Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Age of empires 2 HD till Steam

Permalänk
Medlem

Age of empires 2 HD till Steam

Infon i detta första inlägg är gjord av tyvar1 i inlägget här

Returning existing beloved features:

  • 9 Single Player Campaigns

  • 18 Civilizations from the original Age of Empires II and the Age of Empires II: The Conquerors expansion

New for Age of Empires II: HD Edition:

Enhanced Graphics with Classic Feel

  • 1080p+ high resolution support

  • Updated lighting effects and improved fire & water effects

  • 32bit terrain

  • Multi-monitor support

  • Windowed mode

New Steam Features, including:

  • SteamWorks Multiplayer

  • Up to 8 Players

  • Quick-match Matchmaking

  • Game Lobby Browser

  • Invite your Steam friends to custom games

  • Leaderboards

  • Steam Workshop Support (Edit and upload custom game types, scenarios & more!)

  • Achievements

Community Features

  • In-game Launcher for news and community updates

  • Community events, forums and support

Officiell sida:
Age of Empires II: HD

Blogg:
Age of Empires II: HD - Details Revealed!

Forum:
Age of Empires II: HD Forum

Nyheter:
Eurogamer.se
Gamespot.com

Trailer:
Age of Empires Youtube

FAQ:
Age of Empires II: HD Edition announcement FAQ's

Permalänk

Kul, ett givet köp om priset blir rimligt.

Permalänk
Medlem

Jag har åtminstone skrivit mitt namn på nån sorters lista om att få AoE2 till Steam, köper absolut om det kommer!

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Officiellt nu.

Age of Empires II HD edition

Officiell sida
http://yaftest.ageofempiresonline.com/

Steam - €17, inte billigt direkt.
http://store.steampowered.com/app/221380/

Citat:

Microsoft today announced Age of Empires II HD Edition, a reimagining of the 1999 real-time strategy game. With Ensemble Studios closed, work on the updated version is being done by Hidden Path Entertainment (Defense Grid series, Counter Strike: Global Offensive).

Age of Empires II HD Edition will launch on April 9 exclusively through Steam across the world. Gamers won't need to wait that long to play, however, as those who prepurchase (at a 10 percent discount) will be able to jump in April 5.

Age of Empires II HD Edition includes every single-player campaign from the Age of Kings original and the Conquerors expansion, totaling 18 in all. In addition, gamers can challenge other Steam players through the game's online mode.

According to Microsoft, Age of Empires II HD Edition has been remastered for high-resolution displays at 1080p. It also includes an "enhanced visual engine" sporting improved textures for terrain, water and fire, and ambient lighting effects.

Steamworks features for Age of Empires II HD Edition include achievements, leaderboards, matchmaking, and cloud support. In addition, gamers can share user created content through the Steam Workshop.

Lastly, Microsoft revealed the minimum system requirements for Age of Empires II HD Edition today. They are listed below, along with the game's debut trailer.

Minimum System Requirements:
Windows XP, Vista, 7, 8 Pro
Steam Software Platform
900x600 minimum display resolution
Direct X 9 Capable GPU
1.2GHz CPU
1GB RAM
2GB HDD

Permalänk
Medlem

Häftigt! Synd dock att det bara kommer till steam... :/ Saknar de gamla tiderna då man verkligen ägde spel...

EDIT: Men vi ska alla vara glada att det inte var origin exclusive...

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Avstängd

Aja, det blir ett köp

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

SOLKLART KÖP! Nostalgin sprutar ur mina ögon, öron och... andra hål.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Det här kan vara en av de bästa spelnyheterna under 2013. AoE 2 kan vara ett av de bästa spelen jag har spelat under mitt gamingliv.

Solklart köp!

Permalänk
Administrativ avgift

Varför inte använda aoe 3 motorn ?? Och göra om allt samma balans och allt fast med en snygg motor?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Varför inte använda aoe 3 motorn ?? Och göra om allt samma balans och allt fast med en snygg motor?

För mycket jobb, här kommer de tjäna pengar på ett gammalt spel utan att behöva göra alltför stora förändringar

It's all about the money.

Dold text
Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Entusiast

Ah, av alla Age of Empires-spel så var det just 2:an jag ägde! Det här blir nog ett köp för nostalgins skull!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

För mycket jobb, här kommer de tjäna pengar på ett gammalt spel utan att behöva göra alltför stora förändringar

It's all about the money.

Dold text

http://www.youtube.com/watch?v=3tBqdKGiqnI

Nja, det var MS Ryzon som jobbade som bara fan på att få göra om det, det är i princip ett one man job med samma källkod som AoE 2.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

För mycket jobb, här kommer de tjäna pengar på ett gammalt spel utan att behöva göra alltför stora förändringar

It's all about the money.

Dold text

http://www.youtube.com/watch?v=3tBqdKGiqnI

Själv är jag lite mer förtjust i blues versionen

Det kan nog bli ett köp när det kommer på rea sen. Skönt att slippa hålla på med skivor och patchar. Även skönt att kunna lira online utan problem.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Varför inte använda aoe 3 motorn ?? Och göra om allt samma balans och allt fast med en snygg motor?

För att det inte är ett nytt spel utan en HD remake.
Har gjorts av flera andra speltitlar främst utav äldre konsolspel där man bara uppdaterar några texturer och så till 720p.

Och som Wexer var inne på lite, jobbet som skulle krävas för att "porta" över AoE2 till AoE3 motorn skulle betyda att dom mer eller mindre skapar ett nytt spel fast med mer jobb och regler som måste följas. (att göra om ett spel i en helt annan motor tar oftast betydligt mer tid än ett nytt spel)

Sen tror jag inte Microsot själva har behövt lyfta ens ett finger. (Ensemble Studios som gjorde spelen gick ju i graven 2009)
Hidden Path som utvecklar HD remaken har troligen kommit fram med detta själva och frågat Microsoft om en lansering, därav med att det hamnar exklusivt på Steam.

Är hypad som fan redan köpt med, synd med exklusiviteten dock.

Permalänk
Medlem

Ett givet köp. Så jäkla mycket man spelat Aoe:-)

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Grymt, synd bara att äckel-Steam får monopol på det, hade hellre sett det på Origin till och med

Permalänk

Fränt, spela man på 56k modem när man bodde hemma hos mor back in - 99, halva studiebidraget gick till o betala internet fakturan varje månad har kvar spelet någonstans.

Visa signatur

Alone_Predator
Asus P6t deluxe v2, Intel i7 920@stock, 6gb ddr3, 2tb sata, 120 gb ssd corsair sandforce3, Geforce Gtx 470 SLI.

Permalänk
Medlem

Helt underbart!

Visa signatur

MS-7673 | i5-2500K @ 4.4Ghz | GTX 670 @ ~1.3GHz | Corsair 24GB VENGEANCE LP | Corsair AX 860W 80+ Platinum | Fractal Design R4

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Grymt, synd bara att äckel-Steam får monopol på det, hade hellre sett det på Origin till och med

GOG.com hade varit trevligt och fritt från DRM. Men man får ta vad som ges eftersom gamla skivorna är slitna. Blir bra 63-års present åt morsan också.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

*förbokat*

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem

Åh helvete vad man spelade det här back in the days. Kommer definitivt förhandsboka.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av flyawaynille:

Själv är jag lite mer förtjust i blues versionen http://www.youtube.com/watch?v=0-_T7E360Zo

Det kan nog bli ett köp när det kommer på rea sen. Skönt att slippa hålla på med skivor och patchar. Även skönt att kunna lira online utan problem.

Den var verkligen välgjord xD

Detta är nästan ett spel man kommer köpa bara för att.
AoE var det första spelet jag spelade någonsin på vår gamla 95 dator. Damn those Graphics!
Älskade verkligen det spelet. Dock var det jävligt svårt när man inte fattade att högerklick fungerade xD
Måste varit runt 5-6år när detta skedde.

AoE II var väl det andra strategispelet man fastnade. Dock var man väl lite efter och testade det först 2001 eller så. =D

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Mitt bästa barndomsspel fyfan vad gött!!!!!

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Lirar orginalet fortfarande blir lite nice om de blir ett användbart online läge i den nya versionen

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

Grafiskt är det oerhört liten skillnad ändå, hade önskat lite mer.
Egentligen blir det bara som en mer officiell version av vad "Forgotten Empires" redan gjort.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Grafiskt är det oerhört liten skillnad ändå, hade önskat lite mer.
Egentligen blir det bara som en mer officiell version av vad "Forgotten Empires" redan gjort.

Det är väl bra att utvecklarna väljer att ha kvar den helt underbart sköna grafiken och bara lägga till exempelvis skuggor? De gör bara rätt, enligt mig.

Jag ser väldigt mycket fram emot att få spela det här åter igen

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Det är väl bra att utvecklarna väljer att ha kvar den helt underbart sköna grafiken och bara lägga till exempelvis skuggor? De gör bara rätt, enligt mig.

Jag ser väldigt mycket fram emot att få spela det här åter igen

Håller med, glad å slippa något 3D tjafs, så här ska ett RTS se ut!

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan köpa orginalspelet idag? Min gamla skiva funkar tyvärr inte, så kan inte installera det :/

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Skrivet av Fetkoala:

Någon som vet vart man kan köpa orginalspelet idag? Min gamla skiva funkar tyvärr inte, så kan inte installera det :/

http://cdon.se/spel/age_of_empire_collectors_edition_1_%2b_2_...

Permalänk

Tycker vi i Swec spelar lite matcher mot varandra när det släpps. Ett av de absolut bästa spelet som gjorts. Hoppas pop cap är höjd.

Jag kommer nog spela detta halvseriöst då det kommer ladder etc.

Älskar grafiken. 1920X1080 kommer bli så nice.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||