus Nietzche, eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Fick en key härrom dagen om någon vill ha.

Tar den gärna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Tar den gärna!

Har tyvärr inte kvar den, gick åt fort.

Permalänk
Medlem

Den här patchen va hur grym som helst. Inte bara att vi fick Esamir men äntligen känns NC vapnen bra, förut va dom alldeles för oförutsägbara på längre avstånd. Glider nu runt med DMR bössan för Medic och älskar den.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Hmm fick ett mail att jag var antagen att delta i betan med isntruktioner om hur man ska göra osv, men när jag följer instruktionerna kommer jag bara till förstasidan, gör jag fel eller vad står på?
Mailet innhåller inte någon nyckel eller nå utan bara instruktioner osv

You have been selected to hit the front lines and participate in the PlanetSide 2 Beta! With a variety of vehicles and weapons to choose from, PlanetSide 2 is about to bring massive combat on an epic scale to your doorstep and we want you there!
DOWNLOAD/INSTALLATION:
Please click here to download the PlanetSide 2 launcher.
DOWNLOAD AND INSTALLATION:
1. Click the link above.
2. Click on the ”Download Now” button.
3. You will be redirected to a PlanetSide 2 login screen. Please login with the Account you created or used when registering for the beta.
4. Click on the Download button to start the download process.
5. When the download prompt appears, you can choose ‘Run’ to immediately begin installing or you can choose to save the file to your computer so you can run the installer locally from there.
6. The installer will run you through setting up your install and it will automatically create a shortcut on your desktop.
7. The launcher will require you to login using the Station Account you created or used when registering, and read and accept our Testing Agreement.

Dold text

är det ett riktigt mail eller bara scam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Hmm fick ett mail att jag var antagen att delta i betan med isntruktioner om hur man ska göra osv, men när jag följer instruktionerna kommer jag bara till förstasidan, gör jag fel eller vad står på?
Mailet innhåller inte någon nyckel eller nå utan bara instruktioner osv

You have been selected to hit the front lines and participate in the PlanetSide 2 Beta! With a variety of vehicles and weapons to choose from, PlanetSide 2 is about to bring massive combat on an epic scale to your doorstep and we want you there!
DOWNLOAD/INSTALLATION:
Please click here to download the PlanetSide 2 launcher.
DOWNLOAD AND INSTALLATION:
1. Click the link above.
2. Click on the ”Download Now” button.
3. You will be redirected to a PlanetSide 2 login screen. Please login with the Account you created or used when registering for the beta.
4. Click on the Download button to start the download process.
5. When the download prompt appears, you can choose ‘Run’ to immediately begin installing or you can choose to save the file to your computer so you can run the installer locally from there.
6. The installer will run you through setting up your install and it will automatically create a shortcut on your desktop.
7. The launcher will require you to login using the Station Account you created or used when registering, and read and accept our Testing Agreement.

Dold text

är det ett riktigt mail eller bara scam?

Så såg mitt mail också ut. Dock vet inte jag varför din bråkar. Testa en annan browser

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

gud vad jag vill ha betan till detta spel, signade direkt när betaformuläret släpptes och har inte sett skymten av någon beta

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Intressant. Signade upp mig för betan typ förra veckan. Fick betan i söndags!

Permalänk

Signade för betan nu får se om det blir nått game eller inte

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Spelade lite i helgen, fattar faktiskt ingenting och särskilt snyggt var det inte heller?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Spelade lite i förrgår. Kartorna är så sjukt stora att det känns som det tar en kvart minst att jogga från ena sidan till den andra. Fattade inte värst mycket jag heller utan sköt lite folk och tittade på utsikten. Figherna verkar inte speciellt koncentrerade heller utan det är duttar med personer lite här och där. Tror det är en roligare upplevelse om man sitter i ett fordon och snabbt kan ta sig från en plats till en annan. Det är inte supersnyggt men heller inte jättefult. Vet att de ska lägga till fler texturer i framtiden då flera av dessa är galet lågupplösta.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tror inte det räcker med en kvart att springa från ena sidan till den andra :p, ang. striderna, så finns det "instant action", om du har flyt hamnar du i en hyfsat bra strid. Brukar också starta ett par Galaxies ifrån din warpgate när det är dags för något, så då kan man hoppa in där. Tenderar att vara rätt mycket aktivitet från kl 16 och till kanske 22 (Mina erfarenheter från den europeiska servern, vad den nu heter). Men saker varierar mellan faktion osv.

Det sjukaste i spelet tenderar som jag hittills upplevt är enorma stridsvagnskolonner runt 70 - 100 stridsvagnar och kör för att ta över en bas...

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att eurogamer.net delar ut nycklar, verkar som att det fortfarande finns kvar.

Visa signatur

Asus P5K/EPU | Intel Core2duo E8500 @ 3.16Ghz | Sapphire ATI Radeon HD4870 512mb | 4GB DDR2

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Spelade lite i helgen, fattar faktiskt ingenting och särskilt snyggt var det inte heller?

Betan har en ganska brant lärningskurva då den slänger in en i spelet utan nån förklaring vad man sen ska göra. Mycket går ut på att dra upp stora kartan och se vart det är strid och sen ta sig dit med antingen fordon eller Instant Action. Ett tips är att alltid trycka F11 så fort man kommer in för att auto-joina en squad eller en platoon (=Fyra squads som slåss tillsammans) och sedan trycka Z/X (squad VoIP) och fråga vad planen är. Lira ensam är inte särskilt effektivt i just PS2.

Spelet ser ganska platt och tråkig ut på low/medium men på high ser det stört snyggt ut. Synd bara att min burk inte klarar av det! >.<
Exempel video hur det ser ut på high på nattetid.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Skrivet av gdh:

Kan tipsa om att eurogamer.net delar ut nycklar, verkar som att det fortfarande finns kvar.

Tack!, fick tag på en nyckel där.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är dom stora ytorna som gör spelet, det tvingar fram mer teamplay...

Vill du ha kul som ensamvarg så ta sniper bössan och åk runt på en quad mellan fajterna eller lär dig flyga bra och kör mosquito/reaver. Allt annat kräver en fungerande squad med en squadleader för att det ska bli kul. När allt flyter på och alla samarbetar så blir det ett fruktansvärt roligt spel.

På det viset kanske spelet inte passar dom som är vana med att logga in på CoD/BF och springa runt själva och panga lite. Men ger man det lite tid och letar rätt på ett okej outfit så kommer man ha jättekul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Spelade lite i helgen, fattar faktiskt ingenting och särskilt snyggt var det inte heller?

Betan kör utan högsta inställningarna fungerande, typ texturerna som man får när man vrider upp allt är långt ifrån vad 'final build' kommer at ha.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tjenare på er
Vet inte om jag är trött eller trög eller både och, men det står att jag saknar "Planetside 2 membership" ..öh? alltså..hur kunde jag då signa upp för betan..hade redan en kod jag fått av en vän som spelat ettan sen dag 1...någon som förstår sig på det här, sonys spel har alltid gjort mig galen..deras membership och så vidare skall alltid krångla och vara dubbelt så dumt gjort som alla andras:/

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd

Tvingar planetside2 AA? För det ser så ut, tänkte ifall man kan ta bort det för att få ut mer fps.

Permalänk
Medlem

skulle gärna vilja ha en betakod om någon har en liggandes extra dvs.

Tack på Förhand!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Signade upp för betan vid början av sommarlovet men har inte fått någon invite ännu... Brukar det ta så länge? :<

Permalänk

När det gäller performance i PS2 så används inte all kraft i grafikkortet i spelet i nuläget.
Gjorde lite tester nyligen och det är sällan GPU-usage övergår 50%

Permalänk
Medlem

Skulle hemskt gärna vilja ha en nyckel om någon har en över.

Permalänk
Avstängd

Förköpte spelet, så nu har jag access till beta, första intrycket var att det var roligt. Är folk som spelar med i guilds/squads eller är det läge att skapa en Swec guild?

Permalänk
Skrivet av Vimes:

Förköpte spelet, så nu har jag access till beta, första intrycket var att det var roligt. Är folk som spelar med i guilds/squads eller är det läge att skapa en Swec guild?

Dom flesta som gillar spelet är nog med i en men det vore säkert uppskattat med en Swec Outfit iaf. Kommer med all säkerhet inte ens räcka med en när spelet släpps

Permalänk
Medlem

Det enda sättet jag har försökt få en beta key på är genom deras twitter, men det ska alltså kunna gå att göra en intresseanmälan också?

Permalänk
Medlem

Som betan ser ut just nu är det bara roligt att spela NC då spelet är skevt och obalanserat. Beta is beta after all.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Sedan de ändrade så att det blev svårare att få auraxium börjar spelet närma sig mer pay-to-win, men än är spelet inte där. Vi får se hur utvecklingen kommer fortsätta. Oavsett så är det ett trevligt spel.