Permalänk
Medlem

Testa att bränna med "active iso burner"

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Testa att bränna med "active iso burner"

Tack för tipset men fick samma fel där. Testat med både 12.04 och 12.10. Försöker bränna på en dvd-rw 2x men funderar på kassta den och köpa något billigt usb minne istället och installera med.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Tack för tipset men fick samma fel där...

Använd ett USB-minne?
http://unetbootin.sourceforge.net/

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Ska göra det

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Hedersmedlem

Ganska fräsch 12.10. Inte speciellt nöjd med denna release, känndes som 12.04 var betydligt mer slipad. Kanske rullar tillbaka, får se.

Permalänk
Medlem

Mitt skrivbord.

Edit: uppdaterat Tint2

Visa signatur

Laptop |OS: Foresight Linux |CPU: Intel Core i3-370M |VGA: NVIDIA Geforce 310M / 1GB DDR3 |RAM: DDRIII 4GB (2GB*2) |HDD: 500GB |

Permalänk
Medlem

Slängde in Linux Mint häromdagen. MATE har verkligen mognat sedan jag provade det sist.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

*nix layout är sååå mycket snyggare än windows. Synd bara att de jag sysslar med så fungerar inte *nix optimalt

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

*nix layout är sååå mycket snyggare än windows. Synd bara att de jag sysslar med så fungerar inte *nix optimalt

Vad pysslar du med? Dualboot? Har du en SSD kan du ju snabbt byta OS, annars kan du köra program via Wine eller köra Windows virtuelt.

Jag spelar en hel del på Windows, men använder Linux ändå. Jag kommer aldrig komma ifrån det.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

*klicka för att förstora

Arch Linux, dwm som window manager, backgrunden är:

xsetroot -mod 3 3 -fg \#101010 -bg \#000000

Visa signatur

Nybörjar guide: Xonotic 1on1 | FX-4100 Black Edition X4 @ 3,6GHz, MSI GTX650 1GB OC, Crossair VENGEANCE 8GB @ 1600 MHz, och lite annat skrot ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Vad pysslar du med? Dualboot? Har du en SSD kan du ju snabbt byta OS, annars kan du köra program via Wine eller köra Windows virtuelt.

Jag spelar en hel del på Windows, men använder Linux ändå. Jag kommer aldrig komma ifrån det.

Har en för liten SSD 120gb. Jag älskar *nix men det stödjer knappat inga spel och jag gillar inte idén med Wine. Så krångligt. Fattar inte varför vi konsumenter är så låsta..

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Slängde in elementary OS igår när dom kom med första betan.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

Kör lubuntu med conky enkelt,smidigt och pålitligt.

Jepp jag har snabbknapparna upskrivna där, minnet är inte vad det borde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Slängde in elementary OS igår när dom kom med första betan.

Läckert. Måste säga att jag blev sugen! Jag kör Arch Linux med dwm på min laptop och ibland saknar jag det visuella. Ubuntu har inte varit särskilt lockande men detta OS tycker jag ser mycket bättre ut!

Skall avvakta och sen kanske jag vågar ta steget, förhoppningsvis utan att ångra mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poven:

Läckert. Måste säga att jag blev sugen! Jag kör Arch Linux med dwm på min laptop och ibland saknar jag det visuella. Ubuntu har inte varit särskilt lockande men detta OS tycker jag ser mycket bättre ut!

Skall avvakta och sen kanske jag vågar ta steget, förhoppningsvis utan att ångra mig!

Samma här. Jag bytte till WMFS när Arch ersatte GNOME 2 med 3 och jag var verkligen hur nöjd som helst, men efter något år så saknade jag allt grafiskt godis.

Jag tycker även att dom har lyckats bra med att balansera det visuella med lätta paket också.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Crunchbang linux.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Min T60

Permalänk

Debian 7 med fluxbox.. Varför ska man ha mer eyecandy än så här?

Bakgrundsbilden är hämtad från devianart har jag för mig...

Permalänk
Medlem

Lubuntu 12.10+awesome

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

LMDE Mate med Conky och lite småmodd

Visa signatur

--
Mats

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Jag får inte göra ubuntu 12.10 iso bootbar överhuvud taget ... testat med både nero och windows egna får bara samma fel:

Missing medium något liknande.

använd imageburn gratis och lättare.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Installerade ubuntu 12.04 för att få steam att fungera.... men det gjorde det ändå inte.
Gillar Unity mer och mer.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk

Mörkt som min själ och grått som min personlighet.

Eller något i den stilen.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

Fick köra en uppdatering. Bytte ut Lubuntun mot xubuntun i samma veva som jag tog bort dem sista spåren av windows.

Permalänk
Skrivet av Rawrgasm:

Installerade ubuntu 12.04 för att få steam att fungera.... men det gjorde det ändå inte.
Gillar Unity mer och mer.

http://i.imgur.com/kTkT4.png

Snyggt! Gillar bakgrundsbilden. Hade den övre panelen varit lite transparent hade det varit ännu lite snyggare! Kul att du gillar Unity!

Är det Faenza ikoner du kör med? Det ser ut som det i alla fall.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Snyggt! Gillar bakgrundsbilden. Hade den övre panelen varit lite transparent hade det varit ännu lite snyggare! Kul att du gillar Unity!

Är det Faenza ikoner du kör med? Det ser ut som det i alla fall.

Man tackar.
Föröskte få övre panelen transparent, men ubuntu vägrar köras i 3d-mode även fast det ska funka med mitt grafikkort :/.

Rätt observerat det är Faenza.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Manjaro Linux med Cinnamon Desktop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urreburre:

Fick köra en uppdatering. Bytte ut Lubuntun mot xubuntun i samma veva som jag tog bort dem sista spåren av windows.

http://i.imgur.com/jz79F.jpg

Snyggt wallpaper! Finns det att ladda ner någonstans?

Permalänk
Skrivet av qwerty3225:

http://forumbilder.se/images/b414201234938d793.jpg

Kör relativt cleant på en dualscreen lösning.

Du verkar ha missförstått "*nix". Inga Windows-skrivbord tillåtna!

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Skrivet av Markthegreat:

Du verkar ha missförstått "*nix". Inga Windows-skrivbord tillåtna!

Haha ahh det missade jag helt! Får väl leta fram den gamla ubuntu burken o göra om skiten då!

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V. HDD: SSD Intel 520 120gb, 1TB. CPU: I7 3770k. GPU: ASUS STRIX 1080.
Ram: Corsair Vengence 8gb. Cpukylare: Cooler master 612s. PSU: Corsair 650w. Chassi: Corsair Obsidian 650D.