Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med swec:are på Mallory? Lirar NC, men har tröttnat på att springa runt och försöka få till spontant lagspel. Hamnade där iom att Miller var full när jag började spela.

Visa signatur

Stationär: Asus P8Z68-V Gen 3; 2500K; GTX460; 650W Newton R2; 2x4 GB 1600MHz + 2x2 GB 1333 MHz A-data; Plextor SSD M3 Pro 128GB i ett Fractal Design R3, kopplad till en 24" Syncmaster Rose Black.
Laptops: Thinkpad TP43p; Thinkpad X200.

Permalänk
Medlem

Nån som kör på Woodland som Terran Republic? Heter ZeuxZ på Steam.

Visa signatur

[AMD Radeon R9 280X Top] [Intel Core i5-3570K "3.40GHz"] [Corsair Vengeance 8gb "1600Mhz"] [ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155] [Seagate Barracuda 1TB] [Samsung SSD 840 PROSeries 128GB 2.5" OEM] [Fractal Design r4] [LG Generic PnP Monitor]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Har själv faktiskt inte stött på en fuskare (som tydligt fuskat då, alltså). Har iaf spelat ~120 timmar. Kanske är mindre sånt på Ceres just?

Sedan är ju spelet inte buggfritt, så det i sig bjuder ju in folk till att abuse'a om de hamnar i den situationen.

120 timmar utan stött på ground cheatet, det var inte illa. Nej, det är absolut inget bugg. Tyvärr tror en hel del spelare fortfarande på att det är sådana buggar i spelet.

Har funnits länge och uppdaterats flertal gånger. google is ytour friend

http://www.ownedcore.com/forums/fps/fps-game-discussions/3895...

ps. Jag har stött på ca. 10+ som på ca. 240 timmars spelande som andvänder detta varav endast två flög omkring (MAX och Medic) ca. 50 meter upp i luften.
Sedan har vi speed hack, folk som kan springa lika snabbt som en flash osv. osv. Det har jag endast sett ca. 3-4 ggr
Jag har endast spelat på Ceres.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Skrivet av HoChi:

Hur ser det ut med swec:are på Mallory? Lirar NC, men har tröttnat på att springa runt och försöka få till spontant lagspel. Hamnade där iom att Miller var full när jag började spela.

Lirade på Mallory och nu på Ceres (eftersom Ceres och Mallory slogs ihop). Jag, några polare och en hel del andra lirar i en stor outfit för TR. Du kan säkert ansöka om att få vara med. Nickar Renevatio om du är intresserad

Permalänk
Medlem

Har inte kört detta på ett tag. Hur ser det ut med populationen? Senast jag körde så var NC underpowered som satan samt att vi hade minst spelare. Har det hänt någonting "nytt" eller har dom bara fixat buggar tills nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorial:

Har inte kört detta på ett tag. Hur ser det ut med populationen? Senast jag körde så var NC underpowered som satan samt att vi hade minst spelare. Har det hänt någonting "nytt" eller har dom bara fixat buggar tills nu?

Introducerat lite nytt, generellt förbättrat prestandan (vissa användare har fått försämrat, men överlag har det blivit bättre), balansen är rätt okej... Mycket när det kommer till balansen är ifall någon är organiserade, de som är organiserade kommer göra avsevärt bättre ifrån sig jämfört med fienden.

Permalänk
Entusiast

Då var det dags för 2x XP i helgen igen. Tyvärr har jag egentligen inte tid att spela så får ta igen de 1000 certs jag la på vapen i natt någon annan gång.

Som extra bonus är det dessutom 2x på SC den här helgen. Ska passa på att kasta lite mer pengar på SOE för det är de värda med tanke på hur många timmar jag har lagt på det här spelet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Introducerat lite nytt, generellt förbättrat prestandan (vissa användare har fått försämrat, men överlag har det blivit bättre), balansen är rätt okej... Mycket när det kommer till balansen är ifall någon är organiserade, de som är organiserade kommer göra avsevärt bättre ifrån sig jämfört med fienden.

Körde ett par timmar igår och det finns ett par förbättringar samt ett par försämringar. Den nya "träningssimulatorn" är ganska nice, den nya UIn gör det definitivt lättare. Känns dock som om alla nya vapen är så pass starka att de gamla inte längre är lika funktionsdugliga, eller så har dom blivit nerfade. Sen är Spawn beacon är (fortfarande) buggad (går inte att spawna på den) samt att varenda jäkel springer omkring med OP vapnet hagel, kul att bli 1-shottad av light assault som bara dyker upp från ingenstans och försvinner innan någon annan hinner plocka honom bara för att ladda om och rinse and repeat...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dorial:

Körde ett par timmar igår och det finns ett par förbättringar samt ett par försämringar. Den nya "träningssimulatorn" är ganska nice, den nya UIn gör det definitivt lättare. Känns dock som om alla nya vapen är så pass starka att de gamla inte längre är lika funktionsdugliga, eller så har dom blivit nerfade. Sen är Spawn beacon är (fortfarande) buggad (går inte att spawna på den) samt att varenda jäkel springer omkring med OP vapnet hagel, kul att bli 1-shottad av light assault som bara dyker upp från ingenstans och försvinner innan någon annan hinner plocka honom bara för att ladda om och rinse and repeat...

Det är på gång en balansering av allt hagel, inklusive scat MAX. Exakt vad de ska göra är oklart men pumphagel kommer antagligen fortfarande döda på ett skott men teorin är att de ska sänka hastigheten på den så du inte kan skjuta så mycket och att det ska ta längre tid att ladda om. Vi får se vad som händer. Det var planerat till nästa stora speluppdatering så det borde bara vara ett par veckor bort. Sen är det även på gång en allmän balansering av alla MAX. Det tror jag att VS blir glada över för deras är rätt dålig.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renevatio:

Lirade på Mallory och nu på Ceres (eftersom Ceres och Mallory slogs ihop). Jag, några polare och en hel del andra lirar i en stor outfit för TR. Du kan säkert ansöka om att få vara med. Nickar Renevatio om du är intresserad

Addat dig, försöker hitta en helsvensk eller skandinavisk outfit, men fan inte lätt

Permalänk
Medlem

Alltså vad fan, får man US versionen utav spelet från Steam? På US sidan står det ju att jag inte kan spela spelet för att jag bor i Sverige, inte heller kan jag skapa ett konto?!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Alltså vad fan, får man US versionen utav spelet från Steam? På US sidan står det ju att jag inte kan spela spelet för att jag bor i Sverige, inte heller kan jag skapa ett konto?!

Det var så tidigare iaf. har inte koll på hur det ser ut numera. Använd annars en proxy när du ska skapa konto för att få ett i US.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Det var så tidigare iaf. har inte koll på hur det ser ut numera. Använd annars en proxy när du ska skapa konto för att få ett i US.

Ok, tankade spelet av brorsan som tidigare hade tankat det så vet inte om det ändrats sedan han tankade det men detta var väldigt lamt...

Hur fixar jag med proxy då? Ska jag behöva fixa med det varje gång jag ska spela? Det värsta är att denna linan suger och hade helst sluppit US servrar... :/

EDIT: Skit samma, orkar nog inte hålla på ändå.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Ok, tankade spelet av brorsan som tidigare hade tankat det så vet inte om det ändrats sedan han tankade det men detta var väldigt lamt...

Hur fixar jag med proxy då? Ska jag behöva fixa med det varje gång jag ska spela? Det värsta är att denna linan suger och hade helst sluppit US servrar... :/

EDIT: Skit samma, orkar nog inte hålla på ändå.

Du behöver endast proxy när du registrerar kontot, sedan ska det inte behövas. Du behöver inte spela på några US servrar, jag har själv ett SOE konto och spelar på Europeiska servrar (Miller).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Du behöver endast proxy när du registrerar kontot, sedan ska det inte behövas. Du behöver inte spela på några US servrar, jag har själv ett SOE konto och spelar på Europeiska servrar (Miller).

Hur fixar jag med proxy då? Testade någon sida där man skulle skriva in länken men den sidan verkade totalt värdelös så hur gör jag?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Hur fixar jag med proxy då? Testade någon sida där man skulle skriva in länken men den sidan verkade totalt värdelös så hur gör jag?

Testade lite med proxies men får inte det att fungera om man försöker använda planetside2.com. Verkar som att man borde kunna skapa ett soe konto och ange usa som land, och därefter få det till att fungera med planetside2 och fortfarande ha SOE. Har dock inte testat detta.

Sök annars och leta på reddit, borde finnas en guide hur man gör för att få ett soe konto istället för pro7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Alltså vad fan, får man US versionen utav spelet från Steam? På US sidan står det ju att jag inte kan spela spelet för att jag bor i Sverige, inte heller kan jag skapa ett konto?!

Skippa Steam versionen. Varför skulle du villja ha den när det går lika bra, eller bättre, att ladda ner det direkt från deras hemsida, och samtidigt slippa att ha en DRM-klient som står och tuggar i bakgrunden?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Testade lite med proxies men får inte det att fungera om man försöker använda planetside2.com. Verkar som att man borde kunna skapa ett soe konto och ange usa som land, och därefter få det till att fungera med planetside2 och fortfarande ha SOE. Har dock inte testat detta.

Sök annars och leta på reddit, borde finnas en guide hur man gör för att få ett soe konto istället för pro7.

Har sökt men kanske har hittat en lösning nu, ska strax testa.

Skrivet av Atlas Tasume:

Skippa Steam versionen. Varför skulle du villja ha den när det går lika bra, eller bättre, att ladda ner det direkt från deras hemsida, och samtidigt slippa att ha en DRM-klient som står och tuggar i bakgrunden?

Sitter på mobilt bredband för tillfället med 30gb bandbredd per månad, att tanka PS2 med denna lina skulle innebära att jag inte ens kan spela spelet efteråt och fick därför tanka det direkt av brorsan. :/

EDIT: Hittade nu en lösning på hur man fixar problemet.

Det jag behövde göra var att gå in i LaunchPad.ini och lägga till "environment=psg", att man ska behöva göra detta för att få ett spel att fungera i EU är ju helt otroligt...

EDIT2: Har det verkligen kommit så många uppdateringar? Jag såg min bror spela spelet för ca 1 månad sedan och nu behöver jag tanka ner patcher på 7,5gb, är det något jag har missat från hans installation tro? Mitt PS2 ligger på ca 10gb för tillfället.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Avstängd

Hur fixar man certs snabbt och vad fick man av nvidia bundle?

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem

Premium Gear Up Pack innehåller, för EU spelare, div. boost (XP boost, squad boost, resource boost, camo och något vapen). Lättaste sättet att hamstra XP på i början är nog någon av support-klasserna eg. Medic eller Engineer. Spela MYCKET under double XP weekends är ett annat Köpa 5000 SC av någon som har en överbliven kod efter ett grafikkortsköp är ett tredje (US Nvidia bundle, vilket den inte heter men i bristen på ett bättre namn ).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robonnet:

Premium Gear Up Pack innehåller, för EU spelare, div. boost (XP boost, squad boost, resource boost, camo och något vapen). Lättaste sättet att hamstra XP på i början är nog någon av support-klasserna eg. Medic eller Engineer. Spela MYCKET under double XP weekends är ett annat Köpa 5000 SC av någon som har en överbliven kod efter ett grafikkortsköp är ett tredje (US Nvidia bundle, vilket den inte heter men i bristen på ett bättre namn ).

Ok ty men förbannad jag blir att us nvidia bundle får 5000 sc och inte eu

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Ok ty men förbannad jag blir att us nvidia bundle får 5000 sc och inte eu

Pro7 vs SOE skulle jag nog förutsätta är anledningen bakom det beslutet ^^-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Pro7 vs SOE skulle jag nog förutsätta är anledningen bakom det beslutet ^^-

Håller med. Nu har ju EU versionen potentialen att vara värt mer än 5000 SC, men vem har möjligheten att lägga 60 timmar i veckan på att spela?

Permalänk
Medlem

Någon som är med i eller känner till en skön TR outfit på Woodman btw?

Permalänk
Skrivet av Robonnet:

Någon som är med i eller känner till en skön TR outfit på Woodman btw?

Kan rekommendera 501st: http://www.501stoutfit.eu/

Jag var med i den outfiten tidigare och det var ett riktigt schysst gäng. Enda orsaken att jag lämnade var att jag började spela som NC istället.

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem
Skrivet av iProtocol:

Kan rekommendera 501st: http://www.501stoutfit.eu/

Jag var med i den outfiten tidigare och det var ett riktigt schysst gäng. Enda orsaken att jag lämnade var att jag började spela som NC istället.

Tackar, ska definitivt kolla upp. Spelat solo lite mycket på sistone och outfits/platoons/squads är ju en helt annan dimension av spelet.

Permalänk
Medlem

Har börjat spela lite igen häromdagen.
Tänkte höra med er som vet, är det så att man blir straffad för att man TKar någon i spelet?

Hamnade i någon risig squad där två stycken bestämde sig för att decimera squaden :/

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core