Hämta Office Hem och Student. Har nyckel.

Permalänk
Medlem

Hämta Office Hem och Student. Har nyckel.

Tja!

Jag har just blåst min brors dator. En Dell XPS 8300, om någon undrar.
Windows aktiverade sig självt, men jag har ingen installationsskiva till Office Hem och Student 2010. Har dock en nyckel.

Kan jag hämta det någonstans. Har googlat runt ett tag, och varit inne på Microsoft Download Center, men inte hittat rätt. Är det någon som har haft liknande bekymmer, eller vet hur jag ska gå tillväga? Jag kan ju förståss kontakta Dell support, men jag tänkte kolla här först, om det finns något sätt att slippa mecka med mail, chatt och grejer.

Tackar, som vanligt, för svar!

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Skrivet av TobX:

Tja!

Jag har just blåst min brors dator. En Dell XPS 8300, om någon undrar.
Windows aktiverade sig självt, men jag har ingen installationsskiva till Office Hem och Student 2010. Har dock en nyckel.

Kan jag hämta det någonstans. Har googlat runt ett tag, och varit inne på Microsoft Download Center, men inte hittat rätt. Är det någon som har haft liknande bekymmer, eller vet hur jag ska gå tillväga? Jag kan ju förståss kontakta Dell support, men jag tänkte kolla här först, om det finns något sätt att slippa mecka med mail, chatt och grejer.

Tackar, som vanligt, för svar!

Kan den här sidan kanske vara något?

http://office.microsoft.com/sv-se/buy/anvanda-produktnyckelko...

Klicka på hämta och fyll i uppgifterna ladda ner och installera.

Installerade själv nyligen Office Hem och Student med en nyckel som jag hade köpt och det har funkat bra än så länge

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Kan den här sidan kanske vara något?

http://office.microsoft.com/sv-se/buy/anvanda-produktnyckelko...

Klicka på hämta och fyll i uppgifterna ladda ner och installera.

Installerade själv nyligen Office Hem och Student med en nyckel som jag hade köpt och det har funkat bra än så länge

Fungerar utmärkt! Tack!

Vet inte varför jag inte hittade fram själv, men nu är det löst. Tack så mycket för hjälpen!

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Var på jakt efter precis denna informationen men det fungerar inte för mig, har letat runt som ganska länge efter något sätt att hämta hem Office 2010 Student dock utan att lyckas. Det går inte att lösa genom att använda http://office.microsoft.com/sv-se/buy/anvanda-produktnyckelkortet-FX101853163.aspx då jag får detta felmeddelande:

"Den Office 2010-produktnyckel du angav motsvarar en produkt som inte berättigar till gratis hämtning. Ange din produktnyckel igen eller granska listan över berättigade produkter."

Någon som har en lösning på mitt problem? Jag har alltså en giltig produktnyckel för MS Office Student 2010 men har i dagsläget inte tillgång till installationsskivan och behöver därför ladda hem installationsfilerna.

Visa signatur

Intel Core i5-6600K @ 3,5Ghz, 16GB 3000Mhz RAM, Geforce GTX 1070

Permalänk
Medlem

Jag har också problem med MS office. I mitt fall är det hem & student 2013 som inte funkar. Vet ej vad jag gör för fel, köpte det igår men när jag ska trycka på "installera/hantera" eller vad det står, den knapp där man ska kunna ladda ner det så står det bara "konfigurera konto" och så händer inget. Får ringa supporten i morgon men tycker det är jävligt mysko att det inte går att ladda ner produkter som man betalat för.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JHL:

Var på jakt efter precis denna informationen men det fungerar inte för mig, har letat runt som ganska länge efter något sätt att hämta hem Office 2010 Student dock utan att lyckas. Det går inte att lösa genom att använda http://office.microsoft.com/sv-se/buy/anvanda-produktnyckelkortet-FX101853163.aspx då jag får detta felmeddelande:

"Den Office 2010-produktnyckel du angav motsvarar en produkt som inte berättigar till gratis hämtning. Ange din produktnyckel igen eller granska listan över berättigade produkter."

Någon som har en lösning på mitt problem? Jag har alltså en giltig produktnyckel för MS Office Student 2010 men har i dagsläget inte tillgång till installationsskivan och behöver därför ladda hem installationsfilerna.

Lösningen är att få tag i filerna på något annat sätt, låna från någon, be någon här på forumet som har skivan att lägga upp en ISO eller ta ner den från någon mer suspekt sida (se bara till att viruskolla ordentligt innan du använder den) och använd din nyckel vid installation.

Permalänk

Tycker detta är något som Microsoft måste bättra sig på. Länken som jag postade tidigare fick jag från "häftet" som nyckeln kom i. Dock ganska svår hittad länk, även fast att det inte var så mycket text.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k