Asus Zenbook UX32VD-R4002V/R4002H [samlingstråd]

Permalänk
Medlem

hur får man fast touchpaden? Den sitter så jävla löst och samtidigt är den omöjligt att trycka in den så den klickar om man försöker över mitten

Permalänk
Medlem
Skrivet av joewee:

Min går att vicka på något, dock har jag för mig att den har gjort det sedan dag ett. Kommer ihåg att jag tyckte att den kändes lite väl instabil för att sitta i en sån välbyggd laptop!

Tappar din laddningen om du vickar på den? Eller har du tänkt lämna in den bara för att vara på den säkra sidan?

Nej den tappar inte laddning men vill vara på säkra sidan.. Läser ju juridik så vet att man måste påpeka det inom två månader så lika bra att göra en felanmälan så den ligger i systemet

Permalänk

Nu är min 5:e dator på väg till reperation på asus letmerapir ställe i uppsala får se vad de säger om mina pixelfel och backlight bleed. Enligt asus kundtjänst så får det inte finnas några fel på en dator som är yngre äm 7 dagar och ett pixelfel ska täckas inom ZBD på denna modell om det är inom 30dagar!

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem

Har haft min UX32VD-4002h ett par dagar nu och den fungerar felfritt ånsålänge. Har tryckt i en Samsung 840 Pro SSD samt en 8GB minnessticka och sedan installerat Ubuntu 12.10.

Behövde mecka lite med bumblebee för att få upp batteritiden, men nu är jag nöjd med 4-5h med Nvidiakortet avstängt.

Min touchpad sitter inte alls löst och är OK att jobba med. Har minimal backlight bleed på högra sidan av skärmen, dock absolut inget jag störs av. Något höga temperaturer vid lätt användning för mitt tycke, men det kan också vara för att jag är van vid min vattenkylda dator hemma..

Väldigt nöjd överlag!

Permalänk
Skrivet av Mosd:

hur får man fast touchpaden? Den sitter så jävla löst och samtidigt är den omöjligt att trycka in den så den klickar om man försöker över mitten

Det är bara de markerade områdena i botten som ska klicka egentligen. Att du kan klicka alls längre upp beror på att plattan är mjuk. Utanför de markerade "knapparna" ska du touch-klicka.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av Foofyo:

Har haft min UX32VD-4002h ett par dagar nu och den fungerar felfritt ånsålänge. Har tryckt i en Samsung 840 Pro SSD samt en 8GB minnessticka och sedan installerat Ubuntu 12.10.

Behövde mecka lite med bumblebee för att få upp batteritiden, men nu är jag nöjd med 4-5h med Nvidiakortet avstängt.

Min touchpad sitter inte alls löst och är OK att jobba med. Har minimal backlight bleed på högra sidan av skärmen, dock absolut inget jag störs av. Något höga temperaturer vid lätt användning för mitt tycke, men det kan också vara för att jag är van vid min vattenkylda dator hemma..

Väldigt nöjd överlag!

Använder du Nvidia-kortet springer temperaturen snabbt iväg.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan.sallman:

Använder du Nvidia-kortet springer temperaturen snabbt iväg.

Hur kan en avstängd GPU påverka CPU temperaturen?

Permalänk
Medlem

Har försökt söka men hittar inget svar (förmodligen dåligt sökt men iaf.) Vet någon här ifall Kingston SSD 300 passar till UX32VD? En polare till mig sa att den eventuellt kan vara för stor. Sen ytterligare en noobfråga.Köpte min dator igår, jag kan dock inte se den medföljande disken på 24 GB när jag är inne på Den här datorn? Den finns dock i enhetshanteraren. Är den dold eller vad är det frågan om, används den ens?

Permalänk
Medlem

någon som har ssd i raid i datorn? jag funderar på köpa denna sedan installera den här http://www.ebay.com/itm/2-5-Inch-SATA-Motherboard-Dual-Mini-P... och två diskar

Permalänk
Skrivet av Arie:

Hur kan en avstängd GPU påverka CPU temperaturen?

Du specade inte att det var CPU:n som blir varm. Du skrev att datorn blir varm. Den är det inte så mycket plats under skalet, så en varm GPU påverkar säkert temperaturen på CPU också.

Min håller sig under 60°C så länge jag inte nyttjar grafikkortet. Då springer den rätt snabbt över 65° där gränsen för mina fläktar ligger.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Blev en Ux32VD-R4002H i onsdags förra veckan! Bytte rakt av mot min 2½ år gamla mbp 15" hires med trasigt batteri. Känns rätt bra då Asusen är 1½ månad gammal! Satt redan 8gb-sticka i den så 10GB totalt. Hårddisken kommer bytas ut mot en större SSD framöver. Men måste säga att det fungerar förvånansvärt bra med en 5400rpm disk med expresscachen för det jag använder datorn till. Hade både SSD och HDD i macen så blev lite bortskämd med mycket lagringsutrymme och snabbheten.

Verkar vara ett hyffsat bra exemplar i alla fall. Finns liten tendens till backlight bleed men det är så lite att inte ens jag stör mig på det. Trackpaden sitter så gott som fast det är bara när man "tappar" på ett visst ställe man hör att det finns ett litet spel. Ska se om det kanske går att göra något åt det när jag byter till SSD senare.

Som sagt hade jag en 15" Macbook Pro tidigare med den högupplösta matta skärmen (1680x1050) och jag tyckte den skärmen va najs men 1080p skärmen på Asusen är ju i en helt annan klass! Största problemet är väl att det börjar bli dags att skaffa glasögon för att kunna utnyttja skärmen till fullo

Prestandan är märkbart bättre än macen som hade en första generationens Core i5 dual core på 2.4GHz. Verkar inte spela någon roll vad jag kastar åt den, den bara skrattar åt uppgiften. Inga problem med fläktarna heller som vissa skrivit om. Det händer att dom går igång då och då men dom varvar knappt upp alls. Hörs ett vagt susande från datorn när den beslastas. Inte fått dom att varva upp ordentligt alls än.

Så summa summarum så är jag riktigt nöjd med bytet! Nog för att jag gillar Mac-datorerna och OS X men det är samtidigt skönt att vara tillbaka till windows med en fräsch installation av windows 8 och det har hänt lite på pc-marknaden senaste tiden

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Citat:

någon som har ssd i raid i datorn? jag funderar på köpa denna sedan installera den här http://www.ebay.com/itm/2-5-Inch-SAT...61152851169%26 och två diskar

Häftigt om det funkar. Fast vet du tjockleken på den där? Fick ej vara mer än 7mm tjock eller hur?

Permalänk
Medlem

hur sitter ssd i dag? eller ja ssd cachen.

Permalänk
Medlem

ni som har lämnat in era datorer för skärm problem, har ni fått vänta någon vecka för att få tillbaka den eller får ni tillbaka den direkt? Kan min ssd och ram sitta kvar i eller kommer den säga att garantin är borta?

Permalänk
Skrivet av the_elk:

hur sitter ssd i dag? eller ja ssd cachen.

Den sitter lödad på moderkortet.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mosd:

ni som har lämnat in era datorer för skärm problem, har ni fått vänta någon vecka för att få tillbaka den eller får ni tillbaka den direkt? Kan min ssd och ram sitta kvar i eller kommer den säga att garantin är borta?

Min var inne på service i närmare en månad för byte av LCD-panel, underrede och moderkort. Såg till att stoppa i originaldelarna innan jag skickade in den, då killarna från Inet tipsade om det. Garantin ska dock inte brytas av att du stoppar in en SSD och ev. mer RAM, så länge du gör detta på ett varsamt sätt och inte skadar några interna delar. Sitter nämligen inga warranty-seals på varken HDD-platsen eller över RAM-minet.

Visa signatur

Asus UX32VD || Core i7 3517U || 10 GB DDR3 1600 MHz || Geforce GT 620M || 256 GB Samsung 830 || Win 8.1

Permalänk
Skrivet av Mosd:

okej grabbar börjar tröttna på min toouchpad den är alldelles för trög men samtidigt väldigt lös. Tänker lämna in datorn men då jag bytt ut hårddisken tänker jag inte säga att det är touchpaden det är fel på utan att skärmen har lite bleeding! Hur han ni gjort när ni lämnat in den? Får ni typ vänta flera veckor innan ni får er nya eller byter dom bara ut skärmen?

hur funkar garanti ärendet när det gäller bleeding?

Varför inte bara öppna igen och lägga rätt touchpaden? Det är ju ändå du själv som orsakat felet.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mosd:

laddaren är fucked nu också så tänker nog lämna in den och hoppas på att få en ny, men skulle ni rekommendera att lämna kvar ssd och ram eller ta ur det och sätta i det gamla? Finns det en risk att dem inte fixar datorn för att jag varit i och pillat? Att skärmen blöder har ju ändå inget med det att göra?

Att sätta in de gamla prylarna är ett krav(den måste vara i originalskick) på att du ska få lämna in den över huvud taget så det tycker jag absolut att du borde göra.

Permalänk
Medlem

fan vad jobbigt! En fråga, kommer jag få byta ut datorn för att skärmen blöder?

Permalänk
Skrivet av AquaRelliux:

Nu är min 5:e dator på väg till reperation på asus letmerapir ställe i uppsala får se vad de säger om mina pixelfel och backlight bleed. Enligt asus kundtjänst så får det inte finnas några fel på en dator som är yngre äm 7 dagar och ett pixelfel ska täckas inom ZBD på denna modell om det är inom 30dagar!

Min skärm har lagt av. Den lyser men får ingen bild. HDMI fungerar felfritt så jag misstänker att någon sladd till laptopskärmen är trasig. Det skumma är att den fungerade igår, har bara stått på bordet typ. Har någon mer haft samma problem? Jag har självklart testat att växla fram och tillbaka mellan skärm och TV flera gånger, både med win+p och FN+f7 (?) utan resultat.

Jag bor i Uppsala och köpte den från Alina, var lämnar jag enklast in den för fix?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellejones:

Min skärm har lagt av. Den lyser men får ingen bild. HDMI fungerar felfritt så jag misstänker att någon sladd till laptopskärmen är trasig. Det skumma är att den fungerade igår, har bara stått på bordet typ. Har någon mer haft samma problem? Jag har självklart testat att växla fram och tillbaka mellan skärm och TV flera gånger, både med win+p och FN+f7 (?) utan resultat.

Jag bor i Uppsala och köpte den från Alina, var lämnar jag enklast in den för fix?

Skickades från m.sweclockers.com

Lämna in den hos Alina.

Permalänk

Jag fick hem min dator från reperation från Asus nu, den har CP! mycket bleed och 2 döda pixlar. Vad trött jag blir de byte ju ut den för att den hade pixel(2st) sen den nay skärmen jag fick har två pixelfel som är mycket mer störande en de jag skickade en den för först.

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur jämrans otur du kan ha AquaRelliux, 5 datorer, känns ju sjukt mysko. Lämnar de ut datorer som andra lämnat in tidigare eller vad är det frågan om? :S

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

ehm, min space gnäller som FAN...rikgti irriterande. Någon sam haft samma problem?

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moron:

ehm, min space gnäller som FAN...rikgti irriterande. Någon sam haft samma problem?

Jag hade exakt samma problem, dom första timmarna fanns inte problemet men vips så gnisslade det. Riktigt jävla irriterande, skickade in den för problemet (tog 4v , sen fick jag pengarna tillbaka).

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Skrivet av katanaa:

Förstår inte hur jämrans otur du kan ha AquaRelliux, 5 datorer, känns ju sjukt mysko. Lämnar de ut datorer som andra lämnat in tidigare eller vad är det frågan om? :S

Det är skit kvalitet på dessa paneler det är tydligt jag har haft 6 paneler nu och bara en av 6st har inte haft pixelfel. Alla har haft bleed i olika utsträckning vissa har haft extremt mycket andra typ inget alls men det har alltid funnits!

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Hade för mig att jag kommenterat hur snabbt det gick att föra över på wifi i tråden, men kan inte hitta det längre Men jag kan i alla fall tillägga att efter ren installation och med drivers från Intels hemsida så har bandbredden ökat till just över 80MBit/s. Använde drivers från tillverkarna så långt det gick och laddade bara ner från Asus sida när det inte fanns att hitta (typ specifika drivers).

Skulle du kunna vara snäll å dela med dig av dina inställningar av kortet? sitter på 100/100 men kommer bara upp i 60 ner och knappt 20 upp :/

Visa signatur

- ASUS Zenbook UX32VD -

Permalänk
Skrivet av Aerious:

Skulle du kunna vara snäll å dela med dig av dina inställningar av kortet? sitter på 100/100 men kommer bara upp i 60 ner och knappt 20 upp :/

Använder du 5 Ghz-bandet?
När jag gör det hemma så får jag ut 85/75 ca på mitt 100/100

Dina 60/20 verkar vara på 2,4 GHz

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Y510p || iPhone 5 || Playstation 3

Permalänk

Av ren nyfikenhet, använder ni w7 eller w8 och varför använder ni det?
Jag har själv gått tillbaka till w7 för nån månad sen då jag tycker att batteritiden är bättre och dessutom tycker jag att saker flyter på bättre. Metro-gränssnittet använde jag mig inte heller av. Jag installerade classic shell vilket jag tyckte fungerade bra men sen en tid tillbaka är jag hursomhelst tillbaka till w7.

Visa signatur

UX32VD - Samsung galaxy note 4